برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019

برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019

قبل از آنکه بخواهم صاف سراغ اصل قضیه برم و لیست برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019 رو معرفی کنم، میخوام مقدمه ای چیده باشم! شیب نمودار فروش ویدئو پروژکتورها در کشورهای پیشرفته آنقدر بوده که بتوانیم ادعا کنیم در خانه های مدرن امروزی ویدئو پروژکتور جزو اولین تجهیزاتی است که خرید آن در اولویت قرار می گیرد. البته که تلویزیون‌ها به جهت نمایش محتوای 4K HDR گزینه در دسترسی هستند اما آنها واقعا آنقدری که برایمان خرج برمی دارند نمی ارزند؛ از سوی دیگر بهترین ویدئو پروژکتورها می توانند رزولوشنی مشابه، با اندازه‌ای دوبرابر به نمایش بگذارند و تقریبا در همان حد یک تلویزیون هایتک برای ما خرج بردارد. امروز می خواهیم از دید سایت TechRadar برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019 که همزمان در فهرست پرفروش ترین ها هم قرار داشتند معرفی کنیم.

اسامی برترین ویدئو پروژکتورهای سال را بدانیم که چه بشود؟

اگر به دنبال این هستید که فیلم Blu-ray یا فیلم های سال نوی میلادی رو روی یک دیوار سفید بزرگ تماشا کنید، پلی استیشن بازی کردنتان خیلی بیشتر بهتون کیف بده، یا اینکه بخواید با دستگاه موبایل عکس و اسلاید روی یک صفحه‌ی بزرگتر از 10 اینچ نگاه کنید، یک دستگاه ویدئو پروژکتور خانگی یا سینما پروژکتور خانگی می تواند یک گزینه بکر و جذاب باشد. اگر قرار باشد ویدئو پروژکتور بخرید خب چرا نگاهی به لیست برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019 نکنید؟ شاید فرض شما این باشد که این نام ها برایتان خیلی گران تمام شود؛ اما در بین این گزینه ها موارد اقتصادی هم به چشم می خورد.

تقریبا تمام اونایی که در خانه سیستم های صوتی و تصویری خیلی خوبی دارند، دنبال داشتن نسل جدید ویدئو پروژکتورها برای منازل یا اتاق پذیرایی شان هستند؛ اما اطلاعات غلطی که درباره ی این دستگاه ها به گوش ما رسیده مانع از حرکت بسوی بررسی دقیق ویژگی های ویدئو پروژکتورها می شود. این تصور غلط وجود دارد که راه‌اندازی پروژکتور کار سختی است (که نیست)؛ نگه‌داری‌اش سخت است (که باز هم نیست) و قیمتی بیش از تلویزیون دارند (که ندارند) و قیمت‌شان بسیار بالاتر از تلویزیون است (که مشخصا نیست).

در این مقاله تلاش کرده ایم سینما پروژکتورها و ویدئو پروژکتورهای خانگی برتر در سال 2019 را بررسی کنیم. داریم سعی می کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا بدون نیاز به آتش زدن پولتان یک کالای به درد بخور دستتان را بگیرد.

نگاهی به لیست بهترین پروژکتورهای سال 2019 بیاندازیم:

1) برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور LG CineBeam HU80KSW:

پروژکتور 4K با سیستم OneBox یا سیستم جمع و جور تک جعبه ای

مزایا: سیستمی واقعا جمع‌وجور؛ کیفیت تصویر خارج از انتظار 4K HDR

معایب: با همه خوبی‌ها، هنوز به بلندگوی جانبی نیاز دارد.

به دنبال یک پروژکتور پنج ستاره می‌گردید؟ پروژکتور ال‌جی مدل CineBeam HU80KSW تصویری خیلی هیولا و با کیفیت 4K نمایش می‌دهد (یعنی خیلی با کیفیت منظورمو بد برداشت نکنین). در لیست برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019 این را در بالاترین پیشنهاد آوردیم. به علاوه ویژگی‌های تمام‌عیار و عالی دارد که بسیار فشرده‌تر و جمع‌وجورتر از تلویزیون هوشمندی است که الان دارید. شاید اینطور به نظر برسد که نسبت به بعضی ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار ظاهر کمتر جذاب و زیبایی داشته باشد، اما در زمینه وضوح تصویر و کیفیت نمایش به هیچ عنوان نمی توان برایش رقیبی تراشید.

برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور LG CineBeam HU80KSW

توضیحات فنی:

همه چیز، از بلندگوها گرفته تا پریز برق، در داخل خود پروژکتور تعبیه شده‌اند و بنابراین آن را به محصولی جمع‌وجور و خوش‌قیافه تبدیل کرده که خیلی راحت در اتاق یا خانه می‌تواند حرکت کند. پلت‌فرم هوشمند اما دم‌دستِ LG می‌تواند خیلی راحت داده‌های شما را از اپلیکیشن‌های موردنیازتان به پروژکتور بفرستد و در عین حال پورت‌های خارجی برای دستگاه‌های پخش هم دارد.

مدل CineBeam قدرت ارسال تصویر معادل 2500 لومن (یکای توان نوری) دارد و پردازشگر های نوری، ال ای دی ها و هر آنچه مربوط به نمایش تصاویر می شود، حداقل تا 20 هزار ساعت معادل بیش از 2 سال نمایش بی وقفه می توانند در بالاترین سطح کیفیت به کارشون ادامه بدن.  از طرفی بلندگوهای کمپانی هارمن کاردن که در این ویدیو پروژکتور وجود دارد خیالتان را از بابت دریافت کیفیت صدای مطلوب راحت می کند، شاید طرفداران سیستم های صوتی حرفه ای به ما ایراد بگیرند، و ما هم منکر نمیشیم که کیفیت پخش صدای این سینما پروژکتور، از نظر تکنیکال نمی تواند به پای یک سیستم صوتی حرفه ای برسد، اما به طرز خیره کننده ای از کیفیت پخش بسیاری از تلویزیون ها بالاتر است.

قیمت‌ این ویدئو پروژکتور از 2000 یورو/2400 دلار آمریکا و 3600 دلار استرالیا متغیر است؛ بسته به اینکه از کدام انبار سینمای خانگی LG خرید کنید. اما این دستگاه، واقعا ارزش قیمتش را دارد.

2) برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور LG HU85LA CineBeam:

یک پروژکتور پرتاب فوق‌کوتاه که حسابی به درد بخوره!

مزایا: کیفیت تصویر عالی، طراحی صاف و صیقلی

معایب: کمی گران، بلندگوهای کیفیت متوسط

پروژکتوری می‌خواهید که به دیوار نصب بشه؟ این مدل پروژکتور CineBeam محصول LG که پرتاب فوق‌کوتاهی هم داره، می‌تونه حتی از چند اینچ آن‌طرف‌تر تصویر فوق‌العاده‌ای به نمایش بگذاره.

برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور LG HU85LA CineBeam

مشخصات فنی:

با وجود قیمت 6000 دلاری (4860 یورو و 8750 دلار استرالیا)، دارید چیزی می‌خرید که بیش از این‌ها ارزش دارد؛ اولا کیفیت و وضوح تصویر بی نهایت پرفکتی دارد، به علاوه تکنولوژی پیشرفته‌اش که برای نمایش در موقعیت هایی که فاصله بین دیوار و محل نمایش کم است بسیار به کار می‌آید. فکر کنم فهمیده باشید چرا از ویدئو پروژکتورهای برند ال جی دو مورد در لیست برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019 قرار دادیم.

خود دستگاه پروژکتور به لحاظ ساختاری شارپ و چشم‌گیر است؛ نمای مستطیلی براقی دارد که می‌تواند نقطه در اتاق پذیرایی یا روی میز قهوه شما قرار گیرد؛ بدون اینکه کیفیت تصویری که روی دیوار می‌اندازد کم کند. اگر بخواهید حتی می‌توانید آن را از سقف نیز نصب کنید.

اگر دستگاه را در فاصله 2.2 اینچی از محل نمایش قرار دهید، اندازه تصویر 90 اینچی خواهید داشت و اگر آن را به اندازه 7.2 اینچ دور کنید، ابعاد نهایی قاب تصویرتان 120 اینچ خواهد شد. شاید کیفیت صدا به اندازه کیفیت تصویر خوب نباشد؛ به خصوص در فرکانس های بالا دقت و ظرافت یک سیستم صوتی حرفه ای را ندارد، اما همچنان کاربرهای عادی متوجه این موضوع نمی شوند.

3) برترین ویدئو پروژکتور های سال 2019/ پروژکتور BenQ HT3550:

این پروژکتور که با نام W2700 در بریتانیا و اروپا شناخته می‌شود، یک ویدئو پروژکتور رویایی و بی نظیره!

سیستم نمایش: DLP؛ رزولوشن: 3840*2160؛ روشنایی: 2000 لومن، ورودی‌های ویدیو: 2 HDMI؛ ابعاد: 380x 127x 263 میلیمتر.

مزایا: پشتیبانی از 4K و HDR، تصویر زنده با کنتراست بالا

معایب: می‌توانست روشن‌تر باشد؛ نرم‌افزارهای قدیمی‌ در آن استفاده شده

برترین ویدئو پروژکتور های سال 2019/ پروژکتور BenQ HT3550

توضیحات فنی:

این ویدیو پروژکتور که نسل جدید نمونه های قدیمی تر همین برند است، برای تازه‌کارها، ظاهر زیبا و جدیدی دارد. علاوه بر این ویژگی BenQ HDR-PRO در آن تقویت شده و از HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند.
3 برابر نمونه های قدیمی توانایی زوم دارد. صرف نظر از کیفیت بی نظیر تصویری که ایجاد می کند، ابعاد نمایش صفحه ی 120 اینچی ایجاد می کند و روشنایی آن به 2000 لومن هم می‌رسد.

چیزی که واقعا به‌روزرسانی شدع و حسابی تغییر کرده نرخ کنتراست پروژکتور است. می‌دانیم که مدل HT2250 نرخ کنتراست 10000:1 دارد. ولی مدل HT3550 این نرخ را به 30000:1 می‌رساند و نتیجه‌اش تصویری فوق‌العاده پویا و دینامیک است.

اگر کمی نور پروژکتور بیشتر می‌شد، خیلی بهتر بود؛ ولی اگر این واقعیت را در نظر داشته باشیم که نور محیطی پیرامون ویدیو پروژکتور می تواند نقش تقویت کننده را در بهبود وضوح تصاویر ایفا کند، شاید به نتیجه برسیم که لزومی نداشته حسگرهای نوری این ویدئو پروژکتور از چیزی که الان هست قوی تر باشند. به نظر ما مدل BenQ HT3550 می تواند در رنج قیمت 1500 یورو یک گزینه ایده آل برای خرید ویدئو پروژکتور و پروژکتور سینمای خانگی باشد. اینا توضیح سایت تک رادار بود برای اینکه بگه چرا اسم این مدل ویدئو پروژکتور بنکیو در لیست برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019 قرار گرفت.

4) برترین ویدئو پروژکتور های سال 2019/ پروژکتور BenQ HT2550:

اگر وضوح رنگ بی نهایت می‌خواهید، این دستگاه، بهترین پروژکتوری است که با کیفیت 4K فضای سینماهای خانگی را شبیه‌سازی می‌کند.

سیستم نمایش: DLP؛ رزولوشن: 1920×1080؛ روشنایی: 2200 لومن؛ ورودی ویدیو 1xMHL) (2xHTMI)/1x RCA/1xComponent/1xVGA)؛ ابعاد: 312x104x224 میلی‌متر.

مزایا: تصاویر روشن با جزئیات، دارای نور کافی در روشنایی روز

معایب: فاقد لرزشگیر، تغییر لنز در آن به سختی انجام می شود.

برترین ویدئو پروژکتور های سال 2019/ پروژکتور BenQ HT2550

توضیحات فنی:

مدل BenQ HT2550 برای کسی که عادت به تخفیف‌های تلویزیون‌های 4K دارد، کمی گران به نظر برسد؛ اما با این قیمت، این بهترین چیزی است که می‌توانید بخرید. این پروژکتور رنگ‌های زنده و روشن، جزئیات زیاد و رزولوشن 4K ارائه می‌کند و همه این‌ها را زیر 2000 دلار به شما ارائه می‌کند؛ این عدد کمی نیست، اما نگاهی به قابلیت ها وضوح تصاویر بیندازید. از آن کالاهایی است که به نظر به قیمتش می ارزد.

این پروژکتور بی‌عیب و نقص نیست. با اینکه نقاط منفی آن خیلی هم عمیق و شدید نیستند؛ ولی باید گفت که فن این پروژکتور صدادار است و البته امکان تغییر لنز هم وجود ندارد. اما این نقاط منفی به کنار، به نظر ما این مدل برای کسانی که استحکام بدنه ویدئو پروژکتور برایشان مهم هست، و همزمان دنبال گزینه ای هستند که از رزولوشن 4K هم پشتیبانی کند این گزینه یک انتخاب خوب به حساب می آید. بالاترین رتبه در بین ویدئو پروژکتورهای پیشنهادی در لیست امروز نیست اما خب، این هم یک گزینه خوب است.

گزینه‌های بهتری هم روی میز هستند؟ خب بله یک مدل Optoma UHD50 هم هست که 100 دلار ارزان‌تر است و ویژگی‌های مشابه این دستگاه دارد (به غیر از اینکه وضوح رنگ آنقدر خوب نیست و پروژکتور BenQ ساختار ظاهری نسبتا بهتری دارد). ولی در آخر، به نظر ما می‌ارزد که 100 دلار بیشتر خرج کنید و BenQ HT2550 بخرید.

5) برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور Anker Nebula Capsule II Mini:

پروژکتور باریک و با کیفیت سینمای خانگی

مزایا: تلویزیون اندروید توکار، پرت HDMI با اندازه کامل

معایب: می‌توانست روشن‌تر باشد؛ نتفلیکس باید کنار این وسیله نصب شود.

برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور Anker Nebula Capsule II Mini
توضیحات فنی:

بعضی پروژکتورها پرتابل ساخته شده‌اند و البته آن‌هایی که در این زمینه بهتر از Anker Nebula Capsule II Mini باشند، از تعداد انگشتان دست کمتر هستند. این پروژکتور کوچک که اندازه و شکل یک جعبه کوکاکولاست، بیشتر شبیه یک باتری قابل شارژ است تا یک پروژکتور؛ اما اجازه ندید این ظاهر شما را فریب دهد. این مدل Capsule II نسبت به اندازه‌اش عملکرد خوبی از خودش نشان داده؛ رزولوشن 720P HD و ورودی صدایی قوی دارد. با این وجود نمی تواند جایگزین و یا رقیب مدل‌های خیلی خوب 4K HDR باشد که در  این مقاله به آن اشاره شده است.

با توجه به سایزی که دارد، وقتی یک پورت HDMI با اندازه کامل در آن پیدا کردیم؛ شگفت‌زده شدیم. به علاوه، جایگزین‌های mini-HDMI مثل یک پورت USB و یک پورت شارژ USB-C هم در آن تعبیه شده که این امکان را برایتان فراهم می‌کند که همزمان با اتصال به یک وسیله انتقال داده مثل Roku Express یا Amazon Fire TV، بتوانید آن را شارژ کنید.

به علاوه 3600 اپلیکیشن هم وجود دارند که همگی در داخل پلت‌فرم هوشمند تلویزیون اندروید تعبیه شده‌اند. بهرحال با توجه به بعضی مسائل مربوط به نتفلیکس، نمی‌توانید از بزرگترین خدمات مربوط به داده در تلویزیون استفاده کنید مگر اینکه دستگاهی خارجی به آن وصل کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

6) برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ ویدئو پروژکتور BenQ TK800:

این در واقع روشن‌ترین گزینه‌ی BenQ است؛ ولی همان وضوح رنگ را ندارد.

سیستم نمایش: DLP-XPR؛ رزولوشن: 1920x 1080 (x4)؛ روشنایی: 3000 لومن؛ ورودی ویدیو: (2x HDMI 2.0) (1xHDCP 2.2) ؛1x S-Video ؛1xVGA ؛ ابعاد: 496x195x464 میلی‌متر.

مزایا: تصاویر شارپ 4K و HDR، عکس بزرگ روشن رنگارنگ، Motion Handling عالی (وقتی سوژه‌ای در تصویر نمایش‌داده‌شده، سریع حرکت می‌کند، این قابلیت به دستگاه امکان می‌دهد که تصاویر را شفاف نشان دهد و تاری نداشته باشد)؛ input lag به وقفه میان اتصال کابل تصویر به دستگاه و نمایش تصاویر گفته می‌شود. در این دستگاه، این زمان کاهش یافته است.

معایب: جزئیات سیاه و سایه‌ای ضعیف؛ پرسروصدا حتی در مود اکو

مثل مدل HT2550 نقطه اصلی که باعث فروش مدل BenQ TK800 می‌شود این است که این پروژکتور از تصویرسازی با کیفیت شبه 4K پشتیبانی می کند. این پشتیبانی عملا با استفاده از تکنولوژی  XPR که از یک چیپ DLP 1920x 1080 پیکسلی بهره می گیرد محقق می شود. ویدئو پروژکتوری که می بینید توانایی روشن نمایی تصویر را تا چهار برابر بیشتر ممکن می کند. درست شنیدید، این یعنی تصویری با رزولوشن بیش از 8 میلیون پیکسلی خلق کند و سطح دنیای نمایشگرها را تکان اساسی می دهد.

برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ ویدئو پروژکتور BenQ TK800

توضیحات فنی:

شاید عبارت شبه 4k شما را آزار داده باشد اما این ویدئو پروژکتور واقعا با کیفیت 4k فاصله ای ندارد. حداقلش این است که کیفیت ارسال داده های تصویری را دقیقا همانطوری توصیف کرده که در واقعیت هست.

چیزی که این دستگاه را متمایز می‌کند این است که واقعا خیلی نور خوبی دارد و این بدان معناست که حتی با وجود محتوای SDR هم می‌تواند تصاویری دلچسب ارائه کند، حتی اگر شرایط نوری محیطی خوب نباشد. بر همین اساس، شما می‌توانید از TK800 در اتاقی با دیوارهای سفید یا با پنجره‌های بزرگ استفاده کنید و همچنان تصویر نمایش ‌داده‌ی خوبی داشته باشید.

به غیر از motion handling خوب که به کار بازی کردن می‌آید، input lag پایینی هم دارد و باعث شده سرعت لود شدن و بالا آمدن دستگاه تا حد مناسبی سریعتر شده باشد. (این دستگاه BenQ حتی از 3D هم پشتیبانی می‌کند؛ با این وجود لازم است که خودتان جداگانه عینک بخرید).

اگر بخواهیم به نقاط منفی این دستگاه اشاره کنیم، باید بگوییم سطح تیرگی و جزئیات مربوط به سایه‌ها در تصاویری مربوط به سکانس های دارای تور پایین هر دو ضعیف هستند. بواسطه ی استفاده از یک چرخه رنگ در مرحله ساخت و ارسال تصاویر، می توان حدس زد که گستره نوری و رنگی محدودتری را پشتیبانی می کند. از همه این‌ها سروصدای دستگاه است. هر چند فن به دلیل میزان گرمایی که لامپ روشنایی ایجاد می‌کند، یک وسیله ی کاملا ضروری است، اما در کنار چرخه رنگ تعبیه شده در دستگاه و تحرک فن، صدای زیادی از دستگاه بلند می شود.

7) برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ ویدئو پروژکتور Anker Prizm II:

یک پروژکتور ارزان که استفاده از آن خیلی راحت است؛ با وجود اینکه کمی زیادی بزرگ است

مزایا: قیمت خوب، به راحتی می‌توان در یک کنج با آن نمایش داد

معایب: طراحی بزرگ، می‌توانست روشن‌تر هم باشد

برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ ویدئو پروژکتور Anker Prizm II

توضیحات فنی:

Anker Prizm II که ارزان‌ترین پروژکتور این لیست است و ارزش بالایی نسبت به قیمتی که با آن ارائه می‌شود دارد؛ حتی با این وجود که بعضی بخش‌های آن ممکن است خیلی زیبا نباشند.

بله، این مدل پروژکتور انکر ممکن است زیادی بزرگ باشد؛ و حتی مثلا طراحی صیقلی را که مدل‌های CineBeam کمپانی LG دارند هم نداشته باشد، شاید بتوان گفت که از نظر زیبایی در سطح مدل دیگر انکر یعنی Anker Nebuka Capsule II  هم نباشد. اما با قیمتی کمتر، عملکردی مشابه آن‌ها دارد. در کل کیفیت نمایشی بالاتر از تلویزیون های موجود در بازار را رقم می زند و کیفیت صوتی آن هم بیش از آنچه ازش انتظار می رود خوب است.

البته که بی‌نقص هم نیست. به عنوان یک پروژکتور اقتصادی، فقط یک پورت HDMI دارد و به اندازه‌ای روشن هست که بتواند با سایر منابع نوری موجود در یک اتاق رقابت کند. اگر می‌خواهید فقط در یک اتاق تاریک به تماشای عکس و فیلم بنشینید و همچنین می‌خواهید با پول محدود یک ویدئو پروژکتور جدید بخرید، این گزینه مشخصا برای شما ساخته شده است.

8) برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور Optoma UHD51A:

یک ویدئو پروژکتور که کیفیت نمایش 4k را ساپورت می کند و با دستیار هوشمند صوتی الکسا قابل رقابت است.

سیستم نمایش: DLP؛ رزولوشن: (1920x 1080 4x)؛ روشنایی: 3500 لومن؛ ورودی ویدیو: (2x HDMI) (1x MHL)؛ ابعاد: 498x141x331 میلی متر.

مزایا: تصویر غنی و شارپ، دارای امکان 3D که بسیار کمیاب است

معایب: بدون صفحه کلید دیجیتال، دارای مشکلاتی در هماهنگ شدن با نرم افزار الکسای آمازون

برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور Optoma UHD51A

توضیحات فنی:

کنترل‌های هوشمند و امکان اعمال آن از طریق صدا برای یک پروژکتور سینمای خانگی ممکن است در نگاه اول به این شبیه باشه که از سینک ظرفشویی توقع داشته باشیم قابلیت تاچ داشته باشه! اما این قابلیت محقق شده، مثلا با یک کلمه «هی بیدار شو» مشابه آنچه در نرم افزار الکسای آمازون، نرم افزار سیری (Siri) اپل یا اسیستنت گوگل (Google Assistant) دیده ایم، کار خود را شروع می‌کند. به نظر شما این قابلیت کلا چیز بیخودیه و الکی روش تبلیغات کردن؟ کمی به محیط فکر کنید و  اتفاقاتی که ممکن است حین استفاده از پروژکتور رخ دهد. اگر اینطور فکر کنید قطعا به اهمیت آن پی می‌برین. مثلا فرض کنید در یک اتاق تاریک هستید که نمی‌توانید دکمه‌های دستگاه را راحت ببینید؛ یا فرض کنید در دستتان چیزی مثل پاپ‌کورن یا خوردنی‌های دیگر باشد. گرفتید؟

اینکه بتوانید به یک پروژکتوری که به صدا حساس است و دقیقا مثل یک بشقاب پرنده بالای سر شما قرار گرفته، داد بزنید «فیلم رو شروع کن» کمی عجیب غریب به نظر می‌آید.

در نهایت، با وجود اینکه ویژگی‌های الکسا بامزه و البته فانتزی و عمدتا نمایشی است، تمام خاصیت‌های این مدل اپتما درست و حسابی کار می‌کنند. با این حد از قیمت، خیلی سخت است که بتوانید یک پروژکتور با این کیفیت تصویر پیدا کنید.

اگر بودجه‌ی محدودتری در مقایسه با خرید سایر گزینه ها دارید، Optoma UHD51A تغییر چشم‌گیری در نحوه نمایش 4K نشان می‌دهد. با ویژگی‌های این دستگاه حتی برای کسانی که فضای کمتری دارند یا بودجه مالی کمتری دارند، یک کیفیت نمایش در حد سینمای خانگی وجود خواهد داشت.

9) برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور Epson home cinema 4010:

دستگاهی می‌خواهید که امکان تغییر لنز و پشتیبانی از HDR10 داشته باشد؟ نگاهی به این پروژکتور اپسون هم بیاندازید.

مزایا: نمایش جزئیات 4K و رنگ، امکان تغییر لنز خیلی راحت

معایب: سایز خیلی بزرگ

برترین ویدئو پروژکتورهای سال 2019/ پروژکتور Epson home cinema 4010

توضیحات فنی:

این پروژکتور خیلی بزرگ با موتور 3LCD توسط شرکت اپسون ساخته شده و 4K، HDR 10 و 3D پوشش می‌دهد؛ لنز الکترونیکی دارد؛ سیستم فوکوس خودکار دارد و می‌تواند به سقف روشنایی 2400 لومن برسد.

چیزی که باعث شد این مدل اپسون جای خیلی بالایی در لیست ما نگیرد این است که ویژگی‌های عالی سایر گزینه ها را ندارد؛ -حتی خود اپسون هم مدل‌هایی با ویژگی‌های بهتری دارد (مثلا یکی از مدل‌های مورد توجه پیشرفته‌ی آن EH-TW9400 بوده که قابلیت هایی نظیر  فرستنده ی وایرلس4K WiHD دارد و از سیستم پخش HDR 4K پشتیبانی می کنه). تا آنجا که ادعا شد در این ویدئو پروژکتور حتی به اندازه پروژکتورهای 4K معمولی هم به کیفیت و جزئیات تصویر توجه نمی شود. صرف نظر از بزرگنمایی در نقد این محصول، کسی هنوز نتوانسته در کیفیت پخش سینمایی آن حرفی و حدیثی وارد کنه.

مقالات مرتبط

نظرات