کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: ویدئو پروژکتور جیبی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

عشق فیلم و یا گیمر هستید؟ هیچ تفریحی برایتان با نمایش فیلم و بازی تکمیل نمی‌شود؟ خرید ویدئو پروژکتوری جیبی مناسب شما است! در این متن از وبلاگ تهران پروژکتور با کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی و اینکه ویدئو پروژکتور جیبی برای چه مکان‌ هایی مناسب است آشنا می‌شوید.

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: ویدئو پروژکتور جیبی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

در طول 10 سال گذشته، تعداد زیادی ویدئو پروژکتور قابل حمل در دنیا تولید شدند، اما هیچ کدام به دلیل عمر باتری محدود، روشنایی ناکافی، وضوح بد و عدم اتصال بی‌سیم و یا اتصال مستقیم به تلفن‌های همراه آنچنان کاربردی نبودند؛ بازار ویدئو پروژکتور LED قابل حمل از سال 2017 شروع به رشد کرد و حالا با محصولات نوین پروژکتورهای مینی، هیجان تماشای فیلم را به اوج رسانده‌اند. راستی کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی چیست؟ اصلا ویدئو پروژکتور جیبی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟ (برای خرید ویدئو پروژکتور FULL HD به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: پروژکتورهای قابل حمل کوچک و سبک هستند، آن‌ها را می‌توانید هر کجا که می‌خواهید با خود ببرید. بیشتر پروژکتورهای پرتابل دارای بلندگوهای داخلی هستند و دیگر نیازی نیست که تجهیزات اضافی را با خود حمل کنید.

(برای خرید ویدئو پروژکتور 4k این صفحه را از دست ندهید.)

پروژکتور جیبی برای چه مکانی مناسب است؛ کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: سینمای صحرایی زیر نور مهتاب

یکی از موارد استفاده از ویدئو پروژکتور جیبی تماشای فیلم در کمپین و فضای باز است! در کمپینگ، فقط در طول روز می‌توانید از مناظر کوه‌ها و جویبارها لذت ببرید، اما وقتی خورشید غروب می‌کند، در زیر آسمان پر ستاره فیلم دیدن خیلی عاشقانه و رمانتیک است.

سه نکته‌ی عالی برای نمایش فیلم با ویدئو پروژکتور خانگی (ویدئو پروژکتور پرتابل) در کمپینگ:

  •   اندازه: وزن و اندازه ویدئو پروژکتور خیلی مهم است. چون دردسرِ فیلم دیدن با حمل یک ویدئو پروژکتور بزرگ و سنگین و تجهیزات اضافه مثل اسپیکر و کابل، اصلات نمی‌ارزد. اما با یک ویدیو پروژکتور جیبی که دارای اسپیکر داخلی با کیف حمل سبک باشد، تماشای فیلم در زیر نور مهتاب، بسیار لذت بخش است.
  • عمر باتری: پریز برق در کمپ‌های صحرایی، سخت پیدا می‌شود. اگر پروژکتور جیبی موبایل بتواند حداقل 3 ساعت شارژ نگه‌دارد، می‌توان به راحتی با آن فیلم دید.
  • اتصال وایرلس: پروژکتوری که برای پخش از منبع، نیاز به کابل اتصال داشته باشد، کمی دردسر آفرین است. اما اگر یک پروژکتور جیبی ارزان بتواند از اتصال وایرلس با تلفن همراه پشتیبانی کند یا ویدیو/نمایش اسلاید را مستقیماً از حافظه USB پخش کند، یک دستگاه ایده‌آل است!

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: از کاربردهای مهیج پروژکتور جیبی، تماشای فیلم و عکس و حتی بازی در کمپ و پیک نیک است! ویژگی‌هایی نظیر باتری قابل شارژ، اتصال وایرلس و از همه مهم‌تر وزن سبک، تماشای فیلم در فضای باز امکان‌پذیر می‌کند.

(برای خرید ویدئو پروژکتور 3D به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از ویدئو پروژکتور مینی بر روی استند؛ کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: نمایش منعطف بر روی سطوح مختلف

با بهترین ویدئو پروژکتور جیبی می‌توانید تصاویر را بر روی سقف اجرا کنید، دراز بکشید و فیلم تماشا کنید. پروژکتور قابل حمل موبایل طوری طراحی شده است که به شما اجازه می‌دهد مستقیماً تصاویر را از هر زاویه‌ای بر روی هر سطحی تماشا کنید.

اگر در آخر یک روز کاری، حتی حال و حوصله نشستن روی مبل را ندارید و در حال ریلکس کردن و دراز کشیدن دلتان می‌خواهد فیلم ببینید، روی سه ویژگی جذاب پروژکتور پرتابل حساب کنید:

  • راه اندازی آسان: راه اندازی آسان از ویژگی‌های مهم ویدئو پروژکتور در کاربردهای مختلف (ویدئو پروژکتور کلاسی، ویدئو پروژکتور تجاری و پروژکتور خانگی) است. ویژگی کیستون خودکار تصویر را کاملا مربع نگه می‌دارد. حالت پروجکشن ساده، رابط بصری، و لولای شیبدار، به راحتی تصاویر بزرگ را در هر زاویه‌ای نشان می‌دهد.
  • پشتیبانی از نصب سه پایه: اگر فضای محدودی دارید، پروژکتور قابل حمل را روی سه پایه نصب کرد. (برای خرید انواع پایه پروژکتور به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)
  • پشتیبانی از اتصال به گوشی هوشمند iOS/Android: نمایش وایرلس دستگاه‌ها در شبکه محلی WiFi پشتیبانی می‌شود، بنابراین اشتراک‌گذاری محتوا از تلفن همراه، تبلت یا رایانه/نوت‌بوک بسیار آسان است.

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: نصب و راه‌اندازی ویدئو پروژکتور، استفاده از آن را همانند تلفن همراه آسان می‌کند، بنابراین بدون اینکه نیاز به نصب حرفه‌ای داشته باشید می‌توانید در هر زاویه‌ای تصاویری جذاب از ویدئو پروژکتور مینی خود تماشا کنید.

(با بهترین ویدئو پروژکتورهای اپسون در این صفحه آشنا شوید.)

نمایی از ویدئو پروژکتور موبایل، کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: همراه همیشگی دورهمی‌ها

پروژکتورهای قابل حمل می توانند در همه‌ی دورهمی‌های زندگی همراه شما باشند و ظرافت‌ها را به تصویر کشند. در مهمانی، هر کسی می‌تواند موبایلش را به پروژکتور متصل کند، عکس، موسیقی یا ویدیو را با دیگران به اشتراک گذارد.

برای استفاده از بهترین ویدئو پروژکتور پرتابل در دورهمی‌های داشتن ویژگی‌های زیر بسیار کمک کننده است:

  • نصب آسان: با قابلیت نصب آسان ویدئو پروژکتور پرتابلی که به اندازه‌ی یک کف دست است، حتی روی یک میز ناهارخوری باریک، با کمترین فضای اشغال شده می‌توانید فیلم ببینید. ویژگی‌های لولای قابل انعطاف در بدنه پروژکتور و اصلاح خودکار قاب صفحه نمایش، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی یک تصویر بزرگ را در یک مربع کامل ارائه دهید.
  • اتصال آسان و بی‌وقفه: پشتیبانی از وای فای دو فرکانس 2.4/5 گیگاهرتز، انتقال بیسیم مطمئن‌تری را فراهم می‌کند.
  • تنظیمات ساده: با ویدئو پروژکتور قابل حمل، می‌توانید هنگام صحبت کردن و خندیدن، محتوای صوتی و تصویری خود را بدون تنظیمات پیچیده از تلفن‌های iOS/Android، نمایش دهید.
  • اسپیکر داخلی: پروژکتور باید کیفیت صدای خوبی داشته باشد و طوری طراحی شده باشد که با بلند شدن صدا، موجب گرم شدن و آسیب رساندن به پروژکتور نشود.

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: ویدئو پروژکتور قابل حمل برای نصب موبایل، تنظیمات ساده، وچود اسپیکر داخلی، پشتیبانی از اتصال پایدار و خلاصه تمام آنچه که یک عشق فیلم برای تماشای بی‌دردسر نیاز دارد، در اختیار می‌گذارد.

(با بهترین ویدئو پروژکتورهای شیائومی آشنا شوید.)

نمایی از ویدئو پروژکتور جیبی موبایلی، کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: پروژکتور جیبی یا اسپیکر بلوتوث؟

اکثر پروژکتورهای قابل حمل به اسپیکر داخلی مجهز هستند. شما می‌توانید بجای تماشای فیلم از پروژکتور پرتابل به عنوان یک اسپیکر بلوتوث درجه یک برای پخش موسیقی استفاده کنید.

پروژکتور پرتابل دارای سه ویژگی عالی برای پخش موسیقی است:

  • پخش صدای واضح و شفاف، به شما امکان را می‌دهد تا در محدوده وسیع‌تری فیلم تماشا کنید و موسیقی گوش دهید. علاوه بر این، یک کنترل از راه دور برای تنظیم صدا وجود دارد.
  • از کلید میانبر برای راه اندازی سریع بلوتوث استفاده کنید، صفحه پروژکتور را خاموش کنید و اجازه دهید که مصرف انرژی فقط صرف پخش موسیقی شود.
  • هنگامی که شارژ تلفن شما کم می‌شود، مینی پروژکتور می‌تواند شما را نجات دهد و به عنوان یک منبع تغذیه موبایل عمل کرده و تلفن را دوباره شارژ کند.

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: کاربرد ویدئو پرتابل فقط به نمایش فیلم و گیم محدود نیست، شما می‌توانید از آن به عنوان یک اسپیکر بلوتوث مستقل استفاده کنید.

(با بهترین ویدئو پروژکتور اتاق کنفرانس آشنا شوید.)

پروژکتور جیبی با یک اسپیکر بلوتوث قدرتمند؛ کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی

کاریرد ویدئو پروژکتور جیبی: مزایای خرید ویدئو پروژکتور قابل حمل

به طور خلاصه ویژگی‌های بهترین ویدئو پروژکتور قابل حمل شامل موارد زیر است:

  • منبع نور لیزری یا لامپ
  • اتصال وایرلس؛ سازگار با انواع دستگاه‌های تلفن همراه، از جمله iOS، اندروید و iMac، نوت بوک‌ها و سیستم ویندوز.
  • باطری داخلی با ماندگاری طولانی؛ تأمین انرژی کافی برای تکمیل یک فیلم با یک بار شارژ.
  • حالت اسپیکر بلوتوث؛ می‌توان از آن فقط به عنوان اسپیکر بلوتوث استفاده کرد.
  • تنظیم آسان؛ قابل نصب بر روی سه پایه دوربین.
  • ظاهر زیبا؛ پروژکتور قابل حمل مثل اکسسورایز همیشه همراه آدم است، ظاهر آن نشاندهنده‌ی سلیقه شما است.

(راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی را در این صفحه بخوانید.)

نمایی از یک ویدئو پروژکتور قابل حمل، کاریرد ویدئو پروژکتور جیبی

کاریرد ویدئو پروژکتور جیبی: مزایای خرید ویدئو پروژکتور قابل حمل

1. برای پخش با ویدئو پروژکتور پرتابل مکان مناسبی را انتخاب کنید

برای تماشا با یک پروژکتور قابل حمل، مهم است که مکان مناسبی را انتخاب کنید. نقطه ایده آل برای پخش جذاب نه فقط از پروژکتور جیبی، فضای تاریک سینمایی است. همچنین باید مطمئن شوید که سطحی که روی آن قرار می‌گیرید صاف باشد. در غیر این صورت، ممکن است یک تصویر مخدوش دریافت کنید.

2. پروژکتور را تنظیم کنید

هنگامی که از یک پروژکتور قابل حمل استفاده می‌کنید، اولین کاری که باید انجام دهید تنظیم آن است. این معمولاً فقط شامل قرار دادن پروژکتور روی یک سطح صاف و  صفحه یا دیواری است که از آن به عنوان پرده نمایش پروژکتور استفاده می‌کنید. سپس، باید پروژکتور را به لپ‌تاپ یا دستگاه‌های دیگر متصل کنید.

3. راه اندازی پروژکتور

بسته به نوع پروژکتوری که دارید، چند راه مختلف برای راه اندازی آن وجود دارد. برخی از پروژکتورها از کابل‌های HDMI و برخی دیگر از کابل های VGA استفاده می‌کنند:

  • اگر پروژکتور شما دارای پورت HDMI است، معمولاً می‌توانید فقط از یک کابل HDMI استاندارد برای اتصال آن به لپ تاپ یا سایر دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنید.
  • اگر پروژکتور شما از کابل VGA استفاده می‌کند، باید مطمئن شوید که آداپتور مناسب را دارید. بسیاری از لپ تاپ‌ها و سایر دستگاه‌ها دارای پورت HDMI داخلی هستند اما پورت VGA ندارند. در این مورد، باید از آداپتوری استفاده کنید که از HDMI به VGA تبدیل می‌شود.

(راهنمای انتخاب جنس پرده نمایش پروژکتور)

نمایی از ویدئو پروژکتور پرتابل ویوسونیک؛ کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: طریقه استفاده از ویدئو پروژکتور پرتابل

اگرچه که بیشتر ویدئو پروژکتورهای قابل حمل برای ارائه سخنرانی یا تماشای فیلم استفاده می‌شوند، می‌توان از آن‌ها برای بازی، کارائوکه و موارد دیگر نیز استفاده کرد:

تماشای فیلم با ویدئو پروژکتور مینی

اگر به دنبال راهی سرگرم کننده برای گذراندن یک شب هستید، چرا نمایش فیلم در فضای باز نداشته باشیم؟ تنها چیزی که نیاز دارید یک دیوار صاف یا پرده نمایش است.

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: گیم با ویدئو پروژکتور پرتابل

یکی دیگر از کاربردهای عالی برای یک پروژکتور قابل حمل در فضای باز، گیم است.  این برای زمانی که دوستانی دارید و می خواهید مهارت‌های خود را به رخ بکشید.

کلاس در فضای باز

همانطور که قبلا ذکر کردیم، استفاده از پروژکتورهای قابل حمل در فضای باز برای ارائه درس عالی است.

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: با پروژکتور جیبی کارائوکه بازی کنید

در نهایت، یک پروژکتور قابل حمل در فضای باز برای کارائوکه سرگرمی عالی است. اگر دستگاه یا برنامه کارائوکه دارید، می‌توانید آن را به پروژکتور متصل کنید و آهنگ‌های مورد علاقه خود را پخش کنید.

منبع مطلب

نمایی از پروژکتور مینی زرد رنگ، کاربرد ویدئو پروژکتور قابل حمل

مقالات مرتبط

نظرات