بهترین پروژکتورهای سه بعدی: راهنمای خرید 9 مدل برتر پروژکتور سه بعدی و ویژگی‌های آنها + عکس

پروژکتورها در زمینه‌های زیادی از جمله کسب‌وکارها، آموزش، سینمای خانگی، معماری و همینطور بازی به منظور بهبود تجربه‌ی تماشا، مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر خلاف پروژکتورهای دو بعدی، پروژکتورهای سه بعدی (3D Prpjectors)، تصاویری دارای عمق و واقعی نمایش می‌دهند و در واقع یک عمل واقعی را برای یک تجربه‌ی سینمایی واقعی، شبیه‌سازی می‌کنند. یک سینمای خانگی با عملکرد پروجکشن سه بعدی ساده‌ترین راه برای آوردن سینما به خانه و تماشای تصاویری واقعی از فیلم‌ها است. ما در ادامه‌ی این مطلب بلاگ تهران پروژکتورتصمیم داریم به معرفی بهترین پروژکتورهای سه بعدی، پروژکتور اپسون سه بعدی، پروژکتور بنکیو سه بعدی، قیمت پروژکتور سه بعدی، پروجکشن سه بعدی و بهترین پروژکتور سه بعدی خانگی بپردازیم تا برای خرید پروژکتور سه بعدی گزینه‌های مناسبی پیش رو داشته باشید. در نهایت نیز به مهمترین ویژگی‌هایی اشاره می‌کنیم که در خرید پروژکتور سه بعدی باید در نظر داشته باشید.

بهترین پروژکتورهای سه بعدی

ویدئو پروژکتور سه بعدی چیست؟

یک پروژکتور سه بعدی برای نمایش داده‌های سه بعدی روی یک سطح دو بعدی مانند صفحه نمایش یا دیوار استفاده می‌شود. بر خلاف تصاویر یک پروژکتور معمولی، تصاویری که از پروژکتورهای سه بعدی نمایش داده می‌شود به تماشاگران امکان می‌دهد تا عمق تصاویر را حس کنند. این احساس عمق به مخاطب اجازه می‌دهد تا شبیه‌سازی تجربه‌ای که در زمان واقعی اتفاق می‌افتد را تجربه کند.

(از صفحه‌ی پروژکتور لیزری نیز دیدن کنید.)

دو تصویر تقریبا یکسان به طور همزمان روی صفحه نمایش پخش می‌شود تا این شبیه‌سازی عمق، ایجاد شود. از این رو، برای مشاهده‌ی درست صفحه، تماشاگر نیاز به عینکی دارد که بتواند قطبیت را فیلتر کند و به او امکان دهد تا هر دو تصویر را با چشم‌های خود ببیند. این عینک‌های سه بعدی گاهی اوقات همراه با بسته‌ی پروژکتور قرار می‌گیرند و یا کاربر مجبور است آنها را به صورت جداگانه تهیه کند.

تعریف ویدئو پروژکتور سه بعدی

معرفی بهترین پروژکتورهای سه بعدی

در بررسی انواع ویدئو پروژکتور سه بعدی و انتخاب بهترین‌های آنها، به ویژگی‌های مهمی مانند فناوری صفحه نمایش، روشنایی، کنتراست، رزولوشن و موارد دیگر توجه شده است. نوع فناوری نمایشگر بر وضوح، کنتراست و رزولوشن تصویر نمایش داده شده تاثیرگذار است درحالی که روشنایی و کنتراست می‌توانند بر سطح بزرگنمایی و وضوح تصویر نهایی تاثیر بگذارند.

رزولوشن که اشاره بر تعداد پیکسل‌های تصویر دارد نیز یک مساله‌ی مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای سه بعدی است زیرا کیفیت تصویر را تعیین می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین پروژکتورهای سه بعدی می‌پردازیم که می‌توانید برای بررسی قیمت پروژکتور سه بعدی و خرید پروژکتور سه بعدی به فروشگاه اینترنتی تهران پروژکتور مراجعه کنید.

قیمت پروژکتور سه بعدی

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 1. پروژکتور سه بعدی BenQ TK800

ویدئو پروژکتور DLP سه بعدی BenQ TK800 به خاطر صفحه نمایش روشن و رنگارنگ، رزولوشن 4K و عملکرد کلی عالی با صحنه‌های اکشن قدرتمند، یکی از بهترین گزینه‌ها در بهترین انواع پروژکتور سه‌بعدی است. پروژکتور بنکیو سه بعدی همچنین دارای تاخیر ورودی کم برای حالت‌های بازی و تماشای مسابقات ورزشی است.

(از صفحه‌ی پرده نمایش پروژکتور نیز دیدن کنید.)

پروژکتور سه بعدی بنکیو TK800، یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

مزایای پروژکتور سه بعدی BenQ TK800

  • کیفیت تصویر واضح و روشن
  • عملکرد خوب در اتاق‌های روشن
  • حداقل تاخیر ورودی برای بازی

مزایای پروژکتور بنکیو TK800 بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

معایب پروژکتور BenQ TK800 سه بعدی

  • تا حدودی پر سر و صدا، حتی در حالت Eco
  • دارای تاثیر رنگین‌کمانی

معایب پروژکتور بنکیو TK800 بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: ویژگی‌های ویدئو پروژکتور BenQ TK800 3D

پروژکتور BenQ TK800 3D DLP روی هم رفته بهترین عملکرد را با محتوای دو بعدی و سه بعدی ارائه می‌دهد. این پروژکتور با روشنایی لامپ 3000 لومنی، عملکردی عالی در اتاق‌های روشن دارد و برای استفاده در هر نور محیطی مناسب است.

این نمونه از بهترین پروژکتورهای سه بعدی، همچنین رنگ‌های عالی ارائه می‌کند که زنده و دقیق هستند.  تصویر با رزولوشن اولترا اچ‌دی و 4K و وضوح 1080 پیکسل، جزئیات را به خوبی نمایش می‌دهد اما ممکن است به خاطر چرخه‌ی رنگ 4k آن کمی جلوه‌های رنگین‌کمانی را نیز تجربه کنید اما در کل بسیار کم است.

(پیشنهاد می‌کنیم به صفحه‌ی ویدئو پروژکتور خانگی نیز سری بزنید.)

ویدئو پروژکتور BenQ TK800، انتخابی مناسب برای گیمرها

اگر گیمر هستید نیز ویدئو پروژکتور BenQ TK800 4K Pro UHD گزینه‌ای عالی برای شماست. به عنوان یک پروژکتور، تاخیر ورودی مناسبی در 44 میلی‌ثانیه دارد اما وقتی صحبت از کنترل حرکت و صحنه‌های اکشن به میان می‌آید، این پروژکتور واقعا فوق‌العاده است. پروژکتور BenQ TK800 3D هر دو حالت ورزش و بازی را دارد که تصاویر صاف و بدون لرزش را ارائه می‌دهد.

استفاده و نصب این پروژکتور قدرتمند نیز نسبتا آسان است و با گزینه‌ی تصحیح کیستون و رابط کاربری کاربرپسند می‌تواند یک گزینه‌ی ساده برای نصب و استفاده باشد. با این حال صدای فن این ویدئو پروژکتور ممکن است کمی زیاد به نظر برسد. این پروژکتور همچنین دارای گزینه‌های اتصال متنوعی از جمله پورت USB و پورت HDMI را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: بنکیو TK800

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 2. پروژکتور سه بعدی Optoma UHD50X

اگر به دنبال یک پروژکتور بازی 4K با تاخیر ورودی کم و نرخ تازه‌سازی سریع هستید، پروژکتور سه بعدی Optoma UHD50X یک گزینه‌ی مناسب برای شما است. این پروژکتور کیفیت تصویر سه بعدی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند بازی‌های سه‌بعدی را اجرا کند.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور جیبی نیز بازدید کنید.)

پروژکتور سه بعدی Optoma UHD50X، یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

مزایای پروژکتور سه بعدی Optoma UHD50X

  • فناوری Dynamic Black سیاهی عمیق تولید می‌کند
  • تاخیر ورودی بسیار کم در حد 16 میلی‌ثانیه
  • نرخ تازه‌سازی 240 هرتز

مزایای اپتما UHD50X بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

معایب پروژکتور سه بعدی Optoma UHD50X

  • صدای داخلی ضعیف
  • ریموت کنترل با کیفیت پایین

معایب اپتما UHD50X، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: ویژگی‌های ویدئو پروژکتور سه بعدی Optoma UHD50X

ویدئو پروژکتور Optoma UHD50X ویژگی‌ها و عملکردهایی را ارائه می‌دهد که توجه گیمرها را به خود جلب خواهد کرد. این پروژکتور سه بعدی یکی از سریع‌ترین پروژکتورهای سه بعدی 4K است و تاخیر ورودی 16 میلی‌ثانیه در رزولوشن 1080 پیکسل و تاخیر ورودی 26 میلی‌ثانیه در روزولوشن 4K دارد. اگرچه شاید این رقم خیلی سریع به نظر نرسد اما اگر به مانیتورهای بازی عادت دارید، این پروژکتور کمترین تاخیر ورودی در یک پروژکتور است.

این پروژکتور بعلاوه دارای کنترل حرکت فوق‌العاده روان 240 هرتزی است؛ این بدان معناست که همه‌ی بازی‌های شما واضح، دقیق و روان خواهند بود، حتی اگر از بازی‌های ورزشی و مسابقه‌ای لذت می‌برید. اگر بازی‌های سه بعدی دارید هم می‌توانید از این پروژکتور استفاده کنید.

(به صفحه ویدئو پروژکتور HD نیز سری بزنید.)

پروژکتور سه بعدی Optoma UHD50X برای کدام محیط‌ها مناسب‌تر است؟

این نمونه از بهترین پروژکتورهای سه بعدی با لامپ 3400 لومنی خود، تجربه‌ی تماشای بسیار روشنی را به همراه خواهد داشت. این ویژگی باعث می‌شود استفاده از پروژکتور سه بعدی Optoma UHD50X در اتاق‌های روشن مانند اتاق نشیمن و همینطور اتاق‌های تاریک مانند اتاق سینمای خانگی ایده‌آل باشد.

بعلاوه، با تنوع گسترده‌ای از قابلیت‌های تنظیم، می‌توانید این پروژکتور را با دقت بیشتری نصب کنید. این پروژکتور دارای زوم اپتیکال 1.3 برابر، تصحیح کیستون 40 درجه و شیب عمودی 5 تا 15 درصد است که نسبت به پروژکتورهای دیگر قابلیت تنظیم راحت‌تری را فراهم می‌کند. البته تنها مشکل آن کم کیفیت بودن بلندگوهای داخلی است که از نظر ساخت کمی ضعیف‌تر است.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور Full HD نیز بازدید کنید.)

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: Optoma UHD50X

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 3. پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 3700

این پروژکتور اپسون سه بعدی با لامپ 3000 لومن و تکنولوژی تقویت تصویر، یک انتخاب عالی برای اتاق‌های روشن است. بعلاوه پروژکتور Epson Home Cinema 3700 از ویژگی‌های صوتی داخلی خوب و فناوری بهبود 4K نیز برخوردار است.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور DLP نیز بازدید کنید.)

پروژکتور Epson Home Cinema 3700 جز لیست بهترین پروژکتور سه بعدی خانگی می‌باشد.

 اپسون مدل 3700، یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

مزایای پروژکتور Epson Home Cinema 3700

  • دارای فناوری افزایش وضوح تصویر
  • دارای بلندگوهای دوگانه‌ی 10 واتی باکیفیت بالا
  • تکنولوژی بهبود 4K برای افزایش وضوح تصویر

مزایای اپسون سه بعدی 3700، بعنوان یکی بهترین پروژکتورهای سه بعدی

معایب پروژکتور Epson Home Cinema 3700

  • فن پر سر و صدا در حالت‌های روشنایی بالا
  • سطح رنگ مشکی نامناسب

معایب پروژکتور اپسون 3700، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: ویژگی‌های ویدئو پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 3700

این پروژکتور سه بعدی با تکنولوژی نورپردازی 3LCD تصاویری بزرگ با روشنایی بالا و رنگ‌های زنده ایجاد می‌کند. این طراحی منحصربفرد سه تراشه‌ای به این معنی است که پروژکتور قادر است روشنایی رنگ‌های خود را با روشنایی نور سفید مطابقت دهد تا تصویری یکنواخت و ثابت داشته باشید.

(به صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 4K نیز رجوع کنید.)

بعلاوه، این پروژکتور دارای فناوری اختصاصی Epson Image Enhancement است که جزئیات را واضح‌تر می‌سازد و صافی را در صحنه‌های اکشن، بهبود می‌بخشد. این نمونه از بهترین پروژکتورهای سه بعدی دارای رزولوشن 1080 پیکسل است اما دارای تکنولوژی بهبود 4K نیز هست تا با جابجایی مورب پیکسل‌ها وضوح بالاتر را شبیه‌سازی کند.

مشخصات پروژکتور Epson Home Cinema 3700

این پروژکتور اپسون از نظر طراحی دارای گزینه‌های تطبیق‌پذیری زیادی است. این پروژکتور قابلیت تغییر لنز عمودی و افقی و زوم اپتیکال 1.6 برابری دارد تا بتوانید دقیق‌ترین تصاویر را روی صفحه نمایش خود داشته باشید. این پروژکتور یک محصول بادوام و خوش‌ساخت است که برای طولانی مدت می‌توان از آن استفاده کرد. بلندگوهای یکپارچه‌ی 10 واتی به خوبی کار می‌کنند اما شاید بهتر باشد پروژکتور را به بلندگوهای خارجی متصل کنید.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: ویدئو پروژکتور Epson Home Cinema 3700

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 4. پروژکتور سه بعدی ViewSonic PJD7828HDL

اگر می‌خواهید بزرگترین صفحه نمایش سه بعدی با بهترین رنگ‌ها و روشنایی را داشته باشید، پروژکتور سه بعدی ViewSonic PJD7828HDL گزینه‌ی خوبی برای شماست. این پروژکتور پرتاب کوتاه دارای لامپ فوق‌العاده روشن و رنگ‌های فوق‌العاده دقیق است و می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای کسانی باشد که می‌خواهند بدون کاهش کیفیت، تصاویر بزرگ را تماشا کنند.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 3LCD نیز دیدن کنید.)

پروژکتور ویوسونیک مدل PJD7828HDL، یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سه بعدی

مزایای پروژکتور سه بعدی ViewSonic PJD7828HDL

  • رنگ‌های سینمایی با تکنولوژی Supercolor
  • پیکربندی چندمنظوره‌ی پرتاب کوتاه
  • دارای لامپ روشن 3200 لومنی

مزایای پروژکتور ویوسونیک مدل PJD7828HDL بعنوان یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سه بعدی

معایب پروژکتور سه بعدی ViewSonic PJD7828HDL

  • فن پر سر و صدا در حالت قدرت کامل
  • فاقد درون‌یابی فریم

معایب پروژکتور ویوسونیک مدل PJD7828HDL، بعنوان یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: ویژگی‌های ویدئو پروژکتور ViewSonic PJD7828HDL

پروژکتور ViewSonic PJD7828HDL یک پروژکتور سه بعدی DLP است که می‌تواند تصاویر را تا اندازه‌ی 300 اینچ نمایش دهد. اگر به دنبال بزرگترین و همه‌جانبه‌ترین تجربه‌ی سینمایی هستید، این پروژکتور برای شما بسیار مناسب است. پروژکتور ViewSonic PJD7828HDL دارای وضوح کامل 1080 پیکسل است و تصاویر را با جزئیات کامل ایجاد می‌کند و در مورد دقت رنگ و عملکرد نیز فوق‌العاده است.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور کلاسی نیز دیدن کنید.)

پروژکتور سه بعدی DLP ویوسونیک از فناوری اختصاصی SuperColor برای ایجاد یک تجربه‌ی سینمایی با بازتولید رنگ بسیار دقیق استفاده می‌کند. این ویژگی همراه با کنتراست 22000:1 و روشنایی لامپ 3200 لومن، کیفیت تصویر شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند. متاسفانه پروژکتور ViewSonic 3D DLP مجهز به درون‌یابی فریم برای صاف کردن تصویر نیست اما این مساله فقط در صحنه‌هایی که دارای حرکت سریع هستند قابل توجه است و خیلی مشکل‌ساز نخواهد بود.

طراحی پروژکتور ViewSonic PJD7828HDL

وقتی صحبت از طراحی و استفاده به میان می‌آید، این مدل از بهترین پروژکتورهای سه بعدی یک پروژکتور پرتاب کوتاه است که نیاز به فضای کمی برای ایجاد تصاویر بزرگ دارد. این پروژکتور دارای بدنه‌ای نسبتا جمع‌وجور است که دکمه‌های آسان برای استفاده در قسمت بالایی بدنه‌ی آن قرار گرفته است. البته ریموت کنترل نیز برای استفاده و تنظیمات از راه دور شامل شده است.

این پروژکتور سه بعدی ویوسونیک اتصالات انعطاف‌پذیری را با پورت HDMI ارائه می‌دهد تا بتوانید پخش‌کننده‌های بلوری را متصل کنید و سازگاری با MHL نیز برای اتصال دستگاه‌های پخش از طریق کابل HDMI امکان‌پذیر است. بعلاوه درگاه USB نیز موجود است تا برای تطبیق‌پذیری بیشتر، درایوها و فلش را به آن متصل کنید. برای انعطاف‌پذیری بیشتر نصب، زوم اپتیکال 1.3 برابری، تصحیح کیستون و کنترل‌های فوکوس نیز دردسترس است.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: پروژکتور ViewSonic PJD7828HDL

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 5. پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 2040

اگر به دنبال پروژکتوری هستید که بتواند بهترین را در زمینه‌ی رنگ‌ها تولید کند، به شما ویدئو پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 2040 را پیشنهاد می‌کنیم. این پروژکتور بعلاوه دارای درون‌یابی فریم است که برای کنترل حرکت صاف مناسب است و بعلاوه با HML سازگار است تا بتوانید به راحتی آن را به دستگاه‌های تلفن خود متصل کنید.

پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 2040، یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سه بعدی

مزایای ویدئو پروژکتور Epson Home Cinema 2040

  • طراحی لامپ جلوه‌ی رنگین‌کمانی را به حداقل می‌رساند
  • قابلیت درون‌یابی فریم برای ایجاد تصویر صاف
  • سازگاری با MHL برای دستگاه‌های پخش

مزایای ویدئو پروژکتور اپسون مدل 2040، بعنوان یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: ویژگی‌های پروژکتور سینمای خانگی Epson Home Cinema 2040

پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 2040 یک پروژکتور 3LCD است که با لامپ منحصربفرد خود رنگ‌هایی خیره‌کننده و دقیق ایجاد می‌کند. لامپ‌های 3LCD جلوه‌های رنگین‌کمانی که معمولا در پروژکتورهای دارای چرخ رنگ ایجاد می‌شود را حذف می‌کند. این پروژکتور همچنین دارای کنتراست پویای 35000:1 برای سیاه‌های تیره‌تر است. همه‌ی این ویژگی‌ها را با وضوح تصویر 1080 پیکسلی ترکیب کنید و از کیفیت فیلم و بازی لذت ببرید.

راه‌اندازی و استفاده از پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 2040 با دستورالعمل‌های ساده و رابط کاربری کاربرپسند، بسیار آسان است. با این حال، ممکن است از عدم قابلیت تنظیم در موقعیت‌یابی پروژکتور کمی متعجب شوید.

اتصال پروژکتور به به دستگاه‌های پخش

این پروژکتور تصحیح کیستون و کنترل‌های فوکوس دارد اما فاقد گزینه‌های تغییر لنز یا تغییر عمودی است. به این ترتیب، در قرار دادن پروژکتور محدودیت زیادی خواهید داشت. با این حال این پروژکتور دارای گزینه‌های اتصال زیادی از جمله پورت HDMI با قابلیت MHL برای پخش‌کننده‌های بلوری و کنسول‌های بازی است تا بتوانید به دستگاه‌های پخش و همینطور موبایل متصل شوید.

لازم به ذکر است این نمونه از بهترین پروژکتورهای سه بعدی می‌تواند تصاویری تا اندازه‌ی 300 اینچ نمایش دهد.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: پروژکتور 3D اپسون مدل 2040

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 6. ویدئو پروژکتور سه بعدی Optoma HD142X

این پروژکتور قدرتمند دارای طراحی بسیار باکیفیتی است که نمایش واضح، دقیق و روشن تصاویر و ویدئوها را امکان‌پذیر می‌سازد. بعلاوه پروژکتور سه‌بعدی Optoma HD142X بی‌صدا عمل می‌کند و صدای فن دستگاه حواس شما را پرت نخواهد کرد.

ویدئو پروژکتور اپتما مدل HD142X، یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای سه بعدی

مزایای پروژکتور سه بعدی Optoma HD142X

  • دارای عملکرد خوب در صحنه‌های تاریک
  • سطح فن بی‌صدا تا 23 دسی‌بل
  • بازتولید رنگ عالی

مزایای پروژکتور اوپتما HD142X، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

معایب پروژکتور سه بعدی Optoma HD142X

  • طول عمر لامپ تنها 8000 ساعت
  • فاقد قابلیت تغییر لنز

معایب پروژکتور اوپتما HD142X، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: ویژگی‌های پروژکتور Optoma HD142X

پروژکتور سه بعدی Optoma HD142X نسبت به سایر پروژکتورها، کیفیت بهتری در طراحی ارائه می‌دهد. هر قطعه از پروژکتور با در نظر گرفتن بهترین تجربه‌ی تماشای فیلم، طراحی شده است. این پروژکتور بسیار بادوام است و براق و جذاب به نظر می‌رسد.

رنگ مشکی آن به خوبی با سینمای خانگی شما ترکیب می‌شود و حتی دارای پایه‌هایی است که از تماس مستقیم با سطحی که پروژکتور را روی آن قرار داده‌اید، جلوگیری شود. این پروژکتور همچنین دارای یک فن فوق‌العاده آرام است که به طور متوسط در حدود 23 دسی‌بل کار می‌کند. این بدان معناست که در صحنه‌های ساکت فیلم، خبری از صدای فن نیست.

سایر مشخصات پروژکتور سه بعدی Optoma HD142X

این نمونه در لیست بهترین پروژکتورهای سه بعدی گزینه‌های تنظیم متنوع از فوکوس گرفته تا تصحیح کیستون و زوم اپتیکال دارد و از کیفیت تصاویر آن نیز متعجب خواهید شد. اگرچه این پروژکتور 4K Pro UHD نیست اما همچنان وضوح خیره‌کننده‌ی رزولوشن Full HD را در محتواهای دو بعدی و سه بعدی ارائه می‌کند. با نسبت کنتراست پویای 23000:1 و روشنایی 3000 لومنی، می‌توانید جزئیات واضح را در هر صحنه‌ای ببینید. پروژکتور Optoma HD142X با رنگ‌ها نیز خوب عمل می‌کند، مخصوصا در صحنه‌های تاریک‌تر و سیاه.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای سه بعدی: پروژکتور Optoma HD142X

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 7. پروژکتور سه‌بعدی BenQ MW535A

اگر بودجه‌ی محدودی دارید اما برای ارائه‌های تجاری، فیلم‌های سه‌بعدی یا تجربه‌های تماشای فیلم به یک پروژکتور قدرتمند نیاز دارید، ویدئو پروژکتور BenQ MW535A یک انتخاب خوب برای شماست. این مدل پروژکتور دارای لامپ 3600 لومنی روشن است و نصب و تنظیمات بسیار ساده‌ای دارد.

پروژکتور بنکیو مدل MW535A، یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

مزایای پروژکتور سه بعدی BenQ MW535A

  • قابلیت نصب و تنظیمات آسان
  • لامپ بسیار روشن 3600 لومنی
  • تصحیح رنگ دیوار تطبیق‌پذیری را افزایش می‌دهد

مزایای پروژکتور بنکیو مدل MW535A، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

معایب پروژکتور سه بعدی BenQ MW535A

  • نسبت کنتراست کمتر از 15000:1
  • بلندگوهای ضعیف و نسبتا بی‌صدا

معایب پروژکتور بنکیو مدل MW535A، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های پروژکتورهای سه بعدی: ویژگی‌های پروژکتور سه‌بعدی BenQ MW535A

پروژکتور BenQ MW535A یک پروژکتور سه‌بعدی حرفه‌ای است که برای استفاده در ارائه‌های تجاری و همینطور استفاده به عنوان سینمای خانگی عالی است. این یک پروژکتور نسبتا جمع‌وجور است که حمل آن آسان است و گزینه‌های زیادی برای تنظیم ارائه می‌دهد تا بتوانید بدون زحمت زیاد آن را همانطور که می‌خواهید، تنظیم کنید.

این پروژکتور بنکیو دارای تصحیح عمودی کیستون و زوم اپتیکال 1.2 برابری است. بعلاوه، پروژکتور سه پایه‌ی قابل تنظیم دارد تا بتوانید ارتفاع را برای رسیدن به زاویه‌ی مناسب تنظیم کنید. این پروژکتور حتی دارای عملکرد مفید برای تصحیح رنگ دیوار است تا رنگ‌های نمایشگر را برای تصویر واضح‌تر روی دیوارهای سفیدی که استاندارد نیستند، تنظیم کند.

سایر مشخصات پروژکتور BenQ MW535A

این مدل از بهترین پروژکتورهای سه بعدی برای تماشای فیلم نیز بسیار مناسب است. اگرچه رزولوشن Full HD ارائه نمی‌دهد اما رزولوشن 1000*1920 آن، تصاویری با کیفیت بالا تولید می‌کند. این پروژکتور رنگ‌های دقیق و نسبت کنتراست نسبتا مناسبی در 15000:1 ایجاد می‌کند. اگرچه ترجیح بر این بود که نسبت کنتراست بالاتر باشد چرا که ممکن است در نمایش صحنه‌های تاریک، کیفیت چندانی نداشته باشد اما به طور کلی عملکرد خوبی خواهد داشت. این پروژکتور BenQ با روشنایی 3600 لومنی خود می‌درخشد زیرا می‌تواند در اتاق‌های تاریک و روشن به خوبی عمل کند.

پروژکتور بنکیو سه بعدی مدل MW535A بهترین پروژکتور سه بعدی خانگی می باشد.

شخصات و ویژگی‌های پروژکتور سه‌بعدی BenQ MW535A

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 8. ویدئو پروژکتور سه‌بعدی Sony VPL-HW45ES

پروژکتور VPL-HW45ES سطح بالا دارای طراحی شگفت‌انگیزی است که هیچ جزئیاتی را از قلم نمی‌اندازد. از یک فن فوق‌العاده بی‌صدا گرفته تا کنترل لامپ پویا و فناوری Motionflow و غیره. به این ترتیب بدون اینکه یک فن پرسروصدا وجود داشته باشد، می‌توانید تصاویری درخشان را تماشا کنید.

ویدئو پروژکتور سونی مدل VPL-HW45ES، یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

مزایای پروژکتور سه‌بعدی Sony VPL-HW45ES

  • کنترل دینامیک لامپ برای نمایشی روشن‌تر
  • نسبت تاریکی/روشنایی 1,000,000:1 بالا
  • زوم بسیار عریض 1.6 برابر

مزایای پروژکتور VPL-HW45ES، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

معایب پروژکتور سه‌بعدی Sony VPL-HW45ES

  • فاقد پشتیبانی از MHL روی پورت HDMI

معایب پروژکتور مدل VPL-HW45ES، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های بهترین پروژکتور سه بعدی: ویژگی‌های پروژکتور سه‌بعدی Sony VPL-HW45ES

پروژکتور Sony VPL-HW45ES یکی از پیشرفته‌ترین پروژکتورهای سه‌بعدی با طراحی و کیفیت ساخت عالی در دسته‌ی بهترین پروژکتورهای سه بعدی است که می‌توانید تهیه کنید. بعلاوه این پروژکتور یکی از بی‌صداترین پروژکتورهای موجود با تنها 22 دسی‌بل است و طراحی فن در قسمت جلو به شما امکان می‌دهد بتوانید پروژکتور را به دیوار نصب کنید.

این توجه به جزئیات در سایر ویژگی‌های پروژکتور نیز وجود دارد. این پروژکتور سونی دارای زوم اپتیکال وسیع 1.6 برابری است و امکان جابجایی افقی و عمودی لنز برای نصب انعطاف‌پذیر نیز وجود دارد.

رزولوشن پروژکتور Sony VPL-HW45ES

این مدل پروژکتور سه‌بعدی سونی همچنین کیفیت بالایی در تصاویر نیز ارائه می‌دهد. اگر این پروژکتور دارای رزولوشن 4K UHD نیست اما در رزولوشن 1080 پیکسلی نیز به خوبی عمل می‌کند؛ به ویژه در پخش فیلم‌های سه‌بعدی.

سونی دارای یک فناوری کنترل دینامیک لامپ است که به طور خاص برای محتوا از منابع سه‌بعدی طراحی شده تا روشنایی رنگ‌ها را به منظور کیفیت در سطح سینما هنگام استفاده از حالت سه‌بعدی و استفاده از عینک شاتر، افزایش دهد. و در نهایت، با فناوری خلق واقعیت سونی (Reality Creation)، تصویری با رنگ‌های بسیار دقیق و وضوح بالا را دریافت خواهید کرد.

ویژگی‌های بهترین پروژکتور سه بعدی: ویژگی‌های پروژکتور Sony VPL-HW45ES

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 9. پروژکتور سه‌بعدی Epson Home Cinema 5040UB

این پروژکتور Epson Home Cinema 5040UB چندین گزینه‌ی قابل تنظیم از جمله کیستون عمودی، تغییر لنز افقی و وعمودی، زوم اتوماتیک 2.1 برابر و گزینه‌ای برای بهبود 4K ارائه می‌دهد. بعلاوه این پروژکتور با رنگ‌های فوق‌العاده زنده و دقیق، کیفیت تصویری درخشان ایجاد می‌کند.

بهترین پروژکتورهای سه بعدی: 9. پروژکتور سینمای خانگی سه‌بعدی اپسون مدل 5040UB

مزایای ویدئو پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 5040UB

  • نسبت تاریکی/روشنایی 1,000,000:1 بالا
  • بهبود 4K باعث بهبود رزولوشن می‌شود
  • فضای رنگی وسیع DCI-P3 برای ایجاد رنگ‌هایی دقیق‌تر

مزایای Epson Home Cinema 5040UB، بعنوان یکی از بهترین پروژکتورهای سه بعدی

معایب ویدئو پروژکتور سه بعدی Epson Home Cinema 5040UB

  • حالت سریع، تاخیر ورودی را کاهش نمی‌دهد
  • درون‌یابی فریم تنها در حالت Full HD کار می‌کند

معایب Epson Home Cinema 5040UB، بعنوان بهترین پروژکتورهای سه بعدی

ویژگی‌های پروژکتورهای سه بعدی: ویژگی‌های ویدئو پروژکتور سه‌بعدی Epson Home Cinema 5040UB

پروژکتور سه‌بعدی Epson Home Cinema 5040UB بهترین‌های دنیای پروژکتور سه بعدی فول اچ دی و پروژکتور سه بعدی 4K را ارائه می‌دهد. این پروژکتور می‌تواند تصاویری واضح و دقیق ایجاد کند و در حالی که رزولوشن اصلی آن 1080*1920 پیکسل است اما حالت بهبود 4K موجود، وضوح UHD را شبیه‌سازی می‌کند که تقریبا مشابه 4K اصلی است.

بعلاوه، پروژکتور شامل طیف رنگی DCI-P3 است که رنگ‌های بیشتری را نسبت به گزینه‌های استاندارد sRGB ارائه می‌دهد.

سایر مشخصات پروژکتور سه‌بعدی Epson Home Cinema 5040UB

با این حال، جایی که این نمونه از بهترین پروژکتورهای سه بعدی می‌درخشد، حالت کلی قابلیت تنظیم آن است. لنز شیشه‌ای برای بهبود عملکرد 4K ساخته شده است و محدوده‌ی بزرگنمایی اپتیکال 2.1 برابری را ارائه می‌کند.

بعلاوه تغییر لنز موتوری برای جهت‌های عمودی و افقی نیز امکان‌پذیر است. این پروژکتور سه‌بعدی اپسون همچنین دارای تصحیح کیستون افقی نیز هست. با تمام این گزینه‌های تنظیم، قادر خواهید بود با نصب آسان دقیق‌ترین تصویر را داشته باشید. این پروژکتور مانند اکثر پروژکتورها دارای چند حالت مختلف است اما تنها بخش ناامیدکننده، حالت سریع (Fast mode) است که تاخیر ورودی را برای بازی کاهش نمی‌دهد.

ویژگی‌های پروژکتورهای سه بعدی: ویدئو پروژکتور Epson Home Cinema 5040UB

راهنمای خرید بهترین پروژکتورهای سه بعدی: مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در نظر بگیرید

ویژگی‌های مهم در خرید پروژکتورهای سه بعدی: تکنولوژی سه‌بعدی فعال و غیرفعال

شاید جالب باشد بدانید دو نوع مختلف از فناوری نمایش سه‌بعدی وجود دارد: فعال (Active) و غیرفعال (Passive). تکنولوژی سه‌بعدی فعال اولین نسل نمایش‌های سه بعدی است و و از عینک‌های شاتر سه بعدی فعال دارای باتری استفاده می‌کند که یک اثر شاتر LCD برای نمایش متوالی فریم‌ها به صورت سه‌بعدی ایجاد می‌کند.

اگر به دنبال یک پروژکتور سه بعدی مناسب هستید، پیدا کردن پروژکتور سه بعدی فعال کمی دشوار است زیرا معمولا شامل تنظیمات دوگانه‌ی پروژکتور و صفحه نمایش نقره‌ای گران‌قیمت می‌شود. اکثر پروژکتورها تنها سه‌بعدی فعال را ارائه می‌کنند. با این حال، توجه داشته باشید که اگر یک پروژکتور سه‌بعدی غیرفعال با رزولوشن 4K و عینک‌های سه‌بعدی مقرون‌به‌صرفه هستید، باید جستجوی زیادی بکنید.

تکنولوژی غیرفعال یک فناوری جدید است که از قطبیت در نمایش و عینک‌های شاتر فعال برای نمایش جلوه‌ی سه بعدی استفاده می‌کند.

تکنولوژی سه‌بعدی فعال و غیرفعال، یکی از ویژگی های بهترین پروژکتور های سه بعدی

ویژگی‌های مهم در خرید پروژکتورهای سه بعدی: رزولوشن

اکثر پروژکتورهای سه‌بعدی فقط می‌توانند محتوای سه‌بعدی را با وضوح 1080 پیکسل نمایش دهند که به وضوح Full HD نیز شناخته می‌شود. با این حال، وقتی فیلم یا بازی سه بعدی پخش نمی‌شود، می‌توانید محتوای خود را با رزولوشن 4K UHD نیز تماشا کنید. وقتی به دنبال بهترین پروژکتورهای سه بعدی می‌گردید، وضوح 4K یک نکته‌ی مهم است اما ضرورت نیست. بر خلاف تلویزیون‌های 4K، پروژکتورهای 4K Pro UHD نسبتا گران هستند، به ویژه در مقایسه با پروژکتورهای 1080 پیکسلی.

رزولوشن، یکی از ویژگی های بهترین پروژکتور های سه بعدی

ویژگی‌های مهم در خرید بهترین پروژکتور سه بعدی: روشنایی

روشنایی لامپ پروژکتور نیز یکی از نکات مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای سه بعدی است. روشنایی با معیار لومن اندازه‌گیری می‌شود و میزان دقیق روشنایی مورد نیاز بستگی به نوع استفاده از پروژکتور دارد. برای استفاده از پروژکتور در اتاق‌های روشن، پیشنهاد می‌کنیم از پروژکتورهایی با نرخ لومن بالاتر استفاده شود و برای اتاق‌های تاریک‌تر، نیاز به لومن زیادی نیست. با این حال، به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم برای خرید یک پروژکتور سه‌بعدی، حداقل روشنایی 2500 تا 3000 لومن را در نظر داشته باشید.

روشنایی، یکی از ویژگی های بهترین پروژکتور های سه بعدی

ویژگی‌های مهم در خرید پروژکتورهای سه بعدی: لوازم جانبی

از آنجایی که محتوای سه‌بعدی نیاز به استفاده از عینک سه‌بعدی دارد، می‌توانید پروژکتورهایی پیدا کنید که در لوازم جانبی پروژکتور، عینک نیز لحاظ شده باشد. این مساله بسیار خوب است اما قطعا یک اتفاق رایج نیست و شاید لازم باشد مدتی برای یافتن بهترین عینک شاتر سه‌بعدی فعال برای استفاده با پروژکتور سه‌بعدی خود، صرف کنید. به طور کلی، بهتر است عینک‌هایی را که سازنده‌ی پروژکتور پیشنهاد می‌کند را تهیه کنید و اغلب سازنده‌های پروژکتور سه‌بعدی، خودشان عینک نیز تولید می‌کنند.

لوازم جانبی، یکی از ویژگی های بهترین پروژکتور های سه بعدی

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات