نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: آموزش روش های اتصال آیفون به پروژکتور + عکس

این روزها تقریباً هر کاری که مربوط به فناوری باشد، با گوشی‌های هوشمند مخصوصا گوشی آیفون، قابل انجام است. گوشی آیفون‌ با عملکردی سریع، اتصال فوق‌العاده و فضای ذخیره‌سازی فراوان، به دستگاه‌های همه کاره تبدیل شده‌اند. ما در این متن یکی از وظایف گوشی آیفون یعنی ارسال انواع محتوا بر روی صفحه نمایش بزرگ پروژکتور، یا به عبارتی دیگر نحوه اتصال آیفون به پروژکتور را بررسی می‌کنیم.

نحوه اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور

با استفاده از روش‌های آسان اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور، دیگر نیازی نیست که هر بار لپ تاپ خود را برای روزهای کاری، همراه خود ببرید. همینطور در دورهمی‌های دوستانه برای نمایش فیلم و انواع سرگرمی‌های دیگر، فقط کافی است که گوشی خود را با پروژکتور همگام کنید. برای آشنایی بیشتر با اتصال آیفون به پروژکتور، ادامه مطلب را بخوانید!

نصب ایفون به ویدئو پروژکتور: برای نمایش تصاویر بزرگ بر روی ویدئو پروژکتور، استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر شخصی باب بود، اما حالا با گوشی‌های هوشمند، مخصوصا گوشی آیفون، دیگر لازم نیست بار سنگین لپ‌تاپ را تحمل کنید! با قابلیت اتصال وای فای و اپ‌های قدرتمند، این اتصال خیلی آسان است.

(برای خرید پروژکتور پرتاب کوتاه به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از پرده نمایش پروژکتور و اتصال گوشی؛ اتصال گوشی آیفون به پروژکتور

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: چگونه گوشی آیفون را به ویدئو پروژکتور نصب کنیم؟

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور یک فرآیند ساده است. بطور معمول دو روش آسان برای انجام این کار وجود دارد: در روش اول، به یک آداپتور لایتنینگ (Lightning Digital AV adaptor) برای اتصال به کابل VGA، HDMI یا USB C دارید.

در روش دوم، که البته مربوط به قابلیت ویدئو پروژکتور هم می‌شود، چون برخی از آن‌ها اتصال مستقیم مبتنی بر Wi-Fi داخلی را ارائه می‌دهند.  به یک دانگل HDMI و کابل mini Usb نیاز است که بعد از اتصال، با ضربه زدن بر روی AirPlay یا یک برنامه پخش بی سیم اختصاصی مربوط به برند ویدئو پروژکتور در روی گوشی، محتوا بر روی پرده نمایش پروژکتور  ارائه می‌شود.

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: اگر هنوز برای خرید ویدئو پروژکتور اقدام نکرده‌اید، به منظور وصل شدن گوشی آیفون به پروژکتور، به دنبال مدلی باشید که با مجهز بودن به پورت لایتنینگ کار شما را آسان کند.

(برای خرید پروژکتور پرتاب بلند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

پروژکتور مجهز به پورت لایتنینگ، نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: اتصال بی سیم

بدیهی است که اکثرا اتصال وایرلس آیفون به پروژکتور را ترجیح می‌دهند. قطعا کسی دوست ندارد تا حمل سیم‌های مزاحم را به دوش بکشد. یا اگر یکی از کابل‌ها را فراموش کردید، دیگر امکان اتصال گوشی به پروژکتور وجود نداد.

حالا در دورهمی‌ها، فقط یک شب فیلم دیدن در صفحه نمایش بزرگ پروژکتور را از دست می‌دهید، ولی در محیط اداری خیلی غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد. با آموزش اتصال وایرلس آیفون به پروژکتور، فقط داشتن آیفون کارها را راه می‌اندازد. بنابراین هرگز تجهیزات کوچک و همیشه همراه خود را فراموش نکنید!

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: برای اتصال ایپد به ویدئو پروژکتور، اتصال وایرلس بهترین انتخاب است، این روش با مجهز بودن ویدئو پروژکتور به وای فای داخلی، امکان‌پذیر می‌شود.

(برای خرید ویدئو پروژکتور خانگی روی تهران پروژکتور حساب کنید.)

اتصال وایرلس، نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور با برنامه معروف AirPlay

AirPlay (یکی از معروف‌ترین برنامه های پخش استریمینگ است که توسط پروژکتور پشتیبانی می شود)، در دسترس‌ترین گزینه است. اتصال آیفون از طریق AirPlay یک راه حل اساسی و قابل اعتماد برای کارهای روزانه است. اما حواستان باشد که پروژکتور نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و یک پروژکتور سازگار با AirPlay باشد.

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: با وجود کابل لایتنینگ یا آداپتور، خیلی راحت می‌توان تبلت، لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند را به ویدئو پروژکتور متصل کرد؛ با وجود چنین کابلی فیلم، سریال تلویزیونی، بازی و سایر محتواها بر روی پرده نمایش ویدئو پروژکتور اجرا می‌شوند.

(برای خرید ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو این صفحه را از دست ندهید.)

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور با برنامه Airplay

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: ویدئو پروژکتور قابل اتصال به موبایل آیفون

البته که مدل‌های جدید از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، اما در کل همه‌ی پروژکتورها این قابلیت را ندارند. قبل از اینکه روی اتصال وایرلس پروژکتور و موبایل‌تان حساب کنید، اول مطمئن شوید که پروژکتورتان قابلیت سازگاری با AirPlay را دارد یا خیر. مثلا پروژکتور مدل Kodak Luma 150 این قابلیت را دارد. یک دستگاه کوچک و قابل حمل با کیفیت و سازگاری ویدیو، مناسب!

یکی دیگر از گزینه‌های عالی، پروژکتور Anker است. این پروژکتور با میزان روشنایی 100 لومن به همان اندازه که در بیرون خانه و کمپینگ کار راه انداز است که در داخل خانه!

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: به راحتی آیفون خود را از طریق عملکرد AirPlay به پروژکتور متصل کنید و هیچ استرسی از لحاظ نیاوردن کابل و از این حرف‌ها، فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را تماشا کنید.

(برای خرید ویدئو پروژکتور جیبی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

اتصال وایرلس گوشی به پروژکتور، نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: اتصال ایپد به پروژکتور

یکی از مواردی که باید در هنگام استفاده از AirPlay در نظر گرفت این است که فقط عملکرد انعکاس صفحه نمایش یا اصطلاحا Mirroring را ارائه می‌دهد. در حالی که این لزوماً چیز بدی نیست، اما شاید برای‌تان مهم باشد که چه چیزی قرار است بر روی صفحه نمایش با دیگران به اشتراک بگذارید! اگر عکس‌های خصوصی و یا محتوایی محرمانه است، قبل از اتصال فکری به حال آن‌ها بکنید!

نحوه اتصال ایفون به پروژکتور: برای اتصال مدل‌های قدیمی آیفون به یک کانکتور داک 30 پین نیاز دارید. این کار کمی چالش برانگیز است، چون باید آداپتورهای کابل ویدئویی متناسب برای اتصال آن را پیدا کنید.

(برای خرید ویدئو پروژکتور کلاسی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

مراحل اتصال پروژکتور به آیپد از طریق airplay

برای آشنایی با نحوه اتصال آیفون به پروژکتور از طریق AirPlay، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا، بررسی کنید که آیا پروژکتور سازگار با اتصال AirPlay است یا خیر.
  • مرکز کنترل Control Center را باز کنید.
  • روی Screen Mirroring ضربه بزنید.
  • نام Apple TV یا سایر دستگاه‌های سازگار خود را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • برای فعال کردن اشتراک‌گذاری صفحه، نوار Mirroring را به سمت رنگ سبز ببرید.
  • روی Done ضربه بزنید تا mirroring صفحه شروع شود.

نمایی از ویدئو پروژکتور در کلاس درس، نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: نرم افزار اتصال گوشی آیفون به پروژکتور

اگر AirPlay در دسترس نیست، گزینه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. اگرچه آن‌ها همانند Airplay گزینه اصلی اپل، اتصال قابل اطمینانی نداشته باشند، اما از پس این کار بر می‌آیند. تعداد زیادی از برنامه پخش چند رسانه ای در بازار وجود است که اتصال وایرلس را بسیار آسان می‌کنند.

(برای خرید ویدئو پروژکتور اتاق کنفرانس به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از پروژکتور جیبی در کنار گوشی، نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: آیفون به برنامه شخص ثالث حساس است!

خوب برای نمونه اگر از برنامه AllPlay استفاده می‌کنید. این برنامه شکاف فاصله‌ای بین دستگاه‌هایی که با AirPlay سازگار هستند و دستگاه‌هایی که سازگار نیستند را پر می‌کند. AllPlay تقریباً مشابه AirPlay عمل می‌کند. فقط برنامه را دانلود کنید و مطمئن شوید که به شبکه مورد نظر متصل هستید. از آنجا، فقط باید دستگاهی را که می‌خواهید به آن وصل شوید در رابط برنامه پیدا کنید. AllPlay با موارد زیر سازگار است:

  • Chromecast
  • روکو
  • Amazon Fire TV
  • پلتفرم بازی XboX

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: معمولا همه دستگاه‌های اپل قابلیت اتصال بی سیم به پروژکتور را دارند، اگر پروژکتور چنین قابلیتی را نداشت، از دانگل HDMI، آندروید باکس یا از اپل تی وی باید استفاده کرد.

(برای خرید ویدئو پروژکتور تجاری/اداری به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

اتصال آیفون به پروژکتور با دانگل

اگر از طریق وایرلس یا اتصال بی سیم آیفون به پروژکتور موفق نشدید، ناامید نشوید و روش‌های دیگر را امتحان کنید! استفاده از اتصال سیمی نیز مزایایی دارد. مطمئناً پایدارتر است و دیگر نگرانی بابت اتصالات ضعیف وای فای یا تأخیر ندارید. این روش فقط یک نقطه ضعف بزرگ دارد، آن هم این است که، به چند قطعه سخت افزاری بیشتری نیاز دارید.

نحوه نصب آیفون به پروژکتور: اگر بخواهید می‌توانید بجای دانگل HDMI، اپل TVاستفاده کنید، اپل تی وی دستگاهی شبیه به دانگل HDMI است که از دستگاه‌های اپل، تصاویر را بیسیم دریافت می‌کند.

(برای خرید پروژکتور فضای باز روی تهران پروژکتور حساب کنید.)

اتصال آیفون به پروژکتور با دانگل

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: اتصال گوشی به پروژکتور اپسون

اگرچه فروشنده برای اتصال پروژکتور به گوشی آیفون‌، دستگاه‌های جانبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما دسترسی به همه‌ی آن‌ها درست در وسط جلسه، کمی چالش برانگیز است.

شما نه تنها به دانگل HDMI برای اتصال بین تلفن و پروژکتور، بلکه به کابلی هم که این دو را به هم متصل کند نیز نیاز دارید. اگر فردی هستید که عادت دارید وسایل جانبی را در خانه جا بگذارید، این مورد برای شما خیلی دردسر آفرین می‌شود.

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: اگر اتصال سیمی را انتخاب کرده‌اید، برای داشتن محتوا بر صفحه بزرگ پروژکتور، به وسایل جانبی، نظیر اپل تی وی و یا دانگل HDMI نیاز دارید.

(برای خرید پروژکتور همایش به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

اتصال گوشی به پروژکتور اپسون؛ نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

اتصال گوشی به پروژکتور با دانگل یا نرم افزار؟

حواستان باشد که برای نصب آیفون به پروژکتور به چه نوع کابلی نیاز دارید. چون همه‌ی پروژکتورها HDMI پذیر نیستند! ممکن است هنوز از اتصال VGA قدیمی استفاده کنند. همچنین باید طول کابل را هم در نظر بگیرید. چقدر باید از صفحه نمایش دور باشید؟ فراموش نکنید که قرار است همه چیز را با آیفون خود کنترل کنید.

نمایی از ویدئو پروژکتور Optoma، نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

کابل مورد تأیید اتصال آیفون به پروژکتور

گزینه‌های اتصال زیادی با کابل وجود دارد، اما اکثر آنها تاییدیه اپل را ندارند؛ البته که برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که مشکلی هم ایجاد نمی‌شود. اما در هر حال، خریداران باید دقت کنند، شاید دوام نداشته باشند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید کابل طولانی‌تری داشته باشید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کابل 15 اینچی HDMI
  • کابل 15 اینچی VGA

برای انتخاب دانگل‌ها هم موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کابل Apple Lighting AV – برای HDMI
  • Apple VGA به Lightning

(برای خرید ویدئو پروژکتور بازی روی این صفحه حساب کنید.)

کابل مورد تأیید اتصال آیفون به پروژکتور، نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور از طریق اتصال سیمی

واقعاً نباید مشکل زیادی در راه اندازی با این اتصالات وجود داشته باشد. از آنجایی که همه آنها سیم کشی شده‌اند، فقط باید همه چیز را با هم وصله کنید تا نتایج را ببینید.

مانند سایر روش‌های ارائه شده در این متن، این روش هم به خوبی صفحه نمایش شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. فقط حواستان باشد که فقط چیزهایی را که می‌خواهید تماشاگران ببینند نمایش دهید! اما برای اطمینان از اینکه همه چیز مورد نیاز خود را فراهم کرده‌اید، بیایید مراحل را گام به گام بررسی کنیم:

  • آداپتور لایتنیگ خود را به پورت شارژ آیفون وصل کنید.
  • کابل مناسب را به آداپتور وصل کنید.
  • سر دیگر کابل را به پروژکتور خود وصل کنید.
  • ممکن است لازم باشد ورودی مناسب پروژکتور خود را برای دیدن صفحه تغییر دهید.

(برای آشنایی با انواع پروژکتور اپتما این صفحه ایده‌آل ترین است.)

از طریق اتصال سیمی؛ نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

توصیه‌هایی برای اتصال از آیفون به پروژکتور

چه گزینه‌های بی سیم یا سیمی را انتخاب کنید، مواردی وجود دارد که می‌توانید از آیفون و پروژکتور خود نهایت استفاده را ببرید. نکاتی برای استفاده از آیفون با پروژکتور:

  • شارژ در حین ارائه

آخرین چیزی که برای اتصال آیفون به پروژکتور باید با آن مقابله کنید، یک تلفن خاموش در وسط ارائه است! حواستان باشد که همه چیز را همیشه شارژ نگه دارید تا از وقوع این موارد جلوگیری کنید. علاوه بر این، اگر از دانگل استفاده می‌کنید، دانگلی را انتخاب کنید که امکان شارژ گوشی را نیز داشته باشد.

(با مجموعه پروژکتور ایزی کست در این صفحه آشنا شوید.)

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور، شارژ در حین ارائه

  • صدا را کنترل کنید

اگر گوشی را به‌صورت بی سیم متصل کرده‌اید، مطمئن شوید که صدا باز است. اگر از اتصال سیمی استفاده می‌کنید، به خاطر داشته باشید که فقط HDMI صدا را ارائه می‌دهد. خب، اگر از آداپتور VGA استفاده می‌کنید، یاد آور شویم که چنین قابلیتی را ندارد.

  • ناسازگاری برنامه‌ها

گوشی اپل فقط از برنامه‌های تأیید شده‌ی خود پشتیبانی می‌کند! اگر از یک برنامه شخص ثالث استفاده می‌کنید، خودتان را برای چالش‌های این گوشی آماده کنید. بنابراین همانند AirPlay انتظار اتصالی کامل و رضایت بخش نداشته باشید.

(اگر به دنبال بهترین ویدئو پروژکتور اپسون هستید، به این صفحه مراجعه کنید.)

نمایی از یک پروژکتور بر روی میز، نحوه اتصال آیفون به پروژکتور

  • حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا (HDCP)

HDCP از محتواهای دیجیتال در برابر پخش جریانی یا سرقت محافظت می‌کند. اگر از یک اتصال ناسازگار مانند اتصال VGA استفاده می‌کنید، منتظر پیام خطای HDCP باشید! به این معنا که نمی‌توانید آن فیلم یا نمایش خاص را پخش کنید.

  • زمان تاخیر

اگر از پروژکتور خود برای بازی استفاده می‌کنید، اتصال سیمی بهترین انتخاب است. اگرچه AirPlay عالی است، اما نمی‌توانید بازی‌های حساس به تاخیر را آنطور که می‌خواهید پیش ببرید.

(برای آشنایی با انواع پروژکتور بنکیو این صفحه را از دست ندهید.)

نمایی از گوشی آیفون در حال اتصال به پروژکتور

  • خاموش کردن حالت خواب

اگر در حال نمایش اسلایدها هستید، حواستان باشد که حالت خواب را در آیفون خاموش کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است در نیمه راه صحبت خود، صفحه سیاهی نمایش شود.

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: ویدئو پروژکتور قابل اتصال به گوشی موبایل

اتصال آیفون به پروژکتور بسیار آسان است. می‌توانید اتصال بی سیم یا سیمی را انتخاب کنید. اگر از اتصال وایرلس استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد AirPlay را انتخاب می‌کنید. اگرچه، AllCast یک برنامه شخص ثالث است که برای انعکاس صفحه عملکرد خوبی دارد. در هر حال، ارائه یک نمایش اسلاید یا تماشای فیلم از طریق آیفون در پروژکتور خیلی آسان و تنظیمات بی دردسری دارد.

نحوه اتصال آیفون به پروژکتور: اگر می‌خواهید از اتصال ایمن‌تر و مطمئن‌تر استفاده کنید، بهترین گزینه برای شما این است که یک آداپتور داشته باشید. آداپتورهایی برای هر دو اتصال VGA و HDMIدر بازار موجود هستند.

(با انواع پروژکتور پاناسونیک در تهران پروژکتور آشنا شوید.)

نمایی از اتصال آیفون به پروژکتور در جلسه کاری

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات