معرفی بهترین دانگل‌های وای فای ویدئو پروژکتور

نمایش تصویر صفحه نمایش گوشی یا لپ‌تاپ بر روی صفحه نمایش ویدئو پروژکتور از طریق Wireless Mirroring کاملا به صورت بی‌سیم انجام می‌شود. اپل این را AirPlay و اندروید Screen Mirroring می‌نامد. با این حال، در حالی که برخی از پروژکتورها این عملکرد را دارند، برخی دیگر فاقد آن هستند! در این جا است که استفاده از دانگل وایرلس پروژکتور به میان می‌آید. در ادامه‌ی این مطلب بلاگ تهران پروژکتور تصمیم داریم به معرفی بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور بپردازیم.

بهترین دانگل‌های وای فای ویدئو پروژکتور کدام‌اند؟

انواع ویدئو پروژکتور چه ویدئو پروژکتورهای همایش و سالن کنفرانس یا ویدئو پروژکتور کلاسی و حتی ویدئو پروژکتور سینمای خانگی برای نمایش تصاویر بزرگ روی پرده نمایش کاربرد دارند. این پروژکتورها بر اساس کیفیت تصویر، روشنایی و اتصالات و غیره طبقه‌بندی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکات در خرید ویدئو پروژکتور، اتصالات آن است. اتصال وایرلس به ویدئو پروژکتور شلوغی کابل‌ها را از بین می‌برد و افراد مختلف می‌توانند به راحتی به پروژکتور متصل شده و محتوای خود را به نمایش بگذارند.

برخی از پروژکتورها دارای وای‌فای داخلی هستند اما برای برخی دیگر نیاز به خرید دانگل وای فای پروژکتور و یا خرید دانگل اتصال گوشی به پروژکتور دارید. دانگل وایرلس پروژکتور به شما امکان می‌دهد به راحتی و سریعا اطلاعات و محتواهای مختلفی مانند تصویر، فیلم، پاورپوینت و غیره را روی صفحه نمایش بزرگ ویدئو پروژکتور نشان دهید.

برای خرید ویدئو پروژکتور لازم است به فکر خرید دانگل وای فای پروژکتور نیز باشید تا اتصال راحت‌تری را تجربه کنید.

بهترین دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور

دانگل وای فای پروژکتور چیست؟

دانگل وایرلس یا وای فای (WiFi Dongle) دستگاه رابط کوچکی است که با اتصال به ویدئو پروژکتور یا سایر تجهیزات دارای پورت USB مانند لپ تاپ، تبلت و غیره، امکان اتصال به اینترنت وای فای را فراهم می‌کند. دانگل وایرلس مانند مودم برای پروژکتور یا لپ تاپ عمل می‌کند و با کمک آنها می‌توان داده‌های مختلف را به منابع متفاوت ارسال کرد.

دانگل وای فای پروژکتور از نظر ظاهری شبیه به فلش مموری USB است و وزن کم و اندازه‌ی کوچکی دارد. قیمت دانگل وای فای پروژکتور با توجه به ویژگی‌های آن کاملا مقرون به صرفه است و افرادی که به دنبال تجربه‌ی اتصال راحت‌تر هستند، می‌توانند با خرید بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور از ویژگی‌های اتصال راحت‌تر بهره‌مند شوند.

دانگل وای فای ویدئو پروژکتور چیست

مزایای خرید دانگل وایرلس پروژکتور

دانگل وای فای ویدئو پروژکتور امکان اتصال پروژکتور به اینترنت را در هر مکانی فراهم می‌کند. انواع بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور با سرعت بالای اتصال به منابع مختلف، می‌توانند در عرض چند ثانیه اتصال به وای فای را فراهم کنند. در واقع می‌توان گفت کاربران دیتا پرژکتورها برای اتصال به اینترنت حتما نیاز به دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور دارند.

البته خوشبختانه این دانگل‌ها اندازه کوچکی دارند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. به همین خاطر حمل آنها راحت و بدون دردسر است. بعلاوه اینکه دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور قابل استفاده در کشورهای دیگر هم هست و به همین خاطر برای افراد دائما در سفر می‌تواند مناسب باشد. اتصال دانگل نیاز به کابل ندارد و هزینه‌های اضافی سیم‌کشی را نخواهید داشت. از همه مهم‌تر اینکه دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور نیاز به شارژ باتری یا اتصال به شارژر نیز ندارد.

مزایای خرید دانگل وایرلس

تفاوت دانگل وای فای ویدئو پروژکتور و هات اسپات

همانطور که گفتیم دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور مشابه با فلش‌های USB است و بدون نیاز به باتری یا شارژر قابل استفاده است. دستگاه‌های هات اسپات در مقابل مودم‌های کوچکی هستند که کاربران از آن برای اتصال به اینترنت از طریق سیم کارت استفاده می‌کنند. استفاده از هات اسپات بدون نیاز به لپ تاپ یا کامپیوتر انجام می‌شود و به همین خاطر امکان اتصال همزمان چند دستگاه به هات اسپات وجود دارد که این مساله در مورد دانگل صادق نیست.

برای خرید بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور دقت داشته باشید که این دانگل‌ها باید از سرعت 2.4G و 5G در شبکه‌های وای فای پشتیبانی کند و با فناوری‌های پیشرفته‌ی گوشی و موبایل سازگار باشد. در این میان دانگل‌های وایرلس 5G مناسب‌تر هستند زیرا می‌توانند داده‌ها را با وضوع Full HD و 1080 پیکسل نمایش دهند.

خرید پروژکتور به همراه دانگل وای فای ویدئو پروژکتورمقرون به صرفه‌تر از خرید ویدئو پروژکتور وایرلس است.

تفاوت دانگل وای فای و هات اسپات

معرفی دانگل وای فای برای ویدئو پروژکتور

برندهای مختلفی به تولید دانگل وایرلس می‌پردازند. برخی از انواع دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور دارای آنتن هستند و برخی دیگر آنتن ندارند. وجود آنتن روی دانگل تجربه‌ی اتصال بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند. بعلاوه اینکه با دانگل انتقال تصویر به پروژکتور راحت‌تر می‌شود و با دانگل اتصال گوشی به پروژکتور، می‌توانید هر چیزی که روی گوشی یا لپ تاپ خود دارید را روی پرده نمایش نشان دهید.

انواع مختلف از بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور می‌توانند به طور همزمان اطلاعات چند کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ را دریافت و پردازش کنند.

بهترین دانگل‌های وای فای برای ویدئو پروژکتور

بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور: دانگل وای فای پاناسونیک ET-WML100

این دانگل وای فای برای اتصال به پورت USB ویدئو پروژکتورها طراحی شده و می‌تواند محتوایی با کیفیت Full HD را به نمایش بگذارد. با این حال این دانگل تنها برای استفاده با ویدئو پروژکتور پاناسونیک ارائه می‌شود. انتقال صوت، تصویر، پاورپوینت و فایل‌های ویدئویی با این دانگل به خوبی امکان‌پذیر است.

دانگل پاناسونیک ET-WML100 با اکثر سیستم عامل‌ها سازگار است و می‌تواند به طور همزمان ازحداکثر 4 منبع مختلف تصاویر را دریافت کرده و نمایش دهد.

بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور - دانگل پاناسونیک ET-WML100

بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور: دانگل وای فای ایزی کست مدل Ultra U1

دانگل EZCast Ultra U1 یکی از محصولات جدید شرکت ایزی کست است و در واقع بهترین دانگل hdmi برای ویدئو پروژکتور به شمار می‌آید. از این بهترین دانگل hdmi 4K می‌توان برای انتقال محتواهایی با کیفیت و وضوح 4K استفاده کرد. با این حال دانگل ایزی کست مدل Ultra U1 از فایل‌ها و محتوای HDR یا VP9 نیز پشتیبانی می‌کند.

این دانگل وای فای اولین دانگل برای انتقال تصاویر و فایل با فرمت HDR در دنیا به شمار می‌آید و از ویژگی Voice Control نیز پشتیبانی می‌کند. دانگل وایرلس ایزی کست قابلیت اتصال به ویندوز و مک را دارد و طراحی پیشرفته‌ی آن با تکنولوژی‌های جدید باعث شده این دستگاه یک مدل حرفه‌ای برای کاربران باشد.

دانگل وای فای ایزی کست مدل Ultra U1 از پنهای باند 2.4 و 5 گیگاهرتزپشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویری با فرمت 1080 پیکسل را نمایش دهد.

بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور - دانگل ایزی کست Ultra U1

بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور: دانگل بی سیم EZCast M2

این دانگل وایرلس طراحی زیبا و منحصربفردی دارد و نسبت به رقبای خود با محدودیت‌های کمتری همراه است. بعلاوه اینکه قیمت دانگل وای فای پروژکتور EZCast M2 نیز مناسب است. این دانگل مجهز به پردازنده‌ی AM8251 و رم 128 مگابایتی DDR3 است. پهنای باند شبکه‌ی بی سیم این نمونه از بهترین دانگل های وای فای ویدئو پروژکتور 2.4 گیگاهرتزی است و با پورت HDMI به پروژکتور و مانیتور متصل می‌شود که باعث می‌شود بتوان تصاویری با رزولوشن 1080 پیکسل را منتقل کرد.

بهترین دانگل بی سیم EZCast M2

بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور: دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور اپسون مدل ELPAP10

این دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور اپسون سرعت بالایی دارد و به پروژکتورهای منتخب اپسون متصل شده و امکان دسترسی آسان و سریع به شبکه‌های LAN یا همتا به همتا را بدون نیاز به سیم یا کابل فراهم می‌کند. با نصب نرم‌افزار Epson EasyMP Monitor و Network Projection software، کاربر می‌تواند از طریقه‌ی شبکه‌ی LAN از راه دور به ویدئو پروژکتور دسترسی داشته و آن را کنترل کند.

این دانگل وایرلس با استانداردهای 802.11 b/g/n سازگار است و از طریق پورت USB نوع Aبه پروژکتور متصل می‌شود. این دانگل سازگار با سیستم‌های ویندوز و مکاست و بعلاوه برای انتقال صدا نیز مناسب است.

دانگل وایرلس ویدئو پروژکتور اپسون

بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور: دانگل وای فای AnyCast M2 Plus

برای انتقال صدا، تصاویر و داده می‌توانید از دانگل وایرلس AnyCast M2 Plus استفاده کنید. شما می‌توانید صفحه نمایش موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ خود را به شکل وایرلس روی پرده نمایش پروژکتور نمایش دهید. این دانگل نیازی به برنامه و نرم‌افزار ندارد و به همین خاطر برای نمایش محتوا از منابعی که دارای این قابلیت هستند، می‌توان استفاده کرد. دانگل وای فای AnyCast M2 Plus از سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید و مک پشتیبانی می‌کند و قابلیت پخش محتوای Full HD را دارد.

بهترین دانگل وایرلس پروژکتور - دانگل وای فای AnyCast M2 Plus

بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور: دانگل بی سیم EZCast 4K

دانگل بیسیم HDMI ایزی کست یکی از بهترین دانگل های وای فای ویدئو پروژکتور است که سرعت انتقال داده‌ها با آن بسیار زیاد است. از این دانگل می‌توان برای کاربردهای حرفه‌ای مانند ویدئو پروژکتور همایش و یا کاربردهای خانگی استفاده کرد. مزیت اصلی این دانگل وایرلس امکان کارکردن در فرکانس 5 گیگاهرتزی است که باعث افزایش سرعت و پخش بهتر ویدئو یا نمایش محتوا می‌شود.

بهترین دانگل بی سیم EZCast 4K

تفاوت بین فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز چیست؟

در بحث بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور از پشتیبانی دانگل‌ها از فرکانس‌های 2.4 یا 5 گیگاهرتز صحبت کردیم اما منظور از این‌ها چیست؟ این مساله ممکن است در ابتدا گیج‌کننده به نظر برسد اما نگران نباشید و با درک اولیه از آن می‌توانید برای خرید دانگل وای فای ویدئو پروژکتور مناسب اقدام کنید.

اینها اساسا فرکانس‌هایی (باند یا کانال) هستند که بین روتر و دستگاه شما برای ارسال و دریافت داده مورد استفاده قرار می‌گیرند. کانال 2.4 گیگاهرتز داده‌های شما را آهسته‌تر منتقل می‌کند اما در محدوده‌ی بزرگ‌تری کار می‌کند. در مقابل کانال 5 گیگاهرتز می‌تواند انتقال داده را سریعا انجام دهد در حالی که با دور شدن از روتر، اتصال ضعیف می‌شود.

روترها و دانگل‌هایی که از هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند، اغلب به عنوان دستگاه‌های دو بانده شناخته می‌شوند. کانال 5 گیگاهرتزی جدیدا معرفی شده و به همین خاطر دستگاه‌های قدیمی‌تر ممکن است فقط از کانال 2.4 گیگاهرتزی پشتیبانی کنند.

برای خرید بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال دانگلی باشید که از هر دوی این باندها پشتیبانی کند چرا که باند 2.4 گیگاهرتز اغلب بسیار کند است و برای فعالیت‌های فشرده‌ای مانند پخش ویدئو یا بازی آنلاین گزینه‌ی مناسبی نیست.

تفاوت فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز

خرید دانگل وای فای از تهران پروژکتور

تهران پروژکتور به عنوان مرجع فروش انواع ویدئو پروژکتور و لوازم جانبی پروژکتور از جمله پرده نمایش، دانگل وایرلس و غیره فعالیت می‌کند. برای خرید دانگل وای فای ویدئو پروژکتور و اطلاع از قیمت دانگل وایرلس پروژکتور از برندهای برتر دنیا می‌توانید به این فروشگاه آنلاین مراجعه کنید.

خرید بهترین دانگل وای فای ویدئو پروژکتور از فروشگاه تهران پروژکتور

مقالات مرتبط

نظرات