انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: معرفی 10 عامل موثر در انتخاب پروژکتورهای تجاری کارآمد + عکس

اگر شما مدیر شرکت تجاری یا یک تاجر هستید و می‌خواهید در جلسات تجاری ایده‌های خود را به دیگران ارائه کنید نیاز به یک پروژکتور تجاری خوب دارید. پروژکتورهای تجاری کارآمد می‌توانند به شما کمک کنند تا جلسات تجاری مفیدی داشته و بتوانید اعضای تیم یا سرمایه‌گذاران خود را به‌خوبی تحت تأثیر قرار دهید. اما به دلیل تفاوت کیفیت پروژکتورهای تجاری با هم، انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری می‌تواند کار دشواری باشد. اگر شما می‌خواهید در هر جلسه تجاری، بهترین بازده را برای نمایش داده‌های تجاری خود داشته باشید، پس باید به عوامل مهم در انتخاب پروژکتور مورد نظر خود توجه کنید. ما در این مطلب، عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری را بیان می‌کنیم. اما پیش از آن به مزایای فناوری نمایش تصویری داده‌ها و مزیت داشتن پروژکتور تجاری نکاتی را مطرح خواهیم کرد.

انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

در حوزه نمایش محتوا هم صفحه‌های نمایش LED و هم پروژکتورها حرف زیادی برای گفتن دارند. هر دوی این تجهیزات می‌توانند نمای فوق‌العاده‌ای از داده‌ها و ویژگی‌های گوناگون داده‌های نمایشی را ارائه داده و برای صرف هزینه‌ی کمتر برای نمایش محتوا مناسب هستند. با اینکه مزیت اصلی صفحه‌های LED دوام بیشتر و صرف هزینه‌ی کمتر برای تجهیزاتش است، اما پروژکتورها نیز خود دارای مزایایی هستند که نمی‌توان آن‌ها را در صفحات LED یافت.

مزیت‌های پروژکتورهای تجاری نسبت به نمایشگرهای LED

پروژکتورها دارای چند مزیت منحصربه‌فرد هستند که به چند نمونه از آن‌ها به‌طور اجمالی اشاره می‌کنیم:

  • زاویه‌ی تماشای مخاطبان: اگر مخاطبان مستقیماً روبه‌روی صفحه LED نشسته و محتویات آن را مشاهده می‌کنند، در این صورت مشکلی وجود ندارد. اما افرادی که در زاویه‌ی مناسبی با صفحه LED قرار نگرفته‌اند، ممکن است نتوانند به خوبی تصویر را مشاهده کنند. برای پروژکتورها این مشکل وجود ندارد، چون صفحه نمایش پروژکتور می‌تواند خیلی بزرگ باشد و تمام افراد حاضر در اتاق صرف‌نظر از زاویه‌ی نمایش تصویر می‌توانند آن را به‌خوبی مشاهده کنند.
  • پروژکتورها فضای کمتری می‌گیرند: صفحه‌های نمایش پروژکتورها و خود دستگاه پروژکتور که می‌توان آن را از سقف آویزان کرد نسبت به صفحه‌های نمایش LED فضای کمتری را اشغال می‌کنند. همچنین، خود پروژکتور و صفحه نمایش آن به آسانی قابل حمل هستند و می‌توان آن‌ها را به فضاهای گوناگون انتقال داد و نصب کرد.
  • اندازه‌ی تصاویر در پروژکتورها: صفحات نمایش LED می‌توانند تصاویر با اندازه‌ی ثابتی را نمایش دهند. یک ویژگی خوب پروژکتورها این است که آن‌ها می‌توانند تصاویر را با اندازه‌های گوناگون نمایش دهند و از این لحاظ محدودیت آن‌ها کم است.
  • تسهیل مشاهده مخاطبان: صفحات LED معمولاً از نظر اندازه بزرگ نیستند و افرادی که در فاصله‌ی دوری نسبت به آن نشسته‌اند به سختی می‌توانند تصاویر را ببینند. از سوی دیگر، پروژکتورها روشنایی کمتری داشته و می‌توانند تصاویر را با اندازه بزرگ‌تری نمایش دهند. این ویژگی به افراد حاضر در اتاق نمایش اجازه می‌دهد تا با راحتی بیشتری تصاویر را مشاهده کنند.
  • صرف هزینه کمتر: از لحاظ صرف هزینه برای اندازه‌ی صفحه نمایش، پروژکتورها انتخاب بهتری نسبت به صفحات LED هستند. هزینه‌های صفحات نمایش بزرگ LED نسبت‌ به صفحات نمایش پروژکتورها بسیار زیادتر است.

در ادامه‌ی این مطلب به انواع بهترین پروژکتورهای تجاری و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

(در سایت تهران پروژکتور طیف وسیعی از پروژکتورهای Full HD وجود دارد.)

مزایای فناوری نمایش در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

انواع بهترین پروژکتورهای تجاری

مزایای پروژکتورها در حوزه‌ی نمایش محتوا باعث شده تا استفاده از آن‌ها رونق گیرد. امروزه از پروژکتورها در حوزه‌ی صنعت، کلاس‌های درس، جلسات تجاری و غیره استفاده می‌شود. در حوزه‌ی تجارت، سه نوع عمده‌ی پروژکتور وجود دارد که این سه نوع مخصوصاً برای نیازهای نمایش و ارائه‌ی محتوا در این حوزه طراحی و تولید شده‌اند:

  • پروژکتورهای شبکه‌ای
  • پروژکتورهای پرتاب کوتاه (Short Throw) و پرتاب فوق‌العاده کوتاه (Ultra Short Throw)
  • پروژکتورهای تعاملی

3 نوع بهترین پروژکتورهای تجاری

انواع بهترین پروژکتورهای تجاری: ویژگی‌های پروژکتور شبکه‌ای

پروژکتورهای شبکه‌ای به یک شبکه محلی یا یک شبکه بی‌سیم متصل می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در هر نوع اتاقی نصب و از فاصله‌ی دور کنترل کرد. ارائه‌کنندگان محتوا می‌توانند از هر مکانی و با دسترسی به شبکه‌ی محلی یا بی‌سیم محتوای خود را از طریق پروژکتورهای شبکه‌ای نمایش دهند. برای مثال، اگر یک ارائه‌کننده بخواهد محتوای خود را در چندین اتاق و برای تعداد زیادی از افراد ارائه کند، می‌تواند از طریق چندین پروژکتور شبکه‌ای که به یک شبکه متصل هستند محتوای خود را به‌طور هم‌زمان نمایش دهد.

همچنین، ویژگی کنترل از راه دور پروژکتورهای شبکه‌ای باعث می‌شود که نظارت و کنترل بر کارکرد آن‌ها از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ ممکن شود و دیگر نیازی به دست‌کاری مستقیم و تماس فیزیکی با دستگاه نیست. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا این نوع پروژکتور از لحاظ صرف هزینه و زمان بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. ارائه‌کنندگان محتوا نیز با استفاده از این پروژکتورها می‌توانند به مخاطبان بیشتری و به طور همزمان دسترسی داشته باشند که خود این مسئله راندمان کار آن‌ها را افزایش می‌دهد.

انواع بهترین پروژکتورهای تجاری: ویژگی‌های پروژکتورهای پرتاب کوتاه و پرتاب فوق‌العاده کوتاه

یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری، اندازه‌ی اتاق است که باید همراه با اندازه‌ی تصویر نمایش داده شده، در نظر گرفته شود. هرچه فاصله‌ی پروژکتورها از صفحه نمایش زیادتر باشد، اندازه‌ی صفحه نمایش موردنظر و همچنین، تصویر مورد نمایش نیز باید بزرگ‌تر باشد.

(مطلب نسبت پرتاب ویدئو پروژکتور نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.)

ویژگی کنترل از راه دور پروژکتورهای شبکه‌ای

میزان فاصله پروژکتورها از صفحه نمایش

پروژکتورها بسته به فاصله‌ای که با صفحه نمایش دارند با هم متفاوت هستند. اگر پروژکتوری حدوداً 2 تا 2 و نیم متر از صفحه نمایش فاصله داشته باشد آن پروژکتور یک پروژکتور استاندارد یا معمولی است. در صورتی که فاصله‌ی پروژکتور از صفحه نمایش تقریباً ۱ متر باشد آن پروژکتور یک پروژکتور پرتاب کوتاه یا شورت ترو محسوب می‌شود و اگر فاصله‌ی پروژکتور با صفحه نمایش نیم متر یا اندکی بیشتر باشد یک پروژکتور پرتاب فوق‌العاده کوتاه یا اولترا شورت ترو است.

این سه نوع پروژکتور نیز دارای میزان نسبت پرتاب معینی هستند. نسبت پرتاب، نسبت اندازه‌ی بیشترین طول تصویری است که پروژکتور می‌تواند روی پرده ایجاد کند. برای پروژکتورهای استاندارد، شورت ترو و اولترا شورت ترو این نسبت به‌ترتیب ۱٫۱ و بیشتر، ۰٫۶ تا ۰٫۸ و کمتر از ۰٫۵ است.

(در صفحه‌ی پرده نمایش، می‌توانید از مدل‌های مختلف پرده نمایش دیدن کنید.)

استفاده از پروژکتورها بنابر اندازه‌ی اتاق نمایش

در اتاق‌های نسبتاً کوچک، ارائه‌کنندگان مجبور می‌شوند تا پروژکتور را در فاصله‌ای نزدیک با صفحه نمایش قرار دهند. این مسئله باعث می‌شود که اندازه‌ی تصویر نمایش داده شده بر روی صفحه کوچک‌تر شده و به این ترتیب، همه‌ی افراد حاضر در آن اتاق نمی‌توانند به آسانی تصاویر را مشاهده کنند.

از سوی دیگر زمانی که ارائه‌کنندگان در اتاق‌های بزرگ پروژکتورهای استاندارد را در فاصله‌ای بیشتر و در پشت حاضران در اتاق قرار می‌دهند، این پروژکتورها ممکن است بر روی صفحه نمایش نور اضافی یا سایه بیندازند و تصویر را به‌خوبی نشان ندهند.

پروژکتورهای شورت ترو و الترا شورت ترو گزینه‌ی مطلوب برای حل مشکلات فاصله‌ی پروژکتور از صفحه نمایش

پروژکتورهای شورت ترو دارای لنزهای با کیفیتی هستند که علاوه بر نمایش تصاویر در اندازه‌های متفاوت مشکل سایه‌اندازی پروژکتور را کاهش می‌دهند. این نوع پروژکتورها دارای فاصله‌ی پرتاب کمتری بوده و فاصله‌ی نمایش تصویر را به میزان بیش از نیمی از فاصله‌ی نمایش تصویر پروژکتور استاندارد کاهش می‌دهند.

پروژکتورهای اولترا شورت ترو یک قدم از پروژکتورهای شورت ترو فراتر رفته و با استقرار بسیار نزدیک‌شان به صفحه نمایش مشکلات سایه اندازی، نقاط روشن و بازتاب نور پروژکتور را حذف می‌کنند.

(به مطلب جنس پرده نمایش پروژکتور نیز رجوع کنید.)

اندازه‌ی اتاق، یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

انواع بهترین پروژکتورهای تجاری: ویژگی‌های پروژکتورهای تعاملی

یکی از بهترین و پرطرفدارترین پروژکتورهای موجود در حوزه‌ی نمایش محتوای تجاری، پروژکتور تعاملی است. بسیاری از شرکت‌ها و مدیران تجاری گزارش داده‌اند که استفاده از این نوع پروژکتورها راندمان و پیامدهای کاری جلسات تجاریشان را افزایش داده است. شاید بتوان گفت که نسخه‌ی اولیه پروژکتورهای تعاملی همان تخته‌های سفید تعاملی یا تخته‌های هوشمند بوده‌اند. درهرحال، پروژکتورهای تعاملی نسخه‌ای از همین فناوری و حتی مناسب‌تر از لحاظ صرف هزینه هستند.

این نوع پروژکتورها دارای تخته هوشمند هستند که به کاربران خود اجازه می‌دهند تا با ابزاری مخصوص بر روی آن بنویسند، شکل بکشند و ایده‌های خود را در زمان واقعی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. پروژکتورهای تعاملی معمولاً دارای قلم‌های تعاملی هستند که مثل یک موس بی‌سیم عمل می‌کنند و کاربر می‌تواند از دور فایل‌ها را روی صفحه نمایش باز کرده یا شکل‌ها را جابجا کند. یک مزیت دیگر این پروژکتورها این است که کاربرانی که از پیش دارای تخته‌های هوشمند هستند می‌توانند با هزینه کمی این نوع پروژکتورها را به آن‌ها الحاق کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 4k بازدید کنید.)

عوامل محیطی در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

در حال حاضر، امکانات برای نمایش دادن تصاویر با حجم‌های گوناگون افزایش پیدا کرده است و پروژکتورهای متعددی وجود دارند که می‌توانند تصاویر و نمودارهای مختلف را با اندازه‌های متفاوت نمایش دهند. با این وجود، شما نباید صرفاٌ به اندازه‌ی تصاویر در انتخاب پروژکتورتان دقت کنید. جلسه‌ی تجاری شما در یک اتاق برگزار می‌شود و شما باید با توجه به عوامل محیطی امکانات نصب پروژکتور در آن، مدل‌های مناسب پروژکتورهای تجاری را انتخاب کنید.

در نظر گرفتن اندازه‌ی اتاق برگزاری جلسه، تعداد افراد حاضر در جلسه، نورپردازی اتاق و غیره می‌تواند به شما در انتخاب بهترین پروژکتور تجاری کمک کند. اکنون که ما کمی در مورد عوامل محیطی مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری صحبت کردیم، حالا وقت آن رسیده که به سراغ ویژگی های خود پروژکتورها و نقش آن‌ها در انتخاب یک پروژکتور مناسب برای ارائه‌ی محتوا برویم.

(از مقاله‌ی تفاوت تکنولوژی تصویر در پروژکتور dlp و ۳lcd نیز بازدید کنید.)

عوامل محیطی مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری و ویژگی‌های مهم آن‌ها

ما در بخش‌های قبلی به انواع پروژکتورهای تجاری و برخی از عوامل محیطی که باید در انتخاب پروژکتور در نظر گرفت، پرداختیم. با این‌ حال، هر پروژکتوری دارای چند ویژگی مهم است که شما باید در انتخاب آن به این ویژگی‌ها دقت کنید. این ویژگی‌ها می‌توانند بر کیفیت ارائه‌ی محتوای شما تأثیر بگذارند. ما در این بخش این ویژگی‌ها را تعیین کرده و آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 1. فناوری نمایش تصویر

در اکثر پروژکتورها دو نوع فناوری اصلی به‌کارگرفته می‌شود: پردازش دیجیتال نور (DLP)؛ نمایشگر کریستال مایع (LCD). از بین این دو فناوری، فناوری پردازش دیجیتال نور از لحاظ کل هزینه مالکیت و مراقبت در طولانی‌مدت بهترین گزینه است. این فناوری به گونه‌ای طراحی‌شده که نیازی به فیلتر ندارد. ازاین‌رو، کاربر دیگر مجبور نیست مدام فیلترهای پروژکتور را تمیز یا جایگزین کند. از فناوری DLP در تمام پروژکتورهای ساده و پیشرفته استفاده می‌شود.

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 2. فناوری پردازش رنگ پروژکتور

شرکت‌های سازنده‌ی پروژکتور می‌توانند از فناوری‌هایی استفاده کنند تا عملکرد نمایش رنگ‌ها در پروژکتورها را افزایش دهند. برای انتخاب بهترین پروژکتورهای بیزینس خوب است که به فناوری نمایش رنگ در پروژکتورها دقت کنید. برخی از این فناوری‌ها دارای سطوح روشنایی بیشتری در رنگ‌ها بوده و طیف رنگ‌های بسیار متنوع‌تری را ارائه می‌دهند. در بررسی فناوری‌های نمایش رنگ پروژکتورهای تجاری باید به چند ویژگی مهم توجه کرد:

  • عملکرد پایدار نمایش رنگ در محیط‌های روشن و تاریک
  • نوع گردونه‌ی رنگ‌های نمایشی و متنوع بودن رنگ‌ها
  • قابلیت‌های کنترل لامپ پویا در پروژکتورها
  • تنظیمات مربوط به رنگ یا روشنایی صفحه که لمسی یا خودکار هستند
  • افزایش جزئیات در عکس‌های سیاه و سفید
  • کاهش نوسانات در روشنایی تصویر

فناوری نمایش رنگ در پروژکتورها یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 3. رزولوشن

در پروژکتورها، رزولوشن به تعداد پیکسل‌هایی گفته می‌شود که پروژکتور با استفاده از آن‌ها تصویر را نمایش می‌دهد. هرچه تعداد پیکسل‌های یک پروژکتور بیشتر باشد، رزولوشن آن هم بیشتر است. پروژکتورهایی که رزولوشن بیشتری دارند می‌توانند جزئیات بیشتری را در تصاویر نشان داده و همچنین، به‌خوبی می‌توانند محتوای باکیفیت را نمایش دهند.

پروژکتورهایی که دارای رزولوشن بالا هستند طبعاً قیمتشان هم زیادتر است. تهیه این نوع پروژکتورها به نوع محتوای نمایشی بستگی دارد و برخی از صنایع و حوزه‌های تجاری برای ارائهٔ محتوایشان از داده‌های تصویری با کیفیتی استفاده می‌کنند و ترجیحاً سعی می‌کنند تا برای ارائه‌ی دقیق داده‌ها از پروژکتورهایی با رزولوشن بالاتر استفاده کنند.

(به مطلب رزولوشن پروژکتور  رجوع کنید.)

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 4. نوع محتوای نمایشی

نوع محتوا و کیفیت آن در نحوه‌ی نمایش آن روی صفحه نمایش تأثیر می‌گذرد. اگر محتوایی سیگنال‌های ضعیفی داشته باشد، پروژکتور نیز تصویر آن را کم کیفیت نشان می‌دهد. از سوی دیگر، هرچه که صفحه نمایش پروژکتور بزرگ‌تر باشد، ممکن است کیفیت تصویر کمتر شود. بنابراین، نوع محتوای نمایشی نیز در انتخاب پروژکتور اهمیت دارد، زیرا اگر کیفیت آن با رزولوشن پروژکتور مطابقت داشته باشد قطعاً تصویر نمایش داده شده کیفیت بیشتری هم خواهد داشت.

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 5. نسبت کنتراست

در تصاویر، نسبت کنتراست به میزان تفاوت رنگ‌های سیاه و سفید در یک تصویر گفته می‌شود. هر چه که میزان نسبت کنتراست بیشتر باشد (برای مثال، 1000:1)، تفاوت رنگ‌های سیاه و سفید در تصویر هم بسیار بیشتر است. در پروژکتورها نسبت زیاد کنتراست نشان‌دهنده‌ی دقت زیاد پیکسل‌های آن‌ها در نشان‌دادن تصاویر است.

معمولاً از پروژکتورهایی که کنتراست بالا دارند برای نشان‌دادن فیلم و محتواهای این‌چنینی استفاده می‌شود. اما برای استفاده در جلسات تجاری خیلی نیاز به استفاده از این پروژکتورها نیست. اغلب نسبت کنتراست پروژکتورهایی که در حوزه‌ی تجاری و صنعتی استفاده می‌شود از 4000:1 تا 10000:1 متفاوت است.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور HD دیدن کنید.)

نسبت کنتراست یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 6. روشنایی پروژکتورها

تعیین میزان روشنایی پروژکتورها به چند عامل بستگی دارد و همیشه روشنایی زیاد در یک پروژکتور خوب یا حتی لازم نیست. چند عامل مهم را باید در زمان انتخاب میزان روشنایی پروژکتور در نظر گرفت:

  • نورپردازی محیط نمایش محتوا

اگر شما در محیطی محتوایتان را نمایش دهید که نور زیادی دارد میزان روشنایی پروژکتورتان هم باید زیادتر باشد تا بتوانید تصویر واضح‌تری را نمایش دهید. در اکثر سالن‌های کنفرانس، میزان روشنایی مورد نیاز در یک پروژکتور متوسط است. با این وجود، اگر فضای نمایش شما تاریک یا خیلی روشن باشد، میزان روشنایی پروژکتور شما هم باید کم یا زیاد باشد. از این رو، دقت به محیط نمایش و نورپردازی آن بسیار مهم است، زیرا پروژکتوری که از آن در محیط تاریک استفاده شده و روشنایی‌اش کم است برای استفاده در محیط روشن مناسب نیست، چرا که نور کم آن تصویر را به‌خوبی نشان نمی‌دهد.

  • صفحه نمایش و تعداد مخاطبان حاضر در اتاق نمایش

اندازه‌ی تصویر نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش بر میزان روشنایی پروژکتور که مخاطبان مشاهده می‌کنند، تأثیر می‌گذرد. هرچه اندازه‌ی تصویر بزرگ‌تر باشد، نور پروژکتور بیشتر در طول آن پخش می‌شود. تعداد مخاطبان حاضر در اتاق نمایش می‌تواند به تعیین اندازه صفحه نمایش کمک کند. هرچه تعداد مخاطبان بیشتر باشد طبیعتاً صفحهٔ نمایش مورد نیاز پروژکتور هم باید بزرگ‌تر باشد. بنابراین، تعداد مخاطبان و صفحه نمایش هم در تعیین میزان روشنایی پروژکتور مهم هستند.

روشنایی پروژکتورها یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

  • نسبت تصویر پروژکتور

نسبت تصویر رابطه بین پهنا به ارتفاع یک تصویر است. برای مثال، نسبت تصویر 4:3 بیانگر آن است که یک تصویر برای هر ۳ واحد ارتفاع ۴ واحد پهنا یا عرض داشته و تقریباً حالت مستطیلی شکل دارد. عامل نسبت تصویر مستقیماً بر میزان روشنایی مورد نیاز برای نمایش تصویر تأثیر نمی‌گذارد، اما مهم است چون شکل تصویر و فضایی که روی صفحه نمایش می‌گیرد را تعیین می‌کند.

در زمان انتخاب پروژکتور به نسبت تصویر آن و همچنین، به نسبت تصویر محتوای خود دقت کنید. اگر نسبت تصویر این دو با هم مطابقت داشته باشد، تصویری که پروژکتور بر روی صفحه نمایش می‌دهد کاملاً صفحه‌ را می‌پوشاند. از سوی دیگر، اگر این دو عامل با هم همخوانی نداشته باشند، ممکن است تصویر نمایش داده شده بسیار کوچک‌تر از صفحه نمایش باشد و در اطراف آن روی صفحه نمایش ستون‌های سیاهی دیده شود.

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 7. صوت پروژکتور

خیلی از پروژکتورها بیشتر تصاویر یا فیلم را نمایش می‌دهند و دارای ویژگی پخش صوت نیستند، اما پروژکتورهایی که دارای این ویژگی هستند کیفیت پخش صوت عالی ندارند. بااین‌وجود، سازندگانی وجود دارند که در تولید پروژکتورهای خود هم ویژگی نمایش فایل‌های تصویری و پخش فایل‌های صوتی با کیفیت بالا را در نظر می‌گیرند. البته، قیمت این پروژکتورها با شمول ویژگی پخش صوت نیز متفاوت است.

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 8. امکانات اتصال پروژکتور

همه‌ی پروژکتورها نیاز به یک پورت HDMI دارند تا بتوانند محتوای دیجیتال را از دستگاه منبع نمایش دهند. با این حال، تعبیه‌ی پورت‌های متعدد HDMI در پروژکتور به کاربر اجازه می‌دهد تا چند دستگاه دیجیتال متنوع (مثل کامپیوتر، لپ‌تاپ، موبایل و غیره) را به پروژکتور و به‌طور همزمان متصل کرده و بتواند محتوای آن‌ها را نمایش دهد. از این رو، نیاز کاربر به کندن و وصل کردن کابل‌های متفاوت از بین می‌رود. همچنین، برخی از کابل‌های HDMI می‌توانند محتوای دیجیتالی پیشرفته مثل محتوای بلو-ری و سه‌بعدی را نیز نمایش دهند.

امکانات اتصال پروژکتور یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 9. ویژگی‌های کنترل از راه دور پروژکتورها

در پروژکتورها امکاناتی وجود دارد که از طریق آن‌ها کاربر می‌تواند در زمانی کوتاه کارکردهای پروژکتور را تنظیم کند. برای مثال، برخی از پروژکتورها دارای دستگاه کنترل از راه دور هستند که به کاربر اجازه می‌دهد تا با فشار دادن یک دکمه میزان روشنایی صفحه را کاهش داده یا در زمان توقف نمایش محتوا روشنایی آن را به‌طور خودکار کم کند. این امکانات هم می‌توانند در زمان کاربر صرفه‌جویی کرده و هم برای مراقبت از خود پروژکتور مفید باشند.

عوامل مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای تجاری: 10. پایداری طولانی لامپ پروژکتور

هر چه میزان پایداری لامپ پروژکتور و طول عمر آن بیشتر باشد، هزینه مراقبت و نگهداری از آن هم کمتر است. در نظر گرفتن این عامل برای کاربرانی مهم است که از پروژکتورها استفاده زیادی دارند، زیرا استفاده از پروژکتور بر طول عمر لامپ آن تأثیر می‌گذارد.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات