تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: آشنایی با مزایا و معایب نمایشگر لمسی و اسمارت برد + عکس

برای هوشمند سازی کلاس درس و یا هوشمند سازی دفتر کار، خرید برد هوشمند بهتر است یا خرید نمایشگر لمسی؟ ما در این متن با ارائه تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد شما را در این تصمیم‌گیری مهم همراهی خواهیم کرد.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد

تا قبل از رونمایی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و صفحه نمایش‌های اسمارت، به‌روزرسانی مدارس و دفاتر کاری فقط به تعویض تخته سیاه به وایت‌برد محدود بود! اما حالا برای هوشمند سازی کلاس درس و دفتر کار، گزینه‌های زیادی پیشنهاد می‌شود و انتخاب را سخت می‌کند.

 تفاوت نمایشگر لمسی و برد هوشمند: برای خرید نمایشگر لمسی اینفرارد و تاچ اسکرین مانیتور، با در نظر گرفتن مزایا و معایب، انتخاب خوبی خواهید داشت.

(برای خرید انواع تجهیزات صدا برداری به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد برای هوشمند سازی کلاس درس

تفاوت تاچ اسکرین و برد هوشمند: نمایشگر لمسی چیست؟

نمایشگر لمسی هوشمند که بنام تاچ اسکرین نیز زیاد سرچ می‌شود، در واقع همان قاب تصویر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است که در ابعاد مختلف ارائه می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای نمایشگر لمسی، این است که کاربران مجبور نیستند که از صفحه کلید یا ماوس استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند با لمس صفحه نمایش، داده‌ها را مستقیما به صفحه نمایش وارد کنند.  در حال حاضر خرید نمایشگر لمسی اینفرارد بخاطر قیمت مقرون بصرفه، طرفدار زیاد دارد.

(از محصولات صفحه ویدئو پروژکتور خانگی نیز دیدن کنید.)

تفاوت اسکرین تاچ با برد هوشمند: نمایگشر لمسی در ابعاد مختلف (از نمایشگر لمسی 65 اینچ تا نمایشگر لمسی 10 اینچ) در بازار عرضه می‌شوند. نمایشگر لمسی برای مدرسه و آموزشگاه‌ها و همینطور اتاق کنفرانس و جلسات قابل استفاده است.

تفاوت نمایشگر لمسی و تخته هوشمند برای تدریس بهتر

تفاوت نمایشگر لمسی و برد هوشمند: برد هوشمند چیست؟

برد هوشمند که به نام‌های مختلفی مثل تخته وایت برد الکترونیکی، وایت برد هوشمند، برد هوشمند، کپی برد سرچ می‌شود، همراه اولیه کلاس‌های هوشمند است.

قبل از ورود تاچ اسکرین‌ها، حرف اول و آخر هوشمند سازی کلاس درس و اتاق کنفرانس برد هوشمند بود و بس. استفاده از برد هوشمند نسبت به نمایشگر لمسی نیاز به تجهیزات بیشتری مثل خرید ویدئو پروژکتور مناسب و کامپیوتر یا لپ‌تاپ دارد.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: اسمارت برد یک وایت برد الکترونیکی است که با کمک ویدئو پروژکتور و اتصال به کامپیوتر می‌تواند محتوای مورد نظر را نمایش دهد.

تفاوت نمایشگر لمسی و برد هوشمند: برد هوشمند یک تخته‌ی الکترونیکی است

مقایسه فنی نمایشگر لمسی و اسمارت برد

پیش از تصمیم خرید برد هوشمند و یا تاچ اسکرین موارد زیر را در نظر بگیرید:

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد از نظر فنی

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند: حساسیت تاچ صفحه نمایش در برد هوشمند و تاچ اسکرین

حساسیت تاچ صفحه نمایش در نمایشگر لمسی نسبت به برد هوشمند بسیار بالاتر است. البته این حساسیت در برندهای مختلف متفاوت است اما روی هم رفته نمایشگر لمسی با بیش از 10 نقطه نسبت به بردهای هوشمند حساسیت و دقت بیشتری دارند.

(ویدئو پروژکتور جیبی همراه سفرهای کاری و تفریحی)

تفاوت اسمارت برد و تاچ اسکرین: حساسیت و دقت نمایشگر لمسی نسبت به اسمارت برد بیشتر است.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد با تست حساسیت

تفاوت اسمارت برد و نمایشگر لمسی: عمر لامپ

هم در برد هوشمند و هم در نمایشگر لمسی از منبع نوری استفاده می‌شود. برد هوشمند تعاملی از برند خوشنام نهایتا تا 6.000 ساعت، حدود 12 تا 24 ماه، ماندگاری دارد. برای تعویض لامپ حداقل باید حدود 250 پوند هزینه کرد.

اما نمایشگرهای لمسی بدون لامپ، با صفحه نمایشگر شارپ، بدون هزینه‌ی تعویض، حدود 50.000 ساعت کار می‌کند.

(محصولات صفحه پروژکتور گیمینگ را از دست ندهید.)

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: از نظر ماندگاری منبع نوری نمایشگر لمسی قدرتمندتر از برد هوشمند عمل می‌کند.

تفاوت اسمارت برد و نمایشگر لمسی از لحاظ عمر لامپ

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند: تمیز نگه داشتن صفحه نمایش

تمامی افرادی که سابقه‌ی کار با برد هوشمند را دارند، خوب می‌دانند که نمایشگر برد هوشمند باید دائما تمیز شود تا نفوذ گرد و غبار و چربی سیستم آن را از کار نیاندازد. اما برای نمایشگر لمسی چنین قانونی نیست و بدون نگرانی از نفوذ گرد و غبار، می‌توان از آن‌ استفاده کرد.

(از انواع ویدئو پروژکتور بنکیو در سایت تهران پروژکتور دیدن کنید.)

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: برای بالا بردن عمر اسمارت برد، باید بصورت منظم آن را تمیز کرد ولی برای نمایشگر لمسی نیاز به تمیز کردن ندارد.

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند نیاز به تمیز نگه داشتن صفحه

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند: چالش با سایه

سایه انداختن یکی از چالش‌های بزرگ برای کار با برد هوشمند است. بخاطر استفاده از پروژکتور، همیشه بر روی برد هوشمند سایه می‌افتد، به همین خاطر اجرا کننده، باید کمی به عقب بیایید تا چیزیکه نوشته است را ببیند.

اما در نمایشگر لمسی، چون دیگر به پروژکتور نیازی نیست، بدون وجود سایه، مطالب کاملا خوانا هستند.

(در صفحه برند ویوسونیک، انواع مختلفی از ویدئو پروژکتور ویوسونیک را برای شما فراهم آورده‌ایم.)

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: مشکل سیاه انداختن پروژکتور، مخصوصا پروژکتور بلند پرتاب بر روی برد هوشمند، از دردسرهای بزرگ در هنگام اجرا است که در نمایشگر لمسی رفع شده است.

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند از لحاظ چالش با سایه

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند: وضوح

وضوح تصویر برای هر صفحه نمایشی اهمیت دارد. رزولوشن بیشتر (درباره‌ی رزولوشن ویدئو پروژکتور بیشتر بدانیم) نشانگر قدرت نمایشگر در پخش تصویر است. برد هوشمند، این همراه همیشگی مدرسه هوشمند، نهایتا وضوح XGA را پشتیبانی کند.

اما نمایشگر لمسی، با وضوح Full HD 1080p گوی سبقت را از برد هوشمند ربوده است و طرفدارانی که عاشق پیشرفت هستند را به سمت خود کشانده!

(در فروشگاه تهران پروژکتور به راحتی نسبت به خرید میکروفون اقدام کنید.)

تفاوت اسمارت برد و تاچ اسکرین: وضوح بیشتر، طرفداران بیشتری را به سمت خود می‌کشاند! نمایشگر لمسی با وضوح FULL HD و پشتیبانی از نمایش 4k برنده این رقابت است.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد از لحاظ وضوح

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: قابلیت اتصال به منبع

از نظر درگاه‌های اتصالات، اسمارت‌ بردها کاملا متنوع هستند اما نهایتا یک پورت VGA و یک پورت HDMI را ساپورت می‌کنند. اما باید بگوییم که در این بخش هم تاچ اسکرین‌ها مدرن‌تر و قوی‌تر ظاهر شده‌اند.

آن‌ها با درگاه‌های اتصالات متنوع مثل VGA، HDMI، DVI و حتی قابلیت اتصال وایرلس، رضایت صد در صدی کاربران را به دست آورده‌اند.

(از محصولات صفحه ویدئو پروژکتور HITACHI نیز بازدید کنید.)

تفاوت تاچ اسکرین و تخه هوشمند: از نظر درگاه‌های اتصالات برد هوشمند آنچنان پیشرفته نیست و فقط یک یا نهایتا دو دستگاه را پشتیبانی می‌کند ولی نمایشگر لمسی علاوه بر مجموعه‌ی متنوع از پورت‌ها، اتصال وایرلس نیز دارد.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد از لحاظ قابلیت اتصال به منبع

تفاوت نمایشگر لمسی و برد هوشمند: مصرف انرژی

از نظر مصرف انرژی، برد هوشمند بخاطر استفاده از تجهیزات بیشتر، مصرف انرژی بالایی دارد ولی نمایشگر لمسی مصرف انرژی کمتری دارد.

تفاوت برد هوشمند و تاچ اسکرین: تاچ اسکرین مصرف انرژی کمتری نسبت به برد هوشمند دارد.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد از لحاظ مصرف انرژی

تفاوت قیمت برد هوشمند و تاچ اسکرین

تخته وایت برد هوشمند تعاملی که با فناوری پروژکتور کار می‌کند، برای سال‌های زیادی کلاس‌های درس و کنفرانس‌های بزرگ و مهم را برپا کرده و جایگاه خوبی در مراکز آموزشی دارد.

کار معلم‌ها و اجرا کننده‌ها برای جذب حضار با وجود برد هوشمند کار چندان سختی نیست: نمایش تصاویر رنگی و PDF های جالب و داکیومنت‌های منظم، با استفاده از قلم‌های هوشمند و طراحی بر روی صفحات تعامل دانش‌آموزان با کلاس درس را بیش از پیش کرده است.

برای ارتقاء وسایل کمک آموزشی مدرن و مصرف بهینه انرژی، مدیران خوش فکر مشتاقانه پذیرای تکنولوژی برتر هستند و به همین خاطر بازار تاچ اسکرین‌ها داغ شد.

تفاوت اسمارت برد و تاچ اسکرین: تاچ اسکرین‌ها تلویزیون‌های بزرگی هستند که با وضوح بهتر و مصرف انرژی کمتر خیلی سریع جایگزین بردهای هوشمند تعاملی شدند.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد از لحاظ قیمت

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: معایب تخته هوشمند تعاملی

طول عمر و هزینه ویدئو پروژکتور: پروژکتورها، منبع نوری دارند و طول عمر آن‌ها به قدرت منبع نوری برمی‌گردد. در حال حاضر پروژکتور لیزری با ماندگاری و وضوح بالا تولید شده و می‌تواند پشتیبان خوبی برای برد هوشمند باشد.

ولی استفاده از پروژکتور مبتنی بر لامپ، هر از گاهی نیازمند تعویض است و باید هزینه لامپ جدید را به مخارج مجموعه اضافه کرد.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: استفاده از پروژکتور لیزری بجای پروژکتور مبتنی بر لامپ، تجهیزات جانبی مناسبی برای اسمارت برد است.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد و معایب تخته هوشمند تعاملی

تفاوت اسمارت برد و تاچ اسکرین: میزان روشنایی

اگر در یک روز آفتابی در کلاسی با تخته هوشمند تعاملی آموزش داشته باشید، حتما مجبور شده‌اید که چراغ‌ها را خاموش یا پرده‌ها را بکشید! پروژکتور آموزشی باید متناسب با فضا انتخاب شوند. برای انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب با متخصصین مشورت کنید.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: پیش از خرید ویدئو پروژکتور آموزشی، مشخصات فضای نصب را با فروشنده در میان بگذارید.

تفاوت اسمارت برد و تاچ اسکرین از لحاظ میزان روشنایی

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند: کالیبراسیون

معلمان بطور مداوم باید قلم تخته سفید تعاملی را کالیبره کنند؟ به عنوان یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که معلمان با اسمارت برد دارند، کالیبره کردن آن است. اما با نمایشگر لمسی مشکل کالیبره شدن کاملا رفع شده است.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: اجرا کنندگان همیشه با تخته هوشمند مشکل کالیبره شدن دارد که خوشبختانه این مشکل با نمایشگر لمسی کاملا رفع می‌شود.

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند از لحاظ کالیبراسیون

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: چرا نمایشگر لمسی بهتر از اسمارت برد است؟

نمایشگر لمسی مالتی تاچ است. نمایشگر لمسی تعاملی Interactive Screen با 10 نقطه لمسی، همزمان به چهار نفر اجازه می‌دهد تا فعالیت کنند.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: نمایشگر لمسی مالتی تاچ است و همزمان چهار کاربر می‌توانند از آن استفاده کنند.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد از لحاظ قابلیت مالتی تاچ

تفاوت تاج اسکرین وتخته هوشمند: ماندگاری منبع نوری LED

نمایشگر لمسی از لامپ استفاده نمی‌شود، آن‌ها پنل‌های تجاری هستند که با استفاده از منبع نوری LED استفاده می‌کنند. منبع نوری نمایشگر لمسی حدود 50.000 ساعت ماندگاری دارد. آن‌ها همانند پروژکتور ال ای دی همتایشان روشنایی خود را با گذشت زمان از دست نمی‌دهند.

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند: روشنایی نمایشگر لمسی با گذر زمان کم نمی‌شود، درست بر عکس اسمارت بردها که هر از گاهی نیاز به تعویض لامپ دارند.

تفاوت تاچ اسکرین و تخته هوشمند در عمر لامپ آنها نیز هست

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: نحوه نگهداری

اگرچه برای تشخیص سریع اثر انگشت باید نمایشگر لمسی را از گرد و غبار پاک کرد، اما قسمت‌های مکانیکی آن کاملا در مقابل نفوذ گرد و خاک مهر و موم شده‌اند.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد: برای تشخیص سریع اثر انگشت باید سطح صفحه نمایشگر لمسی را با دستمال مخصوص تمیز کرد ولی قسمت‌های مکانیکی نیازی به نظافت ندارند.

تفاوت نمایشگر لمسی و اسمارت برد در نحوه تمیز کردن آنها نیز هستند

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات