بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 + عکس

خرید ویدئو پروژکتور برای فضای آموزشی ایده‌ای هوشمندانه است. استفاده از پروژکتور در محیط آموزشی مزایای زیادی دارد. فقط اینکه باید حواستان باشد تا در دنیای پروژکتورها مدل مناسبی را انتخاب کنید. با انتخاب پروژکتور مناسب، امکان تجربه‌ی یادگیری چند بعدی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنید. با بررسی لیست بهترین پروژکتور کلاسی در سال 2023 دستگاه دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023

با پیشرفت تکنولوژی، خرید پروکتور یکی از ارکان مهم در حوزه‌ی یادگیری و آموزش است. پروژکتورها نه تنها با نمایش تصاویر شفاف از نظر بصری، بلکه با پخش صدای رسا از نظر سمعی نیز از آموزش پویاتر پشتیبانی می‌کنند. اگر به دنبال راهی هستید که آموزش بیشترین تاثیر را بر دانش‌آموزان یا دانشجویان داشته باشد، استفاده از پروژکتور یک روش خوب برای انجام این کار است. البته، انتخاب پروژکتورهای خوبی که اهداف آموزشی شما را به‌طور کارآمد برآورده می‌کنند، بسیار مهم است. پروژکتور کلاسی می‌تواند بهترین تجهیزات برای یادگیری دیجیتالی باشد و با استفاده از یک پورتال مشترک می‌توان برای به اشتراک گذاشتن رسانه‌های تصویری یا ویدئویی استفاده کرد تا همه‌ی افراد به طور فعال درگیر موضوع شده و مشارکت کنند.

اگر شما در انتخاب پروژکتور مناسب برای کلاس درستان دچار اشتباه شوید، ممکن است آن پروژکتور بیشتر برایتان مایه دردسر شود تا اینکه کار آموزش شما را آسان‌تر کند. از آنجایی که پروژکتورها قیمت بالایی دارند بنابراین انتخاب درست یک پروژکتور می‌تواند بسیار مهم باشد. ما در ادامه‌ی این مطلب به معرفی بهترین پروژکتورهای کلاسی می‌پردازیم که برای اهداف آموزشی در کلاس‌های درس مناسب هستند.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023

ویژگی‌های مهم در انتخاب بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023

ما پنج ویژگی فنی مهم را در انتخاب پروژکتورهای مناسب برای کلاس‌های درس در نظر می‌گیریم: رزولوشن، نسبت کنتراست، روشنایی تصویر، پورت‌ها و عمر لامپ. در ادامه در مورد هر کدام به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

رزولوشن یا وضوح تصویر

رزولوشن میزان نمایش جزئیات یک تصویر توسط یک پروژکتور روی صفحه نمایش است. دقیقا همانند رزولوشن لپ‌تاپ یا تلویزیون، رزولوشن پروژکتور بر اساس پیکسل اندازه‌گیری می‌شود و معمولا با علائم اختصاری مانند HD (High Definition) یا FHD و غیره بیان می‌شود. به طور کلی هرچه رزولوشن یک تصویر بالاتر باشد، جزئیات آن تصویر بیشتر خواهد بود. اگر می‌خواهد راجع به رزولوشن پروژکتور بیشتر بدانید می‌توانید به مطلبی که در این باره نوشته ایم مراجعه کنید.

نقش رزولوشن در بهترین ویدئو پروژکتورهای کلاسی سال 2023

نسبت کنتراست تصویر

نسبت کنتراست تفاوت میان روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت تصویر است. بنابراین، برای یک ویدئو پروژکتور با نسبت کنتراست 20,000:1، روشن‌ترین قسمت تصویر 20,000 برابر روشن‌تر از قسمت تاریک خواهد بود. به طور کلی، هرچه میزان نسبت کنتراست بالاتر باشد، وضوح تصویر بالاتر است.

کنتراست تصویر و بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی 2023

میزان روشنایی

 روشنایی تصویر در پروژکتورها عامل مهمی است، زیرا اگر شما در محیطی روشن بخواهید از پروژکتور استفاده کنید، پروژکتور شما باید به اندازهٔ کافی روشنایی داشته باشد تا بتواند نور محیط را جبران کرده و تصویر را به‌خوبی نشان دهد. همچنین، اگر شما نمی‌خواهید روی یک صفحه بزرگ نمایش داده‌های خود را نشان دهید، باید میزان روشنایی پروژکتورتان زیاد باشد تا بتواند کل صفحه نمایش را بپوشاند. واحد سنجش استاندارد میزان روشنایی تصویر، (انسی) لومن است و هرچه قدر مقدار لومن‌های پروژکتور زیادتر باشد، روشنایی تصویر نمایشی آن هم بیشتر است.

میزان روشنایی بهترین پروژکتورهای کلاسی سال 2023

پورت‌ها و اتصالات

یکی از فاکتورهای مهم ویدئو پروژکتور کلاسی، پورت‌ها (ورودی و خروجی) آن است. شما برای نمایش ارائه در کلاس درس به یک منبع مثل لپ تاپ یا گوشی احتیاج دارید که اطلاعات را به نمایش بگذارید. همچنین برای پخش مناسب صدا در صورت مناسب نبودن بلندگوهای داخلی پروژکتور، باید از ورودی Audio OUT برای اتصال به یک اسپیکر قدرتمند‌تر بهره بگیرید.

اکثر بهترین پروژکتورهای کلاسی سال 2023 دارای پورت متعارف HDMI هستند؛ اما بسته به محتوایی که می‌خواهید پخش کنید، ممکن است به ورودی قدیمی‌تری نیاز داشته باشید. سایر انواع رایج پورت پروژکتور از نوع ورودی عبارتند از: کامپوننت، USB، VGA و Display port. هنگام خرید پروژکتور مطمئن شوید، که از پورت‌های مناسب پشتیبانی می‌کند.

انواع پورت بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023

عمر لامپ ویدئو پروژکتور

یکی از فاکتورهای با اهمیتی که هنگام خرید ویدئو پروژکتور نادیده گرفته می‌شود، عمر لامپ است. شما برای کارکرد روان و همیشگی ویدئو پروژکتور کلاسی خود، به یک لامپ مناسب احتیاج دارید که احتیاجی به صرف هزینه مداوم برای تعویض آن نداشته باشید. برخی از ویدئو پروژکتورها از لامپ بخار جیوه و متال هالاید استفاده می کنند که بسته به مارک و کیفیت هر کدام، عمر این لامپ‌ها بین 1000 تا 5000 ساعت است.

اخیرا لامپ های LED وارد بازار شده اند، که دوام تا 60000 ساعت دارند. البته که این نکته را در نظر داشته باشید بین روشنایی و عمر لامپ تناسبی وجود دارد. معمولاً هر چه لامپ روشن‌تر باشد طول عمر لامپ کمتر می‌شود.

معرفی بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023

حال که مشخصات مهم برای انتخاب بهترین دیتا پروژکتور کلاسی (آموزشی) را بیان کردیم که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید، میخواهیم 18 ویدئو پروژکتور کلاسی مناسب برای کلاس درس مدرسه و دانشگاه را که از نظر تهران پروژکتور از کیفیت خوبی برخورداند و به قول معروف امتحان خود را پس داده‌اند، معرفی کنیم و شما را از سردرگمی در انتخاب یک ویدئو پروژکتور آموزشی نجات دهیم تا اصلا نیاز نباشد صدها پروژکتور را با هم مقایسه کنید. برای معرفی پروژکتورهای کلاسی منتظرتان نمیگذاریم و معرفی را شروع میکنیم:

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023 : 1. ویدئو پروژکتور اپتما Optoma HD146X

ایده‌آل‌ترین گزینه در لیست بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023، پروژکتور اپتما مدل Optoma HD146X است. این پروژکتور با ظاهری زیبا، بدنه‌ی جمع و جورِ قابل حمل و ویژگی‌های فنی پیشرفته، یک دستگاه همه کاره است. به دلیل اینکه  ویدئو پروژکتور Optoma HD146X  وزن کمی دارد (حدود 2.8 کیلوگرم) و در نصب انعطاف پذیری بالایی دارد، می‌توان آن را به راحتی از کلاسی به کلاس دیگر جابجا کرد.

میزان روشنایی 3.600 لومنز، رزولوشن 1080p و تکنولوژی پیشرفته چیپ DLP در تولید رنگ‌های درخشان، این پروژکتور را برای نمایش تصاویر واقعی و پویا در هر فضایی با نورپردازی‌های بالا، مناسب سازی کرده است. پروژکتور اپتما به اسپیکر داخلی مجهز است، اما همانند اسپیکرهای داخلی پروژکتورهای خانگی قدرتمند نیست.

مشخصات ویدئو پروژکتور اپتما Optoma HD146X

  • رزولوشن: HD 1080p
  • نسبت کنتراست: 25.000:1
  • روشنایی: 3.600 لومن
  • اتصالات: HDMI, USB و پورت خروجی صوتی

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 Optoma HD146X است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023 : 2. ویدئو پروژکتور اپسون مدل Epson Pro EX9240

اگر قیمت پروژکتور برایتان مهم نیست، خرید ویدئو پروژکتور اپسون مدل Epson Pro EX9240 انتخاب بی‌نظیری است. این پروژکتور تا سال‌ها به عنوان یک دستگاه قدرتمند کار خواهد کرد. اگرچه که رزولوشن HD برای کلاس‌های درس چندان ضروری نیست، اما مطمئنا هر چقدر وضوح بالاتر باشد، تصاویر پویاتر و ظریف‌تر شما را شگفت زده خواهد کرد. روشنایی 4.000 لومن، نمایش تصاویر را در فضایی با نورپردازی بالا پشتیبانی می‌کند.

اتصالات HDMI و USB امکان نصب هر نوع دستگاه مدرنی را به پروژکتور فراهم می‌کند. با وجود اسپیکر داخلی با قدرت 16 وات، بی نیاز از اسپیکر جانبی، صدایی رسا پخش می‌کند. تنها نقطه ضعف این پروژکتور نبود پورت خروجی صدا است.

مشخصات ویدئو پروژکتور Epson Pro EX9240

  • رزولوشن: 1080p
  • نسبت کنتراست: 16.000:1
  • روشنایی: 4.000 لومن
  • اتصالات: HDMI، کامپوننت و USB

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 Epson Pro EX9240 است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023 : 3. ویدئو پروژکتور ViewSonic PA503W

شما خرید یک پروژکتور چند صد دلاری از یک برند ناشناس را ترجیح می‌دهید یا خرید پروژکتور از یک برند نام آشنا و قابل اعتماد با قیمتی منصفانه؟ این ویدئو پروژکتور محتوای HD را با رزولوشن WXGA نمایش داده و جلوه‌ی مناسبی برای ارائه‌های درسی خود خواهید داشت. چه یک متر پرده نمایش فاصله داشته باشید چه 10 متر، تصویر مناسب و با کیفیتی دریافت خواهید کرد.

وزن این گزینه از لیست بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023، حدود 2.2 کیلوگرم بوده و نقش اثر کیستون در این مدل بسیار مشهود است؛ هر چه قدر که تصویر دچار تکان شود، باز هم تصویر تنظیم شده و اختلالی در کارش ایجاد نمی‌شود. حالت Eco یک امتیاز اضافه برای پروژکتور ویوسونیک PA503W محسوب می‌شود. با استفاده از این قابلیت، در صورتی که فراموش کنید ویدئو پروژکتور را خاموش کنید، بعد از مدتی عدم فعالیت، به صورت خودکار خاموش می‌شود.

مشخصات ویدئو پروژکتور مدل ViewSonic PA503W

  • رزولوشن: WXGA – 1280X800
  • نسبت کنتراست تصویر: 22000:1
  • روشنایی: 3600 لومن
  • اتصالات: HDMI، VGA (x2)، USB، خروجی VGA

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 ViewSonic PA503W است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023 : 4. ویدیو پروژکتور اپتما Optoma EH512

ویدئو پروژکتور Optoma EH512 جز بهترین ویدئو پروژکتورهای کلاسی سال 2023 با وضوح بالا محسوب می‌شود. این ویدئو پروژکتور یکی از سازگارترین پروژکتورها بوده و با تصویر شفاف و روشنایی بی رقیبش به یکی از بهترین گزینه های سال 2023 تبدیل شده است. این پروژکتور اکثر پورت‌های اساسی را پشتیبانی می‌کند که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

ویژگی برتر این پروژکتور، قابلیت Cast Pro است. به کمک این ویژگی لپ تاپ و گوشی‌های موبایل با سیستم عامل Android، Windows و Apple به راحتی با استفاده از قابلیت screen mirroring و اتصال به وای فای به پروژکتور متصل می شوند و دیگر نیازی به استفاده از کابل نیست. البته در صورت لزوم می توانید با استفاده از پورت LAN که برای این ویدئو پروژکتور تعبیه شده، 4 دستگاه را به صورت همزمان به Optoma EH512 متصل کنید.

مشخصات ویدئو پروژکتور Optoma EH512

  • رزولوشن: Full HD 1080p – 1920 x 1080
  • نسبت کنتراست تصویر: 15000:1
  • روشنایی: 5000 لومن
  • اتصالات: HDMI (x2)، DisplayPort، VGA، USB (x2)، S-video، اترنت، VGA، Audio OUT

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 Optoma EH512 است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023 : 5. ویدئو پروژکتور BenQ MX722

تنها پروژکتور بنکیو در لیست بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023، ویدئو پروژکتور بنکیو BenQ MX722 است که یکی از قوی‌ترین پروژکتورهای غیر HD محسوب می‌شود. این پروژکتور با روشنایی بسیار بالا نسبت به باقی پروژکتورهای موجود در این لیست و ورودی HDMI، از نظر عملکردی، بسیار قدرتمند است. اگرچه این پروژکتور بنکیو از کیفیت Full HD پشتیبانی نمی‌کند اما این موضوع در مقابل سایر ویژگی‌های آن، از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

پروژکتور DLP از لحاظ کیفیت تصویر ایده‌آل نیست، اما وضوح تصویر، روشنایی و قابلیت اتصال آن به منابع رسانه‌ای، آن را انتخاب مناسب و مقرون به صرفه‌ای می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید دانگل‌ وایرلس پروژکتور را به این پروژکتور متصل کرده و با آن‌ها محتوای خود را نمایش دهید. اگر خیلی در مورد ارائه محتوای ۱۰۸۰p وسواس ندارید و خیلی نمی‌خواهید هزینه کنید، این پروژکتور انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود.

مزایای خرید پروژکتور بنکیو BenQ MX722

  • رزولوشن: WXGA (1280*800)
  • نسبت کنتراست تصویر: 20,000:1
  • روشنایی: 4,000 لومن
  • اتصالات: پورت HDMI و VGA

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 BenQ DLP است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023 : 6. ویدئو پروژکتور Optoma HD143X

پروژکتور Optoma HD143X در عین اینکه جز بهترین ویدئو پروژکتورهای کلاسی امسال است، ویدئو پروژکتور HD نیز محسوب می‌شود. اگر به دنبال تجهیزات مدرن برای محیط آموزشی و در عین حال با قیمت مناسب هستید، حتما پروژکتور پرفروش اپتما HD143X را در لیست گزینه‌های خود در نظر بگیرید. از ویژگی های این مدل می توان به وضوح بالا و کنتراست شفاف آن اشاره کرد.

مشخصات کلی ویدئو پروژکتور Optoma HD143X

  • رزولوشن: Full HD 1080p – 1920 x 1080
  • نسبت کنتراست تصویر: 23000:1
  • روشنایی: 3000 لومن
  • اتصالات: HDMI، USB

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 Optoma HD143X است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023 : 7. ویدئو پروژکتور ViewSonic PRO7827HD

پروژکتور ViewSonic PRO7827HD یکی دیگر از پروژکتورهای HD لیست بهترین ویدئو پروژکتورهای کلاسی 2023 بوده که تعادل خوبی بین امکانات و قیمتش وجود دارد. اسم برند معتبر ViewSonic کافیست تا این مدل را به یکی از بهترین پروژکتورهای آموزشی تبدیل کند.

مشخصات فنی ویدئو پروژکتور ViewSonic PRO7827HD

  • رزولوشن: Full HD 1080p – 1920 x 1080
  • نسبت کنتراست تصویر: 22000:1
  • روشنایی: 2200 لومن
  • اتصالات: HDMI، USB، VGA

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 Optoma HD143X است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023 : 8. ویدئو پروژکتور اپتما مدل Optoma ML750ST

ویدئو پروژکتور Optoma ML750ST یک پروژکتور جیبی مناسب کلاس درس محسوب می‌شود. ویژگی های این پروژکتور با رقبای هم قیمت خود قابل مقایسه نیست و شاید تنها گزینه‌ای که آن را متمایز می‌کند، کوچک بودن آن است! ML750ST به اندازه‌ای کوچک است که کف دست شما جا می‌گیرد و وزن آن کمتر نیم کیلو است.

این پروژکتور قابل حمل با کیفیت بالا، در دسته پروژکتور پرتاب کوتاه قرار می‌گیرد؛ این بدین معناست که باید در مناطقی استفاده شود که فاصله زیادی بین پروژکتور و پرده نمایش نباشد. پروژکتور در فاصله ی 1.8 متری تصویری به اندازه 100 به شما نمایش می‌دهد. اگر به دنبال مدل کوچک، جمع و جوری و سبکی هستید که روی میزتان قرار بگیرد و در فاصله کوتاه، تصویری با کیفیت عالی نمایش دهد، این مدل مناسب شماست.

مشخصات فنی ویدئو پروژکتور Optoma ML750ST

  • رزولوشن: WXGA – 1280 x 800
  • نسبت کنتراست تصویر: 20000:1
  • روشنایی: 700 ANSI لومن
  • اتصالات: HDMI، MHL

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 Optoma HD143X است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023: 9. پروژکتور اپتما مدل Optoma GT1080

پروژکتور Optoma GT1080 با ارائه تصویر با کیفیت ۱۰۸۰p و نسبت کنتراست بالا جزو پروژکتورهای گرانتر در لیست بهترین پروژکتورهای کلاسی در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید علاوه بر ارائه اسلایدهای آموزشی از این پروژکتور برای نمایش ویدیوهایی با گرافیک بالا و نشان دادن فیلم به دانش‌آموزان استفاده کنید. اگر فقط به دنبال ارائه تصاویر هستید و نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی خرج کنید، پس بهتر است پروژکتور دیگری انتخاب کنید؛ اما اگر قیمت خیلی برایتان مهم نیست و دوست دارید علاوه بر آموزش از پروژکتور برای مصارف سرگرمی هم استفاده کنید، پروژکتور اپتما مدل GT1080 گزینه‌ی مناسبی است.

مزایای خرید پروژکتور اپتما Optoma GT1080

  • رزولوشن: Full HD 1080p
  • نسبت کنتراست تصویر: 25,000:1
  • روشنایی: 2,800 لومن
  • اتصالات: HDMI، MHL و USB

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 Optoma GT1080 است.

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2023: 10. ویدئو پروژکتور ViewSonic PG705HD Full 1080p

پروژکتور ViewSonic PG705HD یک پروژکتور HD با ویژگی‌ها و مشخصات مطلوب برند ViewSonic می‌باشد. این پروژکتور دارای قابلیت network connectivity بوده که به متخصصان IT دانشگاه امکان نظارت و مدیریت از راه دور پروژکتور را می‌دهد. PG705HD به خاطر رزولوشن، روشنایی و قدرت استثنایی‌اش برای استفاده‌های سنگین و زیاد برنامه ریزی شده است. پشتیبانی از انواع اتصالات و پورت‌ها به این مدل پروژکتور این امکان را می‌دهد که به هر دستگاه الکترونیکی در محیط آموزشی متصل شود.

مشخصات ویدئو پروژکتور ViewSonic PG705HD

  • رزولوشن: Full HD 1080p – 1920 x 1080
  • نسبت کنتراست تصویر: 22000:1
  • روشنایی: 4000 لومن
  • اتصالات: HDMI، VGA، MHL، USB، اترنت

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 ViewSonic PG705HD Full 1080p است.

بهترین پروژکتور آموزشی سال 2023: 11. پروژکتور ویوسونیک مدل ViewSonic PJD5155

یکی از برندهای پیشرو در تولید بهترین پروژکتورهای کلاسی، برند ویوسونیک است و مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌کند که تقریبا می‌توانید مدل مناسب خودتان را انتخاب کنید. ویدئو پروژکتور ViewSonic PJD5132 یکی از پروژکتورهای ارزان در لیست پروژکتورهای ویوسونیک است اما تمام مشخصات و ویژگی‌های یک پروژکتور با عملکرد خوب را داراست. لازم به ذکر است که این پروژکتور با توجه به قیمت پایین‌تر، از نمایش Full HD پشتیبانی نمی‌کند و اگر می‌خواهید خیلی هزینه نکنید این پروژکتور انتخاب خوبی است، زیرا با قیمت مناسب شما هنوز هم می‌توانید با این پروژکتور نیازهای ارائه محتوای آموزشی خود را به طور مناسب برآورده کنید.

مزایای خرید پروژکتور ویوسونیک ViewSonic PJD5155

  • رزولوشن: SVGA 800*600
  • نسبت کنتراست تصویر: 20,000:1
  • روشنایی: 4,700 لومن
  • اتصالات: HDMI، VGA، S-Video و Mini-USB

یکی از بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2023 ViewSonic PJD5155 است.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات