بهترین پروژکتورهای هوشمند: معرفی 7 پروژکتور هوشمند و ویژگی آنها + عکس

پروژکتورها در گذشته بسیار پرسروصدا، درهم‌تنیده و بدون کیفیت تصویر خاص بودند و البته لامپ داخلی آنها نیز بسیار گران بوده و تعویض آن هزینه‌ی زیادی به همراه داشت. اما همه چیز به سوی بهترشدن تغییر کرده است. حالا بهترین پروژکتورها ویژگی‌های بیشتری مانند تصویر 4K بهبودیافته، گرافیک واضح‌تر، نویز فن کمتر و قابلیت بلوتوث همراه هستند. پروژکتورهای هوشمند بعلاوه با برنامه‌های فرمان صوتی مانند آمازون الکسا و دستیار گوگل نیز سازگار هستند و به شما امکان می‌دهند تا همه‌ی کارها از روشن و خاموش کردن دستگاه گرفته تا تنظیم صدا، تغییر ورودی‌ها و کنترل پخش را با صدای خود انجام دهید. در ادامه‌ی این مطلب بلاگ تهران پروژکتور تصمیم داریم به معرفی بهترین پروژکتورهای هوشمند بپردازیم که انقلابی بزرگ در نسل پروژکتورها هستند.

بهترین پروژکتورهای هوشمند

منظور از پروژکتور هوشمند چیست؟

یک پروژکتور هوشمند (Smart Projector) معمولا یک دستگاه قابل‌حمل است که جدیدترین فناوری‌های نمایش را با عملکرد یکپارچه‌ی هوشمند ترکیب می‌کند. آخرین نسل این پروژکتورها قادر هستند با دستگاه‌های موبایل، اینترنت خانگی و خدمات محتوا برای یک تجربه‌ی تماشای یکپارچه، متصل شوند. بهترین پروژکتورهای هوشمند زندگی را آسان‌تر می‌سازند؛ به راحتی می‌توانید آنها را با خود حمل و نقل کنید و فیلم‌ها و تصاویر را از گوشی خود روی پروژکتور پخش کنید.

فناوری‌های جدید همچنین به آنها امکان می‌دهد به جای کم‌نور شدن به مرور زمان، همیشه بدرخشند و تصاویری با کیفیت ارائه دهند. این پروژکتورها می‌توانند تمام فعالیت‌های یک تلویزیون هوشمند را در صفحه نمایشی بزرگ‌تر انجام دهند و به طور کلی با طراحی قابل‌حمل، فناوری بدون لامپ، کنترل صوتی، ادغام اپلیکیشن و عملکرد پخش، تعریف می‌شوند. شما میتوانید در فروشگاه تهران پروژکتور نسبت به خرید پروژکتور و پرده نمایش پروژکتور اقدام کنید.

بسیاری از پروژکتورها ادعای هوشمند بودن دارند اما هوشمند بودن به معنای چیزی بیشتر از داشتن یک کامپیوتر داخلی است. بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین پروژکتورهای هوشمند هستید لازم است با ویژگی‌های آنها آشنا شوید.

پروژکتور هوشمند (Smart Projector)

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 1. طراحی قابل حمل

پروژکتورهای هوشمند معمولا دارای اندازه‌ی کوچکتری هستند. کوچکترین آنها به اندازه‌ی 450 گرم وزن دارد و حتی می‌تواند در جیب هم جا شود. پروژکتورهای سرگرمی خانگی نسبتا بزرگتر هستند اما یک طراحی قابل‌حمل را ارائه می‌دهند و معمولا دارای یک دسته نیز هستند. برای انتخاب از میان بهترین پروژکتورهای هوشمند باید نوع کاربری خود را در نظر بگیرید؛ اگر پروژکتور را زیاد با خود حمل می‌کنید پس یک پروژکتور قابل‌حمل و سبک‌وزن برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 3LCD نیز دیدن کنید.)

اگر فضای کمی در اتاق دارید، حتما پرتاب کوتاه بودن آن را هم در نظر داشته باشید و اگر می‌خواهید در فضاهای بیرونی از پروژکتور هوشمند خود استفاده کنید، مطمئن شوید لومن کافی برای انجام کار دارد. دانستن اینکه دقیقا چگونه قرار است از پروژکتور استفاده کنید تفاوت زیادی در خرید پروژکتور مناسب ایجاد می‌کند.

(از صفحه‌ی پروژکتور پرتابل نیز بازدید کنید.)

طراحی قابل، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 2. منبع نور LED

پروژکتورهای هوشمند LED با جدیدترین تکنولوژی DLP ارائه می‌شوند. این تکنولوژی طول عمر بسیار بالاتر را فراهم می‌کند و هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد. پروژکتورهای دارای لامپ سنتی با گذشت زمان کم‌نور می‌شوند اما پروژکتورهای هوشمند روشن باقی می‌مانند.

نسل دوم پروژکتورهای LED امروزه در دسترس است و منابع نور قرمز، سبز و آبی دوگانه را برای افزایش اشباع رنگ و درخشندگی ترکیب می‌کند. «بدون لامپ» چیزی است که باید به دنبال آن باشید؛ این بدان معناست که دیگر لازم نیست به لامپ‌ها تکیه کنید، لامپ‌هایی که با مرور زمان نیاز به تعویض دارند. درحالی که منبع نور LED به طور مداوم در طول عمرشان، می‌درخشند.

(صفحه‌ی پروژکتور تجاری را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

فناوری LED در پروژکتورهای هوشمند

فناوری LED از مشکل کاهش نور پروژکتور می‌کاهد و به پروژکتورهای هوشمند امکان می‌دهد تا حداکثر 30,000 ساعت به خوبی کار کنند. منابع نور LED بسیار خنک‌تر از منابع نور مبتنی بر لامپ کار می‌کنند و این یعنی صدای فن بهترین پروژکتورهای هوشمند بسیار کم خواهد بود. این پروژکتورها دوستدار محیط زیست هستند و عدم وجود لامپ شیشه‌ای به معنی عدم نیاز به جیوه است.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور کلاسی نیز دیدن کنید.)

منبع نور LED، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 3. رزولوشن

پروژکتورهای هوشمند نسبت به پروژکتورهای استاندارد کوچک‌تر هستند و این باعث می‌شود وضوح تحت تاثیر قرار گیرد. نوع استفاده از پروژکتور را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا رزولوشن مورد نیاز خود را تعیین کنید. برای کسانی که عاشق کمپ زدن هستند و می‌خواهند نوعی سرگرمی در فضای باز داشته باشند، وضوح کمتر نیز قابل قبول است.

مینی پروژکتورها با وضوح بیشترین مشکل را دارند اما همه‌ی پروژکتورهای هوشمند از وضوح کم رنج نمی‌بنرند. امروزه پروژکتورهای 4K LED در بازار موجود است و اگر تماشای فیلم با پروژکتور یکی از سرگرمی‌های خانگی مورد علاقه‌ی شما است، رزولوشن 4K را انتخاب کنید.

پروژکتور هوشمند 4K

بهترین پروژکتورهای هوشمند خود را True 4K یا 4k واقعی می‌نامند. این بدان معنی است که تصویر از فناوری ارتقا یافته استفاده نمی‌کند، بلکه در مقابل True 4K: UH دارای رزولوشن 2160*3840 و 8.3 میلیون پیکسل است. پروژکتورهای هوشمند در مقایسه با تلویزیون‌های هوشمند بدون کاهش وضوح تصویر، هزینه‌ی کمتری در هر اینچ می‌دهند.

(به صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 4K نیز رجوع کنید.)

رزولوشن، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 4. روشنایی یا لومن

لومن میزان نور خروجی یک پروژکتور را اندازه‌گیری می‌کند. پروژکتورهای هوشمند معمولا از منابع نور LED استفاده می‌کنند بنابراین این پروژکتورها اغلب به لومن‌های LED اشاره می‌کنند. هرچه اتاق روشن‌تر باشد، به لومن بیشتری (حدود 2500 لومن به بالا) نیاز خواهید داشت تا تصویری واضح نمایش داده شود.

اتاق‌های تاریک به لومن کمتری نیاز دارند (حدود 1000 تا 1200 لومن) و به شما امکان می‌دهند تا بیشتر روی سایر مشخصات پروژکتور مانند کنتراست، تمرکز کنید. بنابراین در این صورت می‌توانید به دنبال کنتراست‌های بیشتر از 10,000:1 برای پروژکتورهای سینمای خانگی اختصاصی خود باشید.

(پیشنهاد می‌کنیم از صفحه ویدئو پروژکتور خانگی نیز بازدید کنید.)

روشنایی یا لومن، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 5. کنترل صدا

کنترل صدا یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب از میان بهترین پروژکتورهای هوشمند باید در نظر گرفته شود. به این ترتیب دیگر نیازی به ریموت کنترل نیست و به سادگی با درخواست از دستیار گوگل یا آمازون الکسا می‌توانید پروژکتور خود را روشن یا خاموش کنید.

کنترل صدا، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 6. پخش جریانی

اگر اهل پخش جریانی هستید به دنبال یک ویدئو پروژکتور هوشمند باشید که مستقیما به موبایل یا لپ‌تاپ شما متصل شود. اگر پروژکتور از وای‌فای یا بلوتوث نام می‌برد، پس خوش شانس هستید. اطمینان حاصل کنید که فناوری‌ها بین دو دستگاه به هم متصل می‌شوند. برخی از پروژکتورهای هوشمند این کار را یک قدم فراتر می‌گذارند و به شما امکان می‌دهند تا از گوشی موبایل خود به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید.

پخش جریانی، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 7. پروژکتورهای پرتاب کوتاه

دورانی که مجبور بودید پروژکتور را روی صقف نصب کنید به پایان رسیده است و پروژکتورهای هوشمند گزینه‌های بهتری را ارائه می‌کنند و می‌توانید یک پروژکتور هوشمند پرتاب کوتاه درست روی میز جلوی خود بگذارید. پروژکتورهای پرتاب فوق‌العاده کوتاه نیز به شما امکان می‌دهند تا پروژکتور را همسطح روی دیواای که روی آن محتوا را نمایش می‌دهید، قرار دهید. بنابراین مهم است که بدانید دقیقا چقدر می‌توانید پروژکتور را از صفحه نمایش دور کنید. مطمئن شوید که اتاق شما با فاصله‌ی نمایش توصیه‌شده، مطابقت داشته باشد.

پروژکتورهای پرتاب کوتاه، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 8. فوکوس و کیستون اتوماتیک

فوکوس خودکار یک ویژگی واقعا هوشمند است که به پروژکتور امکان می‌دهد این کار را به طور اتوماتیک برای شما انجام دهد. یک موتور کوچک لنز را برای شارپ کردن تصاویر می‌چرخاند. کیستون خودکار نیز یک گزینه‌ی عالی دیگر در بهترین پروژکتورهای هوشمند است؛ به خصوص زمانی که زاویه‌ی دید شما بهینه باشد و پروژکتورهای هوشمند می‌توانند این کار را انجام دهند.

ویژگی‌های فوکوس و کیستون اتوماتیک، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 9. پورت‌ها و اتصالات

اگر از تلفن هوشمند خود پخش جریانی انجام نمی‌دهید، پورت‌ها و اتصالات در پروژکتورها بسیار مهم هستند. اتصالات HDMI 2.0 پشتیبانی بهتری از محتوای 4K UHD ارائه می‌کنند و اتصالات USB-C به شما امکان می‌دهند تا همزمان با نمایش محتوای موبایل خود، آن را شارژ نیز بکنید. البته لازم است مطمئن شوید که دستگاه میزبان از انتقال ویدئو از طریق USB نوع C برای نمایش محتوای گوشی پشتیبانی می‌کند.

پورت‌ها و اتصالات، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 10. اندازه‌ی صفحه نمایش

این بزرگ‌ترین جذابیت برای تهیه‌ی یک ویدئو پروژکتور است و اندازه‌ی صفحه نمایش می‌تواند از 50 اینچ تا 300 اینچ متغیر باشد و یک سینمای خانگی واقعی ایجاد کند. یک پروژکتور پرتاب کوتاه برای محیط‌های محدود و کوچک عالی است و می‌توانید آن را در چند سانتی‌متری پرده نمایش قرار داده و تصویری کامل را مشاهده کنید.

پروژکتورهای پرتاب بلند در مقابل، نیاز به نصب در فاصله‌ای دور از پرده نمایش دارند که این اندازه معمولا حدود 1 متر یا بیشتر است و برای محیط‌های بزرگ می‌توانند مناسب باشند.

برخی از دستگاه‌ها ممکن است ویژگی‌هایی مانند تغییر لنز افقی و عمودی ارائه دهند که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به جابجایی فیزیکی پروژکتور، تصویر نمایش داده شده را تنظیم و جابجا کنید.

اندازه‌ی صفحه نمایش، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 11. دما

احتمالا یکی از مسائلی که برای پروژکتور انتظار ندارید، گرم شدن بیش از حد آن است. پیش از هر چیز لازم است دمای عملیاتی فهرست‌شده‌ی دستگاه را بررسی کنید. محدوده‌ی طبیعی برای دمای پروژکتور بین 5 تا 40 درجه‌ی سانتی‌گراد و با حداکثر رطوبت 85 درصد است.

دما، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 12. حالات پروژکتور

بسته به آنچه که تماشا می‌کنید یا بازی‌هایی که انجام می‌دهید، حالت‌های مختلف می‌توانند تجربه‌ی تماشای شما را بهبود بخشند. برای مثال، حالت طبیعی (Natural Mode) برای تماشای فیلم می‌تواند مناسب باشد زیرا رنگ‌های زنده و باکیفیتی را نمایش می‌دهد اما برای فیلم‌های کلاسیک، تنظیمات سیاه و سفید به شما کمک می‌کند تا فوکوس واضح‌تری داشته باشید.

حالات پروژکتور، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 13. صدا

برخی از پروژکتورها دارای بلندگوهای داخلی هستند اما کیفیت آنها ممکن است متفاوت باشد. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید می‌تواند بلندگوی خارجی تهیه کنید تا کیفیت صدای پروژکتور خود را افزایش دهید.

صدا، ویژگی بهترین پروژکتورهای هوشمند

بهترین پروژکتورهای هوشمند: 1. پروژکتور 4K سینمای خانگی هوشمند LG مدل CineBeam

تکنولوژی CineBeam در این ویدئو پروژکتور ال‌جی به شما تصاویری دقیق در هر فریم ارائه می‌دهد و می‌توانید از فاصله‌ی 3.5 تا 4 متری، تصویری به اندازه‌ی 140 اینچ داشته باشید. خروجی نور این ویدئو پروژکتور هوشمند 1500 لومن است و در یک اتاق کم‌نور بهترین عملکرد را دارد. ویدئو پروژکتور هوشمند LG CineBeam دارای پورت‌های متنوعی است که از جمله‌ی آنها می‌توان به خروجی صوتی دیجیتال اپتیکال، LAN و اترنت، ورودی کابل آنتن، USB، پورت HDMI و حتی جک هدفون اشاره کرد.

جفت کردن این ویدئو پروژکتور هومشند با دستگاه‌های دیگر بسیار سریع و ساده است. به لطف فناوری MiraCast می‌توانید به سرعت محتوا را از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها بر روی پرده نمایش پروژکتور نمایش دهید و همچنین آن را با صدای بلوتوثی نیز جفت کنید. ال جی همچنین سرویس webOS Lite خود را برای ادغام پلتفرم‌های پخش محتوای شما در یک مکان عملی می‌کند و می‌توان آن را با پلتفرم AI ThinQ ال‌جی (که با نصب الکسا و دستیار گوگل ارائه می‌شود) کنترل کرد.

اگر ترجیح می‌دهید سطح صدای خود را پایین نگه دارید، کنترل از راه دور جادویی ال جی نیز می‌تواند کنترل همه‌چیز را برای شما انجام دهد.

پروژکتور 4K سینمای خانگی هوشمند LG مدل CineBeam، جز بهترین پروژکتورهای هوشمند

بهترین پروژکتورهای هوشمند: 2. ویدئو پروژکتور هوشمند Optoma UHD 50X

این ویدئو پروژکتور هوشمند اپتما با 8.3 میلیون پیکسل قابل آدرس‌دهی روی صفحه نمایش و رزولوشن خیره‌کننده، چهار برابر بیشتر از FULL HD جزئیات را ارائه می‌دهد. تغییر لنز عمودی انتخاب خوبی از گزینه‌های اندازه‌ی صفحه نمایش عریض را در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر رسانه و عینک مناسب داشته باشید می‌توانید از تماشای ویدئوهای سه‌بعدی نیز لذت ببرید. تاری حرکت در این پروژکتور به حداقل رسیده و تلاش شده که کیفیت تصویر در بالاترین حد ممکن باشد.

این پروژکتور همچنین دارای بلندگوهای داخلی و ریموت کنترل جمع و جور است که استفاده از آن بسیار ساده است و بعلاوه این ریموت کنترل دارای کلیدهایی با نور پس‌زمینه است تا استفاده از آن در تاریکی راحت‌تر باشد. این پروژکتور هوشمند اپتما سازگار با آمازون الکسا و دستیار گوگل است و می‌توانید از صدای خود برای خاموش و روشن کردن دستگاه، تنظیم حجم صدا، تنظیمات، تغییر ورودی‌ها و غیره استفاده کنید.

این پروژکتور هوشمند Optoma UHD 50X بعلاوه کاملا با ویدئوی HDR سازگار است و عناصر روشن‌تر، جزئیات بسیار واضحی را ارائه می‌دهند.

 ویدئو پروژکتور هوشمند Optoma UHD 50X، جز بهترین پروژکتورهای هوشمند

بهترین پروژکتورهای هوشمند: 3. پروژکتور هوشمند Samsung Premiere LSP9T

با پروژکتور هوشمند 130 اینچی 4K سامسونگ مدل Samsung Premiere LSP9T، تجربه‌ی تماشای فوق‌العاده‌ای خواهید داشت. این پروژکتور سامسونگ از طریق فناوری پیشرفته‌ی لیزر سه‌گانه، کنتراست فوق‌العاده بالایی ایجاد می‌کند و با صفحه نمایش بزرگ 130 اینچی درست در مقابل خود، احساس می‌کنید در یک سالن سینما نشسته‌اید.

با گواهی HDR10+، این اطمینان ایجاد می‌شود که هر آنچه تماشا می‌کنید، بسیار واقعی است و مهم نیست در کجای اتاق قرار دارید زیرا تصاویر و ویدئوها از هر زاویه‌ای عالی به نظر می‌رسند. علاوه بر این، این پروژکتور 4K هوشمند دارای رزولوشن بی‌عیب‌ونقص 4K UHD نیز هست و تمام جزئیات را به خوبی به تصویر می‌کشد.

تنظیم حالت فیلمساز پروژکتور Samsung Premiere LSP9T

پروژکتور هوشمند سامسونگ LSP9T با روشنایی 2800 لومنی باعث می‌شود تصاویر را به خوبی ببینید و کیفیت رنگ خوبی را تجربه کنید. علاوه بر این، تنظیم حالت فیلمساز (Filmmaker Mode) به شما امکان می‌دهد تا فیلم‌ها را همانطور که هستند، تماشا کنید.

سامسونگ 130 اینچی Premiere که با فناوری صوتی 4.2 کاناله و پرتور اکوستیک 40 واتی طراحی شده، دارای صدایی است که می‌تواند به خوبی کل اتاق را پوشش دهد. در نهایت اینکه این پروژکتور هوشمند سامسونگ را می‌توانید با استفاده از دستیارهای صوتی الکسا، دستیار گوگل و بیکسبی (Bixby) از طریق صدای خود کنترل کنید.

پروژکتور هوشمند Samsung Premiere LSP9T، جز بهترین پروژکتورهای هوشمند

بهترین پروژکتورهای هوشمند: 4. پروژکتور هوشمند قابل‌حمل مدل ASUS ZenBeam Latte L1

یکی دیگر از بهترین پروژکتورهای هوشمند که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، پروژکتور قابل‌حمل ASUS ZenBeam Latte L1 است. این پروژکتور کوچک به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها و موسیقی‌های خود را در هر جایی با خود به همراه داشته باشید و تماشا کنید. این پروژکتور دارای باتری داخلی 6000 میلی‌آمپر بر ساعت است که می‌تواند 3 ساعت پخش ویدئو یا 12 ساعت پخش صدا و موسیقی را فراهم کند. با خروجی روشنایی 300 لومنی LED و رزولوشن اصلی 720 پیکسل، لنزهای پرتاب کوتاه این پروژکتور هوشمند ایسوس می‌تواند از فاصله‌ی 1 متری تصویری 40 اینچی و از فاصله‌ی 3.2 متری، حداکثر تصویری 120 اینچی را نمایش دهد.

صدا توسط دو بلندگوی 5 واتی توسط هارمن کاردن (Harman Kardon) تامین می‌شود. بلندگوها برای نفوذ بهتر صدا، محیط آکوستیک اطراف را جبران می‌کند و اتلاف گرما را در نظر می‌گیرد تا بهترین عملکرد صوتی را در هر زمان تضمین کند.

پروژکتور هوشمند قابل‌حمل مدل ASUS ZenBeam Latte L1، جز بهترین پروژکتورهای هوشمند

بهترین پروژکتورهای هوشمند: 5. پروژکتور هوشمند بی‌سیم BenQ EH600

اگر به دنبال یک پروژکتور هوشمند برای کار خود هستید، پروژکتور هوشمند بی‌سیم BenQ EH600 تمام نیازهای شما را پوشش می‌دهد. اول از همه، این پروژکتور دارای اتصالات بی‌سیم است و به همین خاطر مجبور نیستید با سیم‌های نامرتب سروکار داشته باشید. این پروژکتور بعلاوه مستقیما به اینترنت متصل می‌شود و به راحتی می‌توانید از تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ خود تصاویر و ویدئوها را پخش کنید.

شرکت بنکیو این پروژکتور EH600 را اولین پروژکتور هوشمند مبتنی بر اندروید معرفی می‌کند که به طور خاص برای برنامه‌های تجاری طراحی شده است. این پروژکتور DLP، فول‌اچ‌دی (1080*1920) است و می‌تواند روشنایی 3500 لومنی ایجاد کند. در حالت SmartEco نیز طول عمر لامپ آن تا 15,000 ساعت دوام خواهد داشت که هزینه‌ی مالکیت و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور DLP نیز بازدید کنید.)

ویژگی‌های هوشمند پروژکتور BenQ EH600

آنچه پروژکتور BenQ EH600 را متمایز می‌سازد، مجموعه ویژگی‌های هوشمند آن است که برای بهره‌وری بیشتر جلسات طراحی شده است. شما می‌توانید به صورت بی‌سیم محتوایی مانند Jpeg، فایل‌های PDF و اسناد را از دستگاه‌های تلفن همراه اندروید یا iOS یا لپ‌تاپ‌های ویندوز و مک پخش کنید. این ویژگی نیاز به کابل و همینطور دانگل مناسب را در طول جلسات از بین می‌برد.

علاوه بر این، از طریق برنامه‌ی WPS Office می‌توانید مایکروسافت ورد، اکسل یا پاورپوینت را مستقیما از فلش USB یا فضای ذخیره‌سازی داخلی پروژکتور پخش کنید و مرورگر داخلی فایرفاکس (FireFox) نیز به کاربران امکان می‌دهد در طول جلسات در اینترنت جستجو کنند.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور Full HD نیز بازدید کنید.)

پروژکتور هوشمند بی‌سیم BenQ EH600، جز بهترین پروژکتورهای هوشمند

بهترین پروژکتورهای هوشمند: 6. پروژکتور دیجیتالی لیزری Epson LS500

پروژکتور دیجیتالی 4K HDR لیزری Epson LS500 تجربه‌ی سینمای خانگی شما را تغییر خواهد داد. این نمونه از بهترین پروژکتورهای هوشمند از فناوری نسل بعدی 4K PRO-UHD 3LCD و پرتاب لیزری فوق‌العاده کوتاه با نور محیطی UHD بهره می‌برد که شما امکان تماشای رنگ‌های زنده و مشکی عمیق می‌دهد. این پروژکتور لیزری 4000 لومن روشنایی و تکنولوژی 3LCD با طراحی پرتاب فوق‌العاده کوتاه و صفحه نمایش 100 تا 120 اینچی همراه است.

(از صفحه‌ی پروژکتور لیزری نیز دیدن کنید.)

این پروژکتور دارای صدایی است که از اکثر تلویزیون‌های دیواری بهتر است و مهم‌تر از همه، تصویر بزرگ و واضحی ارائه می‌کند که باعث می‌شود تلویزیون ال‌سی‌دی 65 اینچی تقریبا برای شما بدون کاربرد به نظر برسد. اما بیش از هر چیز دیگر، آنچه این ویدئو پروژکتور را شبیه تلویزیون می‌سازد، تفاوت آن از یک جهت با پروژکتورهای سینمای خانگی سنتی اختصاصی است: این پروژکتور نصب آسان‌تری نسبت به نصب دیواری تلویزیون‌های LCD دارد.

پروژکتور هوشمند Epson LS500 جایگزین خوبی برای تلویزیون است و اساسا محتوای نامحدودی را برای پخش ارائه می‌دهد. بعلاوه ورودی‌های ماهواره و دستگاه گیرنده‌ی دیجیتالی، کنسول بازی یا پخش‌کننده‌ی بلوری نیز خواهید داشت.

پروژکتور دیجیتالی لیزری Epson LS500، جز بهترین پروژکتورهای هوشمند

بهترین پروژکتورهای هوشمند: 7. پروژکتور هوشمند ViewSonic X10-4K

اگرچه در مقایسه با پروژکتورهای دیگر شاید کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای نداشته باشد اما این پروژکتور هوشمند ViewSonic X10-4K مزایای خاص خود را دارد. این پروژکتور دارای منبع نور LED RGB است؛ به این معنی که تنها هر 300,000 ساعت یکبار نیاز به تعویض خواهد داشت و این یعنی تماشای 5 ساعت در روز پروژکتور به مدت بیش از 16 سال! این پروژکتور هوشمند به نظر می‌رسد، دارای دسته‌ی حمل یکپارچه است تا حمل و نقل آن در خانه را راحت‌تر سازد و کیفیت تصویر آن نیز نسبتا عالی است.

(به صفحه ویدئو پروژکتور HD نیز سری بزنید.)

همانطور که گفتیم، پروژکتور هوشمند ویوسونیک مدا X10-4K دارای منبع نور LED است که می‌تواند رنگ‌های زنده‌تری نسبت به اکثر پروژکتورها با این قیمت ارائه کند. ترکیب آن با یک تصویر 4K واضح، راه‌اندازی آسان به لطف فوکوس خودکار و تنظیم اتوماتیک کیستون، پشتیبانی از الکسا و دستیار گوگل، سیستم بلندگوی داخلی 16 واتی با کیفیت مناسب و ویژگی‌های دیگر، این پروژکتور ویوسونیک را یک انتخاب عالی می‌سازد.

پروژکتور هوشمند ViewSonic X10-4K، جز بهترین پروژکتورهای هوشمند

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات