راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: مزایا و معایب پروژکتورهای پرتابل + عکس

پروژکتورهای جیبی انقلابی عجیب در دنیای پروژکتورها هستند که تا چند سال پیش کمتر کسی با آنها آشنا بود ولی حالا یکی از محبوب‌ترین دسته‌ی سخت‌افزارهای پروژکتور هستند. اما ویدئو پروژکتور جیبی چیست و چه تفاوتی با پروژکتورهای معمولی دارد؟ ما در ادامه‌ی این مطلب بلاگ تهران پروژکتور تصمیم داریم در مورد ویدئو پروژکتورهای جیبی، کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی، مزایا و معایب ویدئو پروژکتور جیبی و در نهایت در مورد راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی صحبت کنیم.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

ویدئو پروژکتورهای جیبی یا Pico Projectors پروژکتورهای کوچک، قابل حمل و باتری‌دار هستند که برای پخش محتواهای مختلف از تلفن همراه یا لپ‌تاپ و حتی پخش فایل‌های ویدئویی از حافظه‌ی USB و هاردهای SD، بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارید، طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها تنها به خاطر قابل‌حمل بودن محبوب نیستند بلکه ویژگی‌های دیگری مانند انعطاف‌پذیری ارائه‌شده از طریق امکان نصب در هر مکانی و بدون باتری و همینطور قیمت مناسب نیز مورد محبوبیت و توجه زیادی قرار گرفته‌اند.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 3LCD نیز دیدن کنید.)

راهنمای خرید Pico Projectors

ساختار ویدئو پروژکتور جیبی

اگر در مورد مفهوم پروژکتورهای جیبی اطلاع زیادی ندارید، شاید تعجب کنید که اصول اولیه‌ی عملکرد و سخت‌افراز این ویدئو پروژکتورها به چه صورت است. اگر صرفا با پروژکتورهای معمولی کار کرده‌اید، می‌دانید که پروژکتورهای بزرگ‌تر گران‌تر هستند، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و معمولا از آنها به صورت ثابت در یک مکان استفاده می‌شود و در یک کلام قابل‌حمل نیستند.

اما پروژکتورهای جیبی نقطه‌ی مقابل هستند؛ آنها کوچک و فوق‌العاده قابل حمل هستند و برخی از آنها به معنای واقعی در جیب جا می‌شوند. به طور کلی پروژکتورهای جیبی یک مفهوم جدید هستند: صنعتی که می‌گوید شما باید بتوانید در هر کجا که هستید یک صفحه نمایش 100 اینچی داشته باشید، چه برای ارائه و یا تماشای فیلم و بازی در سفر یا خانه.

(صفحه‌ی پروژکتور تجاری را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

اصول عملکرد و راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

نحوه عملکرد ویدئو پروژکتور جیبی

معمولا از دو نوع تکنولوژی در پروژکتورهای جیبی استفاده می‌شود: DLP و LED. فناوری DLP یا پردازش دیجیتال نور (Digital Light Projection) از ترکیبی از آینه‌ها و چرخ‌های رنگی برای تولید هوشمندانه‌ی تصویری استفاده می‌کند که پس از آن توسط قدرت یک لامپ پخش می‌شود.

اما، در پروژکتورهای LED، تصویر ابتدا روی یک صفحه نمایش کریستالی درون پروژکتور تولید می‌شود و سپس با یک منبع نور LED به بیرون پرتو می‌شود. این تکنولوژی‌ها برای کاربرد ویدئو پروژکتور باید در نظر گرفته شوند و لازم به ذکر است پروژکتورهای جیبی LED معمولا ارزان‌تر و کم‌مصرف‌تر هستند در عین حال که روشنایی کمتری نیز ارائه می‌دهند.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور کلاسی نیز دیدن کنید.)

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: جعبه کوجک اما مجهز!

گذشته از این جزئیات، ایده‌ی مهم در پس کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی است. برخی از پروژکتورهای جیبی ورودی‌هایی برای کابل‌های AV دارند که می‌توانید چیزهای قدیمی مانند DVD Player را به آنها وصل کنید. اما امروزه اکثر این پروژکتورها دارای پورت HDMI، قابلیت اتصال به وای‌فای، پخش و بازتاب صفحه از تلفن همراه از طریق Airplay یا برنامه‌های سفارشی و همینطور ورودی USB و پخش فایل‌های ویدئویی از حافظه‌ی داخلی یا کارت SD هستند.

(به صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 4K نیز رجوع کنید.)

اگر می‌خواهید صفحه لپ‌تاپ خود را روی دیوار نمایش دهید، باید پروژکتوری با HDMI یا راه‌حل انعکاس صفحه داشته باشید. البته توجه کنید که اکثر گزینه‌های انعکاس صفحه نیاز به راه‌اندازی از طریق وای‌فای دارند و اگر به وای‌فای دسترسی نداشته باشید ممکن است برای شما مشکل‌ساز باشد.

اگرچه این گستردگی گزینه‌ها می‌تواند باعث سردرگمی شما شود و به عنوان راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب یک پروژکتور جیبی مناسب، نوع استفاده و نیازهای خود را تعیین کنید.

کارکرد و راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی

پیش از پرداختن به راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی شاید لازم باشد با برخی از کاربردهای این پروژکتورهای کوچک و قابل حمل آشنا شوید. بنابراین در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم که از ویدئو پروژکتورهای جیبی چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: 1. استفاده‌های شخصی

شما می‌توانید بدون نگرانی از ویدئو پروژکتورهای جیبی برای نیازها و کاربردهای شخصی خود استفاده کنید. از این مینی پروژکتورها می‌توانید برای تماشای فیلم، بازی کردن روی یک صفحه نمایش بزرگتر یا حتی برقراری یک تماس ویدئویی استفاده کنید.

(پیشنهاد می‌کنیم از صفحه ویدئو پروژکتور خانگی نیز بازدید کنید.)

بنابراین تجربه‌ی سینمای خانگی، بازی و استفاده از گوشی هوشمند از کاربردهای ویدئو پروژکتور جیبی می‌تواند باشد.

استفاده‌های شخصی از ویدئو پروژکتور جیبی

کاربرد ویدئو پروژکتور جیبی: 2. استفاده‌ی حرفه‌ای

پروژکتورهای جیبی کاربردی‌تر از پروژکتورهای استاندارد معمولی هستند. این ویژگی باعث می‌شود آنها یکی از تجهیزات اداری و برای استفاده‌ی حرفه‌ای عالی باشند. از آنجایی که پروژکتورهای جیبی کوچک و سبک‌وزن هستند، می‌توانید به راحتی آنها را راه‌اندازی کرده و در عین کار مورد استفاده قرار دهید. این پروژکتورها برای معلمان نیز گزینه‌ای مناسب است و می‌توانند همیشه آن را با خود به همراه داشته باشند.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور Full HD نیز بازدید کنید.)

استفاده‌ی حرفه‌ای از ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: چگونه یک مینی پروژکتور تمام عیار بخریم؟

اگر سری به فروشگاه‌های پروژکتور بزنید با انواع مختلفی از ویدئو پروژکتورهای جیبی مواجه می‌شوید که می‌تواند انتخاب پروژکتور را برای شما دشوار سازد. برای کمک به خرید ساده‌تر ویدئو پروژکتور جیبی تصمیم داریم در ادامه راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی را ارائه دهیم تا با توجه به کاربرد شما از ویدئو پروژکتور جیبی بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

(از صفحه‌ی پروژکتور لیزری نیز دیدن کنید.)

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی و نکاتی که پیش از خرید باید به آنها توجه کنید

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: 1. ابعاد و وزن پروژکتور

سایز و اندازه‌ی یک ویدئو پروژکتور جیبی باید مهم‌ترین نکته برای شما باشد. به هرحال، نکته‌ی اصلی انتخاب یک پروژکتور جیبی نسبت به یک پروژکتور معمولی این است که بتوانید به راحتی آن را همانند گوشی موبایل خود به هر جایی ببرید. پروژکتورهای مینیاتوری می‌توانند از نظر ابعاد و وزن کاملا متفاوت باشند.

(به صفحه ویدئو پروژکتور HD نیز سری بزنید.)

درحالی‌که اکثر آنها مستطیلی هستند، برخی از مدل‌ها مانند Anker Nebula Capsule، شکلی استوانه‌ای دارند و می‌توانید آنها را در جای بتری آب کیف خود نیز قرار دهید. برای مدل‌های مستطیلی، ابعاد می‌تواند بیش از 15 سانتی‌متر در یک طرف باشد و یا شکلی مربعی با ابعاد کمتر از 10 در 10 سانتی‌متر داشته باشد.

نکته: برای خیلی از افراد وزن پروژکتورهای جیبی مساله‌ی مهمی نیست. اگرچه همیشه پروژکتور را با خود حمل می‌کنید چند صد گرم وزن بیشتر یا کمتر شاید قابل توجه باشد. با این حال اکثر پروژکتورهای جیبی کمتر از 500 گرم وزن دارند.

نقش ابعاد و وزن پروژکتور در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: 2. تکنولوژی نمایش

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم دو تکنولوژی اصلی در پروژکتورهای جیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل فناوری DLP یا پردازش دیجیتال نور و فناوری LED یا دیود نورگسیل می‌شود. پروژکتورهای DLP معمولا انتخاب همه‌جانبه‌ی خوبی هستند زیرا نسبتا قیمت پایینی دارند و تصاویر واضح با کنتراست بالا تولید می‌کنند.

این پروژکتورها می‌توانند کاملا روشن باشند زیرا از آینه برای تمرکز و بازتاب نور استفاده می‌کنند و نسبت به فناوری LED، سیاه‌های عمیق‌تری ایجاد می‌کنند. تنها عیب واقعی پروژکتورهای DLP این است که آنها مستعد ایجاد جلوه‌ی رنگین‌کمانی در صحنه‌های فیلم با حرکت سریع و رنگارنگ هستند و وضوح آنها نیز نسبت به پروژکتورهای LED محدودتر است.

نقش نسبت کنتراست در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

پروژکتورهای LED در مقابل، نسبت به پروژکتورهای DLP قیمت بالاتری دارند اما برای این هزینه‌ی بیشتر، نمایشگرهای رنگی زیبا و تصاویر و ویدئوهای بسیار با وضوح بالا را خواهید داشت. پروژکتورهای LED نسبت کنتراست پایین‌تری در مقایسه با پروژکتورهای DLP دارند، بنابراین انتظار نداشته باشید عمیق‌ترین رنگ مشکی را با این پروژکتورها تجربه کنید. با این حال، پروژکتورهای LED نسبت به پروژکتورهای DLP دوام و طول عمر بیشتری دارند زیرا LED درون آنها می‌تواند پیش از غیرفعال شدن تا بیش از 20,000 ساعت کار کند.

نقش تکنولوژی نمایش در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: 3. رزولوشن پروژکتورهای جیبی

با گسترش فیلم‌های 4K، داشتن نمایشگر دارای وضوح بالا بیش از همیشه اهمیت یافته است. جای تعجب نیست که اندازه‌ی کوچکتر پروژکتورهای جیبی، رزولوشن آنها را در مقایسه با پروژکتورهای معمولی و استاندارد محدود می‌کند اما این بدان معنی نیست که مدل‌هایی با وضوح خوب و چشمگیر وجود ندارد.

برای مثال ویدئو پروژکتور جیبی AAXA P7 قادر به نمایش تصاویر با وضوح 1080 پیکسل است و پروژکتور LG PH550 و Anker Nebula Capsule نیز رزولوشن 720 پیکسلی دارند. اگر قصد دارید با پروژکتور خود فیلم تماشا کنید قطعا ارزش دارد که برای پروژکتوری با رزولوشن بالاتر، هزینه کنید.

نقش رزولوشن در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: 4. روشنایی و کنتراست

روشنایی و کنتراست برای کیفیت تصاویر بسیار مهم هستند. اگرچه لزوما به ویدئو پروژکتوری بسیار روشن نیاز ندارید اما اگر در اتاقی فیلم تماشا می‌کنید که نور روشن زیادی دارد، تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. به طور کلی پروژکتورهای جیبی مانند AAXA P7، LG PH550 و Optoma ML750ST در مقایسه با رقبای DLP خود سه برابر روشن‌تر هستند.

با این حال، پروژکتورهای DLP در مورد کنتراست بهتر عمل می‌کنند. کنتراست تفاوت روشنایی بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین پیکسل‌های یک تصویر است و برای تصاویر با محدوده‌ی پویای بالا و وضوح بسیار مهم است. پروژکتورهای DLP سیاهی عمیقی ایجاد می‌کنند و گزینه‌های بهتری برای فیلم‌ها و تصاویری دارای صحنه‌های سیاه زیاد هستند. با این حال برخی پروژکتورهای LED نیز می‌توانند کنتراست چشمگیر 100,000:1 ارائه دهند.

نقش روشنایی و کنتراست در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: 5. فاصله‌ی پرتاب پروژکتور

فاصله‌ی پرتاب حداقل و حداکثر فاصله‌ای است که می‌توان پروژکتور را از دیوار یا صفحه نمایش قرار داد تا تصاویری در فوکوس و وضوح بالا تولید کند. اگر از یک اتاق کنفرانس کوچک برای جلسات کاری استفاده می‌کنید و یا اتاق نشیمن کوچکی برای تماشای فیلم دارید، داشتن یک پروژکتور پرتاب کوتاه یا پرتاب فوق‌العاده کوتاه می‌تواند یک مزیت باشد. به طور معمول، حداقل فاصله‌ی پرتاب محدود به 60 سانتی‌متر است و این فاصله برای برخی پروژکتورها نیز می‌تواند بسیار کمتر (در حد 45 سانتی‌متر) باشد.

نقش فاصله‌ی پرتاب پروژکتور در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: 6. اندازه‌ی صفحه نمایش

اندازه‌ی صفحه نمایش به میزان فاصله‌ی پروژکتور از صفحه نمایش بستگی دارد اما هر پروژکتوری برای حداقل و حداکثر اندازه‌ی صفحه نمایش رتبه‌بندی می‌شود. درحالی که معمولا اندازه‌ی صفحه نمایش بزرگتر بهتر است اما میزان صفحه نمایش مورد نیاز شما در نهایت به تنظیماتی بستگی دارد که معمولا در آن از پروژکتور خود اتسفاده می‌کنید. برخی از پروژکتورهای جیبی دارای اندازه‌ی صفحه نمایش 100 اینچی هستند و برخی دیگر نیز می‌توانند تصاویری با اندازه‌ی بزرگ‌تر تولید کنند.

نقش اندازه‌ی صفحه نمایش در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: 7. گزینه‌های اتصال پروژکتور جیبی را در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی، بررسی اتصالات آن است. این نکته را باید در نظر بگیرید که آیا پروژکتوری که انتخاب می‌کنید می‌تواند به همه‌ی دستگاه‌های شما متصل شود یا خیر. اگر پروژکتور شما نمی‌تواند به راحتی به تلفن همراه یا لپ‌تاپ متصل شود، راحتی به همراه داشتن یک پروژکتور جیبی در هر کجا را از دست خواهید داد.

اکثر پروژکتورهای جیبی از پورت HDMI برای نمایش محتوای دستگاه‌های انتخابی شما استفاده می‌کنند با این حال برخی از آنها گزینه‌های دیگری نیز ممکن است ارائه دهند. برای مثال، پورت MHL، اتصال به وای‌فای و اتصال از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند یا رایانه برای پخش صدا نیز از دیگر گزینه‌های موجود در برخی پروژکتورهای جیبی است.

نقش گزینه‌های اتصال در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی: 8. گارانتی و طول عمر لامپ پروژکتور جیبی

پروژکتورهای جیبی ممکن است کوچک باشند اما می‌توانند یک سرمایه‌گذاری بزرگ باشند؛ به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید پروژکتور جدیدی که تهیه می‌کنید دوام و کاربرد خوبی دارد یا خیر. اکثر سازندگان گارانتی‌هایی را برای دستگاه‌های خود ارائه می‌دهند. به خاطر داشته باشید که پروژکتورهای DLP نیز طول عمر لامپ محدودی دارند که تنها چند هزار ساعت است و باید هر سال یا دو سال یکبار تعویض شوند. از سوی دیگر پروژکتورهای LED دارای طول عمر لامپ 20،000 ساعت هستند.

نقش گارانتی و طول عمر لامپ در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

نحوه راه‌اندازی پروژکتور جیبی

پس از خرید پروژکتور با توجه به راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی که توضیح دادیم، نوبت به راه‌اندازی و استفاده از آن می‌شود. راه‌اندازی پروژکتورهای جیبی نسبتا ساده است زیرا اکثر این دستگاه‌ها با ویژگی فوکوس خودکار عرضه می‌شوند.

برای راه‌اندازی پروژکتور، کافی است آن را بین 30 تا 80 سانتی‌متر دورتر از صفحه نمایش مورد نظر خود قرار دهید (حداکثر و حداقل فاصله‌ی پرتاب پروژکتور جیبی خود را بررسی کنید). سپس پروژکتور را روشن کنید. دستگاه باید فوکوس کند و می‌توانید شیب نمایشگر به دیوار را نیز تنظیم کنید. اگر تصویر به دست آمده تراز نیست، احتمالا برای تراز کردن پروژکتور باید خلاقیت به خرج دهید زیرا اکثر پروژکتورهای جیبی فاقد پایه‌های تراز هستند.

اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور جیبی

پس از آماده شدن، می‌توانید گوشی هوشمند یا رایانه‌ی خود را با استفاده از کابل HDMI یا هر کابل دیگری که برای پروژکتور قابل استفاده است، متصل کنید. اکثر پروژکتورها به طور خودکار ورودی را تشخیص می‌دهند بنابراین لازم نیست کار دیگری برای روشن کردن صفحه نمایش خود انجام دهید.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی و نحوه‌ی راه اندازی آن

مزایا و معایب خرید ویدئو پروژکتور جیبی

مثل همیشه ویدئو پروژکتورهای جیبی مزایایی دارند که با معایب آنها متعادل می‌شود. بر اساس نیازهای شما و با توجه به راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی، مزایا و معایب پروژکتورهای جیبی می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا آنها گزینه‌های مناسبی برای شما هستند یا خیر.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی و مزایا و معایب

مزایای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

  • پروژکتورهای جیبی بسیار کوچک و سبک‌وزن هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا آنها را به راحتی با خود حمل کنید. این بدان معنی است که شما یک نوع ابرقدرت دیجیتالی دارید که می‌توانید هر چیزی که روی تلفن یا لپ‌تاپ دارید را به اندازه‌ی یک دیوار در هر جایی که هستید، نمایش دهید.
  • قیمت پایین پروژکتورهای جیبی (نسبت به پروژکتورهای معمولی سایز متوسط یا بزرگ) به این معنی است که می‌توانید با قیمتی مناسب یک پروژکتور خوب تهیه کنید.
  • تعداد زیادی از گزینه‌های اتصال مانند وای‌فای، بلوتوث و بازتاب صفحه می‌توانند شما را از سیم‌ها بی‌نیاز کنند. با این حال اتصالات کابل HDMI و حتی اتصال سنتی AV را نیز می‌توان در اکثر پروژکتورهای جیبی پیدا کرد و بنابراین برای متصل شدن مشکلی نخواهید داشت.

مزایای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

معایب خرید ویدئو پروژکتور جیبی

  • در مورد پروژکتورهای جیبی روشنایی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. پروژکتورهای کوچک باتری‌خور، لامپ سنتی ندارند و در عوض از فناوری‌های DLP یا LED که به انرژی به عنوان تابعی از روشنایی نیاز دارد، استفاده می‌کنند. از آنجایی که آنها معمولا باتری را مصرف می‌کنند و به برق متصل نیستند، به این معنی است که روشنایی باید کم باشد تا امکان استفاده‌ی طولانی‌مدت فراهم شود. در یک فضای روشن ممکن است پروژکتورهای جیبی اصلا کار نکنند.
  • قیمت‌های پایین در این رده محصولات فریبنده است. اگر پروژکتوری با قیمت بسیار پایین می‌بینید مطمئن باشید از نظر کیفیتی چندان خوب عمل نخواهد کرد.
  • اگرچه بسیاری از این دستگاه‌ها روی اندروید اجرا می‌شوند و برنامه‌های انعکاسی صفحه نمایش خود را برای iOS و ویندوز ارائه می‌کنند اما به یاد داشته باشید که اینها در زمینه‌ی اصلی کسب‌وکار اصلی، تولیدکنندگان سخت‌افزار هستند؛ بنابراین برخی از برنامه‌های داخلی ممکن است خیلی ظریف نباشد و ممکن است برای طولانی مدت پشتیبانی نشود.

معایب خرید ویدئو پروژکتور جیبی

ویژگیهای مهم یک پروژکتور جیبی خوب

برای داشتن بهترین تجربه با ویدئو پروژکتورهای جیبی و تماشای تصاویر و ویدئوهایی باکیفیت و واضح، لازم است اتاق را تا حد ممکن تاریک کنید. حتی اگر یک پروژکتور جیبی LED دارید که قادر به بحش صدها لومن است، کنتراست و رنگ‌ها در اتاقی که تا حد امکان تاریک‌تر است، بسیار واضح‌تر نشان داده می‌شود.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید، صفحه نمایش است. اگر از یک دیوار به عنوان صفحه نمایش استفاده می‌کنید، مطمئن شوید دیوار کاملا سفید و بدون بافت باشد. برای نتیجه‌ی بهتر می‌توانید یک پارچه‌ی سفید کوچک با پروژکتور خود حمل کنید و آن را به دیوار و سقف آویزان کرده و به عنوان پرده نمایش استفاده کنید.

نقش باتری در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی

در نهایت اینکه، اگر پروژکتور شما از باتری استفاده می‌کند می‌توانید یک باتری قابل حمل با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید همیشه پروژکتور جیبی خود را شارژشده و آماده برای نمایش تصاویر و ویدئوها داشته باشید. اگر به دنبال یک ویدئو پروژکتور جیبی باکیفیت هستید می‌توانید به مطلب معرفی بهترین پروژکتورهای جیبی رجوع کنید.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات