بهترین میکروفون بی سیم: معرفی انواع میکروفون بی سیم برای کاربردهای مختلف + عکس

با ما همراه باشید تا در این مطلب وبلاگ با بهترین میکروفون بی سیم یقه ای، قیمت میکروفن بی سیم، میکروفن بی سیم دستی، میکروفون بی سیم یقه ای رود، میکروفن بی سیم برای دوربین فیلمبرداری، میکروفون بیسیم answer و بهترین میکروفن بی سیم برای مداحی آشنا شوید. این مقاله مفید در وبلاگ تهران پروژکتور را از دست ندهید.

بهترین میکروفون بی سیم

آیا شما خواننده‌ای هستید که مدام اجرای زنده دارید و روی صحنه حرکت می‌کنید؟ آیا شما مجری تلویزیونی هستید که می‌خواهید در صحنه اجرای پرشور و هیجانی داشته باشید؟ در این موارد و خیلی از موارد دیگر استفاده از یک میکروفون بی سیم خیلی برای شما کاربردی است. میکروفون های بی سیم کارکرد مشابهی با میکروفون‌های با سیم دارند. فقط تفاوتی که ممکن است داشته باشند در نوع تبدیل سیگنال صوتی به الکتریکی است، این‌که آن‌ها دارای سیم نیستند و بر روی UHF عملیات‌های خود را انجام می‌دهند.

اگر شما احتیاج به میکروفون بی سیم خیلی خوب دارید، با ما همراه باشید تا در این مقاله تهران پروژکتور درمورد انواع بهترین میکروفون بی سیم صحبت کنیم. میکروفن‌های بی سیم متنوع هستند. میکروفون‌های بی سیم یقه ای برای مصارف مختلف مثل میکروفن بی سیم یقه ای برای دوربین و میکروفن یقه ای بی سیم موبایل هم وجود دارند که ما در این مقاله درمورد همه آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون بی سیم: 1. میکروفن بی سیم دستی Sennheiser EW 100 G4-835-S

میکروفن EW 100 G4-835-S یک میکروفن بی سیم دستی است. در این میکروفن، فرستنده میکروفون داخل خود میکروفون تعبیه شده‌است. میکروفن بی سیم دستی EW 100 G4-835-S دارای یک کلید خاموش و روشن است. شما با خاموش و روشن کردن کلید آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این میکروفون در زمانی‌که شما از آن استفاده نمی‌کنید صدایی را ضبط نمی‌کند.

کپسول e835 میکروفون EW 100 G4-835-S صدا را به خوبی می‌تواند ضبط کند و دارای ویژگی فیلتر کردن بازخورد صدا است. برای خرید میکروفون بی سیم با برد بالا، میکروفون EW 100 G4-835-S یکی از بهترین میکروفن‌های بی سیم محسوب می‌شود.

(مطالعه مطلب بهترین میکروفون یقه ای را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

میکروفن بی سیم دستی Sennheiser EW 100 G4-835-S

بهترین مارک میکروفون بی سیم: 2. میکروفون Sennheiser EW 300 G4-865-S

میکروفون EW 300 G4-865-S یکی از بهترین میکروفن‌های بی سیم شرکت سنهایزر و از لحاظ ظاهری شبیه مدل میکروفون سنهایزر EW 100 G4-835-S در پاراگراف قبلی است. بااین‌وجود، میکروفن مدل EW 300 G4-865-S نسبت‌به مدل EW 100 G4-835-S دارای ویژگی‌ها و کارکردهای ارتقا یافته بیشتری است. همچنین، در ساخت این میکروفون از محفظه فلزی بادوامی استفاده‌شده است که می‌تواند نسبت به ضربه استقامت داشته باشد. میکروفون EW 300 G4-865-S می‌تواند با ۳۲ فرکانس صوتی تطبیق پذیر باشد. کپسول e865 آن ضبط صدای خیلی بلند و پاسخ پویایی طولانی‌تر را دارد.

(از صفحه‌ی میکروفون داینامیک نیز دیدن کنید.)

به‌طورکلی شرکت سنهایزر انواع بهترین مارک میکروفون بی سیم را ارائه می‌دهد و میکروفن EW 300 G4-865-S هم یک محصول خیلی عالی در این زمینه است.

میکروفون Sennheiser EW 300 G4-865-S، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون بی سیم: 3. میکروفون Sennheiser EW 500 G4-935

میکروفن Sennheiser EW 500 G4-935 یک میکروفن پویا است. این میکروفون دارای کپسول e935است که می‌تواند صدا را به‌صورت طبیعی و با پاسخ گذرای سریع ضبط کند. علاوه‌براین، کپسول میکروفون Sennheiser EW 500 G4-935 الگوی برداشت صدای قلبی شکل فوق‌العاده ای دارد که دارای ویژگی‌های بازخورد صدای عالی و رد صدای خارج از محور است.

(از صفحه‌ی میکروفون هدست نیز دیدن کنید.)

این میکروفون علاوه‌بر این‌که یکی از انواع بهترین میکروفون بی سیم برند سنهایزر است و ویژگی‌های دو میکروفون سنهایزر قبلی که توضیح دادیم را دارد، به میزان ۱۰۰ دلار از ورژن EW 300 هم ارزان تر است. میکروفون Sennheiser EW 500 G4-935 دارای ویژگی اسکن خودکار فرکانس‌ها هم هست که باعث می‌شود که استفاده از آن آسان باشد. وزن این میکروفون هم نسبت‌به نسخه‌های قبلی آن حدود یک‌سوم کمتر است. این وزن کم برای کسانی که می‌خواهند به مدتی طولانی از میکروفون Sennheiser EW 500 G4-935 استفاده کنند خیلی کاربردی است.

میکروفون Sennheiser EW 500 G4-935، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون بی سیم برای مداحی: 4. میکروفون Shure QLXD24/SM58

با داشتن سیگنال صوتی واضح و بدون مداخله، صوت دیجیتال ۲۴ بیتی و طیف فرکانس رادیویی میکروفن Shure QLXD24/SM58 جزو انواع بهترین میکروفون بی سیم برای مداحی است. کار با این میکروفون خیلی آسان است و شما با فشار دادن دکمه‌ای بر روی گیرنده میکروفون Shure QLXD24/SM58 می‌توانید فرکانس‌های صوتی مورد نظرتان را پیدا کنید.

(به صفحه‌ی میکروفون کاندنسر نیز رجوع کنید.)

میکروفون Shure QLXD24/SM58 علاوه‌بر این‌که بهترین میکروفون بی سیم برای مداحی است، در سرتاسر دنیا هم کاربرد زیادی دارد. پاسخ صوتی آن مخصوصاً برای استاندارد خوانندگی یا گفتار افراد طراحی شده‌است. میکروفن وایرلس Shure QLXD24/SM58 دامنه پویایی ۱۲۰ دسی‌بلی، انتقال صدای قابل‌اطمینان با رمزگذاری AES 256-bit دارد. همچنین، میزان تاخیر انتقال سیگنال این میکروفون به میزان ۲٫۹ میلی‌ثانیه است که این میزان بسیار کم است.

میکروفون Shure QLXD24/SM58، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون‌ های بی سیم: 5. میکروفون Rode RodeLink Performer Kit

اگر بخواهید از لحاظ قیمت میکروفن بی سیم میکروفن Rode RodeLink Performer Kit را بسنجید، این میکروفون یکی از انواع بهترین میکروفن بی سیم است که با پرداخت هزینه خوب کیفیت خوبی را به شما تحویل می‌دهد. نحوه استقرار و کار با میکروفن Rode RodeLink Performer Kit بسیار آسان است. شما با فشار دادن دکمه قرمز بر روی گیرنده میکروفون می‌توانید آن را روشن کنید و به‌راحتی یکی از کانال‌های گیرنده را انتخاب کنید. بعد از این کار شما بر روی فرستنده می‌توانید دکمه قرمز را روشن و شروع به کار با میکروفون کنید.

(پیشنهاد می‌کنیم به مطلب بهترین میکروفون استودیویی نیز سری بزنید.)

میکروفون Rode RodeLink Performer Kit، جز بهترین میکروفون بی سیم

با باتری قابل شارژ میکروفون Rode RodeLink Performer Kit دیگر لازم نیست باتری های میکروفون تان را عوض کنید

میکروفون Rode RodeLink Performer Kit یک باتری قابل شارژ لیتیوم یونی دارد شما برای شارژ کردن این باتری باید USB میکروفن Rode RodeLink Performer Kit  را به فرستنده متصل کنید تا باتری اش شارژ شود. با داشتن باتری قابل شارژ دیگر شما مجبور نیستید که مدام برای این میکروفون هزینه خرید باتری را خرج کنید. میکروفون Rode RodeLink Performer Kit در خود یک دکمه روشن و خاموش دارد و شما به‌راحتی می‌توانید در زمان که از میکروفن استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید. میزان تاخیر انتقال سیگنال برای صوت دیجیتال برای میکروفون Rode RodeLink Performer Kit چهار میلی‌ثانیه است.

(پیشنهاد می‌کنیم از صفحه میکروفون یقه ای نیز بازدید کنید.)

میکروفون بی سیم یقه ای رود

بهترین مارک میکروفن بی سیم: 6. میکروفون Sennheiser SKM 6000

از لحاظ قیمت میکروفن، میکروفن بی سیم Sennheiser SKM 6000 یکی از گران‌قیمت‌ترین میکروفون‌ها است. بااین‌وجود، این میکروفون یکی از انواع بهترین مارک میکروفن بی سیم در این فهرست است. تعجبی هم ندارد، چون خیلی از خواننده‌های حرفه‌ای و اجراکنندگان برروی تئاتر یا صحنه‌های دیگر از این میکروفون استفاده می‌کنند.

(از صفحه‌ی میکروفون usb نیز بازدید کنید.)

نوع باتری میکروفون Sennheiser SKM 6000 لیتیوم و یونی است. نوع فرستنده میکروفن Sennheiser SKM 6000 دستی است و دامنه فرکانس آن ۴۷۰ تا ۵۵۸ مگاهرتز است. پاسخ فرکانس میکروفون Sennheiser SKM 6000 از بین ۳۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز متفاوت است و عمر باتری فرستنده آن ۵٫۵ ساعت است.

میکروفون Sennheiser SKM 6000 از لحاظ کیفیت بسیار عالی و جزو بهترین مارک میکروفن بی سیم در دنیا است.

میکروفون Sennheiser SKM 6000، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون‌ بی سیم برای مداحی: 7. میکروفون Shure BLX2/PG58

اگر مجری هستید که می‌خواهید اجرای زنده داشته باشید یا می‌خواهید در مراسم مداحی کنی، میکروفون Shure BLX2/PG58 یکی از بهترین میکروفن‌های بی سیم برای مداحی محسوب می‌شود. طراحی این میکروفون به طوری است که مخصوصاً برای اجراهای زنده و ضبط صدا در استودیو مناسب است.

(مطالعه مطلب بهترین میکروفون برای یوتیوب را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

میکروفن وایرلس Shure BLX2/PG58 می‌تواند صوت کاملاً واضحی را انتقال دهد. میکروفون وایرلس Shure BLX2/PG58 دارای یک فیلتر کروی‌شکل است که می‌تواند در محیط‌هایی که صدای زمینه ای دارند صداها را کاملاً فیلتر کند. علاوه‌براین، این میکروفون دارای ساختار بادوام و محکمی است که آن را در برابر ضربه محافظت می‌کند. بنابراین، اگر شما هم در محیط‌های بیرون اجرای زنده‌ای دارید، میکروفون Shure BLX2/PG58 یکی از بهترین میکروفن‌های بی سیم برای مداحی و اجرای زنده محسوب می‌شود.

میکروفون Shure BLX2/PG58، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین مارک میکروفن بی سیم: 8. میکروفن بیسیم دستی Sennheiser Pro Audio

میکروفون بی سیم دستی Sennheiser Pro Audio یک میکروفون قابل حمل است که شما می‌توانید آن را در همه‌جا حمل کنید و یک سیستم همه‌کاره بی سیم دارد. ژورنالیست‌ها می‌توانند از این میکروفن استفاده مفیدی کنند، زیرا میکروفون Sennheiser Pro Audio انعطاف‌پذیری زیادی دارد که این انعطاف‌پذیری برای کار ژورنالیست‌ها برای انجام مصاحبه‌ها و ضبط فیلم‌های مستند مفید است.

(مطلب بهترین میکروفون برای پادکست نیز می‌تواند برایتان مفید باشد)

یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود میکروفون Sennheiser Pro Audio از انواع بهترین مارک میکروفن بی سیم در بازار باشد این است که استقرار و استفاده از این میکروفون خیلی سریع و آسان است. میکروفن Sennheiser Pro Audio یک میکروفن پویا است که برد آن می‌تواند تا ۱۰۰ متر هم برسد و انتقال سیگنال‌های بی سیم آن بسیار قدرتمند است. علاوه‌براین، ساختار میکروفون Sennheiser Pro Audio و کیفیت صدای آن عالی است. به‌همین دلیل، اگر شما مایل به خرید میکروفون بی سیم با برد بالا هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این میکروفون را در نظر بگیرید.

میکروفن Sennheiser Pro Audio، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون بی سیم: 9. میکروفون Audio-Technica System 10 ATW-1102

میکروفون Audio-Technica System 10 ATW-1102 یک سیستم میکروفون کامل است که نسبت‌به کیفیتش قیمت مناسبی دارد و جزو بهترین مارک میکروفن برای مداحی محسوب می‌شود. کاربرد میکروفن Audio-Technica System 10 ATW-1102 خیلی آسان است و دامنه سیگنال صوتی آن مداخلات سیگنال‌های تلویزیون و سیستم‌های دیجیتالی را فیلتر می کند.

(از مطلب بهترین میکروفون سارامونیک نیز دیدن کنید.)

شما می‌توانید با استفاده از سیستم بی سیم این میکروفون خیلی سریع کانال‌های صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. سیستم وایرلس Audio-Technica System 10 ATW-1102 از ویژگی‌های تنوع زمان و تنوع فضا برای به حداکثر رساندن یکپارچگی سیگنال صوتی خود استفاده می‌کند و می‌تواند هم‌زمان چندین مسیر سیگنال را انتخاب کند.

میکروفون Audio-Technica System 10 ATW-1102، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفن بی سیم برای مداحی: 10. میکروفون Shure PGXD24/SM58-X8

میکروفن Shure PGXD24/SM58-X8 یک سیستم میکروفون است که دارای گیرنده ۲۴ بیتی است که می‌تواند سیگنال سیگنال فرکانس رادیویی واضحی را ارائه کند. این سیستم میکروفون می‌تواند به‌خوبی سیگنال‌های صوتی را در دامنه ۸۰ متری میکروفن دریافت کرده و می‌تواند پهنای باند فرکانسی ۵ کانال را انتخاب کند.

(به مطلب بهترین میکروفون کاندنسر نیز رجوع کنید.)

اگر به‌دنبال بهترین میکروفون بی سیم برای مداحی می‌گردید، این میکروفون انتخاب خوبی است، چون طراحی آن مخصوصاً برای اهداف خوانندگی و اجرای زنده انجام شده‌است. میکروفون Shure PGXD24/SM58-X8 دارای پاسخ فرکانسی با دامنه متوسط، افت بسامد بم و الگوی برداشت ضبط صدای قلبی‌شکل است. همچنین، ساختار میکروفون Shure PGXD24/SM58-X8 طوری است که خیلی بادوام است و در داخل میکروفن یک پاپ فیلتر تعبیه‌شده که می‌تواند صداهای زمینه محیط ضبط صدا را فیلتر کند.

میکروفون Shure PGXD24/SM58-X8، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون‌ بی سیم: 11. میکروفن بی سیم دستی Shure BLX288/PG58

میکروفون Shure BLX288/PG58 یک سیستم میکروفونی است که دارای ۲ میکروفون بی سیم SM58 است. این میکروفون‌ها از مدل‌های جدیدتر سری SM هستند که دارای شبکه توری فلزی بادوام هستند. علاوه‌براین، این میکروفون‌ها دارای کابل XLR و جک یک‌چهارم اینچی هم هستند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که افرادی که این میکروفون‌ها را می‌خرن، به غیر از کاربرد وایرلس استفاده های دیگری هم از میکروفون Shure BLX288/PG58 داشته باشند.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب بهترین میکروفون های بویا نیز بازدید کنید.)

میکروفن بی سیم دستی Shure BLX288/PG58، جز بهترین میکروفون بی سیم

دامنه انتقال سیگنال گسترده و فیلتر مداخلات سیگنال های صوتی

دامنه انتقال و دریافت سیگنال سیستم میکروفونی Shure BLX288/PG58 خوب است و می‌تواند در حوزه ۹۱ متری صدا را با پهنای باند ۲۴ مگاهرتز پخش کند. به‌همین دلیل، این میکروفون جزء بهترین میکروفن‌های بی سیم برای خوانندگی و مداحی هم محسوب می‌شود. همچنین، میکروفون Shure BLX288/PG58 دارای ویژگی گزینش اسکن سریع فرکانسی است و می‌تواند بهترین کانال‌های فرکانسی که مداخله سیگنال صوتی در آن‌ها وجود ندارد را انتخاب کند.

(مطلب بهترین میکروفون برای تولید محتوا نیز می‌تواند برایتان جالب باشد.)

بر روی بدنه میکروفون دو نشانگر رنگی وجود دارد که این ۲ نشانگر وضعیت صوت میکروفون را نشان می‌دهند. میزان استفاده از باتری میکروفون Shure BLX288/PG58 هم زیاد است و شما می‌توانید به مدت ۱۴ ساعت با این میکروفون بدون وقفه کار کنید.

بهترین میکروفون بی سیم برای مداحی

بهترین میکروفون بی سیم: 12. میکروفون Sony ECMAW4

به‌طورکلی میکروفون‌های شرکت سونی جزو بهترین مارک میکروفون بی سیم در بازار میکروفون‌ها در نظر گرفته می‌شوند. این نوع مدل میکروفون سونی برای کسانی خوب است که به‌غیر از میکروفن بی سیم دستی مدل کلاسیک به‌دنبال چیز جدیدتری می‌گردند. شما می‌توانید به‌راحتی میکروفون Sony ECMAW4 را به دوربین متصل کنید و از آن در محیط‌های مختلف برای ضبط صدا استفاده کنید.

میکروفون Sony ECMAW4 شیوه ارتباطی متعاملانه ۲ طرفه دارد و می‌تواند سیگنال های صوتی را بدون مداخله و سیگنال‌های دیگر دستگاه‌های دیجیتال ارسال کند. برد این میکروفون می‌تواند از دوربینی که به آن متصل شده ۱۵۰ فوت باشد. میکروفون Sony ECMAW4 می‌تواند کانال فرکانسی خیلی خوبی را برای ضبط صدای افراد و فیلتر کردن سروصدای محیط زمینه ارائه دهد. در بسته‌بندی محصول میکروفون Sony ECMAW4 لوازم جانبی مثل یک بازوبند، کابل‌های ارتباطی و کیف حامل میکروفون وجود دارد. نحوه ارتباط میکروفون با پهنای باند بلوتوثی است و شما می‌توانید با این فناوری کانال‌های صوتی مختلفی را انتخاب کنید.

(از مطلب بهترین میکروفون های داینامیک نیز بازدید کنید.)

میکروفون Sony ECMAW4، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون وایرلس: 13. میکروفون Shure ULXD2/KSM9

میکروفون Shure ULXD2/KSM9 بهترین میکروفون وایرلس است که شما می‌توانید در این فهرست داشته باشید. اما بدی آن این است که قیمت این نوع از بهترین میکروفون بی‌ سیم می‌تواند خیلی زیاد باشد. بنابراین، اگر به‌دنبال قیمت میکروفون بی سیم ارزان هستید به سراغ این یکی نروید. بااین‌وجود، کسانی که می‌توانند سر کیسه پولشان را شل کنند و به‌دنبال کیفیت بهترین میکروفون بیسیم می‌گردند، به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم که حتما این میکروفون را تهیه کنند.

میکروفون Shure ULXD2/KSM9، جز بهترین میکروفون بی سیم

ارسال سیگنال های صوتی با امنیت و کاربری آسان

میکروفون Shure ULXD2/KSM9 از فناوری رمزگذاری AES ۲۵۶ بیتی استفاده می‌کند تا سیگنال‌های صوتی را با امنیت و اطمینان ارسال و دریافت کند. میکروفون Shure ULXD2/KSM9  دامنه پویایی سیگنال‌های صوتی را بهینه می‌کند. با این کار، شما دیگر احتیاجی به تنظیم دامنه سیگنال میکروفون ندارید که خیلی می‌تواند دردسرساز باشد.

با میکروفون Shure ULXD2/KSM9 شما می‌توانید به مدت ۱۲ ساعت بدون وقفه کار کنید. اما یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود این میکروفون در فهرست بهترین میکروفن وایرلس ما قرار بگیرد این است که در میکروفون Shure ULXD2/KSM9 نترل‌های مربوط به سیستم آن  و منویی وجود دارند که برای میکروفون پیشرفته هستند و باعث می‌شوند که کار با آن خیلی راحت‌تر شود.

فهرست بهترین میکروفن وایرلس

بهترین میکروفون بی سیم: 14. میکروفون Samson Go HXD2

وقتی‌که نوبت به قیمت میکروفن بی سیم میرسد، معمولاً شما نباید انتظار قیمت میکروفن بی سیم ارزان را داشته باشید. برای تهیه این میکروفون‌ها شما هم باید هزینه‌ای را بابت خرید خود میکروفون و هم هزینه ای را بابت خرید فرستنده آن پرداخت کنید. بااین‌وجود، میکروفون بی سیم مدل Samson Go HXD جزو بهترین میکروفون بی سیم است که قیمت آن زیر ۱۰۰ دلار است و شما می‌توانید میکروفون خوبی را با قیمت مناسبی بخرید.

میکروفن Samson Go HXD یکی از انواع بهترین میکروفن بیسیم است. این میکروفن یک میکروفن پویا است و طراحی آن به طوری انجام‌شده که دارای مقاومت صوتی کمی باشد. میکروفون Samson Go HXD دارای الگوی ضبط صدای قلبی‌شکل عالی است. با این الگوی ضبط صدا شما می‌توانید به‌خوبی صدای خود و افراد دیگر را ضبط کنید و درعین‌حال، صدای محیط اطراف میکروفون را هم فیلتر کنید.

میکروفون Samson Go HXD2، جز بهترین میکروفون بی سیم

کپسول ضربه گیر و استفاده زیاد از باتری میکروفن Samson Go HXD

کپسول میکروفون Samson Go HXD یک پایه‌ ضربه‌گیر چند محوری دارد که می‌تواند صداهای مربوط به جابجایی و حرکت میکروفون را فیلتر کند. علاوه‌براین، میکروفون Samson Go HXD ساختار بادوام و محکمی دارد که می‌تواند از آن در برابر ضربه و آسیب تا حد زیادی محافظت کند. همچنین، فرستنده این میکروفون تا مدت طولانی می‌تواند کار کند. شما با گذاشتن ۲ باتری AA می‌توانید به مدت ۲۰ ساعت بدون وقفه با فرستنده میکروفن Samson Go HXD کار کنید.

یک خوبی دیگر که باعث می‌شود میکروفن Samson Go HXD جزو انواع بهترین مارک میکروفن بی سیم باشد برد بالای آن است. شما تا فاصله‌ی ۱۰۰ فوتی می‌توانید با این میکروفون کار کنید. بنابراین، اگر شما مایل به خرید میکروفون بی سیم با برد بالا هستید که قیمت مناسبی دارد این میکروفون برای شما گزینه مناسبی است.

قیمت میکروفون بی سیم ارزان

بهترین میکروفون‌ بی سیم: 15. میکروفون بی سیم UHF8011HH

میکروفون مدل UHF8011HH یک میکروفون بی سیم UHF است. این سیستم میکروفونی دارای ۱۴۴۰ فرکانس قابل گزینشی در پهنای باند ۴۷۰ تا ۹۶۰ مگاهرتزی است. همچنین، میزان برد این میکروفون بالا است و شما می‌توانید تا فاصله ۵۰۰ فوتی از این میکروفون استفاده کنید.

دامنه پویای میکروفون ۱۲۰ دسی‌بل است و سیستم آن صفحه نمایشگر ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی دارد. این میکروفون می‌تواند بازخورد صدا را فیلتر کند و کمترین میزان صدای حرکت مربوط به میکروفون را دارد. از لحاظ قیمت میکروفن بی سیم UHF قیمت میکروفون کمی زیاد است، اما کیفیتی که دارد نسبت‌به قیمت آن می‌ارزد.

میکروفون UHF8011HH، جز بهترین میکروفون بی سیم

بهترین میکروفون بی سیم: 16. میکروفون Tonor

میکروفون بی سیم دستی Tonor دارای الگوی ضبط صدای قلبی‌ شکل و دامنه عملیاتی آن ۶۵ فوت است. قیمت میکروفن بی سیم UHF نسبت‌به کیفیتش مناسب است. این میکروفن می‌تواند صدای زمینه محیط ضبط صدا را فیلتر کند و صدایی با وضوح و کیفیت خیلی خوب را برای شما ضبط کند.

اما بدی میکروفن Tonor این است که ساختار آن خیلی بادوام نیست و شما که از این میکروفون استفاده می‌کنید باید حواستان باشد که خیلی ضربه نخورد. زمانی‌که شما این محصول را می‌خرید یک گیره میکروفون و  یک کابل شارژر یو اس بی را هم دریافت می‌کنید که می‌تواند به مدت ۸ ساعت میکروفن شما را شارژ کند.

میکروفون Tonor، جز بهترین میکروفون بی سیم

انواع میکروفون بی سیم یقه ای

میکروفن یقه ای بی سیم کاربردهای خیلی زیادی دارد. خیلی از ژورنالیست‌ها و خبرنگارانی که می‌خواهند از افراد مصاحبه کنند، به‌جای این‌که زحمت گرفتن میکروفن بی سیم دستی را به خودشان بدهند، به سراغ میکروفن یقه ای بی سیم می‌روند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی میکروفون یقه ای بی سیم را به لباس افراد متصل کنند، بدون این‌که نگران این باشند که مدام جلوی دهان فرد قرار دهند.

انواع بهترین میکروفون بی سیم یقه ای در بین کسانی که با دوربین‌های دیجیتال تک لنزی بازتابی ویدئو درست می‌کنند و ژورنالیست‌ها خیلی محبوب است. ما در این بخش به معرفی و توضیح مشخصات چند نوع از بهترین میکروفون بی سیم یقه ای می‌پردازیم.

بهترین میکروفن بی سیم یقه ای

بهترین میکروفون بی سیم یقه ای: 1. میکروفون Saramonic UwMic9

میکروفون Saramonic UwMic9 از انواع بهترین میکروفون بی سیم یقه ای برند سارامونیک است. با ویژگی‌های این میکروفن‌های بی سیم دستی مجبورید حدود ۵۰۰ دلار خرج کنید، اما قیمت این میکروفون از ۳۰۰ دلار کمتر است و شما می‌توانید کیفیت خوبی را با خرید این میکروفون برای ضبط صدای خود به دست آورید. جنس میکروفون Saramonic UwMic9 از آلومینیوم است و استحکام و دوام زیادی دارد.

با خرید میکروفن Saramonic UwMic9 شما یک گیره کمربندی هم دریافت می کنید که برای کسانی مناسب است که می‌خواهند میکروفون یقه ای خود را به کمربند شلوارشان ببندند. علاوه‌براین، در بسته‌بندی محصول Saramonic UwMic9 یک کابل وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد که از میکروفن Saramonic UwMic9 با اسمارت فون های آیفون و آندرویدتان آن را استفاده کنید. استفاده و استقرار سیستم میکروفون Saramonic UwMic9 هم خیلی آسان است. همچنین، این میکروفون دو محافظ بادگیر و یک کابل ارتباطی XLR هم است.

میکروفون Saramonic UwMic9، جز بهترین میکروفون بی سیم یقه ای

بهترین میکروفون بی سیم یقه ای: 2. میکروفون Sennheiser AVX MKE2

میکروفون Sennheiser AVX MKE2 یکی از انواع بهترین میکروفون بیسیم یقه ای از برند سنهایزر است. دامنه پهنای باند فرکانس رادیویی این میکروفون بین ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ مگاهرتز است. شما از این میکروفون می‌توانید حداکثر فاصله‌ی ۳۰ متری استفاده کنید. شما می‌توانید گیرنده میکروفون بی سیم یقه ای را بر روی دوربین با یک پایه کفشک متصل کنید.

علاوه‌براین، با خریدن بهترین میکروفون بی سیم یقه ای مدل Sennheiser AVX MKE2 شما دو گیره میکروفون و یک کابل XLR هم دریافت می‌کنید. کار با میکروفون Sennheiser AVX MKE2 آسان است و وقتی که شما و فرستنده و گیرنده سیستم میکروفون را باز می‌کنید، فرستنده و گیرنده به‌طور خودکار با همدیگر جفت می‌شوند.

میکروفون Sennheiser AVX MKE2، جز بهترین میکروفون بی سیم یقه ای

قابلیت فیلتر کردن صدای زمینه میکروفون Sennheiser AVX MKE2

سیستم میکروفون Sennheiser AVX MKE2 دارای ویژگی فیلتر کردن صدای زمینه است و می‌تواند صدای زمینه را تا حد زیاد فیلتر کند. این نوع مدل میکروفون نسبت‌به میکروفون بی سیم یقه ای رود از لحاظ ارائه صدایی واضح کیفیت بهتری دارد.

بااینکه محصولات میکروفون بی سیم یقه ای رود هم محصولات با کیفیتی هستند، اما شما با خرج هزینه بیشتر می‌توانید این میکروفون با کیفیت بهتر را خریداری کنید. قیمت میکروفن یقه ای بی سیم سنهایزر باعث شود که این میکروفون جزو میکروفون‌های ارزان‌قیمت نباشد. اما کیفیت برند سنهایزر معمولاً ارزش قیمت میکروفن یقه ای بی سیم سنهایزر را دارد.

محصولات میکروفون بی سیم یقه ای رود

بهترین میکروفون‌ بی سیم یقه ای: 3. میکروفن بی سیم یقه ای برای دوربین RodeLink Filmmaker Kit

میکروفون بی سیم یقه ای رود RodeLink Filmmaker Kit یک میکروفن بی سیم یقه ای برای دوربین و ضبط صدا برای فیلم‌برداران است. شما با این میکروفن بی سیم یقه ای می‌توانید تا حداکثر فاصله‌ی ۱۰۰ متری کار کنید. میکروفون RodeLink Filmmaker Kit دارای گیره میکروفون و پایه کفشک است که شما می‌توانید به دوربین آن را متصل کنید. پاسخ فرکانسی میکروفون RodeLink Filmmaker Kit از بین ۳۶ هرتز تا ۲۲ کیلوهرتز متفاوت است.

این میکروفن با باتری و منبع برق Bus تامین می‌شود. گیرنده این میکروفون دارای دکمه روشن و خاموش و یک صفحه نمایش است که کانال صوتی میکروفون، وضعیت باتری، سطح صدا و دیگر ویژگی‌های میکروفون را نشان می‌دهد. چون میکروفن RodeLink Filmmaker Kit از نوع میکروفن همه‌سویه خازنی است، استفاده از آن در محیط‌های پرسروصدا خیلی کاربردی نیست. اما در محیط‌هایی که سروصدای کمی دارند، شما می‌توانید صدا را با بهترین کیفیت ضبط کنید.

میکروفن RodeLink Filmmaker Kit، جز بهترین میکروفون بی سیم یقه ای

بهترین میکروفون‌ بی سیم یقه ای: 4. میکروفون Rode smartlav+

میکروفون Rode smartlav+ یکی از انواع بهترین میکروفن‌های بی سیم در بازار است که از لحاظ قیمتی خیلی مناسب است. الگوی ضبط صدای میکروفن Rode smartlav+ همه‌سویه و پاسخ فرکانسی آن از ۶۰ هرتز تا ۱۸ کیلوهرتز متفاوت است. شما می‌توانید علاوه‌بر اسمارت فون تان از میکروفن Rode smartlav+ با دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی بازتابی هم استفاده کنید.

با اینکه میکروفن Rode smartlav+ یک میکروفن همه‌سویه است، می‌تواند به‌خوبی صدای زمینه را کاهش دهد. روکش سیم میکروفن از نوع کولار است و می‌تواند در برابر ضربه مقاوم باشد. اما یکی از بدی‌هایی که این میکروفون دارد این است که شما برای ارتباط با دوربین یا اسمارت فون ها باید کابل‌های ارتباطی را خودتان تهیه کنید. با این حال، از لحاظ قیمت بهترین میکروفن بی سیم این میکروفون طبیعتاً نسبت‌به کیفیتش قیمت مناسبی دارد.

میکروفون Rode smartlav+، جز بهترین میکروفون بی سیم یقه ای

بهترین میکروفون‌ بی سیم یقه ای: 5. میکروفون Audio-Technica ATR-3350

میکروفن Audio-Technica ATR-3350 یک میکروفن خازنی با الگوی برداشت صدای همه‌سویه و پاسخ فرکانسی بین ۵۰ تا ۱۸ هزار هرتز است. با خرید این میکروفون شما می‌توانید یک گیره کراواتی برای میکروفن، باطری و محافظ بادگیر فومی را هم دریافت کنید. کیفیت صدای میکروفون Audio-Technica ATR-3350 به اندازه‌ میکروفون‌های برند حرفه‌ای برند سنهایزر نمی‌رسد، اما اگر شما می‌خواهید در محیط‌هایی که خیلی صدای محیطی ندارند محتوای خود را ضبط کنید این میکروفون برای شما انتخاب خوبی است. بااین‌وجود، میکروفون Audio-Technica ATR-3350  می تواند صداهایی که کم فرکانس هستند را به‌خوبی ضبط کند.

میکروفون Audio-Technica ATR-3350، جز بهترین میکروفون بی سیم یقه ای

بهترین کاربرد میکروفون Audio-Technica ATR-3350 در محیط های آرام

به‌طورکلی، میکروفون Audio-Technica ATR-3350 بهترین میکروفون یقه ای بیسیم برای تولیدکنندگان پادکست و ویدئو است که معمولاً در محیط ساکتی محتوای خود را ضبط می‌کنند. یک کاستی دیگر این میکروفن این است که زمانی‌که شما با این میکروفون صدایتان را ضبط می‌کنید حتما از این اطمینان حاصل کنید که دستگاه‌ اسمارت فون تان در فاصله ۱۰ فوتی از میکروفون تان باشند. در غیر این صورت، ممکن است سیگنال این دستگاه‌ها با عملکرد این میکروفون تداخل داشته باشد.

بهترین میکروفون یقه ای بیسیم

بهترین میکروفون بی سیم یقه ای: 6. میکروفون BOYA BY-WM6

شرکت پویا در بین شرکت‌هایی است که انواع بهترین میکروفون یقه ای بی سیم را تولید می‌کنند. مخصوصاً میکروفن مدل BOYA BY-WM6 بهترین میکروفون یقه ای بیسیم برای استفاده با دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی بازتابی است. این میکروفن خازنی با الگوی ضبط صدای همه‌سویه، پاسخ فرکانسی اش از ۳۵ هرتز تا ۱۸ کیلو هرتز متفاوت است.. با خرید بهترین مارک میکروفون بی سیم یقه ای BOYA BY-WM6 شما می‌توانید در بسته‌بندی محصول آن یک فرستنده و گیرنده را هم دریافت کنید. این فرستنده و گیرنده با باتری AA کار می‌کنند و شما می‌توانید به مدت ۸ ساعت بدون وقفه با میکروفن BOYA BY-WM6 کار کنید.

میکروفون BOYA BY-WM6، جز بهترین میکروفون بی سیم یقه ای

برد بالای میکروفون BOYA BY-WM6 و فیلتر کردن صدای زمینه

برای کار با آن میکروفن بی سیم دستی و یقه ای شما می‌توانید تا فاصله‌ی ۱۰۰ متری به‌خوبی و با کیفیت صدا را ضبط کنید. با وجود این‌که برند بویا کیفیت حرفه‌ای برند سنهایزر را ندارد، اما با خرید این مدل میکروفون بی سیم دستی و یقه ای شما می‌توانید کیفیت صدای بهتری را نسبت‌به میکروفون تعبیه‌شده در دوربین دیجیتال تان داشته باشید. برای این‌که مطمئن شوید که میکروفون تان خیلی صدای زمینه را ضبط نمی‌کند، حتما کاری کنید که صدای گیرنده و فرستنده تان پایین باشد. این میکروفون هم در فیلتر کردن صدای زمینه در زمانی‌که صدای خود میکروفون کم است می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

بهترین میکروفون های بی سیم

بهترین میکروفون بی سیم یقه ای: 7. میکروفون بیسیم Answer مدل ANSWER TYPE C RECEIVER PORT

میکروفون بی سیم  Answer TYPE C RECEIVER PORT برای کار با اسمارت فون ها طراحی  شده‌است. این میکروفون یک جک خروجی نوع C دارد که شما می‌توانید از این جک برای ارتباط با اسمارت فون استفاده کنید. فرکانس صوتی این میکروفون بین ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز می‌تواند متفاوت باشد. حداکثر فاصله‌ استفاده این میکروفون ۲۰ متر است و بی سیم بودن آن‌ به شما امکان حرکت بیشتر در حین ضبط صدا را می‌دهد.

همان‌طور که گفتیم این میکروفون دارای پورت نوع C است که برای استفاده با اسمارت فون ها بسیار مناسب است. بیشتر از میکروفون ANSWER TYPE C RECEIVER PORT برای ضبط صدا در سخنرانی‌ها و تولید محتوا استفاده می‌شود و میزان حساسیت صدای آن 42 دسی‌بل و نسبت سیگنال به نویز آن ۶۴ دسیبل است.

میکروفون بیسیم answer

نتیجه گیری

ما در این مقاله درمورد انواع میکروفن بی سیم برای دوربین فیلم‌برداری و میکروفن یقه ای بی سیم موبایل، و میکروفن‌های بی سیم دستی صحبت کردیم. شما بسته به کاربردتان باید به سراغ میکروفون هایی بروید که نیازهای ضبط صدای شما را به‌خوبی برآورده می‌کنند. برای مثال، اگر شما به‌دنبال میکروفون بی سیم برای دوربین فیلم‌برداری می‌روید، باید به سراغ بهترین مارک میکروفون بی سیم یقه ای بروید. معمولاً این میکروفن‌ها هستند که برای ضبط صدا با دوربین‌های فیلم‌برداری هم کیفیت صدای خوبی را می‌توانند ارائه دهند و هم این‌که در دست‌وپا نیستند.

نکته دومی که در خرید بهترین میکروفن‌های بی سیم باید در نظر بگیرید قیمت بهترین میکروفن بی سیم است. شما با در نظر گرفتن قیمت میکروفن انتخاب‌هایتان خیلی محدود می‌شود و بیشتر می‌دانید که سراغ چه می‌گردید. امیدواریم که مطالب این مقاله به شما اطلاعات بیشتری را در مورد انواع میکروفون‌ها و ویژگی‌های آن‌ها داده باشند.

خرید بهترین میکروفن‌های بی سیم

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات