بهترین میکروفون برای پادکست: معرفی 8 میکروفون مخصوص ضبط پادکست + عکس

ما در این مقاله درمورد این صحبت می‌کنیم که شما چگونه می‌توانید بهترین میکروفون برای پادکست خود را انتخاب کنید و بعد از آن درمورد انواع محصولات بهترین میکروفون برای ضبط صدا و پادکست، قیمت میکروفون برای پادکست و بهترین میکروفون برای ضبط پادکست صحبت خواهیم کرد.

بهترین میکروفون برای پادکست چیست؟

تولید پادکست یکی از حوزه‌هایی از تولید محتوا است که هر روز طرف‌داران آن مدام بیشتر می‌شود. تعجبی ندارد که خیلی از افراد رو به این رسانه صوتی برای برای انتشار محتوای خود می‌آورند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به تولید محتوای پادکست علاقه دارید یا تازه کار خود را در این زمینه شروع کرده‌اید، پس خرید بهترین میکروفون برای ضبط پادکست برای شما یک کار ضروری و مهم است.

اما در این‌جا شما حتماً باید تصور کنید که حتماً از یک میکروفون با کیفیت برای تولید محتوای پادکست خود تهیه کنید. هر چه باشد، فقط مخاطبین شما صدای شما را دریافت می‌کنند، پس بهتر است شما تجهیزاتی را انتخاب کنید تا صدای شما را با کیفیت هرچه بیشتر به مخاطبانتان برسانند.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین میکروفون برای تولید محتوا را از دست ندهید.)

بهترین میکروفون برای پادکست

چگونه می‌توانیم بهترین میکروفون برای پادکست را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست دو نوع عامل اصلی وجود دارد که ما در این بخش آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم:

عوامل انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست: 1. کیفیت

اولین عامل کیفیت صدای میکروفون شما است. زمانی‌که شما میکروفونی را می‌خرید باید کیفیت صدای آن میکروفون اولویت اصلی شما باشد. در زمان انتخاب میکروفون شاید بتوانید از کم بودن وضوح صدای آن هم چشم‌پوشی کنید یا اگر هم در حال بازی کردن هستید می‌توانید کمی عدم تعادل صدای بین خود و صدای بازی را نادیده بگیرید.

(از صفحه‌ی میکروفون داینامیک نیز دیدن کنید.)

اما زمانی که پادکست‌های شما فقط تمرکزشان بر روی حرف‌های شما یا فرد دیگری است باید کیفیت صدای میکروفونتان برایتان بسیار مهم باشد. با انتخاب میکروفونی که کیفیت و صدایش عالی است شما می‌توانید وقت و انرژی‌تان برای ویرایش کردن صوتی ضبط صدای خود را کاهش دهید.

نقش کیفیت در انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست

عوامل انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست: 2. الگوهای ضبط صدا

یک عامل مهم دیگر در انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست عامل الگوی ضبط صدای میکروفون است. الگوی ضبط صدای میکروفون برای ضبط صدای گوینده پادکست و افراد دیگر بسیار مهم است. شما در انتخاب بهترین میکروفون برای ضبط پادکست باید نوع استفاده خود را حتماً در نظر بگیرید تا بتوانید الگوی برداشت صدای آن را تعیین کنید.

(صفحه‌ی میکروفون بی سیم را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

اگر شما فقط دارید پادکستی را تولید می‌کنید که خودتان در آن گوینده هستید یا دارید با افرادی از راه دور با اینترنت صحبت می‌کنید، یک میکروفون با الگوی ضبط صدای قلبی‌شکل می‌تواند کار شما را راه بیندازد. اما اگر شما در محیطی هستید که یک نفر دیگر هم در آن محیط به‌صورت فیزیکی حضور دارد و با شما صحبت می‌کند پس شما برای ضبط پادکست به الگوی ضبط صدای دوسویه احتیاج دارید. این میکروفون‌ها می‌توانند صدای یک فرد را در جلو و صدای فرد دیگر را در پشت میکروفون ضبط کنند.

(از صفحه‌ی میکروفون هدست نیز دیدن کنید.)

نقش الگوهای ضبط صدا در انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست

انتخاب بهترین میکروفون‌ با الگوی ضبط صدای همه سویه

اگر علاوه بر شما چند نفر دیگر وجود دارند که در اطراف میکروفون قرار گرفته‌اند و می‌خواهند صحبت بکنند، پس انتخاب یک میکروفون با الگوی ضبط صدای همه‌سویه برای شما مناسب است. اگر هم گویندگان شما چند نفر هستند و به‌صورت خطی در یک مکان قرار گرفته‌اند، یک میکروفون با الگوی صدای استریو برای شما مناسب است.

(به صفحه‌ی میکروفون کاندنسر نیز رجوع کنید.)

این میکروفون نمی‌تواند صدا را به میزان یکسان و در آن واحد از ضبط کند. برای همین شما احتیاج دارید که بعداٌ پادکست خود را برای وضوح صدا ویرایش کنید. اما این میکروفون می‌تواند به شما کمک بکند که به‌صورت تقریبی بفهمید که گویندگان شما در کجا قرار گرفته‌اند.

بهترین میکروفون برای ضبط صدا

محصولات بهترین میکروفون‌ ها برای پادکست

حالا که ما در بخش قبلی توضیح دادیم که در خرید بهترین میکروفون برای ضبط پادکست شما چه عواملی را باید در نظر بگیرید، ما می‌خواهیم در این بخش در مورد انتخاب چند محصول در خصوص بهترین میکروفون برای پادکست و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کنیم.

بهترین میکروفون برای پادکست: 1. میکروفون Rode PodMic

میکروفون Rode PodMic یک نوع میکروفون خازنی با الگوی ضبط صدای قلبی شکل و نوع ارتباط XLR میخی است. میکروفون Rode PodMic میکروفونی است که اندازه کوچکی دارد، اما یکی از ویژگی‌های برجسته آن داشتن کیفیت صدای عالی آنست. بسیاری از تولیدکنندگان محتوای پادکست قبل‌از انتشار کارهایشان حتماً آن‌ها را از لحاظ صوتی ویرایش می‌کنند. اما با داشتن میکروفون Rode PodMic شما از همان اول می‌توانید صدای واضحی را داشته باشید.

(پیشنهاد می‌کنیم از صفحه میکروفون یقه ای نیز بازدید کنید.)

میکروفون Rode PodMic، جز بهترین میکروفون ها برای پادکست

قیمت مقرون به صرفه و ویژگی‌های قابل توجه میکروفون مخصوص پادکست Rode PodMic

کمبود قابل‌توجه در میکروفون Rode PodMic این است که این میکروفون دارای پایه نیست و نوع ارتباط آن از نوع ارتباط XLR است که باعث می‌شود که شما نتوانید آن را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید. با این وجود، قیمت میکروفون برای پادکست این محصول به اندازه‌ای ارزان هست که شما بتوانید لوازم جانبی مثل پایه، سطح کاربری و لوازم ارتباطات دستگاه‌های دیگر را برای آن تهیه کنید.

(از صفحه‌ی میکروفون usb نیز بازدید کنید.)

با توجه به قیمت و نوع کیفیتی که این میکروفون در مورد کیفیت ضبط صدا ارائه می‌دهد می‌توان گفت که به‌طورکلی این میکروفون جز بهترین میکروفون برای پادکست است.

قیمت میکروفون برای پادکست

بهترین میکروفون برای پادکست: 2. میکروفون Blue Yeti

میکروفون Blue Yeti یک میکروفون خازنی با نوع ارتباط یو اس بی است. میکروفون Blue Yeti از نوع میکروفون‌هایی است که کار با آن خیلی آسان است و می‌توان به‌غیر از درست کردن پادکست از این میکروفون برای استریم کردن بازی یا برقراری تماس اینترنتی اسکایپ استفاده کرد.

حالت ضبط صدای این میکروفون انعطاف‌پذیر است و غیر از الگوی ضبط صدای قلبی شکل میکروفون Blue Yeti دارای الگوهای ضبط صدای دو سویه، همه‌سویه و استریو نیز است. این انواع الگوی ضبط صدا می‌توانند به شما در ضبط صدا در فرمت‌های مختلف کمک کنند. برای مثال، شما علاوه‌بر ضبط صدای خود می‌توانید در مصاحبه‌های ۲ نفره یا بحث‌های گروهی هم از این میکروفون برای ضبط صدا استفاده کنید.

(از مطلب بهترین میکروفون برای یوتیوب نیز دیدن کنید.)

میکروفون Blue Yeti، جز بهترین میکروفون ها برای پادکست

بهترین میکروفون برای پادکست: 3. میکروفون JLab Talk

میکروفون JLab Talk از نوع خازنی و ارتباط آن از نوع یو اس بی است. میکروفن JLab Talk از لحاظ قیمت میکروفون برای پادکست یکی از ارزان‌ترین انتخاب‌هایی است که شما می‌توانید در بین میکروفون‌های پادکست داشته باشید. علاوه‌بر قیمت ارزان، نصب و استفاده از این میکروفون هم خیلی آسان است. میکروفون JLab Talk دارای سه‌پایه قابل تنظیم و شماره‌گیر مربوط به تنظیم و دامنه صدا است که بسته به سطح صدای مورد نظر شما می‌تواند رنگ سبز یا آبی را داشته باشد.

(به مطلب بهترین میکروفون استودیویی نیز سری بزنید.)

میکروفون JLab Talk، جز بهترین میکروفون ها برای پادکست

الگوی ضبط صدای متنوع و قیمت مناسب میکروفون ضبط صدا JLab Talk

الگوهای ضبط صدای این میکروفون علاوه‌بر الگوهای علاوه‌بر الگوی ضبط صدای دوسویه، قلبی همه‌سویه و استریو نیز هستند که گزینه‌های شما برای داشتن فرمت‌های مختلف ضبط صدا را بیشتر می‌کنند. تنها بدی این میکروفون این است که در هنگام ضبط صدا می‌تواند صدای پس زمینه محیط ضبط صدای شما را هم ضبط بکند و حالت ضبط صدای آن کمی نامتعادل است.

(از مطلب بهترین میکروفون یقه ای نیز دیدن کنید.)

با این وجود، قیمت ارزان آن نسبت‌به کیفیت صدایی که می‌دهد خیلی مقرون به‌صرفه است و آن را برای خرید بهترین میکروفون برای ضبط پادکست گزینه جالبی می‌کند.

خرید بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

بهترین میکروفون برای پادکست: 4. میکروفون Blue Yeti X

میکروفون Blue Yeti X از همان شرکت سازنده میکروفون Blue Yeti است و شباهت زیادی با این محصول دارد، فقط با این تفاوت که ویژگی‌های آن پیشرفته‌تر هستند و اندازه‌اش بزرگ‌تر است. البته قیمت میکروفون Blue Yeti X برای پادکست این محصول هم زیاد هستند اما ارزشش را دارد. میکروفون Blue Yeti X از نوع خازنی و دارای چهار الگوی ضبط صدای دوسویه، قلبی، همه‌سویه و استریو است. نوع ارتباط این میکروفون از نوع یو اس بی است.

علاوه‌براین، در قسمت جلوی میکروفون دکمه‌های کنترل دامنه صدا وجود دارد که در میکروفون Blue Yeti وجود نداشت. همچنین، در این میکروفون یک سطح صدا سنج وجود دارد. ممکن است در نگاه اول این ویژگی‌های ارتقا یافته در این نوع میکروفون خیلی به‌نظر چشمگیر نیایند. اما چیزی که باعث می‌شود میکروفون Blue Yeti X نسبت‌ به قیمتش بیارزد این است که بعد از این‌که شما صدا را ضبط کرده‌اید، امکانات تنظیم صدای آن باعث می‌شود که در مرحله ویرایش ضبط صدا شما وقت زیادی را صرف نکنید.

(مطلب بهترین میکروفون بی سیم را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

میکروفون Blue Yeti X، جز بهترین میکروفون ها برای پادکست

بهترین میکروفون برای پادکست: 5. میکروفون Elgato Wave: 3

میکروفون Elgato Wave: 3 یک میکروفن خازنی با الگوی صدای قلبی‌شکل و نوع ارتباط یو اس بی است. این میکروفون دکمه‌های کنترل خیلی ساده‌ای دارد و می‌تواند صدای پس‌زمینه را ضبط کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این میکروفون نه خیلی تخصصی نباشد و نه خیلی استفاده عمومی داشته باشد.

بااین‌حال، یک خوبی این میکروفون این است که شرکت Elgato به طوری این میکروفون را طراحی کرده که بتواند با پلتفرم Elgato Stream کند. پلتفرم Elgato Stream یک کنسول چند دکمه‌ای است که به کسانی که پخش‌کننده ویدیو یا فایل صوتی هستند اجازه می‌دهد تا در زمان پخش صدای خود به‌صورت زنده تنظیم صدا را انجام دهند. بنابراین، با گرفتن این میکروفون و پلتفرم Elgato Stream شما می‌توانید هم صدای خود را به‌صورت آنلاین پخش بکنید و هم تنظیم صدا را در همان زمان انجام دهید.

(از مطلب بهترین میکروفون سارامونیک نیز دیدن کنید.)

میکروفون Elgato Wave: 3، جز بهترین میکروفون ها برای پادکست

بهترین میکروفون برای پادکست: 6. میکروفون Movo UM700

میکروفن Movo UM700 از نوع خازنی و دارای ۴ الگوی ضبط صدای دوسویه، قلبی‌شکل، همه‌سویه و استریو است. از لحاظ قیمت میکروفن برای پادکست، میکروفون Movo UM700 نسبت‌به میکروفون‌های نوع Blue Yeti ارزان است، اما کیفیت قابل‌قبولی دارد. الگوهای متنوع ضبط صدای میکروفون Movo UM700 باعث می‌شوند که شما علاوه‌بر ضبط صدای یک نفر یا دو نفر بتوانید ضبط صدای چند نفر در گروه‌ها را هم انجام دهید.

کیفیت ضبط صدای میکروفون Movo UM700 هم خوب است، اما شما شاید مجبور باشید بعد از ضبط صدا آن را ویرایش کنید. طراحی میکروفون Movo UM700 به گونه‌ای است که بر روی آن کنترل‌های مربوط به تنظیم صدا، مثل دکمه خاموشی و شماره‌گیری دامنه صدا وجود دارد. تنها نقض این میکروفن این است که کمی به ضربه و ارتعاشات حساس است.

(به مطلب بهترین میکروفون کاندنسر نیز رجوع کنید.)

میکروفون Movo UM700، بهترین میکروفون ها برای پادکست

بهترین میکروفون برای پادکست: 7. میکروفون HyperX QuadCast S

میکروفن HyperX QuadCast S یک میکروفن خازنی با الگوهایی ضبط صدای دوسویه قلبی‌شکل، همه‌سویه و استریو و نوع ارتباط آن از نوع یو اس بی است. میکروفون جزو میکروفون‌هایی است که دقیقاً نمی‌توان گفت که اختصاصاً میکروفون برای ضبط پادکست است. اما بیشتر برای کاربرانی طراحی‌شده که می‌خواهند بازی آنلاین پخش کنند.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب بهترین میکروفون های بویا نیز بازدید کنید.)

بااین‌وجود، این میکروفون ویژگی‌های زیادی دارد که می‌تواند در لیست بهترین میکروفون برای ضبط صدا برای تولیدکنندگان و محتوای پادکست قرار گیرد که می‌خواهند پادکست‌های معمولی را منتشر کنند.

میکروفون HyperX QuadCast S، جز بهترین میکروفون ها برای پادکست

کیفیت صدای خوب و لوازم جانبی میکروفون پادکست HyperX QuadCast S

میکروفن HyperX QuadCast S با کمترین امکانات می‌تواند کیفیت صدای خوبی را ارائه دهد و خیلی راحت می‌توان آن را به یک بازوی میکروفون یا دیگر پایه‌های معمول میکروفون نصب کرد. همچنین، میکروفون HyperX QuadCast S یک سری ویژگی‌های دیگر دارد که می‌تواند از صرف هزینه‌های شما برای تهیه لوازم جانبی میکروفن جلوگیری کند. این لوازم شامل یک پایهٔ ضربه‌گیر و پاپ فیلتر هستند. پایه ضربه‌گیر برای جلوگیری از شوک و ارتعاشات برای میکروفون خیلی خوب است و پاپ فیلتر می‌تواند خیلی از صداهای مربوط به حرکت میکروفون را فیلتر کند.

(از مطلب بهترین میکروفون های داینامیک نیز بازدید کنید.)

بهترین میکروفون برای پادکست HyperX QuadCast S

بهترین میکروفون برای پادکست: 8. میکروفون EPOS B20

میکروفن EPOS B20 یک میکروفن خازنی با ۴ الگوی ضبط صدای دوسویه، قلبی‌شکل، همه‌سویه و استریو و نوع ارتباط آن از نوع یو اس بی است. میکروفون EPOS B20 دارای شکل ظاهری شیک و زیبایی است. با این خرید این میکروفون شما می‌توانید برای ویژگی‌های اساسی میکروفون پادکسی بهترین میکروفون برای پادکست را داشته باشید (مثل کنترل دامنه صدا بر روی میکروفون و داشتن ۴ الگوی ضبط صدا).

اگر می‌خواهید حداکثر استفاده از این میکروفون را داشته باشید حتماً نرم‌افزار EPOS Gaming Suite را دانلود و نصب کنید. در این نرم‌افزار گروهی از ابزارهای مربوط به تنظیم صدا وجود دارند، مثل دستگاه کنترل سیگنال صوت که می‌توانند در هنگام مجاورت استفاده از این میکروفون باعث شوند که کیفیت صدای میکروفون خیلی خوب باشد.

میکروفون EPOS B20، جز بهترین میکروفون ها برای پادکست

خرید بهترین میکروفون برای پادکست

ما در این مقاله درمورد انواع میکروفن با نوع ارتباط مختلف صحبت کردیم. اما حالا شاید شما فکر کنید که از بین این‌ها کدام بیشتر به کارتان می‌آید. در انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست شما علاوه‌بر عواملی که قبلاً گفتیم (صدا و الگوی ضبط صدا) باید به نوع ارتباط میکروفون هم فکر کنید. برای مثال، میکروفون Rode PodMic برای کسانی خوب است که کابل ارتباطی XLR دارند و می‌توانند به‌خوبی از آن استفاده کنند. البته شما باید برای آن یک پایه هم تهیه کنید.

بااین‌وجود، ویژگی‌های میکروفون Rode PodMic و قیمت مناسب آن باعث می‌شود که این میکروفن برای افرادی که می‌توانند با ارتباط XLR کار کنند بهترین میکروفن برای پادکست باشد.

خرید بهترین میکروفن پادکست

میکروفون Blue Yeti: میکروفونی برای پخش بازی آنلاین و پادکست

برای کسانی که علاوه‌بر تولید محتوای پادکست پخش بازی را هم انجام می‌دهند، میکروفون Blue Yeti هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. کیفیت صدای این میکروفون خیلی عالی است و قیمت خیلی مناسبی دارد. علاوه‌براین، این میکروفون دارای الگوی ضبط صدای دوسویه و همه سویه است و می‌توان برای ضبط صدای ۱ نفر، ۲ نفر و چند نفر هم از آن استفاده کرد.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود که Blue Yeti جز بهترین میکروفون‌ برای پادکست باشد.

میکروفون Blue Yeti: بهترین میکروفون برای پادکست

میکروفون JLab Talk: میکروفونی مناسب برای افرادی که با میکروفون یو اس بی کار می‌کنند

برای افرادی که به‌دنبال میکروفنی با نوع ارتباط یو اس بی می‌گردند، میکروفون JLab Talk کارکردی مشابه با کارکرد و کیفیت میکروفون Blue Yeti دارد و قیمت آن ارزان‌تر است. اگر به‌دنبال بهترین میکروفون برای پادکست با نوع ارتباط و یو اس بی می‌گردید که کیفیت و ویژگی‌های بهتری دارد می‌توانید به سراغ میکروفون Blue Yeti X بروید که کارکردی مشابه دارد و ویژگی‌های آن بسیار پیشرفته‌تر و البته قیمت آن هم بیشتر است.

میکروفون JLab Talk: میکروفونی مناسب برای پادکست

نتیجه‌گیری در خصوص بهترین میکروفون برای پادکست

دنیای تولید محتوای پادکست و محتوای صوتی برای خیلی‌ها جالب است. موضوع مهمی که باید در این حوزه به آن توجه داشت این است که شما فقط از طریق صدایتان می‌توانید محتوا را به مخاطبان انتقال دهید. در نتیجه، برای جذب مخاطب انتخاب بهترین میکروفون برای ضبط صدا یک مسئله حیاتی برای پیشرفت کار شما محسوب می‌شود.

ما در این مقاله سعی کردیم معیارهای مهم در انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست را توضیح دهیم و بعد از آن چند محصول خوب میکروفون برای پادکست را معرفی کردیم. شما بستگی به معیارها و عواملی که برای محیط کاری و نوع پادکستی که می‌خواهید انجام دهید می‌توانید هر کدام از این میکروفون‌ها را انتخاب کنید. البته در انتخاب بهترین میکروفون برای پادکست هم باید به قیمت و بودجه در اختیارتان توجه کنید. امیدواریم که مطالب این مقاله به شما در انتخاب میکروفون مورد نظرتان برای ضبط پادکست کمک کنند.

سخن آخر در خصوص بهترین میکروفون برای پادکست

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات