بهترین میکروفون استودیویی: معرفی 18 میکروفون با کیفیت بالا مناسب استفاده در استودیو + عکس

در این مطلب وبلاگ تهران پروژکتور با بهترین میکروفون استودیویی ارزان، لیست قیمت میکروفون، خرید میکروفون استودیویی، بهترین میکروفون‌های usb و بهترین میکروفون برای استودیوی خانگی آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

بهترین میکروفون استودیویی

خوانندگی و ضبط صدا حرفه‌ای است که شما در آن بیشتر از همه باید بر روی صدایتان و کیفیت ضبط آن سرمایه‌گذاری کنید. طبیعتاً ابزاری که شما برای ضبط صدایتان تهیه می‌کنید هم باید به بهترین نحو این کار را انجام دهد. برای همین، شما باید به‌دنبال بهترین میکروفون استودیویی برای کار خوانندگی و ضبط صدای خود بگردید. اما ویژگی‌های بهترین میکروفون استودیویی چه هستند؟ اما آیا هر چقدر که قیمت میکروفون استودیو بیشتر باشد ارزش آن بیشتر است؟ آیا هر چقدر که ویژگی‌های فنی یک میکروفون پیشرفته‌تر باشند این میکروفون کیفیت بهتری دارد؟

(از صفحه‌ی میکروفون داینامیک نیز دیدن کنید.)

بهترین میکروفون استودیویی

عوامل موثر در انتخاب بهترین میکروفون‌ استودیویی

موضوع این است که در انتخاب بهترین میکروفون استودیویی ویژگی‌های عوامل مختلفی وجود دارد. اما چیزی که می‌توان به‌طورکلی در مورد بهترین میکروفون استودیویی گفت این است که یک میکروفون خوب میکروفونی است که می‌تواند علاوه‌بر صدای افراد، صدای ابزار موسیقی مختلف را ضبط کند و به ضبط‌کننده صدا گزینه‌های بیشتری را برای ضبط کردن بدهد.

(صفحه‌ی میکروفون بی سیم را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

علاوه‌براین، بهترین میکروفون استودیویی در هنگام ضبط صدا باید صداهای ناخواسته و پس‌زمینه را بتواند فیلتر کند. با در نظر گرفتن این موارد در مورد بهترین میکروفون استودیویی، ما در این مقاله تهران پروژکتور فهرستی از انواع بهترین میکروفون‌های استودیویی و لیست قیمت میکروفون را ارائه می‌کنیم.

لیست قیمت میکروفون

بهترین میکروفون استودیویی ارزان: 1. میکروفون Audio-Technica ATM450

میکروفن Audio-Technica ATM450 یک میکروفن دیافراگمی خازنی کوچک است. شما می‌توانید از این میکروفون به‌صورت جفتی یا دوتایی استفاده کنید. خیلی‌ها با همان یک میکروفون Audio-Technica ATM450 کارشان راه می‌افتد. اما میکروفون Audio-Technica ATM450 از لحاظ قیمتی به اندازه‌ای مناسب است که شما بتوانید دو عدد میکروفون Audio-Technica ATM450 را با قیمت مناسب و کیفیت خوب تهیه کنید.

(از مطلب بهترین میکروفون برای پادکست نیز بازدید کنید.)

میکروفون Audio-Technica ATM450 دارای نسبت سیگنال صوتی خیلی خوبی است و در کیفیت صدای آن جزئیات زیادی دارد. علاوه‌بر ضبط صدا، شما می‌توانید از این میکروفون برای ضبط ابزارهایی مثل طبل زهدار یا گیتار صوتی استریو استفاده کنید. علاوه‌براین، میکروفون Audio-Technica ATM450 ساختار بادوام و محکمی دارد و نسبت‌به ضربه مقاوم است.

Audio-Technica ATM450ُ، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون استودیویی ارزان: 2. میکروفون Miktek PM10

میکروفون Miktek PM10 یکی از انواع بهترین میکروفون استودیویی ارزان است. این میکروفون برای ضبط صدای با کیفیت ابزار موسیقی مثل طبل‌های زه دار طراحی شده‌است و می‌تواند جزئیات صدایی که از طبل می‌آید را به‌خوبی برداشت و ضبط کند.

(از صفحه‌ی میکروفون هدست نیز دیدن کنید.)

علاوه‌براین، این میکروفون از لحاظ طراحی آن‌قدر بادوام است که اگر شما بخواهید به غیر از استفاده در استودیوی خانگی با آن اجرای زنده داشته باشید، بتواند نسبت‌به ضربه و حرکت مقاوم باشند. قیمت این میکروفون نسبت به کیفیتش باعث می‌شود که بتوان این میکروفون را در لیست قیمت میکروفون مناسب قرار داد.

Miktek PM10، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون استودیویی: 3. میکروفون Neumann TLM 102

با اینکه قیمت میکروفون Neumann TLM 102 بالا است، اما یکی از انواع بهترین میکروفون استودیویی در این فهرست محسوب می‌شود. میکروفون Neumann TLM 102 برای ضبط صدای افراد و ابزار موسیقی مثل طبل و ابزارهای موسیقی برنجی و گیتار عالی است. میکروفون Neumann TLM 102 می‌تواند هر منبع صدای دلخواه شما را با کیفیت و جزئیات ضبط کند. وزن میکروفن Neumann TLM 102 بسیار کم است و طراحی جمع‌وجوری دارد.

(به صفحه‌ی میکروفون کاندنسر نیز رجوع کنید.)

Neumann TLM 102، بهترین میکروفون استودیویی

قابلیت ضبط صدا با سطح فشار زیاد و استفاده در محیط‌های پر سروصدا و آرام

با اینکه اندازه این میکروفون کوچک است اما می‌تواند با سطح فشار صدای زیاد ۱۴۴ دسی‌بلی به‌خوبی کار ضبط صدا را انجام دهد. این مسئله باعث می‌شود که میکروفن Neumann TLM 102 بتواند تمام دامنه پویای ضبط صدای ۲۴ بیتی را پوشش دهد. همچنین، صدای حرکت میکروفون بسیار کم و در حد ۱۲ دسی‌بل است.

این مسئله باعث می‌شود که علاوه‌بر ضبط صدای خوانندگی افراد و صدای ابزار موسیقی، شما بتوانید از این میکروفون هم در استودیو و هم در محیط‌های آرام استفاده کنید. در مورد قیمت میکروفن Neumann TLM 102 نمی‌توان گفت که جزو بهترین میکروفون استودیویی محسوب می‌شود، اما میکروفون‌های برند Neumann در بین بهترین میکروفون استودیویی هستند. بنابراین، اگر شما قدرت پرداخت قیمت میکروفون استودیو Neumann TLM 102 را داشتید حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم که این را برای ضبط صدای با کیفیت افراد و ابزار موسیقی تهیه کنید.

(مطلب بهترین میکروفون برای تولید محتوا نیز می‌تواند برایتان جالب باشد.)

خرید میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون استودیویی: 4. میکروفون sE Electronics X1

از لحاظ قیمت میکروفون استودیو sE Electronics X1 و قیمت آن که زیر ۱۰۰ دلار است، این میکروفون جزو بهترین میکروفون استودیویی محسوب می‌شود. در حقیقت، خیلی‌ها که اول قیمت میکروفن sE Electronics X1 و جزئیات مربوط به کیفیت آن را مشاهده کنند شاید با خود بگویند که کیفیت صدای میکروفن نسبت به قیمت آن باور کردنی نیست. با این وجود، این میکروفون هم برای ضبط صدای ابزار موسیقی و هم برای ضبط صدای افراد می‌تواند صدایی با کیفیت و جزئیات را ضبط کند.

(پیشنهاد می‌کنیم از صفحه میکروفون یقه ای نیز بازدید کنید.)

sE Electronics X1، بهترین میکروفون استودیویی

میکروفن sE Electronics X1 هم برای ضبط صدای افراد و هم ضبط صدای ابزار موسیقی مناسب است

شما می‌توانید میکروفن sE Electronics X1 را در بالای طبلتان برای ضبط صدای آن‌ها قرار دهید یا می‌توانید یک تصویر استریو را برای گیتار خود به وجود آورید. همچنین، خوانندهٔ گروه موسیقی هم می‌تواند با استفاده از فیلتر بالاگذر ۱۰۰ هرتزی میکروفون sE Electronics X1 صدایش را با وضوح بیشتری از ضبط کند.

(از صفحه‌ی میکروفون usb نیز بازدید کنید.)

علاوه‌براین، صدای خود میکروفون حدود ۱۶ دسی‌بل است که نسبتاً صدای میزان کمی است و باعث می‌شود که شما بتوانید از آن در محیط‌هایی که کم‌سروصدا تر و ساکت‌تر هستند هم بتوانید استفاده کنید. از سوی دیگر، دامنه فرکانس صدای ۲۰ هرتزی تا ۲۰ کیلوهرتزی آن باعث می‌شود که شما بتوانید از این میکروفون در محیط‌های مختلف استفاده‌های متنوعی داشته باشید.

بهترین میکروفون استودیو

بهترین میکروفون استودیویی: 5. میکروفون Shure 545SD

میکروفون Shure 545SD مدل دیگری از برند Shure است که خیلی با میکروفن مدل SM57 این برند مشابه است. بااین‌وجود، میکروفون Shure 545SD دارای پاسخ فرکانسی است که نسبت‌به مدل ۵۷ کمی متفاوت است. این تفاوت پاسخ فرکانسی باعث می‌شود که Shure 545SD آهنگ موسیقی منحصربه‌فردی داشته باشد. میکروفن مدل Shure 545SD هم مثل مدل SM57 کاربرد انعطاف پذیری دارد.

علاوه‌براین، میکروفون Shure 545SD دارای کلید قطع اضطراری است که این مسئله گزینه‌های ضبط‌کننده های صدا در طول فرایند ضبط صدا را بیشتر می‌کند. بنابراین، اگر شما چیزی مشابه با میکروفن SM57 می‌خواهید می‌توانید این میکروفون را بخرید. قیمت میکروفن Shure 545SD با توجه به کیفیتی که ارائه می‌دهد باعث می‌شود که ما این میکروفون را جزو بهترین میکروفون استودیویی قرار دهیم.

(از صفحه‌ی پروژکتور لیزری نیز دیدن کنید.)

Shure 545SD، بهترین میکروفون استودیویی

انواع بهترین میکروفون استودیویی: 6. میکروفون Audio-Technica AT4050

اما میکروفن Audio-Technica AT4050 یک میکروفن بزرگ دیافراگمی و از نوع خازنی است. قیمت این میکروفون باعث می‌شود که جزو انواع میکروفن گران قیمت محسوب شود. اما این انعطاف‌پذیری و کاربرد آن باعث می‌شود که خیلی مهندسان صدا بخواهند که میکروفون Audio-Technica AT4050 را تهیه کنند.

میکروفون Audio-Technica AT4050 دارای ۳ الگوی ضبط صدای قلبی‌شکل، شکل ۸ و همه‌سویه است. این سه الگوی ضبط صدا باعث می‌شوند که بتوان از این میکروفون استفاده‌های مختلفی داشت. برای مثال، با الگوی ضبط صدای همه‌سویه شما می‌توانید از این میکروفون برای ضبط صداهای مختلف در اتاقتان استفاده کنید.

(مطالعه مطلب بهترین میکروفون برای یوتیوب را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

ضبط صدا با میکروفون استودیویی Audio-Technica AT4050

برای ضبط صدای جانبی اطرافتان در دو طرف میکروفون می‌توانید از الگوی ضبط صدای قلبی‌شکل یا شکل هشتی استفاده کنید. میکروفون دارای صدای خود میکروفون است که میزان آن ۱۷ دسی‌بل است. این مسئله باعث می‌شود که شما بتوانید از این میکروفون در محیط‌های ضبط صدای ساکت‌تر استفاده کنید.

از سوی دیگر، میکروفون Audio-Technica AT4050 دارای سطح فشار صدای حداکثری ۱۴۹ دسی‌بلی و یک پد 10- دسی‌بل است. با این ویژگی‌ها شما می‌توانید از این میکروفون در محیط‌های ضبط پرسروصدا استفاده کنید. علاوه‌براین، دامنه پاسخ فرکانسی میکروفون Audio-Technica AT4050 از ۲۰ هرتز تا ۱۸ کیلو هرتز متفاوت است و با این ویژگی شما می‌توانید از این میکروفون برای ضبط صدای ابزار موسیقی با کیفیت و با جزئیات استفاده کنید.

(از مطلب بهترین میکروفون یقه ای نیز دیدن کنید.)

همان‌طور که گفتیم، قیمت میکروفن استودیوی Audio-Technica AT4050 باعث می‌شود که این میکروفون بهترین میکروفون استودیویی ارزان نباشد، اما ویژگی‌های آن این میکروفون را برای مصارف مختلف میکروفن ایده‌آلی می‌سازند.

Audio-Technica AT4050، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون استودیویی: 7. میکروفون Lauten Audio LA-320

میکروفون Lauten Audio LA-320 یکی از انواع میکروفن لوله‌ای است که دیافراگم بزرگی دارد و خازنی است. میکروفون‌های نوع لوله‌ای می‌توانند مختصات پائین اصوات موسیقی را ضبط کنند. به این صورت، منبع صدایی که به گوش شنونده می‌رسد خیلی پیچیده‌تر، کامل‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

علاوه‌براین، میکروفون Lauten Audio LA-320 دارای پاسخ فرکانسی کامل است و می‌تواند به‌خوبی صدای ابزارهای موسیقی و تقویت‌کننده‌های صدا که با آن‌ها استفاده می‌شوند را با جزئیات و بادقت ضبط کند. می‌توان گفت که میکروفن Lauten Audio LA-320 برای کسانی خوب است که می‌خواهند صدای کامل و گرم ابزار موسیقی را ضبط کنند و درعین‌حال کیفیت و جزئیات دقیق آن صدا را هم داشته باشند.

(مطلب بهترین میکروفون بی سیم را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

با توجه به قیمت این میکروفون ما آن را در لیست قیمت میکروفون قرار می‌دهیم که نسبت به کیفیت‌شان قیمت مناسبی دارند. باآن‌که میکروفن Lauten Audio LA-320 جزو ارزان‌ترین میکروفون‌های استودیویی نیست، اما بهترین میکروفن استودیو لوله‌ای است.

Lauten Audio LA-320، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین برند میکروفون استودیویی: 8. میکروفون Shure Beta 91A

میکروفن Shure Beta 91A یک کیروفون مرزی و یکی از انواع بهترین میکروفون استودیویی است که برای گذاشتن در ابزارهای موسیقی برای ضبط صدای آن‌ها بسیار مناسب است. با گذاشتن این میکروفون در ابزار موسیقی شما می‌توانید فقط صدای ابزار موسیقی را ضبط کنید و نه صدایی که در محیط ضبط وجود دارد.

برای خرید میکروفون استودیویی Shure Beta 91A شما می‌توانید نسبت‌به کیفیتش قیمت قابله قبولی را پرداخت کنید. میکروفون Shure Beta 91A دارای پاسخ فرکانسی کامل است و می‌تواند صدا را با سطح فشار زیادی ضبط کند. با اینکه میزان صدای خود میکروفون Shure Beta 91A ۲۹٫۵ دسی‌بل است و نسبتاً میزان زیادی است، اما اگر شما این میکروفن را داخل یک ابزار موسیقی بگذارید صدای آن ابزار موسیقی صدای خود میکروفون را کاملاً می‌پوشاند.

(از مطلب بهترین میکروفون سارامونیک نیز دیدن کنید.)

میکروفون Shure Beta 91A یکی از بهترین میکروفون‌های استودیویی برای کسانی است که می‌خواهند فقط صدای ابزارهای موسیقی خود را بدون ضبط صداهای اضافی محیط ضبط کنند.

Shure Beta 91A، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون‌های استودیویی: 9. میکروفون Neumann BCM 104

اگر بخواهید برای خرید میکروفون استودیویی Neumann BCM 104 اقدام کنید باید کمی سر کیسه پول خود را شل کنید. میکروفون Neumann BCM 104 از جمله میکروفون‌های گران‌قیمتی است که بیشتر برای افرادی مناسب است که از لحاظ مالی هیچ مسئله‌ای ندارند و حاضرند پول خرج کنند.

صرف‌نظر از قیمت میکروفون Neumann BCM 104، ویژگی‌های این میکروفون باعث می‌شوند که لیاقت رتبه گیری در بهترین میکروفون‌های استودیویی را داشته باشد. هدف اصلی طراحی این میکروفون یک میکروفون پخش صدا بود. بااین‌وجود، میکروفون Neumann BCM 104 برای خیلی از موسیقی‌دان‌ها و حتی کسانی که به‌دنبال بهترین میکروفون برای استودیو خانگی می‌گشتند تبدیل انتخاب محبوبی شد. ساختار میکروفون Neumann BCM 104 محکم است و اجزایی که در ساخت آن بکار رفته‌اند کیفیت خیلی خوبی دارند.

(به مطلب بهترین میکروفون کاندنسر نیز رجوع کنید.)

Neumann BCM 104، بهترین میکروفون استودیویی

میزان صدای کم میکروفون و سطح فشار صدای بالا

میزان صدای خود میکروفون در ۷۰ دسی‌بل بسیار کم است و این باعث می‌شود که شما در محیط‌های ساکت و آرام بتوانید صدا را با کیفیت و جزئیات دقیقی ضبط کنید. از سوی دیگر، سطح فشار صدای این میکروفون می‌تواند به حداکثر ۱۳۸ دسی‌بل برسد. پاسخ فرکانسی کامل میکروفون Neumann BCM 104 باعث می‌شود که شما بتوانید علاوه‌بر ضبط صدای افراد، برای ضبط صدای ابزار موسیقی هم از این میکروفون استفاده کنید. در ابتدا هم گفتیم که قیمت این میکروفون خیلی گران است. اما با توجه به موادی که در ساخت این میکروفون بکار رفته و ویژگی‌های برتر آن، این میکروفون جزو بهترین میکروفون‌های استودیویی محسوب می‌شود.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب بهترین میکروفون های بویا نیز بازدید کنید.)

بهترین میکروفون های استودیویی

بهترین میکروفون برای استودیو خانگی: 10. میکروفون AKG Pro Audio C214

میکروفون AKG Pro Audio C214 یکی از انواع بهترین مارک میکروفون استودیو خانگی است که از نوع خازنی و و دارای یک دیافراگم بزرگ است. الگوی برداشت صدای این میکروفون قلبی‌شکل است. بهترین استفاده این میکروفون برای ضبط صدای ابزارهای موسیقی است و پاسخ فرکانسی کپسول آن باعث می‌شود که این میکروفون بتواند جزئیات صداهای ابزار موسیقی را به‌خوبی ضبط کند.

علاوه‌بر ضبط صدای ابزارهای موسیقی، میکروفون خازنی AKG Pro Audio C214 می‌تواند صدای خوانندگان و افراد را هم به‌خوبی ضبط کند. میکروفون AKG Pro Audio C214 یکی از انواع بهترین میکروفون برای استودیو خانگی است که به شما اجازه می‌دهد تا آن را برای مصارف ضبط صدای ابزار موسیقی و ضبط صدای افراد استفاده کنید. خوبی این میکروفون این است که شما برای خرید میکروفون استودیویی AKG Pro Audio C214 مجبور نیستید که پول زیادی را خرج کنید. درنتیجه، شما با تهیه این میکروفون می‌توانید هم بهترین مارک میکروفون استودیو خانگی را تهیه کنید و هم خیلی هزینه زیادی را خرج نکنید.

(از مطلب بهترین میکروفون های داینامیک نیز بازدید کنید.)

AKG Pro Audio C214، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون استودیویی: 11. میکروفون Audio-Technica AT2035

میکروفون Audio-Technica AT2035 جز بهترین میکروفون‌ برای استودیوی خانگی برای علاقه مندان به خوانندگی در خانه است. علاوه‌براین، قیمت این میکروفون هم در بین انواع میکروفون مناسب است و ویژگی‌های آن باعث می‌شود که خیلی‌ها میکروفون Audio-Technica AT2035 را در کلکسیون میکروفن‌های استودیو خانگی خودشان داشته باشند.

میکروفن Audio-Technica AT2035 یک میکروفن خازنی با الگوی صدای قلبی‌شکل و دیافراگم بزرگ است. خیلی‌ها این میکروفون را به‌عنوان میکروفونی در نظر می‌گیرند که مصرف ضبط صدای عمومی دارد و می‌توان از آن برای ضبط صدای افراد و ابزار موسیقی به‌طورکلی استفاده کرد.

قیمت میکروفون Audio-Technica AT2035

این میکروفون نسبت‌به کیفیتش قیمت مناسبی دارد و می‌تواند صداهای کامل افراد و ابزارهای موسیقی را ضبط کند. همچنین، میکروفون Audio-Technica AT2035 دارای یک فیلتر بالاگذر ۸۰ هرتزی و یک پد است که شما می‌توانید از آن برای حفاظت کپسول میکروفون از منابع صدای خیلی بلند استفاده کنید. علاوه‌براین، در بسته‌بندی محصول میکروفون Audio-Technica AT2035 یک پایهٔ ضربه‌گیر و یک محفظه برای میکروفون وجود دارد.

Audio-Technica AT2035، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون‌ استودیویی: 12. میکروفون Razer Seiren Elite

میکروفن Razer Seiren Elite یک میکروفن پویای کپسولی است که ویژگی‌های آن باعث می‌شوند که جزو یکی از بهترین میکروفون‌های USB هم برای پخش ویدیوهای آنلاین و هم برای خوانندگی باشد. این میکروفون دارای یک فیلتر بالاگذر تعبیه‌شده در آن است که می‌تواند صداهای اضافی محیط مثل صدای قدم افراد و ترافیک را فیلتر کند.

ویژگی‌های میکروفون Razer Seiren Elite

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های میکروفون Razer Seiren Elite این است که یک کارکرد محدود کننده حجم صدا دارد. این ویژگی به‌صورت یک نوار دور بدنه میکروفون Razer Seiren Elite گذاشته شده‌است و زمانی‌که شما صدایتان خیلی بلند می‌شود به شما اخطار می‌دهد که باید صدایتان را کمی پایین بیاورید. معمولاً برای داشتن این ویژگی شما باید با نرم‌افزارهایی مثل ترکیب‌کننده صدا یا نرم‌افزار دیگری استفاده کنید که بتواند صدای شما را تنظیم کند. ولی چنین میکروفونی این ویژگی را در خود تعبیه کرده‌است.

همچنین، میکروفون Razer Seiren Elite دارای الگوی ضبط صدای قلبی‌شکل و نسبت سیگنال به صدای ۱۱۴ دسی‌بلی و دامنه فرکانس ۱۶ بیتی تا ۴۸ کیلو هرتزی است.

Razer Seiren Elite، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون‌های USB استودیویی: 13. میکروفون Blue Snowball

میکروفن Blue Snowball جزو بهترین میکروفن‌های استودیویی از نوع USB است. میکروفون Blue Snowball هم شکل‌وشمایل جالبی دارد و هم کاربردهای آن مفید هستند. کار با میکروفون Blue Snowball خیلی آسان است و دارای دو کپسول خازنی با الگوهای ضبط صدای قلبی‌شکل و همه‌سویه است. الگوی ضبط صدای قلبی‌شکل برای استفاده در زمانی مناسب است که شما بخواهید صدا را از جلوی میکروفون ضبط و آن را به یک ابزار هدایت کنید. الگوی ضبط صدای همه‌سویه به شما اجازه می‌دهد تا این میکروفون را در یک اتاق بگذارید و بخواهید همه صداهای اتاق را ضبط کنید.

Blue Snowball، بهترین میکروفون استودیویی

پد کاهش حساسیت به صدای بلند و نرخ سریع نمونه برداری صدا

اگر شما از این میکروفون برای خواننده با صدای بلند یا ضبط صدای ابزار موسیقی بلند استفاده می‌کنید، یک پد 10- دسی‌بلی برای کاهش میزان حساسیت به صدای میکروفون در آن تعبیه شده است. میکروفون Blue Snowball دارای نرخ نمونه‌برداری ضبط صدای ۴۴٫۱ کیلو هرتز در ۱۶ بیت است. قیمت میکروفن Blue Snowball با توجه به نوع استفاده و ساده بودن کاربرد آن باعث می‌شود که در فهرست بهترین برند میکروفون استودیویی قرار گیرد.

بهترین برند میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون استودیویی: 14. میکروفون Elgato Wave:3

میکروفون Elgato Wave:3 با داشتن تخصص و کارشناسی سازندگان میکروفون Lewitt و تولیدکنندگان نرم‌افزار Elgato برای پخش صدای آنلاین و تولید محتوا جزو انواع بهترین میکروفون استودیویی جهان محسوب می‌شود. این میکروفون دارای کیفیت صوت ۲۴ بیتی صدا است که آن را مناسب پخش صدا می‌کند و یک کپسول خازنی با الگوی ضبط قلبی شکل دارد که می‌تواند اصوات را به بهترین نحو ممکن ضبط کند. با اینکه ویژگی‌های ضبط صدای میکروفون باعث می‌شوند که این میکروفون بهترین مارک میکروفون استودیو باشد، اما این نرم‌افزار جانبی آن است که باعث می‌شود این میکروفون از لحاظ کیفیت در سطح بالاتری قرار گیرد.

Elgato Wave:3، بهترین میکروفون استودیویی

نرم افزار جانبی میکروفون Elgato Wave:3 تجربه ضبط صدای شما را ارتقا می‌دهد

نرم‌افزار Wave Link که برای این میکروفون طراحی شده‌است به شما اجازه می‌دهد تا ۲ نوع از ترکیب صدای مستقل و داخلی را برای میکروفون به وجود بیاورد و محتوای تولید شده شما را برای پخش در شبکه‌های اجتماعی توویچ، یوتیوب و فیس‌بوک یا شبکه‌های اجتماعی دیگر آماده می‌سازد.

با خرید میکروفون Elgato Wave:3 شما در بسته‌بندی محصول آن یک پایهٔ میکروفون کوچک را دریافت می‌کنید. در قسمت جلوی میکروفون Elgato Wave:3 یک دکمه خاموش و روشن و نشانگرهای سطح صدا وجود دارد. میکروفن Elgato Wave:3 از نوع USB نوع C است و شما می‌توانید از آن با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و پلی‌استیشن استفاده کنید.

بهترین مارک میکروفون استودیو

بهترین میکروفون استودیویی: 15. میکروفون Neumann TLM 103

میکروفون Neumann TLM 103 از لحاظ کیفیت و کاربرد جزو انواع بهترین میکروفون برای استودیو خانگی محسوب می‌شود. این میکروفون برای ضبط انواع صدا مناسب است، اما بیشتر از همه کار خوانندگانی می‌آید که علاوه‌بر ضبط صدای خود می‌خواهند با گیتار و ابزار موسیقی کار کنند. میکروفن Neumann TLM 103 یک میکروفن دیافراگمی خازنی است و الگوی ضبط صدای قلبی‌شکل دارد.

صدای ناشی از حرکت میکروفون Neumann TLM 103

صدای ناشی از حرکت میکروفون Neumann TLM 103 بسیار کم است و کپسول حساسی دارد که این کپسول حساس می‌تواند صدای ابزار موسیقی در اتاق شما را به‌خوبی ضبط کند. از لحاظ قیمت، به‌طورکلی میکروفون‌های برند Neumann جزو میکروفون‌های گران‌قیمت‌تر هستند. بااین‌وجود، شرکت Neumann بهترین مارک میکروفون استودیو را تولید می‌کند.

با وجود این‌که میکروفون Neumann TLM 103 سطح حساسیت صدای زیادی دارد، اما می‌توان آن را جزو بهترین میکروفون برای استودیو خانگی برای خوانندگان در نظر گرفت، چون آن‌ها می‌خواهند صدایشان با وضوح و جزئیات زیاد ضبط شود.

Neumann TLM 103، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون استودیویی: 16. میکروفون Sennheiser MD 421 II

انعطاف‌پذیری میکروفن Sennheiser MD 421 II و قابلیت آن برای ضبط باکیفیت صدا هم برای افراد و هم برای ابزار موسیقی باعث می‌شود که میکروفون Sennheiser MD 421 II جز بهترین انواع میکروفون استودیویی محسوب شود. میکروفن Sennheiser MD 421 II یک میکروفن پویا با الگوی ضبط صدای قلبی شکل است. طراحی و ساختار میکروفون Sennheiser MD 421 II بادوام است. یکی از موارد استفاده زیادی که از این میکروفون می‌شود برای ضبط صدای تقویت‌کننده‌های صدا و طبل‌ها است. اگر شما این میکروفون را با یک میکروفون خازنی یا پویای دیگر جفت کنید می‌توانید حتی صدایی کامل‌تر را برای طبل‌های خود ضبط کنید.

Sennheiser MD 421 II، بهترین میکروفون استودیویی

با میکروفون Sennheiser MD 421 II علاوه بر ضبط صدای ابزار موسیقی صدای خوانندگان را هم ضبط کنید

اما استفاده از میکروفون Sennheiser MD 421 II فقط به ضبط صدای طبل و ابزار موسیقی محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با این میکروفون هم صدای افراد را به‌خوبی ضبط کنید. اما می‌توان گفت که نقطه قوت این میکروفون ضبط صدای ابزارهای موسیقی پرسروصدا است. دامنه فرکانس این میکروفون 20 هرتز تا ۱۷ کیلو هرتز متفاوت است و با خرید این میکروفون شما می‌توانید یک گیره میکروفون هم دریافت کنید.

با توجه به قیمتش، بادوام بودن و کیفیت ضبط صدای آن می‌توان گفت که میکروفن Sennheiser MD 421 II جزو بهترین میکروفون‌های استودیویی محسوب می‌شود.

بهترین برند میکروفون استودیویی

بهترین میکروفون‌ استودیویی: 17. میکروفون Shure SM57

میکروفون Shure SM57 جزو بهترین برند میکروفون استودیویی است. خیلی‌ها از این میکروفون استفاده کرده‌اند. البته ممکن است بیشتر استفاده آن برای اجرای زنده و بر روی صحنه باشد، نه استودیو. بااین‌وجود، میکروفون Shure SM57 یکی از انواع میکروفن کلاسیک است که ساختاری بادوام و محکم دارد و قیمت بسیار مناسبی دارد.

میکروفن Shure SM57 یک میکروفن استاندارد است که می‌تواند صدا را به‌طور طبیعی ضبط کند و بیشتر از این میکروفون برای ضبط صدای تقویت‌کننده‌های ابزارهای موسیقی استفاده می‌شود. اما خوانندگان هم خیلی از این میکروفون استفاده می‌کنند. نوع الگوی ضبط صدای میکروفون Shure SM57 قلبی شکل است و خیلی خوب می‌تواند منبع صدا را ایزوله کند و دارای یک پاسخ فرکانسی هموار است.

با اینکه این میکروفون نسبت‌به میکروفون‌های معروف دیگر قیمت ارزان‌تری دارد، اما به‌طور مکرر توسط هنرمندان استفاده شده و یکی از بهترین برندهای میکروفون استودیویی است.

Shure SM57، بهترین میکروفون استودیویی

بهترین مارک میکروفن استودیو: 18. میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII

میکروفن AKG Pro Audio C414 XLII مخصوصاً برای ضبط صدای یک نفر و ضبط صدای ابزارهای صوتی تکی طراحی شده‌است. بااین‌وجود، شما می‌توانید این میکروفون را با میکروفن‌های پویا برای گیتار جفت کنید و ضبط صدا با کیفیت خوبی را داشته باشید. بنابراین، میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII یکی از انواع بهترین مارک میکروفون استودیو است که می‌تواند استفاده‌های متنوعی داشته باشد. میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII یک میکروفون خازنی با دیافراگم بزرگ و الگوهای ضبط صدای متنوع است. این میکروفون ۹ الگوی ضبط صدا دارد و الگوهای همه‌سویه، قلبی‌شکل، قلبی شکل گسترده، قلبی‌شکل هایپر و شکل هشتی جزو این الگوها هستند.

AKG Pro Audio C414 XLII، بهترین میکروفون استودیویی

فیلترها و پدهای میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII به تصفیه صدای ضبط شده کمک می‌کنند

میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII دارای پد و فیلتری است که این دو می‌توانند صدایی که به کپسول میکروفون می‌رسد را کاهش دهند. همچنین، میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII می‌تواند فرکانس‌های صدای زیاد یا کم را هم بسته به منبع ضبط صدا فیلتر کند.

این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که این میکروفون یکی از بهترین برندهای میکروفون استودیویی خازنی باشد که شما می‌توانید از آن برای ضبط صدای طبل هم استفاده کنید. میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII دارای یک فیلتر پایین گذر ۴۰ هرتز، ۸۰ هرتز و ۳۸ هرتزی است و سه پد 6-، 12- و 18- دسی‌بلی دارد.

تجهیزات میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII

در بسته‌بندی محصول میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII شما می‌توانید پایه میکروفون، پایه ضربه‌گیر، محافظ بادگیر و یک جعبه محافظ هم دریافت کنید. به‌طورکلی، میکروفون AKG Pro Audio C414 XLII یکی از بهترین برندهای میکروفون استودیویی است که قیمت مناسبی هم دارد و شما می‌توانید از آن استفاده‌های متنوعی را داشته باشید.

بهترین برندهای میکروفون استودیویی

خرید بهترین میکروفون استودیویی

انتخاب بهترین برند میکروفون استودیویی از بین تعداد بی‌شمار میکروفون‌هایی که در بازار وجود دارند ممکن است کمی برایتان دشوار باشد. بااین‌وجود، عواملی مثل پولی که شما حاضرید برای میکروفون مورد نظرتان خرج کنید و نوع استفاده و کیفیت مورد نظرتان می‌تواند به شما در محدود کردن گزینه‌هایتان کمک کنند.

در انتخاب بهترین میکروفون استودیویی حتماً به این عوامل توجه کنید. با این کار شما می‌توانید بهترین مارک میکروفون استودیو را برای خود انتخاب کنید. امیدواریم مطالب این مقاله درمورد بهترین میکروفون‌های استودیویی برای شما در انتخاب میکروفون مورد علاقه‌تان مفید باشند.

انتخاب بهترین میکروفون استودیویی

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات

عبداله نژاد
۲۶ مهر ۱۴۰۱

سلام وقت تان بخیر خیلی عالی بود ممنون از معرفی و راهنمایی تان لطفا امکان دارد فروشگاهی که میکروفون های استودیو که بالا توضیح دادند معرفی کنید

اضافه کردن نظر جدید