بهترین میکروفون برای یوتیوب: معرفی 9 مدل برتر میکروفون گیمینگ و استریم + عکس

ما در این مقاله در مورد بهترین میکروفون‌ ها برای یوتیوب برای افرادی که هم با کامپیوتر هم با گوشی این کار را می‌کنند، بهترین میکروفون برای گوشی، قیمت میکروفون برای یوتیوب، بهترین میکروفون برای استریم، بهترین میکروفون یقه ای برای یوتیوب و خرید میکروفون برای یوتیوب توضیح می‌دهیم.

انتخاب بهترین میکروفون برای یوتیوب

در سال‌های اخیر و با پیشرفت رسانه‌های اجتماعی پخش ویدیو مثل یوتیوب، اینستاگرام، توییچ و غیره تولید محتوای ویدئویی و صوتی خیلی باب شده‌است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که پروفایل یوتیوب دارید و تازه کار تولید محتوای خود را در رسانه یوتیوب شروع کرده‌اید یکی از لازم‌ترین و اولین کارهایی که باید انجام دهید انتخاب بهترین میکروفن برای یوتیوب است.

زمانی‌که شما ویدئویی را برای پروفایل یوتیوب خود ضبط می‌کنید، یکی از مهم‌ترین عوامل مربوط به کیفیت ویدئو کیفیت صدای مناسب آن است. کیفیت صدای خوب و کاهش صدای پس زمینه عواملی هستند که برای داشتن یک ویدئوی یوتیوب خوب یا پخش ویدیوی زنده بسیار مهم هستند. کیفیت صدای خوب باعث می‌شود که یوتیوب بتواند کپشن ها و زیرنویس‌ها را برای افرادی تولید کند که نمی‌توانند به‌خوبی کلمات ویدیو را متوجه شوند.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین میکروفون برای تولید محتوا را از دست ندهید.)

انتخاب بهترین میکروفون برای یوتیوب

چگونه بهترین میکروفون برای ضبط صدا برای ویدیوهای یوتیوب را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین میکروفون برای یوتیوب خیلی به نوع و سبک ضبط ویدئوهای شما و محیط ضبطتان بستگی دارد. برای همین، خیلی‌ها ممکن است بیشتر از یک میکروفون داشته باشند، چون بسته به نوع ویدئو یا محیطی که در آن ویدیوشان را ضبط می‌کنند کاربرد میکروفونشان هم می‌تواند متفاوت باشد. در این بخش ما بهترین میکروفون برای یوتیوب را براساس نوع تقسیم کرده‌ایم و درمورد خصوصیات کلی آن‌ها توضیح می‌دهیم.

(از صفحه‌ی میکروفون داینامیک نیز دیدن کنید.)

تقسیم بندی بهترین میکروفون برای یوتیوب

انواع بهترین میکروفن برای یوتیوب: 1. میکروفون‌های یو اس بی و XLR

فرض کنید که شما دارید صفحه نمایش کامپیوتر یا تلفن‌همراه خود را ضبط می‌کنید یا دارید روی آن ویدیو صداگذاری می‌کنید. در این صورت، بهترین میکروفون برای یوتیوب برای شما از نوع یو اس بی یا میکروفون XLR است. خوبی میکروفون‌ usb این است که نصب و استفاده از آن‌ها کار آسانی است. اما شما خیلی راحت نمی‌توانید آن‌ها را ارتقاء دهید.

(از صفحه‌ی میکروفون هدست نیز دیدن کنید.)

میکروفون‌های XLR هم زمانی برای کار شما مفید هستند که شما واقعاً می‌خواهید نوع کیفیت صدای ویدیوهای یوتیوبتان را بهبود بخشید. برای تهیه میکروفون‌های XLR شما به یک سطح کاربری صوتی یو اس بی هم نیاز دارید که آن را به کامپیوتر، اسمارت فون یا تبلت تان متصل کنید. علاوه‌بر تهیه میکروفون‌های XLR شما هم می‌توانید پیش تقویت‌کننده‌های میکروفن و تجهیزات دیگر مربوط به آن را پس‌از خرید این میکروفن‌ها به آن بخرید.

میکروفون‌های یو اس بی و XLR، جز انواع بهترین میکروفون برای یوتیوب

انواع بهترین میکروفن برای یوتیوب: 2. میکروفون‌های گردنی

استفاده از میکروفن‌های گردنی خیلی کاربردی است، زیرا شما می‌توانید آن‌ها را به منبع صدا خیلی نزدیک کنید بدون این که کیفیت ضبط صدایتان کم شود. این میکروفون‌ها با گیره به لباس شما متصل می‌شوند و شما می‌توانید در حال حرکت کردن هم صحبت کنید. البته شما زمانی‌که با این نوع میکروفون‌ها کار می‌کنید باید به نوع رابطی که برای استفاده از آن‌ها طراحی‌شده دقت کنید.

(به صفحه‌ی میکروفون کاندنسر نیز رجوع کنید.)

برخی از میکروفن‌های گردنی برای استفاده با اسمارت فون ها و برخی از آن‌ها برای استفاده از دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی بازتابی و ضبط‌کننده های قابل‌حمل طراحی شده‌اند. شما همیشه می‌توانید آداپتورهایی را برای اتصال به این نوع دستگاه‌ها تهیه کنید اما به‌طورکلی از این مسئله آگاه باشید که نوع اتصال آن‌ها متفاوت است. قیمت این میکروفن‌ها نسبت به میکروفون‌های ثابت دیگر خیلی بهتر است وبسیاری از آن‌ها در زمره انواع میکروفن ارزان برای یوتیوب قرار می‌گیرند.

میکروفن‌های گردنی، جز انواع بهترین میکروفون برای یوتیوب

انواع بهترین میکروفون برای یوتیوب: 3. میکروفون‌های شات‌گان

استفاده از میکروفون‌های شات‌گان برای فیلم‌های مستند و فیلم‌های ویدیویی مناسب است که در آن فیلمبردار دارد ویدیو را ضبط می‌کند و خیلی سریع به این طرف و آن طرف می‌رود و خیلی به جزئیات صحنه مثل نورپردازی یا تنظیم صدا نمی‌خواهد بپردازد. علاوه‌براین، استفاده از میکروفن‌های شاتگان برای ساخت ویدئو بلاگ و مصاحبات تک‌به‌تک مناسب است. همچنین، برخی از میکروفون‌های شاتگان می‌توانند به پایه دوربین‌های شما متصل شوند و کار شما برای ضبط ویدیو را راحت‌تر کنند.

(پیشنهاد می‌کنیم از صفحه میکروفون یقه ای نیز بازدید کنید.)

میکروفون‌های شات‌گان، جز انواع بهترین میکروفون برای یوتیوب

محصولات بهترین میکروفون برای یوتیوب

در بخش قبلی ما در مورد انواع بهترین میکروفون برای ضبط صدا توضیح دادیم. حالا می‌خواهیم در این بخش در مورد محصولات متنوع میکروفون صحبت کنیم. میکروفن‌هایی که در این بخش برای شما توضیح می‌دهیم ممکن است از نوع یو اس بی، XLR، شاتگان و گردنی باشند. چندتا از آن‌ها هم جزو بهترین میکروفون برای گوشی هستند.

(از مطلب بهترین میکروفون برای پادکست نیز دیدن کنید.)

برای خرید میکروفون برای یوتیوب شما علاوه‌بر کاربرد باید قیمت آن‌ها را هم در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن قیمت میکروفون برای یوتیوب فهرست محصولات میکروفونی که شما می‌توانید آن‌ها را بخرید خیلی محدودتر می‌شود و به انتخاب بهتر شما خیلی کمک می‌کند.

بهترین میکروفون برای گوشی

انتخاب بهترین میکروفن برای یوتیوب: 1. میکروفون یو اس بی Rode NT-USB

میکروفن Rode NT-USB یک میکروفن خازنی استودیویی با الگوی صدای قلبی شکل است. میکروفون Rode NT-USB دارای ارتباط از نوع یو اس C است و نصب و استفاده از آن آسان است. همچنین، این میکروفون دارای یک سه‌پایه است که این سه‌پایه می‌تواند به‌عنوان یک پایه ضربه‌گیر هم عمل کند و سطح صدای محیط را پایین نگه می‌دارد. کیفیت ضبط صدای این میکروفون خیلی عالی است.

(به مطلب بهترین میکروفون استودیویی نیز سری بزنید.)

میکروفون Rode NT-USB از جمله میکروفون‌هایی است که نسبت‌به قیمتش کیفیت مناسبی دارد . میکروفون دارای جک هدفونی است که شما می‌توانید با آن صدای میکروفون را کنترل کنید. همچنین، میکروفن Rode NT-USB دارای یک شماره‌گیر میکس صدا است که به شما اجازه می‌دهد تا صدای کامپیوتر را با صدای خودتان ترکیب کنید. تنها کاستی این میکروفن این است که بر روی خود این میکروفون ویژگی کنترل دامنه صدا وجود ندارد. به‌همین دلیل، شما باید میزان صدای ورودی را بر روی کامپیوتر خود تنظیم کنید.

انتخاب میکروفون یو اس بی Rode NT-USB بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

بهترین میکروفن برای یوتیوب: 2. میکروفون Sennheiser MD 421 II

در تهیه بهترین میکروفون برای استریم، میکروفن Sennheiser MD 421 II برای تولیدکنندگان محتوای یوتیوب مناسب است که خیلی در ویدیوهایشان از موسیقی استفاده می‌کنند. این میکروفون یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت Sennheiser است. میکروفون Sennheiser MD 421 II دارای یک دیافراگم بزرگ است که می‌تواند صدا با سطح فشار زیادی را ضبط کند. برای همین، شما می‌توانید از این میکروفون برای ضبط صدای گیتار و طبل هم استفاده کنید.

(از مطلب بهترین میکروفون یقه ای نیز دیدن کنید.)

میکروفون Sennheiser MD 421 II به شما این امکان را می‌دهد تا صدا را با وضوح زیادی بازسازی کنید. همچنین، این میکروفون دارای الگوی صدای قلبی شکل کامل است که علاوه‌بر ضبط صدای موسیقی، برای ضبط صدای خوانندگان گروهی و همچنین، پخش صدای ضبط‌شده خیلی مناسب است.

قیمت میکروفون Sennheiser MD 421 II باعث می‌شود که جزو ارزان‌ترین قیمت میکروفن برای استریم نباشد، اما کیفیت آن به قیمت گرانش می‌ارزد.

انتخاب میکروفون Sennheiser MD 421 II بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

انتخاب بهترین میکروفن برای یوتیوب: 3. میکروفون یقه‌ای Rode Lavalier II

میکروفون یقه‌ای Rode Lavalier II یک میکروفون با طراحی ساده است که قیمت آن نسبت‌به کیفیت و ویژگی‌های اش مناسب است. کیفیت ضبط صدای میکروفون یقه‌ای Rode Lavalier II بسیار عالی است. اما علاوه‌بر کیفیت صدا، میکروفون Rode Lavalier II دارای یک محفظه بیرونی بادوام و لوازم جانبی کاربردی است.

اگر شما علاوه‌بر استفاده میکروفن با کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌خواهید این میکروفون را به آیفون یا دستگاه اسمارت فون خود متصل کنید بهتر است که یک سطح کاربری AI Micro interface را از شرکت سازنده همین میکروفون تهیه کنید. با تهیه این سطح کاربری شما می‌توانید علاوه بر اتصال به دستگاه‌های دیگر، میکروفون دیگری را هم برای ضبط صدا در مصاحبه‌ها و ضبط صدای دو نفر در مصاحبه و پادکست اضافه کنید.

(مطلب بهترین میکروفون بی سیم را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

انتخاب میکروفون یقه‌ای Rode Lavalier II بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

بهترین میکروفون برای یوتیوب: 4. میکروفون Blue Yeti

میکروفن Blue Yeti با داشتن کیفیت خیلی عالی ضبط صدا و خیلی از ویژگی‌های دیگر و قیمت مناسبش یکی از محبوب‌ترین میکروفن‌های موجود در بین تولیدکنندگان محتوای یوتیوب است. میکروفون Blue Yeti دارای سه نوع کپسول خازنی میکروفون است. این سه کپسول انتخاب‌های بیشتری را در رابطه با الگوهای ضبط صدای میکروفون برای شما در اختیار می‌دهند. بیشتر تولیدکنندگان محتوای یوتیوب سراغ الگوی ضبط صدای قلبی برای صداگذاری روی ویدیوهای خود می‌روند.

با این میکروفون شما می‌توانید در کنفرانس‌ها یا مصاحبات خود کنید. قیمت کنونی این میکروفون در سایت آمازون ۱۹۴ دلار است . درست است که این میکروفون در گروه میکروفون ارزان برای یوتیوب قرار نمی‌گیرد، اما ویژگی‌ها و قابلیت استفاده آن در موقعیت‌های مختلف باعث می‌شود که قیمت آن ارزشش را داشته باشد. علاوه‌براین، هم میکروفون Blue Yeti دارای یک دکمه خاموش کردن صدا، قابلیت کنترل دامنه صدا، جک هدفون و پایه میکروفون است.

(از مطلب بهترین میکروفون سارامونیک نیز دیدن کنید.)

انتخاب میکروفون Blue Yeti بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

انتخاب بهترین میکروفون برای یوتیوب: 5. میکروفون El Gato Wave 3

میکروفون El Gato Wave 3 از لحاظ قیمت میکروفن برای استریم از میکروفون‌هایی است که هم‌قیمت خیلی مناسبی دارد و هم از لحاظ کاربردی نیازهای بسیاری از تولیدکنندگان محتوای یوتیوب را برآورده می‌کند. کاربران هم علاوه‌بر استریم کردن ویدیوهای یوتیوبشان می‌توانند از این میکروفون برای تماس‌های ویدئویی گروهی و پخش بازی‌های آنلاین استفاده کنند.

کار با میکروفون El Gato Wave 3 خیلی آسان است. این میکروفون دارای روش میکس کردن صدای دیجیتال تعبییه شده است و نصب و استفاده از آن خیلی آسان است. طراحی میکروفون El Gato Wave 3 به نوعی طراحی قدیمی و مدرن را با همدیگر ترکیب کرده و همچنین، دارای یک الگوی صدا ضبط صدای قلبی شکل است که می‌تواند صدا را با دقت زیادی ضبط کند. علاوه‌براین، میکروفون El Gato Wave 3 دارای ویژگی تبدیل آنالوگ به دیجیتال ۲۴ بیتی، فناوری ضد اعوجاج صدا و ۹ کانال فرکانسی برای ترکیب صدا است.

(به مطلب بهترین میکروفون کاندنسر نیز رجوع کنید.)

این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که میکروفون El Gato Wave 3 جز بهترین میکروفون برای استریم باشد.

انتخاب میکروفون El Gato Wave 3 بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

انتخاب بهترین میکروفن برای یوتیوب: 6. میکروفون Sennheiser XS

از لحاظ قیمت میکروفون برای یوتیوب میکروفون Sennheiser XS یو اس بی نوع C یکی از انواع میکروفن ارزان برای یوتیوب است. با داشتن قیمت ۶۰ دلار این میکروفون هم کیفیت صدای خوبی دارد و هم این‌که شما می‌توانید آن را راحت به کامپیوتر یا اسمارت فونتان و بدون نیاز به یک آداپتور متصل کنید. این مسئله مهمی است زیرا تهیه یک آداپتور برای آسان‌تر کردن ارتباط میکروفون شما با کامپیوتر یا اسمارت فونتان ممکن است هزینه‌های شما را خیلی افزایش دهد. علاوه‌براین، میکروفون Sennheiser XS دارای یک کابل ۲ متری است که می‌تواند امکان حرکت شما را افزایش دهد.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب بهترین میکروفون های بویا نیز بازدید کنید.)

همه این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که هم از لحاظ قیمت میکروفون برای یوتیوب، میکروفون Sennheiser XS خیلی خوب باشد و هم به‌خاطر نصب آسان و کیفیت صدای خود این میکروفون جزو بهترین میکروفون یقه‌ای برای یوتیوب محسوب شود.

انتخاب میکروفون Sennheiser XS بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

بهترین میکروفن‌ برای یوتیوب: 7. میکروفون Audio-Technica AT2035

میکروفون Audio-Technica AT2035 یکی از میکروفون‌هایی است که دارای پایه ضد ضربه و دارای یک فیلتر بالا گذر ۸۰ هرتزی است که می‌تواند صداهای پس‌زمینه و با فرکانس کم مثل فن‌های کامپیوتر، سیستم‌های گرمایشی و دیگر صداهایی که در پس‌زمینه وجود دارند را فیلتر می‌کند. میکروفن Audio-Technica AT2035 از نوع میکروفون XLR خازنی است. برای همین، شما برای تأمین برق این میکروفون به برق فانتوم احتیاج دارید. از سوی دیگر، این میکروفون به دامنه صدای زیادی احتیاج ندارد.

(از مطلب بهترین میکروفون های داینامیک نیز بازدید کنید.)

انتخاب میکروفون Audio-Technica AT2035 بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

بهترین میکروفن برای یوتیوب: 8. میکروفون SYNCO G1(A2)

میکروفون یقه‌ای برای یوتیوب SYNCO G1(A2) یک میکروفون بی‌سیم است که اندازه آن فشرده‌است و وزن سبکی دارد. این مسئله باعث می‌شود که شما به‌راحتی بتوانید آن را به همه جا که می‌خواهید حمل کنید. قابلیت ویژه این میکروفون یقه‌ای برای یوتیوب نظارت بر صدا و ارتباط خودکار آن است.

میکروفن یقه‌ای کار نظارت بر صدا و تنظیم آن با کیفیت ویدئو را برای شما ممکن می‌سازد. علاوه‌براین، میکروفون SYNCO G1(A2) دارای ویژگی جفت کردن خودکار با دستگاه‌های دیگر مثل اسمارت فون، تبلت، کامپیوتر و غیره است که این ویژگی به‌طورکلی تجربه کاربر را خیلی آسان‌تر می‌کند. در رابطه با کیفیت ضبط صدا، میکروفون SYNCO G1(A2) یک محصول برجسته است. صدای ضبط‌شده توسط میکروفون SYNCO G1(A2) صدایی واضح و بدون صدای پیش‌زمینه است.

انتخاب میکروفون SYNCO G1(A2) بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

بهترین میکروفون یقه‌ای برای یوتیوب: 9. میکروفون Mikme Pocket

Mikme Pocket یک میکروفون بی‌سیم اتریشی است که به طوری طراحی‌شده است که مخصوصاً با دستگاه‌های اسمارت فون به‌خوبی کار می‌کند. برای اتصال به اسمارت فون با میکروفن Mikme Pocket شما دیگر نیاز به آداپتور یا کابل خاصی ندارید و مستقیم و خیلی راحت می‌توانید از میکروفون با اسمارت فون استفاده کنید.

همچنین، برای میکروفون Mikme Pocket نرم‌افزار طراحی شده‌است که با یک حافظه داخلی طراحی‌شده است که شما می‌توانید با آن برای ویدئو و هم برای پادکست صدا را ضبط کنید. قیمت خرید میکروفون Mikme Pocket ممکن است زیاد باشد، اما ویژگی‌های آن باعث می‌شود که این میکروفون یکی از انواع بهترین میکروفون برای ضبط صدا باشد.

انتخاب میکروفون Mikme Pocket بعنوان بهترین میکروفون برای یوتیوب

خرید میکروفون برای یوتیوب

در زمان خرید میکروفون برای یوتیوب شما انتخاب‌های زیادی را در پیش دارید. برخی از کاربران ممکن است یک میکروفن یقه‌ای را ترجیح بدهند یا برخی هم به سراغ میکروفن‌های شاتگان یا میکروفون‌های یو اس بی یا انواع XLR می‌روند. همه این میکروفون‌ها با مزیت‌ها و کاستی‌های خود همراه هستند.

در نتیجه، در زمان انتخاب میکروفون مناسب برای تولید محتوای یوتیوب، شما اول باید در نظر بگیرید که از میکروفون می‌خواهید چه استفاده‌ای بکنید. سپس، می‌خواهید برای خرید میکروفون چه مقدار هزینه‌ای را بپردازید. امیدواریم که مطالب گفته‌شده در این مقاله در مورد بهترین میکروفن برای یوتیوب برای شما در کمک به خرید میکروفون مفید باشند.

انتخاب میکروفون مناسب برای تولید محتوای یوتیوب

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات