راهنمای خرید برد هوشمند: معرفی انواع تخته هوشمند + عکس

برد هوشمند  اولین بار در استودیوهای تلویزیون رونمایی شد و خیلی زود جایگاه ویژه‌ای در سالن‌های کنفرانس، دانشگاه‌ها و مدارس پیدا کرد. تدریس و شوق یادگیری همراه با تکنولوژی مثل تخته هوشمند لمسی خیلی شیرین است. با راهنمای خرید برد هوشمند ، خرید بهترین برد هوشمند را برای خود آسان کنید.

راهنمای خرید برد هوشمند

بازار مملو از برد هوشمند از برندهای مختلفی است که حتی تا نام‌شان بحال به گوش‌تان هم نخورده است! انتخاب بهترین برد هوشمند در میان این همه تولیدات متنوع واقعا کار دشوار و طاقت فرسایی است. اما با در نظر گرفتن چند اصل که در راهنمای خرید برد هوشمند آمده، می‌توانید با حداقل هزینه، برد هوشمند دلخواه‌تان را خریداری کنید.

خیلی از کاربران به دنبال برد هوشمند بدون نیاز به پروژکتور هستند که باید گفت این امر ممکن نیست مگر آنکه بجای برد هوشمند به دنبال نمایشگر لمسی باشید. وایت برد هوشمند در کنار تجهیزات دیگری مثل ویدئو پروژکتور و ویژولایزر می‌تواند تصاویر را در ابعاد وسیع به اشتراک بگذارد.

راهنمای خرید برد هوشمند: برد هوشمند که با نام‌های تخته هوشمند، تخته لمسی، تخته الکترونیکی و اسمارت برد هم خوانده می‌شود، یکی از ابزارهای مهم در بحث آموزش به حساب می‌آید.

(با بهترین ویدئو پروژکتورهای کلاسی در این صفحه آشنا شوید.)

نمایی از تخته هوشمند در کلاس درس، راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید برد هوشمند: برد هوشمند چیست؟

برد هوشمند شبیه به وایت برد است که در زیر روکش سفید رنگش، مدارهای الکترونیکی وجود دارد که به هر  لمسی که روی سطح آن ایجاد شود، پاسخ می‌دهد.

تخته هوشمند برای نمایش انواع محتوا باید به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور متصل شود. معمولا برای کلاس‌های درس از ویدئو پروژکتور کلاسی یا پروژکتورهای تعاملی استفاده می‌شود. وایت برد هوشمند مدارس علاوه بر قابلیت‌های سخت افزاری با نصب نرم افزارهای مختلف پشتیبانی می‌شود.

راهنمای خرید برد هوشمند:برد هوشمند با تکنولوژی‌های مختلف مثل تکنولوژی الکترومغناطیس، با اسکنر لیزر، تخته هوشمند اینفرارد با متریال‌های مختلف مثل روکش نانو و یا روکش سرامیک ارائه می‌شوند.

(درباره مزایای پروژکتور کلاسی مطلبی کامل برایتان آماده کرده‌ایم.)

نمایی از تخته هوشمند برای سرگرمی؛ راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید بُرد هوشمند: چه نوع برد هوشمندی مناسب هدف شما است؟

پیش از آنکه برای خرید برد هوشمند اقدام کنید، اول باید کاملا شفاف مشخص کنید که برد هوشمند را برای چه فضایی با چه مساحتی می‌خواهید تهیه کنید؟ برد هوشمند قرار است در چه فاصله‌ای از حضار نصب شود؟ محل نصب دقیق آن را مشخص کنید.

بعد از اینکه محل نصب مشخص شد، هدف‌تان از نصب برد هوشمند را مشخص کنید؟ آیا قصد دارید که هم برای آموزش آنلاین و از راه دور استفاده شود و هم برای دانش آموزانی که بصورت حضوری در کلاس هستند؟ اگر برای کنفرانس از راه دور، باید برد هوشمندی که قابلیت اتصال به شبکه را دارند انتخاب کنید.

< پیش از اقدام برای خرید تخته هوشمند لمسی محل نصب، مساحت کلاس درس یا اتاق کنفرانس را مشخص کنید.

(با نحوه اتصال آیفون به پروژکتور آشنا شوید.)

تخته هوشمند و اتصال به نت؛ راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید اسمارت بُرد: میزان قابلیت تعامل تخته هوشمند مدرسه

تخته لمسی هوشمند راهی برای تعامل هر چه بیشتر با دانش‌آموزان است. داشتن برد هوشمندی که چند دانش آموز بتوانند بطور همزمان از آن استفاده کنند خیلی هیجان‌انگیز است تا فقط یک دانش آموز!

با چنین قابلیتی، دانش آموزان می‌توانند بصورت گروهی از تخته هوشمند استفاده کنند و کلاس حالت پویایی بیشتری به خود می‌گیرد. تخته نمایش مولتی تاچ امکان استفاده همزمان چند کاربر را فراهم می‌کند.

برند eBoard یکی از برندهای نام آشنا برای برد هوشمند است. برد هوشمند لمسی و سرامیکی eBoard 82c با استفاده از فناوری لمسی مادون قرمز (IR) کار می‌کند. از این تخته هوشمند همزمان ده کاربر می‌توانند استفاده کنند. برای خرید تخته هوشمند تعاملی روی این گزینه حساب کنید.

راهنمای خریدِ برد هوشمند: هر چقدر اسمارت برد هوشمند تعامل بیشتری داشته باشد، دانش آموزان را بیشتر با درس درگیر می‌کند.

(برای آشنایی با تفاوت نمایشگر لمسی با اسمارت برد  به این صفحه سری بزنید.)

تخته تعاملی با بیش از دو کاربر؛ راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید برد هوشمند: آموزش از راه دور یا آموزش فقط در کلاس درس؟

قصد شما از خرید تخته لمسی آموزش از راه دور است؟ یا آموزش حضوری در کلاس درس یا هر دوی آن؟ برای دانش آموزان حضوری، تعامل بالای برد هوشمند حائز اهمیت است و برای آموزش از راه دور، قابلیت اشتراک‌گذاری باکیفیت و در زمان واقعی است. بنابراین اتصال به اینترنت و شبکه اهمیت پیدا می‌کند و نه تعامل بالا.

برای نمونه برد هوشمند eBoard 83n سازگار با سیستم عامل‌های Windows، اتصال USB و حساسیت برد در حد 500 نقطه از سری بردهای هوشمند مقرون بصرفه مگنتی با روکش نانو است.

راهنمای خرید برد هوشمند: اگر قصد دارید که برای آموزش از راه دور از برد هوشمند لمسی استفاده کنید، باید تخته هوشمند لمسی که قابلیت اتصال به شبکه را دارد انتخاب کنید.

طراحی با اسمارت برد، راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید بُرد هوشمند: سایز اصلی صفحه و سایز فعال آن

برای انتخاب بهترین تخته هوشمند حواستان باشد که سایز اصلی صفحه با سایز فعال آن متفاوت است! مثلا در برد هوشمند eBoard 82C ابعاد آن 177 * 112 است ولی سطح فعال آن 82 اینچ با نسبت ابعاد 16:9 است.

علاوه بر سایز فعال صفحه باید جنس صفحه رویه نیز دقت کنید. جنس رویه می‌تواند از ملامین، روکش نانو و روکش سرامیک است. باید دقت کنید که جنس رویه ضد خش و ضد ضربه باشد.

آموزش کار با برد هوشمند لمسی مدارس هم بسیار ساده است. ابتدا آن را کالیبره کرد و سپس وقتی نشانگر موس روی صفحه نمایش شد، از قلم تعاملی مخصوص یا انگشت برای نوشتن استفاده کنید. برای جلوگیری از ضربه خوردن برد هوشمند از ایجاد فشار یا برخورد اشیاء تیز به صفحه آن جلوگیری کنید.

راهنمای خرید اسمارت برد: برای خرید اسمارت برد دقت داشته باشید که سایز اصلی صفحه با سایز فعال آن متفاوت است.

(با بهترین نمایشگر لمسی برای کلاس درس آشنا شوید.)

نمایی از طراحی با اسمارت برد؛ راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید برد هوشمند: کیفیت صفحه نمایش

مورد مهم دیگری که باید در خرید تخته هوشمند مدارس به آن توجه کرد، کیفیت پخش تصاویر است. هر چقدر صفحه نمایش کیفیت بهتری داشته باشد، دانش آموزان و حضار را راحت‌تر می‌توان مجذوب محتوا کرد. رزولوشن بالا، نمایش باکیفیت تصاویر را تضمین می‌کند.

هر چند که بخاطر مدارهای الکتریکی، نمی‌توان روی برد هوشمند خوش خط نوشت، اما در عوض می‌توانید در حین آموزش مطالب را ضبط، ذخیره یا پرینت بگیرید. یا از طریق نرم افزارهای برد الکترونیکی از شکل‌های آماده مثل نمودارها و نقشه‌ها و تصاویر گرافیکی استفاده کرد.

راهنمای خرید بردِ هوشمند: قیمت برد هوشمند تا حد زیادی مربوط به میزان وضوح آن است. در کل، هر چقدر وضوح بیشتر باشد، تصاویر با کیفیت بالاتری نمایش می‌شوند.

(با بهترین پروژکتور اولترا شورت ترو آشنا شوید.)

آموزش زبان با اسمارت برد، راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید بُرد هوشمند: درگاه‌های اتصال و حساسیت برد

قیمت تخته هوشمند لمسی با درگاه‌های اتصال و همینطور میزان رزلوشون متغیر است. برای اتصال برد هوشمند معمولا از کابل LAN یا USB استفاده می‌شود. تخته الکترونیکی باید به آسانی به پروژکتور و لپ‌تاپ متصل شود. اتصال سخت تخته الکترونیکی به منابع، معلم را مضطرب و دانش اموزان را خسته می‌کند.

از طرفی حساسیت برد هم برای سرعت‌عمل در آموزش قابل اهمیت است. مثلا برد هوشمند لمسی روکش نانو eBoard Legamaster 82N با حساسیت برد 500 نقطه در ثانیه و نرخ ردیابی قلم 125 نقطه بر ثانیه، سرعت عمل قابل قبولی دارد.

راهنمای خرید بردِ هوشمند: برای خرید برد هوشمند باید به درگاه‌های اتصالات و همینطور حساسیت برد و نرخ ردیابی قلم دقت کنید.

(برای خرید انواع پرده نمایش ویدئو پروژکتور به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

آموزش با اسمارت برد تعاملی؛ راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید برد هوشمند: انواع برد هوشمند

در حال حاضر بردهای هوشمند قابلیت اتصال به سیستم عامل های اندروید و iOS را ندارند و فقط با نسخه‌های سیتم عامل ویندوز کار می‌کنند. تخته وایت برد هوشمند برای کاربردهای مختلف در دسته بندی برد هوشمند آموزشی، برد هوشمند تعاملی و برد هوشمند لمسی تعاملی قرار می‌گیرند. از پرطرفدارترین نوع برد هوشمند، تخته هوشمند اینفرارد است:

  • برد هوشمند با فناوری مقاوت Resistive Technology
  • الکترو مغناطیس (الکترومگنتیک)
  • اسکنر لیزر
  • تکنولوژی اینفرارد

(برای خرید پروژکتور ارزان به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از اسمارت برد در دفتر کار، راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید برد هوشمند: مزایای خرید برد هوشمند

از مزایای خرید برد هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نوشتن با انگشتان دست و قلم تعاملی
  • نمایش گرافیک جذاب
  • بهبود سخنرانی‌ها با ابزارهای دیداری و شنیداری
  • قابلیت ذخیره و پرینت مطالب
  • قابلیت ضبط فیلم از محیط کلاس
  • قابلیت استفاده همزمان چند کاربر
  • قابلیت اجرای پاورپوینت
  • قابلیت اتصال به اینترنت و نمایش وبسایت
  • پاسخگو به همه‌ی سبک‌های یادگیری

(برای آشنایی با بهترین میکروفون های USB سال 2022 به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایش فیلم بر روی اسمارت برد، راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خرید برد هوشمند: تجهیزات جانبی برد هوشمند

برد هوشمند برای نمایش به لپ‌تاپ یا کامپیوتر و دیتا پروژکتور نیاز دارد. تخته هوشمند همراه با یکسری تجهیزات ارائه می‌شوند که شامل:

  • قلم تعاملی
  • تخته پاک کن
  • اشاره گر مخصوص
  • برنامه نرم افزاری (CD)

(با بهترین ویدئو پروژکتور اتاق کنفرانس آشنا شوید.)

 تجهیزات جانبی برد هوشمند؛ راهنمای خرید برد هوشمند

راهنمای خریدِ بُرد هوشمند: نگهداری از برد هوشمند

در نگهداری از برد هوشمند چه نکاتی را باید توجه کرد:

  • برد هوشمند نسبت گرد و غبار و رطوبت بالا حساس است
  • در هنگام استفاده آن را تمیز نکنید
  •  از ایجاد فشار یا برخورد اشیای تیز جلوگیری کنید

منبع مطلب

نحوه نگهداری از برد هوشمند؛ راهنمای خرید برد هوشمند

مقالات مرتبط

نظرات