ویدئو پروژکتور دید در روز (Daylight Projector): معرفی بهترین انواع ویدئو پروژکتورهای دید در روز + عکس

روشنایی در پروژکتورها یک فاکتور حیاتی است که باید در نظر گرفته شود اما اکثر تولیدکنندگان پروژکتورهای جدید یا ارزان با نشان دادن نرخ لومن اشتباه، خریداران را فریب می‌دهند. بنابراین، مهم است که بدانید تفاوت بین لوکس (lux)، لومن (lumens) و انسی لومن (ANSI lumens) در پروژکتورها چیست. نور روز تنها به معنی خارج از منزل نیست، بلکه به معنای سطوح بالای نور محیطی است که مستقیما از پنجره می‌تابد. در هر دوی این حالات ما به یک پروژکتور با لومن بالا، با حداقل 3000 لومن یا بیشتر نیاز داریم. اگر می‌خواهید در مورد ویدئو پروژکتور دید در روز و ویژگی‌های آنها بیشتر بدانید با ادامه‌ی این مطلب بلاگ تهران پروژکتور همراه ما باشید.

ویدئو پروژکتور دید در روز

ویدئو پروژکتور دید در روز

در حالت ایده‌آل برای نمایش تصاویر در یک محیط روشن همیشه بهتر است که یک تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ داشته باشید. تلویزیون‌ها هم به طورکلی می‌توانند کیفیت تصویر خیلی بهتر داشته باشند و وضوح تصویر آن‌ها بیشتر است.

همچنین، تلویزیون‌هایی که گران‌قیمت‌تر هستند و فناوری‌هایی مثل نور پس‌زمینه و فناوری‌های نمایشی پیشرفته دارند، می‌توانند در محیط‌های پرنور تصاویر روشنی ارائه دهند. با این حال، تلویزیون‌ها در مقایسه با پروژکتورها آنقدر بزرگ و ارزان نیستند. بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ی تماشای سینمایی در خانه‌ی خود هستید، یک ویدئو پروژکتور برای شما انتخاب بهتری است.

انتخاب ویدئو پروژکتور دید در روز مناسب

از سوی دیگر، اگر پروژکتوری تهیه کنید که برای دید در روز مناسب و به اندازه‌ی کافی روشن باشد، همچنان ممکن است به خاطر صفحه نمایش با نور روشن روز مشکل داشته باشید. پرده نمایش‌ پروژکتور برای انعکاس نور طراحی شده‌ اما علاوه بر نور پروژکتور، سایر نورها را نیز منعکس می‌کند. با این حال، انتخاب یک پروژکتور دید در روز مناسب با روشنایی کافی (لومن) و یک پرده نمایش دارای تکنولوژی ALR می‌تواند این مشکل را به خوبی حل کند.

انتخاب یک پروژکتور دید در روز مناسب با روشنایی کافی

فاکتورهای مهم در خرید پروژکتور دید در روز

در خرید ویدئو پروژکتور دید در روز فاکتورهای مهمی وجود دارد که حتما باید به آنها توجه شود. بنابراین لازم است به این فاکتورها دقت کنید تا بتوانید یک ویدئو پروژکتور دید در روز مناسب تهیه کنید.

فاکتورهای مهم در خرید پروژکتور دید در روز: روشنایی

دو واحد اندازه‌گیری برای روشنایی پروژکتور وجود دارد: لوکس (Lux) و لومن (Lumens). هنگام انتخاب ویدئو پروژکتور دید در روز، باید پروژکتوری را انتخاب کنید که دارای لومن بیشتری باشد چرا که هر چه لومن بیشتر باشد، روشنایی پروژکتور شما بهتر خواهد بود. حتما متعجب می‌شوید اگر بگوییم نور مستقیم خورشید حدود 120,000 لوکس روشنایی دارد.

(از صفحه‌ی پروژکتور جیبی بازدید کنید.)

بنابراین، نمایش یک تصویر در نور روز برای همه‌ی پروژکتورها تقریبا غیرممکن است و حتی برای تلویزیون‌های گران‌قیمتی که دارای فناوری نور پس‌زمینه برای قابل دید کردن تصاویر هستند نیز دشوار است. با این حال می‌توانید کارهایی انجام دهید که پروژکتور دید در روز شما به اندازه‌ی کافی خوب عمل کند.

به طور خلاصه برای مشاهده‌ی تصاویر و ویدئوها در روز، به پروژکتوری نیاز دارید که حداقل 4000 تا 6000 لومن داشته باشد. در مورد نور محیطی، داشتن حداقل 3000 لومن برای یک پروژکتور مشکلی نخواهد داشت.

نقش روشنایی در خرید ویدئو پروژکتور دید در روز

روش‌هایی برای بهبود عملکرد پروژکتور دید در روز

اگر یک ویدئو پروژکتور دید در روز تهیه کرده‌اید که میزان روشنایی آن نیز برای تماشای تصاویر و ویدئوها در روشنایی روز مناسب است، می‌توانید عوامل دیگری را نیز برای بهبود عملکرد پروژکتور خود بکار ببرید که در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

روش‌های بهبود عملکرد پروژکتور دید در روز: 1. از پرده نمایش‌های دارای تکنولوژی ALR استفاده کنید

درست است که پروژکتورِ دید در روز دارای میزان روشنایی زیادی است اما داشتن ویدئو پروژکتوری که بتواند نور محیطی را رد کند و مانع از انعکاس آن شود نیز بسیار مهم است. پرده نمایش‌های دارای فناوری ALR (تکنولوژی رد نور محیطی) می‌توانند به طور گزینشی نور را منعکس کنند. کار این پرده نمایش‌ها به این صورت است که نور پروژکتور را به سمت مخاطب منعکس و نور محیط را به جهات دیگر بازتاب می‌کنند. به این ترتیب، تصویری که از پروژکتور در روشنایی محیط نمایش داده می‌شود، دارای وضوح خوبی است.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 3LCD نیز دیدن کنید.)

استفاده از پرده نمایش‌های دارای تکنولوژی ALR برای بهبود عملکرد ویدئو پروژکتور دید در روز

روش‌های بهبود عملکرد پروژکتور دید در روز: 2. زمان مناسب برای استفاده

در طول روز و زمانی‌که هوا روشن است محیط نمایش برای ویدئو پروژکتور خیلی روشن خواهد بود. در این موقع شما باید میزان روشنایی پروژکتور خود را در بیشترین حد تنظیم کنید. اگر برای شما امکان‌پذیر است زمانی از ویدئو پروژکتور استفاده کنید که نور محیطی کمتر است و اگر هم ناچار هستید در روز روشن از پروژکتور استفاده کنید، لازم است آن را در حالت حداکثر روشنایی قرار دهید.

(صفحه‌ی پروژکتور تجاری را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

زمان مناسب برای استفاده از ویدئو پروژکتور دید در روز

روش‌های بهبود عملکرد پروژکتور دید در روز: 3. انتخاب مکان مناسب استفاده

همانطور که گفتیم انتخاب یک زمان مناسب برای استفاده از ویدئو پروژکتور دید در روز می‌تواند بر کیفیت تصاویر و ویدئوها تاثیرگذار باشد اما اگر به ناچار مجبور به استفاده از پروژکتور در زمان حداکثر روشنایی روز هستید، می‌توانید محلی را برای استفاده از آن انتخاب کنید که نور شدیدی به آن نتابد. اگر در مکانی هستید که نور آن روشن است می‌توانید پنجره‌ها را ببندید و پرده‌ها را بکشید تا آن را تاریک‌تر کنید. اگر هم بتوانید اتاقی را پیدا کنید که پنجره نداشته باشد و نور از آن به داخل نتابد که بهتر است.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور کلاسی نیز دیدن کنید.)

انتخاب یک مکان بهتر برای استفاده از ویدئو پروژکتور دید در روز

حداقل میزان روشنایی مورد نیاز ویدئو پروژکتور دید در روز

در این بخش در مورد میزان روشنایی که ویدئو پروژکتور دید در روز به آن در هر محیط نیاز دارد، صحبت کنیم. برخی از محیط‌هایی که از پروژکتور در آن‌ها استفاده می‌کنید، ممکن است میزان روشنایی کمتر یا بیشتری نسبت به یکدیگر داشته باشند. ما می‌خواهیم در این بخش توضیح دهیم که بسته به شرایط محیطی حداقل میزان روشنایی که ویدئو پروژکتور دید در روز به آن نیاز دارد چقدر است.

(به صفحه‌ی ویدئو پروژکتور 4K نیز رجوع کنید.)

میزان روشنایی مورد نیاز ویدئو پروژکتور دید در روز

حداقل میزان روشنایی مورد نیاز پروژکتورِ دید در روز در سالن‌های تاریک و سینمایی

اگر می‌خواهید فیلم تماشا کنید و سالن یا اتاقی دارید که نور محیطی آن به اندازه‌ی کافی تاریک است که جلوه‌ای سینمایی ایجاد کند، حداقل میزان روشنایی ویدئو پروژکتور شما باید 1000 لومن باشد. ویدئو پروژکتوری که دارای روشنایی 1000 لومن است می‌تواند در محیط تاریک تصویری با وضوح و شفافیت و کنتراست بالا نمایش دهد.

(مطالعه مطلب انسی لومن را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

میزان روشنایی ویدئو پروژکتور دید در روز در سینما

حداقل میزان روشنایی مورد نیاز ویدئو پروژکتور دید در روز در اتاق‌های پرنور

گاهی اوقات شاید مجبور شوید از پروژکتور در اتاق‌هایی استفاده کنید که نور محیطی زیادی دارند. اگر در چنین اتاقی هستید و نور چراغ‌ها هم روشن است، پروژکتوری انتخاب کنید که حداقل میزان روشنایی آن بین ۲۵۰۰ تا 3000 لومن باشد. چنین پروژکتورهایی می‌توانند اثرات نور زیاد محیط را جبران کنند و تصویری واضح و با کنتراست بالا بر روی صفحه نمایش دهند.

(از صفحه‌ی ویدئو پروژکتور Full HD نیز بازدید کنید.)

میزان روشنایی پروژکتور دید در روز محیط های پرنور

حداقل میزان روشنایی مورد نیاز ویدئو پروژکتور دید در روز در اتاق‌هایی که نور آفتاب به آن‌ها می‌تابد

اگر از پروژکتور در اتاق‌هایی استفاده می‌کنید که دارای پنجره و خیلی آفتاب‌گیر هستند، بهتر است حداقل میزان روشنایی پروژکتور شما بین 3000 تا 4000 لومن باشد. هر چقدر که میزان روشنایی پروژکتور بیشتر باشد، وضوح و کیفیت تصاویر بهتر خواهد بود. علاوه بر این، سعی کنید از پرده نمایشی برای پروژکتور استفاده کنید که فناوری رد نور محیطی (ALR) داشته باشد.

(پیشنهاد می‌کنیم از صفحه ویدئو پروژکتور خانگی نیز بازدید کنید.)

میزان روشنایی پروژکتور دید در روز در اتاق‌هایی با نور طبیغی

حداقل میزان روشنایی مورد نیاز ویدئو پروژکتور دید در روز در محیط‌های بیرون و با نور آفتاب

اگر می‌خواهید در حیاط خانه یا در محوطه‌ای بزرگ که سقف و سایبان ندارد و نور آفتاب به آن می‌تابد از پروژکتور استفاده کنید، حداقل میزان روشنایی که پروژکتور شما باید داشته باشد 4000 لومن و بیشتر است. اگر پروژکتورِ دید در روز شما هم حداقل دارای ۵ هزار لومن بود که چه بهتر.

(به صفحه ویدئو پروژکتور HD نیز سری بزنید.)

کاربرد پروژکتور دید در روز در محیط‌های بیرون و با نور آفتاب

بررسی سه نمونه از بهترین محصولات ویدئو پروژکتور دید در روز

حالا که در مورد معیارهای مهم در خریدِ پروژکتور دید در روز و افزایش عملکرد آن توضیح دادیم، می‌خواهیم به سراغ سه نمونه از بهترین پروژکتورهای دید در روز برویم. در این بخش به معرفی سه ویدئو پروژکتور دید در روز و بررسی مشخصات و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

بهترین ویدئو پروژکتور دید در روز: 1. پروژکتور لیزری Optoma HZ39HDR

با داشتن روشنایی 4000 لومن، پروژکتور لیزری اپتما مدل HZ39HDR یکی از بهترین پروژکتورها برای دید در روز است. این پروژکتور از فناوری عملیاتی بدون لامپ و از فناوری لیزری استفاده می‌کند و می‌تواند تا مدت ۳۰ هزار ساعت کار کند.

پروژکتور دید در روز Optoma HZ39HDR

کیفیت 4K HDR ویدئو پروژکتور دید در روز Optoma HZ39HDR

با اینکه پروژکتور لیزری Optoma HZ39HDR یک پروژکتور با کیفیت تصویر 1080 پیکسل است، اما می‌تواند محتوای تصویری HDR 4K را هم نمایش دهد. همچنین، اگر شما تصویری داشته باشید که در آن رنگ‌های سفید روشن و یا پس زمینه‌های سیاه و خیلی تیره‌ای وجود داشته باشند، با استفاده از فناوری‌های HDR10 و HLG، این پروژکتور می‌تواند تصویر را با کیفیت بهتری نشان دهد.

ارائه‌ی تصویر با کیفیت 4K HDR ویدئو پروژکتور دید در روز Optoma

کاربرد ویدئو پروژکتور دید در روز Optoma HZ39HDR برای بازی‌های ویدیویی

یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر پروژکتور لیزری Optoma HZ39HDR نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن است. نرخ نوسازی نرخی است که در آن یک صفحه ویدئویی به تکرار اسکن می‌شود تا تصویر را مدام قابل رؤیت نگه دارد. علاوه بر این، این پروژکتور دارای ۸٫۳ میلی‌ثانیه زمان پاسخ‌گویی است.

هر دوی این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که خیلی از کاربران بتوانند از این پروژکتور برای پخش آنلاین ویدیوهای خود و همچنین، بازی‌های ویدیویی استفاده کنند. همچنین، پروژکتور لیزری اوپتما HZ39HDR از محتوای سه‌بعدی هم پشتیبانی می‌کند و نصب آن آسان است. تنها عیبی که ممکن است این پروژکتور داشته باشد این است که دارای ویژگی تصحیح کیستون افقی نیست.

استفاده از پروژکتور دید در روز Optoma HZ39HDR برای بازی‌های ویدیویی و پخش آنلاین ویدیوها

بهترین ویدئو پروژکتور دید در روز: 2. پروژکتور BenQ TK800M

ویدئو پروژکتور BenQ مدل TK800M دارای 3000 لومن روشنایی است و باعث می‌شود که استفاده از این پروژکتور برای محیط‌هایی با نور روشن متوسط، مناسب باشد. اما یک ویژگی قابل توجه در مورد این پروژکتور این است که پروژکتور BenQ TK800M یک پروژکتور 4K واقعی است که می‌تواند 8.3 میلیون پیکسل را نشان دهد.

برای نشان‌دادن محتوای 4K این پروژکتور BenQ از یک نوع فناوری نمایشی به نام DLP display technology استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری این پروژکتور می‌تواند کیفیت تصویر پیکسل شده را با قابلیت ارائه‌ی تصویر سه‌بعدی نمایش دهد.

تنظیمات پروژکتور دید در روز BenQ TK800M

 امکان حالت‌های روشنایی مختلف با ویدئو پروژکتور دید در روز BenQ TK800M

علاوه بر این، در تنظیمات این پروژکتور می‌توانید از بین حالت‌های روشنایی مختلف انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید حالت‌های روشنایی را برای نمایش فیلم، بازی، رویدادهای ورزشی و غیره انتخاب کنید. نصب این پروژکتور هم آسان است. فقط تنها کاستی که ممکن است پروژکتور DLP display technology داشته باشد این است که در تصاویری که در آن رنگ پشت زمینه تیره است ممکن است رنگ سیاه را بیش‌ازحد نشان دهد.

 امکان حالت‌های روشنایی مختلف با پروژکتور BenQ TK800M

بهترین ویدئو پروژکتور دید در روز: 3. ویدئو پروژکتور LG HU810PW

ویدئو پروژکتور LG HU810PW دارای ۲۷۰۰ لومن روشنایی است. این پروژکتور دارای فناوری ۲ لیزری هوشمند CineBeam است که می‌تواند کیفیت تصویر خوبی ارائه دهد. با استفاده از این پروژکتور می‌توانید یک تصویر با کیفیت 4K را تا ۳۰۰ اینچ بر روی صفحه نمایش دهید.

پروژکتور دارای فناوری ثبت تصویر با دامنه رنگ پویا و دامنه سیگنال قاب به قاب تصویر است. یکی دیگر از فناوری‌های تعبیه‌شده در این پروژکتور فناوری HDR10 & HLG است. با استفاده از فناوری HDR10 پروژکتور LG HU810PW می‌تواند دامنه رنگ را بسته به نوع محتوا تنظیم کند و فناوری HLG استانداردهای قدیمی‌تر HDR را تطبیق می‌دهد.

 ویدئو پروژکتور دید در روز LG HU810PW

عدم نیاز ویدئو پروژکتور دید در روز LG HU810PW به لامپ

از دیگر مزایای استفاده از پروژکتور LG HU810PW فناوری لیزری آن است که نیازی به لامپ ندارد و همچنین، می‌تواند به صورت بی‌سیم به اینترنت وصل شود. تنها کاستی که ممکن است این پروژکتور داشته باشد این است که از محتوای سه‌بعدی پشتیبانی نمی‌کند.

میزان روشنایی پروژکتور LG HU810PW باعث می‌شود که استفاده از این پروژکتور برای محیط‌هایی که خیلی روشن نیستند و میزان روشنایی آن‌ها متوسط است مناسب باشد. اما اگر می‌خواهید بیشترین میزان استفاده از این پروژکتور را داشته باشید، حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک صفحه نمایش ALR را برای این پروژکتور تهیه کنید.

لامپ ویدئو پروژکتور دید در روز LG HU810PW

جمع بندی مبحث ویدئو پروژکتور دید در روز

ما در این مطلب بلاگ تهران پروژکتور در خصوص ویدئو پروژکتور دید در روز صحبت کردیم و به ویژگی‌هایی پرداختیم که در خرید ویدئو پروژکتورهای دید در روز باید به آنها توجه شود. همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم بسته به مصارف شما و محیط‌های نمایش تصویر باید حتماً به میزان روشنایی ویدئو پروژکتور دقت کنید. امیدواریم که نکات ذکر شده در این مطلب در موردِ پروژکتور دید در روز برای شما مفید واقع شده باشد.

خرید ویدئو پروژکتورهای دید در روز

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات