بهترین میکروفون برای ولاگینگ: معرفی بهترین مدل های میکروفون برای ویدیو بلاگینگ در سال 2023 + عکس

این متن مروری بر بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) سال 2023 است. در اینجا علاوه بر معرفی برترین میکروفون‌ها، یاد می‌گیرید که چگونه مناسب‌ترین میکروفون را بسته به نوع ولاگ خود، انتخاب کنید.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

کیفیت صدا برای ایجاد محتوای ویدیویی، چه برای یوتیوب، فیس بوک، تیک تاک یا هر پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، اهمیت بالایی دارد.  اگر کیفیت صدای شما خوب نیست، محتوای شما به دل مردم نمی‌نشیند و پیگیرتان نمی‌شوند! برای اینکه از رقبا عقب نمانید، انتخاب بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) را خیلی جدی بگیرید.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون خوب به میکروفونی گفته می‌شود که چه وقتیکه در سفر هستید و چه وقتیکه در استودیو یا در خانه کنار پنجره نشسته‌اید بهترین و باکیفیت‌ترین صدا را ارائه دهد.

(برای خرید میکروفون داینامیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از میکرفون بر روی گوشی، بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

تفاوت انواع میکروفون

قبل از پرداختن به این موضوع که بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) کدام است، ابتدا به معرفی انواع مختلف میکروفونی که برای ولاگینگ استفاده می‌شود می‌پردازیم. در کل چهار نوع میکروفون اصلی ولاگینگ وجود دارد:

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) سال 2023: 1. میکروفون شاتگان

مزایای میکروفون شاتگان

  • صدای پس زمینه کمتری را دریافت می‌کند
  • می‌تواند خارج از قاب قرار گیرد

معایب میکروفون شاتگان

  • فقط برای سوژه ثابت مناسب است
  • ممکن است به تجهیزات اضافی نیاز داشته باشد

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): مزایای خرید میکروفن بلاگری شاتگان

میکروفون شاتگان یا میکروفون بوم یک میکروفون جهت دار است که نویز پس زمینه را دریافت نمی‌کند. این گزینه عالی برای کلوزآپ یا ویدیوهای مصاحبه‌ای مناسب است، زیرا می‌تواند روی یک منطقه کوچک با نویز کم خارج از محور، تمرکز کند.

اگر در فضای بازی را برای ضبط انتخاب کرده‌ید، مثلا جایی نزدیک دریا که باد حسابی پر سر و صدا است، یک میکروفون شاتگان می‌تواند عالی باشد زیرا آن به محافظ باد مجهز است. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب در مورد میکروفون شاتگان؛ این است که میکروفون خارج از قاب است و حواس پرتی کمتری برای بینندگان دارد.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون شاتگان بیشتر برای سوژه‌های ثابت توصیه می‌شود، برای سوژه متحرک، به خصوص برای اطمینان از اینکه میکروفون همیشه رو به سوژه باشد، به یک اپراتور بوم نیاز دارید.

(برای خرید میکروفون کاندنسر به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

میکروفون شاتگان؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 2. میکروفون یقه ای

مزایای میکروفون Lavalier

  • کوچک و آسان برای پنهان کردن
  • برای سوژه های متحرک عالی است

معایب میکروفون Lavalier

  • کمی نویز دارد
  • صدای پس زمینه را راحت‌تر دریافت می‌کند

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): بهترین میکروفن بلاگری یقه ای سال 2023

میکروفون یقه‌دارکه اصطلاحا میکروفون لاوالیر نیز نامیده می‌شود، میکروفن کوچکی است و معمولاً روی پیراهن بسته می‌شود. این بدان معنی است که برای سوژه‌های متحرک عالی است، به خصوص اگر از نوع  میکروفن یقه ای بی‌سیم باشد.

با این حال، مراقب باشید تا لباس‌هایتان منبع نویز و سر و صداهای انفجاری نباشد. اگر در حال فیلمبرداری از یک ویدیویی هستید که ممکن است زیاد در اتاق یا استودیو خود حرکت کنید، به جای میکروفن بوم از یک میکروفون لاوالیر استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت میکروفن یقه ای این است که نیازی به اپراتور بوم ندارید که دائما شما را دنبال کند.

میکروفون‌های لاوالیر بیشتر به عنوان میکروفن‌های ولاگینگ معرفی می‌شوند و در ضبط مصاحبه‌های و برنامه‌های تلویزیونی دیده می‌شوند، چون  استفاده از آن‌ها راحت‌تر است و در زیر پیراهن دکمه‌دار یا با یک روسری پنهان می‌شود. برخی از افراد حتی آنها را داخل پیراهن خود می‌چسبانند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): دو نوع رایج از میکروفون لاوالیر یکی با الگوی قطبی همه جهته و دیگر با الگوی قطبی کاردیوئید هستند. اولی طبیعی‌تر به نظر می‌رسد اما نویز پس‌زمینه بیشتری دریافت می‌کند، در حالی که دومی می‌تواند نویز خارج از محور را مسدود کرده و برای جداسازی صداهای فردی عالی است.

(برای خرید میکروفون USB به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

میکروفون یقه ای؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) سال 2023: 3. میکروفون USB

مزایای میکروفون USB

  • ضبط صدا با کیفیت بالا
  • سیستم Plug and Play
  • پلت فرم متقابل

معایب میکروفون USB

  • مناسب فقط برای پادکست و ضبط موسیقی
  • نمی‌توان چندین صدا را به طور همزمان دریافت کرد

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): مزایای خرید میکروفون بلاگری USB سال 2023

اگر صدای با کیفیت، اولویت اول شما است، میکروفون USB را امتحان کنید. این میکروفون همه کاره، ساده ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای ضبط عالی در لپ تاپ یا رایانه شما است.

میکروفون یو اس بی شامل تمام سیم‌های لازم است، خوشبختانه این مدل میکروفون نیازی به تجهیزات اضافی ندارد و تنظیم آن بسیار آسان است. به علاوه، این پلتفرم متقابل است، بنابراین باید بتوانید از آن در اکثر دستگاه‌های رایانه خود استفاده کنید.

از جنبه منفی، این میکروفون برای ضبط همزمان بیش از یک نفر، میکروفون خوبی نیست. حتی با یک میکروفون USB دو طرفه، این دو نفر باید برای بهترین کیفیت صدا باید خیلی به آن نزدیک شوید.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): به طور کلی میکروفون USB برای پادکست‌ها یا ویدیوهای مکالمه یا مصاحبه توصیه می‌شود. شما همچنین می‌توانید از آن برای ضبط آواز و موسیقی خود نیز استفاده کنید!

(برای خرید میکروفون یقه ای به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

میکروفون USB؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 4. میکروفون بی سیم

مزایای میکروفون بی سیم

  • آزادی حرکت
  • بدون دردسر کابل

معایب میکروفون بی سیم

  • تداخل با دستگاه‌های دیگر
  • رنج محدود شده
  • استفاده با عمر باتری محدود شده است

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): مزایای خرید میکروفون بیسیم

امروزه سیستم‌ میکروفون بی سیم مقرون به صرفه‌تر و محبوب‌ترند. این سیستم میکروفون وایرلس، کابل فیزیکی ندارد که آن را به تجهیزات ضبط صدا متصل کند. مزیت اصلی میکروفون وایرلس آزادی حرکت است.

مشکل میکروفون‌های بی سیم تداخل احتمالی دستگاه‌ها و سیستم‌های بی سیم اطراف است. یکی دیگر از نقاط ضعف مهم برد محدود و عمر باتری است. اگر از هر منبع برق دوری می‌کنید، حتما یک بسته باتری اضافی به همراه داشته باشید.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون بی سیم به عنوان میکروفون خوانندگی معروف است! اگر می‌خواهید از دردسر نصب سیم ها و کابل‌ها راحت شوید، خرید میکروفون وایرلس مناسب شما است.

(برای خرید میکروفون بی سیم به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

میکروفون بی سیم؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

15 مدل از برترین میکروفون های بلاگینگ دنیا

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 1. میکروفون رود مدل Rode VideoMicro

اگر می‌خواهید بدون خرید دستگاه‌های بزرگ و حجیم، میکروفون داخلی خود را ارتقا دهید، میکروفون روی دوربین رود مدل Rode VideoMicro عالی است. این میکروفونی است که محتوای ویدیویی باکیفیتی می‌سازد. دارای محافظ بادگیر است تا بتوانید از آن برای ضبط در فضای باز استفاده کنید. میکروفون روی دوربین رود Rode VideoMicro Compact کوچک، جمع و جور و قیمت عالی است.

میکروفون روی دوربین رود Rode VideoMicro Compact برای هر بلاگر تازه کاری توصیه می‌شود، زیرا به راحتی می‌تواند کیفیت صدای هر دوربین یا حتی تلفن همراه را افزایش دهد. بهتر از آن، یک پایه ضربه‌گیر دارد که می‌تواند نویز ناشی از ارتعاشات را هنگام دست زدن به تلفن همراه، دوربین بدون آینه یا DSLR به حداقل برساند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ):مبکروفون روی دوربین Rode VideoMicro Compact هنگامی که با دوربین گیمبال DSLR همراه شود یک میکروفون همه کاره و مقرون‌به‌صرفه است که به شما برای تدارک محتوای بلاگ کیفیت بالا را ارائه می‌دهد!

(برای آشنایی با بهترین میکروفون های USB به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

حتما بخوانید:
ویدئو پروژکتور فضای باز و تجربه تماشای فیلم در کمپینگ + عکس

مزایای میکروفون رود  Rode VideoMicro

  • میکروفون کوچک و جمع و جور روی دوربین
  • همراه با محافظ باد و پایه لرزه‌گیر
  • نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهد مقرون به صرفه است

معایب میکروفن رود  Rode VideoMicro

  • به عنوان یک میکروفون میدان نزدیک عملکرد ضعیفی دارد
  • کیفیت پایین با دوربین‌های Canon DSLR
  • برای اتصال به گوشی هوشمند به کابل های خاصی نیاز دارد

میکروفون رود Rode VideoMicro؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) سال 2023: 2. میکروفون کامپیوتر FIFINE

اگر می‌خواهید بر روی کلیپی صداگذاری کنید یا پادکست زیادی بسازید، میکروفون کامپیوتر FIFINE مناسب شما است. این میکروفن برای پادکست، استریم و صداگذاری عالی است و کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و برای صداگذاری در فیلم‌ها و مونتاژهای مسافرتی یا حتی ویدیوهایی به سبک مستند عالی است.

میکروفون کامپیوتر FIFINE یک گزینه عالی برای تهیه‌ی وبلاگ در حال حرکت نیست، اما هنگام ویرایش، یک میکروفون عالی برای ویرایش کردن صداهای از دست رفته یا حتی روایت وبلاگ است.

این میکروفون FIFINE همچنین دارای یک جک هدفون است تا بتوانید به‌طور هم‌زمان به آنچه ضبط می‌کنید، گوش دهید. به علاوه طراحی شیک با پایه رومیزی جداشدنی فرآیند ضبط شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون کامپیوتر FIFINE برای گرفتن یک مکالمه شفاف چند نفره برای شما دشوار است. مانند بسیاری از میکروفون‌های USB، این میکروفن در هنگام فوکوس کردن تنها بر روی یک منبع صوتی به خوبی کار می‌کند.

(با میکروفون HF در این صفحه آشنا شوید.)

مزایای میکروفن کامپیوتر FIFINE برای Vlogging

  • ایده‌آل برای ضبط صدا در فیلم‌های سفر یا مستند
  • جک هدفون برای پخش در زمان واقعی
  • پایه جداشدنی

معایب میکروفن FIFINE PC برای Vlogging

  • برای وبلاگ در حال حرکت خوب نیست
  • برای ضبط مکالمه چند نفره مناسب نیست
  • صدای محیط را با پس زمینه شلوغ ارائه می‌دهد

میکروفون کامپیوتر FIFINE؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 3. میکروفون یو اس بی Blue Yeti

یکی دیگر از میکروفون‌های USB که خیلی محبوب ولاگرها است میکروفون یو اس بی Blue Yeti است. این میکروفن برای ضبط پادکست‌ها و صداگذاری عالی است و برخی از افراد حتی از آن برای کنفرانس ویدیویی استفاده می‌کنند.

میکروفون یو اس بی Blue Yeti دارای یک آرایه سه کپسولی است؛ به این معنی که فوق‌العاده همه کاره است. شما می‌توانید الگوهای استریو، همه جهته، کاردیوئید یا دو جهته را متناسب با نیازهای مختلف ضبط خود انتخاب کنید. الگوی کاردیوید می‌تواند مقدار زیادی از صداهای هم جهت را دریافت کند، بنابراین اگر در اتاقی ساکت ضبط می‌کنید، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): علاوه بر نتایج صوتی با کیفیت، Blue Yeti دارای پایه فلزی محکم و فوق‌العاده بادوام است. بنابراین، یک انتخاب عالی برای راه اندازی استودیو خانگی است!

(با بهترین میکروفون برای دوربین به این صفحه مراجعه کنید.)

مزایای میکروفن Blue Yeti

  • ضبط صدا با کیفیت بالا
  • آرایه سه کپسولی برای تطبیق‌پذیری بیشتر
  • پایه میکروفون محکم و بادوام
  • ایده‌آل برای راه‌اندازی استودیوی خانگی، از جمله پادکست و صداگذاری

معایب میکروفن Blue Yeti

  • پایه نصب نامناسب برای سطح ناهموار
  • کنترل ضعیف

 میکروفون Blue Yeti؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 4. میکروفون بی سیم رود Rode Wireless Go

میکروفن رود Rode Wireless Go یکی از بهترین میکروفون‌های بی سیمی است که می‌توانید تهیه کنید. کوچک، سبک و قابل حمل است. به طور خلاصه، یک وسیله ضروری برای هر نوع وبلاگری، به خصوص کسانی که در حین عکاسی و یا در حال حرکت فیلم تهیه می‌کنند.

میکروفن رود Rode Wireless Go از تنظیمات خوبی در فرستنده و گیرنده خود پشتیبانی می‌کند که بسته به دوربینی که استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

فرستنده دارای میکروفن داخلی خود باشد، بنابراین می‌توانید آن را دورتر از میکروفون روی دوربین خود قرار دهید تا صدای واضح و دقیقی از سوژه خود ضبط کنید.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): برای استفاده در فضای باز، دو محافظ بادگیر را می‌توان میکروفون داخلی را سفارشی کرد. این میکروفن آنقدر جمع و جور است که جای زیادی در کوله پشتی دوربین شما قرار نمی‌گیرد.

(با بهترین میکروفون گیمینگ در این صفحه آشنا شوید.)

مزایای میکروفن رود Rode Wireless Go برای ولاگینگ

  • تنظیمات را از فرستنده و گیرنده به دست می‌آورد
  • میکروفون لایو داخلی در فرستنده
  • دو محافظ بادگیر برای استفاده در فضای باز

معایب میکروفن رود Rode Wireless Go برای ولاگینگ

  • نمی‌توان دو فرستنده را روی یک گیرنده اجرا کرد
  • ممکن است هنگام بستن روی پیراهن حواس‌تان را پرت کند
  • عمر باتری فقط 7 ساعت

میکروفون بی سیم Rode Wireless Go؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) سال 2023: 5. میکروفن لاوالیر بویا Boya BY-M1

میکروفون یقه ای بویا Boya BY-M1 یک میکروفون با کیفیت عالی برای کسانی است که بودجه کمی دارند. این را برای تهیه‌محتوا در فضای داخلی جایی که زیاد در حال رفت و آمد هستید توصیه می‌شود.

تنظیم و استفاده از آن آسان است و کیفیت صدای مناسبی را ارائه می‌دهد. به طور کلی، میکروفون یقه ای بویا Boya BY-M1 کاملاً همه کاره است و برای پادکست‌ها و محتوای در حال حرکت خوب است.

یکی از تنها مواردی که ممکن است شما را از خرید Boya BY-M1 منصرف کند کابل‌های بلند آن است. همراه با نوار چسب داخلی برای کمک به این پیچیدگی‌ها ارائه می‌شود.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون یقه ای بویا Boya BY-M1 برای ضبط صدای باکیفیت قیمت مقرون بصرفه‌‌ای دارد ولی برای ضبط صدا در یک محیط چند نفره خوب عمل نمی‌کند.

(بهترین میکروفون های داینامیک را در اینجا بیابید.)

مزایای میکروفن یقه ای بویا Boya BY-M1 برای Vlogging

  • میکروفون lav مقرون به صرفه با کیفیت عالی
  • برای vlog با تحرک زیاد عالی است
  • کوچک، جمع و جور و همه کاره

معایب میکروفن یقه ای بویا Boya BY-M1 برای Vlogging

  • برای ضبط چند نفره عالی نیست
  • کابل‌ها می‌توانند دست و پا گیر باشند
  • فقط با باتری LR44 کار می‌کند

میکروفن بویا Boya BY-M1؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 6. میکروفن Rode VideoMic Go

میکروفون شاتگان سنتی صدای درخشانی ارائه می‌دهد، اما می‌تواند مشکل ساز هم باشد زیرا به یک اپراتور بوم نیاز دارید. با یک میکروفون شاتگان روی دوربین مانند Rode VideoMic Go، این مشکل را نخواهید داشت.

استفاده از آن آسان است و صدای واضح و جهت‌دار را ارائه می‌دهد. از آنجایی که دارای یک لوله‌ی باریک برداشت است که هر صدایی را مستقیماً در جلوی میکروفون دریافت می‌کند، می‌تواند صدای پس زمینه را کاهش دهد.

این یک میکروفون تقریباً برای هر نوع محتوایی از سفر تا تهیه‌ی مستند و سبک زندگی عالی است. این میکروفن همچنین دارای پایه لرزه‌گیر Rycote lyre است؛ به این معنی که می‌توانید از آن برای ضبط فیلم‌ با تحرک بالا روی دوربین نصب کرد. با توجه به کیفیت و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، Rode VideoMic Go نسبتاً مقرون به صرفه است. همچنین به عنوان یک میکروفون شاتگان بسیار فشرده و سبک است.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): استفاده از میکروفون نیازی به تنظیمات پیچیده نیست، میکروفون شاتگان Rode VideoMic Go حتی برای کسانی که به تازگی تهیه‌ی وبلاگ را شروع کرده‌اند، عالی است.

(بهترین میکروفون های بویا را برایتان فراهم کرده‌ایم.)

مزایای Rode VideoMic Go For Vlogging

  • میکروفون شاتگان مقرون به صرفه با کیفیت صدای عالی
  • با حداقل نویز پس زمینه
  • پایه شوک Rycote lyre یکپارچه

معایب Rode VideoMic Go For Vlogging

  • برق درون خطی از باتری دوربین استفاده می‌کند
  • ممکن است برد محدودی داشته باشد
  • کیفیت بیس مطلوب نیست
حتما بخوانید:
معرفی بهترین نمایشگر لمسی برای کلاس + عکس

میکروفن Rode VideoMic Go؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 7. میکروفن شاتگان رود Rode VideoMic Pro

میکروفن شاتگان رود Rode VideoMic Pro با صدایی با کیفیت و طراحی سبک وزن و ارگونومیک ترکیبی بی‌نظیر است. می‌توانید این میکروفون را به دستگاه‌های مختلفی از جمله دوربین فیلمبرداری و دوربین DSLR متصل کنید.

میکروفن شاتگان رود Rode VideoMic Pro با طراحی کپسول کاملاً جدید، دارای نویز حداقلی و حساسیت بالاتری است که آن را برای vlogging عالی کرده است. درست مانند سایر میکروفون‌های Rode، این نیز یک انتخاب عالی برای فضای بیرون است. نصب پایه لرزه‌گیر تضمین می‌کند که حتی با ارتعاش بالا هم حرکت نمی‌کند، در حالی که محافظ بادگیر فوم می‌تواند صداهای ناخواسته را مسدود کند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون شاتگان رود Rode VideoMic Pro اگرچه خیلی کیفیت بالا است ولی برای دریافت صداهای دقیق محیط برای یک ویدیو به جای تمرکز بر صدای گیرنده مناسب‌تر است.

(بهترین میکروفون های کاندنسر را در اینجا بیابید.)

مزایای میکروفن شاتگان رود Rode VideoMic Pro

  • کوچک، جمع و جور و سبک وزن
  • نویز کمتر و حساسیت بالاتر
  • نصب پایه لرزش گیر یکپارچه و محافظ بادگیر فوم

معایب میکروفن شاتگان رود Rode VideoMic Pro

  • به باتری 9 ولتی نیاز دارد
  • کابل نازک و سست

میکروفن شاتگان Rode VideoMic Pro؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 8. میکروفون روی دوربین Joby Wavo

بدیهی است که میکروفون Joby Wavo مخصوص بلاگینگ طراحی شده است. این میکروفون روی دوربین از یک الگوی فوق کاردیوئید استفاده می‌کند که با وضوح بالایی صدای شما را ضبط می‌کند. اما آنچه در مورد آن حیرت انگیز است اندازه جمع و جور، وزن سبک و قابل حمل بودنش است.

می‌توانید آن را به تلفن همراه، دوربین یا سه‌پایه GorillaPod خود وصل کنید؛ به این معنا که هنگام ولاگینگ با چندین دستگاه، ضبط صدای یکنواخت را تضمین می‌کند. همچنین دارای پایه لرزه گیر Rycote Duo-Lyre و محافظ بادگیر فوم است. همانطور که گفتیم، همه چیزهایی که برای ساختن vlog با کیفیت نیاز دارید، در این میکروفن جمع است.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون Joby Wavo با باتری کار نمی‌کند، به این معنا که لازم نیست نگران شارژ یا تعویض باتری باشید، ولی حواستان باشد چون باتری دوربین شما سریع‌تر تخلیه می‌شود.

(بهترین میکروفون های سارامونیک را در اینجا بیابید.)

مزایای میکروفون Joby Wavo برای ولاگینگ

  • کیفیت صدای برتر
  • میکروفون قدرتمند اما بسیار سبک روی دوربین
  • دارای پایه شوک و شیشه جلو

معایب میکروفن Joby Wavo برای ولاگینگ

  • قیمت گران‌تر برای ولاگرهایی که اولین بار هستند
  • ممکن است باتری دوربین را خالی کند
  • آداپتور C گنجانده نشده است

میکروفون Joby Wavo؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 9. میکروفن Comica CVM-VM20

چیزیکه میکروفون Comica CVM-VM20 را متمایز می‌کند، ساختار فلزی آن است که گفته می‌شود از تداخل سیگنال خارجی محافظت می‌کند. برای مثال، اگر در یک منطقه شلوغ با تعداد زیادی ایستگاه رادیویی، می‌توان تولید محتوا را ادامه داد و مشکلی هم نداشت. کیفیت ساخت پایدار و بادوام است.

میکروفن ولاگینگ Comica CVM-VM20 دارای دو حالت فیلتر کم برش برای به حداقل رساندن صدای ناخواسته پس زمینه است، در حالی که الگوی فوق کاردیوئید آن به شما این امکان را می‌دهد که خروجی صدا را برای نتایج دقیق تنظیم کنید. این ممکن است ویژگی مهمی برای بلاگرهای تازه کار نباشد، اما موردی کاربردی و مفید است!

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفن Comica CVM-VM20 از نظر عمر باتری، بسیار چشمگیر است، اما مطمئن نیستیم که طبق ادعای شرکت، تا 60 ساعت اجرا داشته باشد.  اما می‌دانیم که این میکروفون می‌تواند به راحتی برای چند روز بدون مشکل کار کند.

(بهترین میکروفون بی سیم را در اینجا بیابید.)

مزایای میکروفن Comica CVM-VM20 برای Vlogging

  • می‌تواند تداخل سیگنال خارجی را مسدود کند
  • خروجی کاملاً قابل تنظیم برای صدای دقیق
  • عمر باتری نسبتاً عالی

معایب میکروفن Comica CVM-VM20 برای Vlogging

  • طراحی دستگیره با تنظیم افزایش نامناسب
  • نمی‌توان از آن به عنوان میکروفون USB استفاده کرد
  • آهنگ دو سطحی ضبط نمی‌شود

میکروفن Comica CVM-VM20؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 10. میکروفون پادکست Blue Snow Ball

اگر به دنبال یک میکروفون کوچک با طراحی ساده و مینیمال هستید، میکروفن Blue Snow Ball مناسب شما است. طراحی جالب منحصربفرد آن شبیه گوی و روکش سفید متالیک با پوششی صاف، ظاهر شیکی به آن بخشیده است.

هیچ دکمه و تنظیمات پیچیده‌ای وجود ندارد؛ این گزینه آن را حتی برای بلاگرهای مبتدی که می خواهند صدای حرفه‌ای داشته باشند، تضمین می‌کند. این میکروفون مخصوصاً برای پادکست، صداگذاری و مکالمه توصیه می‌شود. میکروفن Blue Snow Ball می‌تواند صدای باس را بخوبی دریافت کند و در عین حال اکثر نویزهای پس زمینه را حذف کند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): چیزی که در ظاهر میکروفن Blue Snow Ball تعبیه نشده است، سوئیچ الگوی قطبی است. فقط با شماره‌گذاری و بدون نشانه‌های واضحی از هر کدام، ممکن است لازم باشد هنگام استفاده برای اولین بار، دفترچه راهنما را بخوانید.

(بهترین میکروفون یقه ای را در اینجا پیدا کنید.)

مزایای میکروفون بلاگینگ Blue Snow Ball

  • صدای باکیفیت با حداقل نویز پس زمینه
  • اندازه کوچک و جمع و جور
  • صداهای بم را به خوبی دریافت می‌کند

معایب میکروفن بلاگینگ Blue Snow Ball

  • الگوهای قطبی 1، 2، 3 بر روی تنظیمات، گیج کننده  است
  • کنترل محدود برای فرآیند ضبط
  • بدون دکمه بی‌صدا

میکروفون پادکست Blue Snow Ball؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) سال 2023: 11. میکروفن شور Shure SM7B

میکروفون شور مدل Shure SM7B مطمئناً یکی از چشمگیرترین و حرفه‌ای‌ترین میکروفون‌ها برای ولاگینگ و بلاگرها است. هنرمندان معروفی مانند کیت اوربان و جان مایر از این میکروفون برای اجراهای زنده و ضبط استفاده می‌کردند. این گواهی بر کیفیت صوتی آن است! میکروفن شور  Shure SM7B نه تنها عملکرد صوتی قابل ستایشی را ارائه می‌دهد، بلکه ساختار مستحکم و درجه یکی دارد.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ):قیمت میکروفن شور  Shure SM7B ممکن است برای افراد مبتدی یا ولاگرهای معمولی مناسب نباشد؛ اما اگر قصد دارید به صورت تمام وقت ولاگینگ کنید، این سرمایه گذاری می‌تواند ارزشش را داشته باشد.

(بهترین میکروفون استودیویی را در اینجا پیدا کنید.)

مزایای میکروفون شور Shure SM7B برای Vlogging

  • کیفیت ضبط عالی
  • صدای پس زمینه کم و طبیعی
  • بدنه‌ای شیک

معایب میکروفون شور Shure SM7B برای Vlogging

  • قیمت میکروفن شور برای مبتدیان یا ولاگرهای معمولی گران است
  • برای ولاگینگ در حال حرکت مناسب نیست
  • برای تقویت به یک پری امپ نیاز است

میکروفن شور Shure SM7B؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 12. میکروفون یو اس بی Audio-Technica AT2020

برای هر مدل ضبط استودیویی میکروفون +Audio-Technica AT2020 USB به شدت عالی است. اگر می‌خواهید برای سفر یا فیلم‌های مستند خود، حتی استریم، از آن استفاده کنید، انتخابی بی‌نظیر است. مطمئن باشید، با مبدل A/D با نرخ نمونه برداری بالا، کیفیت صدای فوق العاده‌ای ارائه خواهد داد.

با مجهز بودن به جک هدفون و کنترل صدا به این معنی است که می‌توانید برای مدیریت ضبط صداها به آن‌ها در زمان واقعی خود گوش دهید. میکروفون مدل Audio-Technica AT2020 USB+ همچنین دارای یک آمپلی فایر هدفون داخلی است که وضوح عالی و حجم بیشتری را به شما می‌دهد.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): کنترل میکس در میکروفون +Audio-Technica AT2020 USB به شما این امکان را می‌دهد که سیگنال میکروفون و صدا از پیش ضبط شدن با هم ترکیب کنید.

(برای آشنایی با بهترین میکروفون برای یوتیوب به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

مزایای میکروفن +Audio-Technica AT2020 USB برای ولاگینگ

  • ایده‌آل برای صداگذاری و ضبط استودیویی
  • پخش صدا در زمان واقعی
  • خروجی بالا و پاسخ فرکانس طولانی

معایب +Audio-Technica AT2020 USB برای ولاگینگ

  • برای حداکثر کیفیت، سوژه باید نزدیک به میکروفون باشد
  • نیاز به تهیه‌ی یک منبع تغذیه فانتوم جداگانه دارد
  • بدون پایه لرزشگیر

میکروفون Audio-Technica AT2020؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 13. بهترین میکروفن برای دوربین کانن Zoom H1

قیمت میکروفن Zoom H1 گران است، اما کیفیت آن کاملاً برجسته است و تمام ویژگی‌های اساسی را که برای اطمینان از صدای باکیفیت در ولاگینگ خود به آن نیاز دارید را تضمین می‌کند.

حتما بخوانید:
مقایسه پروژکتور 4k با تلویزیون 4K

این ضبط کننده دیجیتال دارای دکمه‌های ساده‌ای است که برای استفاده و پیمایش آسان قابل استفاده است. حتی می‌توانید بدون ضبط صدا از آن به عنوان یک میکروفون معمولی استفاده کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های میکروفون Zoom H1 طراحی فشرده و سبک آن است که می‌توانید ن را در جیب خود حمل کنید.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفن Zoom H1 برای استفاده بر روی گوشی‌های هوشمند عالی است؛ البته که می توانید آن را به دوربین معمولی خود نیز وصل کنید. در هر صورت، این یک میکروفون بسیار محکم است.

(با بهترین میکروفون برای تولید محتوا آشنا شوید.)

مزایای میکروفون Zoom H1 برای ولاگینگ

  • استفاده آسان از ضبط دیجیتال
  • سبک و جمع و جور برای حمل و نقل راحت
  • عالی برای ولاگینگ با گوشی های هوشمند

معایب میکروفون Zoom H1 برای ولاگینگ

  • ساختار ضعیف
  • اسلات microSDHC و محفظه باتری بسیار ضعیف

میکروفنZoom H1؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 14. میکروفن شاتگان مدل TAKSTAR SGC-598

میکروفن TAKSTAR SGC-598 یک میکروفون سطح بالا است که قیمتی مقرون به صرفه دارد. برای کسانی که خواهان یک میکروفون شاتگان عالی هستند، جواب است. این میکروفون دارای پایه‌های ضربه‌گیر، محافظ بادگیر فوم و سوئیچ برش پایین است،

میکروفن TAKSTAR SGC-598 ایده‌آل برای ویدیوهای مسافرتی و آموزش آشپزی است. می‌توانید از آن در فضای باز و مناطق شلوغ استفاده کنید، زیرا پیکاپ تک نقطه‌ای کاردیوئید تضمین می‌کند که صداهای پس زمینه ضبط نمی‌شوند. متأسفانه، نویز استاتیک را فیلتر نمی‌کند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدیو بلاگینگ): میکروفن TAKSTAR SGC-598 می‌تواند صدای شما را حتی تا فاصله 6 متری به وضوح دریافت کند و می‌تواند هنگام ثبت سفرها و سایر ماجراهای شما خیلی مفید باشد.

(با بهترین میکروفون برای پادکست در این صفحه آشنا شوید.)

مزایای میکروفن TAKSTAR SGC-598 برای ولاگینگ

  • جهت دار و صداها را به خوبی دریافت می‌کند
  • استفاده کارآمد از باتری
  • پیکاپ کاردیوئید برای ضبط متمرکز

معایب میکروفن TAKSTAR SGC-598 برای ولاگینگ

  • ممکن است نویز استاتیک را ضبط کند
  • پایه لرزشگیر ممکن است روی همه دوربین‌ها کار نکند
  • در جذب لرزه ممکن است خیلی عالی نباشد

میکروفن شاتگان TAKSTAR SGC-598؛بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): 15. میکروفن بی سیم رودلینک RØDELink Filmmaker Kit

میکروفون بیسیم رود لینک مدل RodeLink Filmmaker Kit یک سیستم میکروفون بی‌ سیم است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به صداهای بلند با سیم‌های درهم، ضبطی با‌کیفیت داشته باشید.

میکروفون بیسیم رود لینک مدل RodeLink Filmmaker Kit بدنه‌ی بزرگی دارد و به اندازه برخی از میکروفون‌هایی که در این متن معرفی شده‌اند، کوچک و سبک نباشد. با این حال، اگر اولویت شما ارائه بهترین صدا است، روی کیت فیلمساز RodeLink حساب کنید.

در کنار فرستنده و گیرنده، یک میکروفون لاوالیر نیز دریافت خواهید کرد. اگر قصد دارید هنگام ولاگینگ زیاد جابجا شوید، این میکروفن عالی است. این سیستم همچنین، کیفیت صدای خروجی را تضمین می‌کند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون بیسیم رود لینک مدل RodeLink Filmmaker Kit دارای برد عالی 100 متر با امکان تغییر کانال‌های انتقال است و  انعطاف پذیری بالایی دارد!

(در این صفحه با بهترین پروژکتورهای سه بعدی آشنا شوید.)

مزایای میکروفون رود لینک  RØDELink Filmmaker Kit

  • سیستم میکروفون بی سیم
  • خروجی صوتی با کیفیت بالا
  • برد عالی 100 متر

معایب میکروفون رود لینک  RØDELink Filmmaker Kit

  • نمی‌توان از چندین فرستنده با یک گیرنده استفاده کرد
  • قادر به ضبط صدای بیش از یک نفر نیست
  • بزرگ و فشرده با تجهیزات متعدد

میکروفن RØDELink Filmmaker Kit؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) ضبط ویدئو حرفه‌ای

  1. تفاوت کیفیت میکروفون داخلی و میکروفون جانبی

صدایی که از میکروفون داخلی گوشی هوشمند یا دوربین دریافت می‌کنید هرگز به خوبی میکروفن جانبی نیست. حتی اگر یک بلاگر مبتدی هستید، به شدت توصیه می‌شود که روی یک میکروفون خارجی خوب سرمایه‌گذاری کنید.

با این روش، کیفیت صدای محتوای شما از همان ابتدا کاملا حرفه‌ای است. البته، برخی از دوربین‌های مخصوص ولاگینگ مانند G7x Mark II دارای میکروفون‌های داخلی قدرتمندی هستند، اما با این حال نمی‌توانند با میکروفون خارجی رقابت کنتد.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدیو بلاگینگ): اگر می خواهید صدای خود را در یک سطح حرفه‌ای ضبط کنید، روی یک میکروفون vlogging باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید.

  1. حذف سر و صدای محیط

یکی از بدترین ویژگی‌ها در مورد میکروفون‌های داخلی این است که به راحتی نویزهای ناخواسته را ضبط می‌کنند. اگر در یک منطقه ایزوله یا اتاق عایق صدا ضبط می‌کنید، ممکن است مشکلی ایجاد نشود. با این حال، این تنظیم معمولی در اکثر میکروفون‌های داخلی مقدور نیست.

با یک میکروفون خارجی، می‌توانید صدای باد و جاده را فیلتر کنید. همچنین اغلب با یک محافظ بادگیر ارائه می‌شود که بهترین ضبط ممکن را حتی در یک محیط پر سر و صدا تضمین می‌کند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): برای ویرایش صدا، اگرچه که میکروفون داخلی عملکرد خوبی دارد، اما با میکروفون جانبی، شانس بیشتری برای حذف صداهای ضبط شده‌ی ناخواسته را دارید.

(با مزایای پروژکتور کلاسی در این صفحه آشنا شوید.)

بهترین میکروفون بلاگینگ برای ضبط ویدئو حرفه‌ای

بهترین میکروفون بلاگری

اگر مجبور شویم یک مدل را از بین این لیست انتخاب کنیم، میکروفون رود Rode VideoMic Pro بهترین میکروفون بلاگری است. البته کمی گرانقیمت است، اما اگر بودجه کافی برای آن دارید، توصیه می‌کنیم روی این میکروفن سرمایه‌گذاری کنید. این به طور کامل صدای ویدیوهای شما را به سطح جدیدی ارتقا داده و آن را برای بینندگان لذت بخش‌تر می‌کند.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بِلاگینگ): بهترین میکروفن بلاگری از این لیست میکروفون رود Rode VideoMic Pro است. اگرچه خیلی گرانقیمت است ولی کیفیتی عالی دارد.

بهترین میکروفون بلاگری

بهترین میکروفون برای کاربران یوتیوب

انتخاب میکروفون برای کاربران یوتیوب بسته به نوع کانال YouTube و نوع محتوای شما متفاوت است. مثلا اگر به جای تهیه‌ی فیلم‌های مستند با صحنه‌های متحرک زیاد، پادکست تولید می‌کنید یا فقط در مقابل دوربین صحبت می‌کنید، میکروفون PC FIFINE را به عنوان یک میکروفون ارزان قیمت برای ضبط ویدیوهای YouTube توصیه می‌شود.

بهترین میکروفون برای وُلاگینگ (ویدئو بلاگینگ): انتخاب نوع میکروفون برای کاربران یوتیوب به نوع محتوای تولید شده بستگی دارد. برای تهیه پادکست میکروفون کامپیوتر مدل FIFINE ارزان و باکیفیت است.

(با بهترین پروژکتورهای بلند پرتاب در این صفحه آشنا شوید.)

نمایی از میکروفون در مقابل کامپیوتر

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ) در فضای بیرون

یکی از بهترین ویژگی در مورد میکروفون های خارچی موبایل این است که همیشه می‌توانید یک محافظ بادگیر فوم به آن اضافه کنید، به این معنی که اگر در مقابل دریا در حال تولید محتوا هستید، تا حد قابل توجهی سر و صدای باد حذف می‌شود. بادگیر فوم از کیفیت صدا در برابر باد محافظت می‌کند. میکروفون شاتگان بهترین عملکرد را با محافظ بادگیر دارد.

بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): بهترین میکروفن بی سیم بلاگری از سری میکروفون های خارجی موبایل با مجهز شدن به محافظ بادگیر به شدت مانع ضبط صدای محیط می‌شود.

نمایی از میکروفون با محفاظ بادگیر خزدار؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

میکروفون خارجی مناسب دوربین Canon G7x Mark II

متاسفانه میکروفن خارجی بر روی دوربین کانن مدل Canon G7X Mark ii وجود ندارد. تنها راه حل برای بهبود صدا، ضبط جداگانه آن با استفاده از یک ضبط کننده خارجی است. سپس آن را ویرایش و با ویدیو همگام کنید. یا می‌توانید بجای آن، دوربین کانن مدل Canon G7X Mark III را انتخاب کنید که نسخه جدیدتری است و جک میکروفون در آن تعبیه شده است.

بهترین میکروفونِ برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ): میکروفون خارجی مناسبی برای دوربین کانن مدل Canon G7X Mark ii موجود نیست. برای ضبط باکیفیت صدا باید از یک ویس رکوردر استفاده شود.

منبع مطلب

میکروفون خارجی مناسب Canon G7x Mark II؛ بهترین میکروفون برای ولاگینگ (ویدئو بلاگینگ)

مقالات مرتبط

نظرات