بهترین پروژکتورهای بنکیو: معرفی برترین پروژکتورهای BenQ + عکس

تماشای فیلم یا مسابقات ورزشی در کنار خانواده یا دوستان و یا تجربه‌ی بازی روی یک صفحه نمایش بزرگ، چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. بنکیو تعدادی پروژکتورهای سطح بالا و پیشرفته ارائه می‌دهد که می‌توانید تجربه‌ی نمایش خوبی با آن داشته باشید. در ادامه این مطلب تهران پروژکتور به معرفی بهترین پروژکتورهای بنکیو BenQ می‌پردازیم.

معرفی شرکت بنکیو BenQ

بنکیو (BenQ) یک شرکت الکترونیکی چند ملیتی است که در تایپه (پایتخت کشور تایوان) مستقر است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1984 آغاز کرد و از سال 2001 نیز برند بنکیو را به جهان معرفی کرد. در کنار دستگاه‌های تلفن همراه، نمایشگرهای تجاری و صنعتی، انواع مانیتورها، لامپ و خط تولید لوازم جانبی بازی، این شرکت بهترین پروژکتورهای بنکیو از جمله پروژکتورهای LCD و DLP، پروژکتورهای لیزری پرتاب کوتاه و پروژکتور مخصوص بازی را نیز ارائه می‌دهد.

بنکیو همچنین پروژکتورهای هوشمند و طیف وسیعی از لوازم جانبی و قطعات جایگزین از جمله لامپ و ماژول وای فای را نیز در محصولات خود دارد. پروژکتورهای تجاری و آموزشی این برند بسیار نورآورانه است. برای مثال پروژکتورهای لیزری 4K UHD دارای زوم اپتیکال و خروجی HDMI هستند.

بنکیو در سبد محصولات خود پروژکتورهای مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌کند که برای نصب و حمل آسان طراحی شده‌اند.

(برای خرید پروژکتور پرتاب بلند به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

معرفی شرکت بنکیو

معرفی بهترین ویدئو پروژکتورهای بنکیو BenQ

بهترین پروژکتورهای بنکیو چه ویژگی‌هایی دارند؟ مهم‌ترین ویژگی‌های هر پروژکتور به نوع استفاده‌ی شما از آن بستگی دارد. بنکیو طیف گسترده‌ای از پروژکتورهای سطح بالا را در دسته‌های مختلف ارائه می‌دهد. برای مثال اگر به دنبال پروژکتوری هستید که بتوانید در فضای باز برای تماشای فیلم از آن استفاده کنید، می‌توانید یکی از پروژکتورهای BenQ را تهیه کنید.

به طور کلی بهترین پروژکتورهای بنکیو به خاطر کیفیت تصویر عالی، تولید تصاویر دقیق با دامنه‌ی دینامیکی عالی و رنگ‌های واضح مشهور هستند. این پروژکتورها بعلاوه روشنایی کافی برای نمایش در هر نور محیطی، بلندگوهای داخلی برای صدای سینما مانند و عملکرد تغییر عمودی و افقی را به همراه دارند.

کیفیت بالای پروژکتورهای بنکیو باعث شده این پروژکتورها قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر رقبای خود داشته باشند.

(برای خرید ویدئو پروژکتور HD به تهران پروژکتور مراجعه کنید.)

بهترین ویدئو پروژکتورهای BenQ

بهترین ویدئو پروژکتورهای بنکیو: 1. ویدئو پروژکتور BenQ W1070

این ویدئو پروژکتور بنکیو بیش از یک میلیارد رنگ تولید می‌کند و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و به همین خاطر برای تماشای فیلم گزینه‌ی مناسبی است. بعلاوه از آنجایی که این دستگاه می‌توان تصاویر بزرگی نمایش دهد برای کلاس‌های درس، اتاق کنفرانس و حتی به عنوان ویدئو پروژکتور همایش نیز انتخاب خوبی است.

از ویژگی‌های مثبت پروژکتور بنکیو مدل W1070 می‌توان به دقت رنگ بالا، چرخ رنگ داخلی و صفحه نمایش روشن اشاره کرد.

(با انواع بهترین برندهای ویدئو پروژکتور آشنا شوید.)

مشخصات پروژکتور بنکیو مدل W1070

پروژکتور بنکیو W1070 با روشنایی 2000 لومن، یک پروژکتور سه بعدی عالی است که رنگ‌های زنده را برای سینمای خانگی شما به نمایش می‌گذارد. این دستگاه از تکنولوژی DLP برای ارائه‌ی حداکثر یک میلیارد رنگ استفاده می‌کند. این پروژکتور سه بعدی بنکیو دارای نسبت کنتراست 10,000:1 است که با دقتی بالا سیاه‌های عمیق را به نمایش می‌گذارد.

این پروژکتور BenQ با حداکثر روشنایی 2000 انسی لومن برای اتاق‌هایی با نور روشن مناسب است. بعلاوه بلندگوهای داخلی آن امکان استفاده‌ی مستقل از دستگاه بدون اتصال دستگاه‌های صوتی خارجی را فراهم می‌کند. با این حال این پروژکتور عمر لامپ متوسطی دارد.

نصب و اتصالات

این پروژکتور 2000 لومنی بنکیو دارای وضوح Full HD است و برای پخش متن و ویدئو ایده‌آل است. بنکیو W1070 دارای دو پورت HDMI است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به میل خود بین دو ورودی مختلف سوئیچ کنند. این پروژکتور از فناوری اسمارت اکو برای صرفه‌جویی در مصرف برق استفاده می‌کند و با داشتن چرخ رنگ داخلی RGB، تصحیح رنگ بدون دردسر را امکان‌پذیر می‌سازد.

عملکرد تغییر لنز در پروژکتور بنکیو W1070 امکان تنظیم نمایشگر را در صورت نیاز فراهم می‌کند و تصاویر 200 اینچی این پروژکتور آن را برای کلاس‌های درس ایده‌آل می‌سازد.

(برای خرید ویدئو پروژکتور Full HD به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

پروژکتور W1070 از بهترین ویدئو پروژکتورهای benq

بهترین ویدئو پروژکتورهای BenQ بنکیو: 2. ویدئو پروژکتور HT2050A

این پروژکتور بنکیو تصاویر بسیار بزرگ تا اندازه‌ی 300 اینچ را به نمایش می‌گذارد که آن را گزینه‌ی خوبی برای سینمای خانگی بزرگ یا اتاق‌های کنفرانس بزرگ می‌سازد. پورت‌های VGA، USB و HDMI نیز امکان اتصال دستگاه‌های ورودی مختلف را برای پروژکتور بنکیو HT2050A فراهم می‌سازد.

دقت رنگ بالا، تصاویر بزرگ 300 اینچی و روشنایی 2200 لومنی از ویژگی‌های مثبت ویدئو پروژکتور بنکیو مدل HT2050A است.

(با بهترین پروژکتورهای هوشمند در این صفحه آشنا شوید.)

مشخصات پروژکتور BenQ HT2050A

کاربرانی که به دنبال اتصال چندین دستگاه ورودی به صفحه نمایش خود هستند از پورت‌های متنوع پروژکتور بنکیو HT2050A راضی خواهند بود. این پروژکتور دارای ورودی‌های USB، VGA و HDMI است که جابجایی بین ورودی‌های مختلف را آسان می‌سازد. بعلاوه روشنایی 2200 لومن، تصاویر روشن و واضحی را نمایش می‌دهد که حتی برای اتاق‌هایی با نور محیطی مناسب نیز قابل مشاهده است.

پروژکتور بنکیو HT2050A دارای ای طیف رنگی گسترده‌ای است اما با این حال این پروژکتور فاقد عملکرد زوم است که نقطه‌ی ضعفی برای آن به حساب می‌آید. تاخیر ورودی کم 16 میلی‌ثانیه این نمونه از بهترین پروژکتورهای بنکیو را برای گیمرها گزینه‌ای عالی می‌سازد.

فناوری DLP پروژکتور بنکیو مدل HT2050A امکان نمایش تصاویر واضح و روشن را در سینماهای خانگی بزرگ یا اتاق‌های کنفرانس بزرگ ایده‌آل می‌سازد.

(بهترین عینک های سه بعدی را در این صفحه مشاهده کنید.)

پروژکتور HT2050A از بهترین ویدئو پروژکتورهای benQ

بهترین ویدئو پروژکتورهای بنکیو: 3. پروژکتور BenQ TK800

این پروژکتور بنکیو دارای ظاهری شیک و براق است که می‌تواند زیبایی خاصی را به اتاق کنفرانس یا سینمای خانگی شما بیافزاید. این دستگاه به طور کامل از محتواهای باکیفیت و محدوده‌ی دینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند. بعلاوه از ویژگی‌های بنکیو TK800 می‌توان به رزولوشن UHD و روشنایی 3000 لومنی اشاره کرد.

مشخصات ویدئو پروژکتور بنکیو مدل TK800

پروژکتور BenQ TK800 طراحی زیبایی دارد و با رزولوشن 4K UHD می‌توانید تصاویری با حداکثر 9.3 میلیون پیکسل را روی دیوار یا پرده نمایش تولید کند. تصاویر و متن‌ها کاملا واضح و دقیق هستند و به همین خاطر این دستگاه برای نمایش فیلم و ارائه‌ها کاملا مناسب است. این پروژکتور بنکیو از تکنولوژی HDR10 پشتیبانی می‌کند و رنگ‌های فوق‌العاده زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

روشنایی 3000 لومن این پروژکتور بنکیو باعث می‌شود برای نمایش محتوا نیازی به اتاق تاریک نداشته باشید.

(با ویدئو پروژکتور تجاری آشنا شوید و برای خرید اقدام کنید.)

تنظیمات و روشنایی

پروژکتور بنکیو TK800 دارای فضای رنگی گسترده‌ای است که 92 درصد از طیف رنگی Rec.709 را پوشش می‌دهد. با داشتن حالت‌های اختصاصی ورزش و فوتبال این پروژکتور بنکیو می‌تواند انتخاب خوبی برای طرفداران فوتبال باشد. طراحی این پروژکتور بنکیو جمع‌وجور است که حمل و نقل آن را آسان می‌سازد. این پروژکتور با داشتن عملکرد زوم 1.2x به راحتی تنظیم می‌شود.

این نمونه از بهترین پروژکتورهای بنکیو دارای دو پورت HDMI، یک رابط USB و یک ورودی VGA برای اتصال به کامپیوترهای قدیمی و مدرن است.

(کاربرد کابل MHL در نصب ویدئو پروژکتور را در این صفحه آموزش ببینید.)

پروژکتور TK800 از بهترین ویدئو پروژکتورهای BenQ

بهترین ویدئو پروژکتورهای بنکیو: 4. پروژکتور BenQ TK850

این پروژکتور بنکیو محتوایی با کیفیت فوق‌العاده ارائه می‌دهد و از HDR10 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تصاویری پرجنب‌وجوش و رنگارنگ به نمایش بگذارد. بعلاوه به لطف عملکرد زوم و تغییر لنز، نصب و راه‌اندازی این پروژکتور بسیار آسان است.

از ویژگی‌های مثبت پروژکتور بنکیو مدل TK850 می‌توان به رزولوشن 4K UHD، کیفیت تصویر و کنتراست بالا اشاره کرد.

(راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی را در این صفحه بخوانید.)

مشخصات پروژکتور بنکیو مدل TK850

پروژکتور BenQ مدل TK850 تصاویر UHD با رزولوشن 2160*3840 تولید می‌کند. این پروژکتور از HDR10 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تصاویری بسیار روشن و رنگی به نمایش بگذارد. پروژکتور TK850 بنکیو دارای لنز دینامیک و کنتراست بالا است که آن را انتخاب خوبی برای سینمای خانگی می‌سازد.

این دستگاه تنظیم شده در کارخانه است و فضای DCI-P3 را به خوبی پوشش می‌دهد. حالت ورزش اختصاصی این پروژکتور بنکیو باعث می‌شود گزینه‌ی خوبی برای طرفداران ورزش و فوتبال باشد. با این حال صدای فن بیشتر از حد متوسط است که می‌تواند باعث حواس‌پرتی شود.

این پروژکتور بنکیو دارای عملکرد زوم 1.3x است که به همراه ویژگی تغییر لنز انعطاف‌پذیری نصب را به همراه دارد.

(برای آشنایی با تفاوت تلویزیون OLED با پروژکتور این صفحه را از دست ندهید.)

روشنایی و صدا

این نمونه از بهترین پروژکتورهای بنکیو دارای حداکثر روشنایی 3000 لومن است و بنابراین می‌توان از آن در محیط‌های پرنور استفاده کرد. بعلاوه این پروژکتور دارای آرایه‌ی لنز کریستالی 10 عنصری است که مقادیر مناسبی نور را برای تولید تصاویر واضح و رنگارنگ فراهم می‌سازد.

این پروژکتور بنکیو دارای یک بلندگوی محفظه‌ای قدرتمند 10 واتی است که صدای خوب و واضحی پخش می‌کند. بعلاوه گیمرها نیز از تاخیر ورودی کم این پروژکتور برای انجام بازی‌های خود استقبال خواهند کرد.

(برای آشنایی با نحوه اتصال آیفون به پروژکتور به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

پروژکتور BenQ TK850 - بهترین ویدئو پروژکتورهای بنکیو

بهترین ویدئو پروژکتورهای BenQ بنکیو: 5. پروژکتور HT2150ST

این پروژکتور دارای فاصله‌ی پرتاب کمی است و صفحه نمایش 100 اینچی را از فاصله‌ی حدودا 90 سانتی‌متری تولید می‌کند. این پروژکتور بنکیو دارای طیف رنگی گسترده‌ای است که تصاویر طبیعی و واضحی را ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های این پروژکتور می‌توان به دقت رنگ بالا و تصحیح کیستون و عملکرد زوم اشاره کرد.

مشخصات ویدئو پروژکتور بنکیو مدل HT2150ST

پروژکتور BenQ HT2150ST با طیف رنگی گسترده‌ی 96 درصد، می‌تواند تصاویر بسیار دقیق و طبیعی به نمایش بگذارد. این پروژکتور بعلاوه دارای رزولوشن اصلی 1080 پیکسل است که تصاویر بسیار واضحی ایجاد می‌کند. روشنایی 2200 انسی لومنی نیز باعث می‌شود این دستگاه برای اتاق‌هایی با نور متوسط مناسب باشد. با این حال، این پروژکتور باید در فاصله‌ی کمی از پرده نمایش قرار داده شود.

این پروژکتور بنکیو مدل HT2150ST با چرخ رنگ 6 x RGBRGB ارائه می‌شود که رنگ‌هایی باورنکردنی تولید می‌کند. همانطور که گفتیم این دستگاه دارای فاصله پرتاب کوتاه است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر 100 اینچی را از فاصله‌ی 3 فوتی نمایش دهد.

حداکثر اندازه صفحه نمایش این پروژکتور 300 اینچ است و استفاده از فناوری DLP باعث کیفیت تصاویر فوق‌العاده می‌شود. همچنین تاخیر ورودی 16 میلی‌ثانیه آن را برای بازی مناسب می‌سازد.

(برای اطلاع از تفاوت پروژکتور 4k با تلویزیون 4k به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

 پروژکتور HT2150ST - بهترین ویدئو پروژکتورهای benQ

بهترین ویدئو پروژکتورهای BenQ بنکیو: 6. ویدئو پروژکتور TH585

این پروژکتور 3500 لومنی بسیار روشن است که آن را انتخاب خوبی برای اتاق‌هایی با نور روشن می‌سازد. این دستگاه با داشتن مجموعه‌ای متنوع از پورت‌های اتصال می‌تواند به کامپیوترهای قدیمی و جدید متصل شود. کیفیت تصویر بالا، ورودی‌های متنوع و روشنایی 3500 لومنی از ویژگی‌های مثبت این پروژکتور بنکیو است.

مشخصات ویدئو پروژکتور بنکیو مدل TH585

ویدئو پروژکتور BenQ مدل TH585 یک دستگاه 1080 پیکسلی برای استفاده در محیط‌های مختلفی مانند کلاس درس یا سینمای خانگی است. این پروژکتور با تاخیر ورودی 16 میلی‌ثانیه و زمان پاسخ سریع می‌تواند گزینه‌ی خوبی به عنوان پروژکتور بازی نیز باشد. پروژکتور مدل TH585 از نوع پروژکتور پرتاب کوتاه است که تصاویر 100 اینچی را از فاصله‌ی کوتاه نمایش می‌دهد.

این نمونه از بهترین پروژکتورهای بنکیو دارای اسپیکر داخلی 10 واتی است با این حال صدای آن حتی پس از اتصال بلندگوهای خارجی هم کم است. پورت‌های این دستگاه شامل HDMI، USB-A و همینطور پورت‌های VGA و RS232 می‌شود.

این پروژکتور دارای لامپ با طول عمر 15,000 ساعت است که نگهداری ساده‌ای دارد و عملکرد زوم، تغییر لنز و کیستون خودکار نیز نصب و راه‌اندازی آن را ساده می‌سازد.

(برای خرید پروژکتورهای پرتاب فوق کوتاه به صفحه‌ی مورد نظر آن مراجعه کنید.)

پروژکتور TH585 از بهترین ویدئو پروژکتورهای benq

مقایسه بهترین ویدئو پروژکتورهای بنکیو با سایر برندها

پروژکتورهای مقرون‌به‌صرفه با HD و 4K

بنکیو برخی از پروژکتورهای خانگی 4K UHD را با محدوده‌ی قیمتی مناسب ارائه می‌دهد که معمولا برای پروژکتورهای XGA و دارای رزولوشن پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود. این برند همچنین پروژکتور قابل حمل 1080 پیکسلی با بلندگوهای 10 واتی و مجهز به بلوتوث را نیز در سبد محصولات خود ارائه می‌دهد. با این حال با مقایسه رزولوشن 1080 پیکسل و 4K می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

دقت رنگ بالای بهترین پروژکتورهای بنکیو

پروژکتورهای بنکیو امتیاز بالایی برای دقت رنگ در مقایسه با سایر ویدئو پروژکتورهای رقیب دارند. مدل‌های پروژکتور DLP از یک موتور پردازش نور با رنگ 30 بیتی استفاده می‌کنند که فضای رنگی کامل DCI-P3 و بیش از 95 درصد یکنواختی رنگ را فراهم می‌سازد.

پروژکتورهای بازی با امکانات بالا

بنکیو یکی از معدود برندهایی است که به طور اختصاصی ویدئو پروژکتورهای مخصوص بازی ارائه می‌دهد. در مقایسه با پروژکتورهای معمولی، این پروژکتورهای بازی با تاخیر ورودی بسیار کم و نرخ تازه‌سازی یا رفرش بالا برای بازی و لذت بردن از سرعت بالا طراحی شده‌اند.

بنکیو به خاطر فروش پروژکتور درجه‌ی یک 4K برای بازی که کیفیت تصویر بالا با تاخیر ورودی کم را ترکیب می‌کند، مشهور است.

(با بهترین پروژکتورهای اولترا شورت ترو آشنا شوید.)

مقایسه ویدئو پروژکتورهای BenQ با سایر برندها

معایب ویدئو پروژکتورهای BenQ

  1. خروجی نور کمتر در برخی از مدل‌ها: بهترین پروژکتورهای بنکیو از نظر وضوح و رزولوشن عالی هستند اما برخی از پروژکتورهای این برند نیز خروجی نور کمتری دارند.
  2. گزینه‌های تنظیم محدود: بنکیو گزینه‌های تنظیمات کمتری ارائه می‌دهد.
  3. راه‌اندازی دشوار پروژکتورهای هوشمند

طول عمر بهترین ویدئو پروژکتورهای BenQ

ویدئو پروژکتورهای بنکیو به طور کلی از نظر دوام در محدوده‌ی قیمت خود، شهرت خوبی دارند. طبق قوانین آموزش عمومی و تجارت، با استفاده‌ای معمولی از پروژکتورها، آنها باید بین 3 تا 5 سال عمر مفید داشته باشند. با این حال، طول عمر یک ویدئو پروژکتور سرگرمی یا پروژکتور جیبی پرتاب کوتاه ممکن است کاملا با هم متفاوت باشد.

فاکتورهای مختلفی می‌تواند بر طول عمر یک پروژکتور تاثیر بگذارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به دفعات استفاده، شرایط محیطی و نحوه‌ی نگهداری از آن اشاره کرد. خوشبختانه اکثر پروژکتورهای مدرن بنکیو نیاز به نگهداری کمی دارند و منبع نور LED یا لیزری آنها با عمر بیشتری همراه است.

طول عمر پروژکتورهای ارزان قیمت بنکیو

در پروژکتورهای ارزان قیمت بنکیو، لامپ معمولا پیش از فرسوده شدن سایر اجزا نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد. طول عمر لامپ معمولی از 1500 ساعت تا 4000 ساعت در حالت استفاده‌ی اکو متغیر است.

تنظیم یک پروژکتور در حداکثر حالت روشنایی باعث می‌شود طول عمر لامپ تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

(از مطلب مقایسه تلویزیون با پروژکتور پرتاب کوتاه بازدید کنید.)

طول عمر پروژکتورهای قابل حمل یا جیبی بنکیو

در پروژکتورهای قابل حمل، عمر باتری یک عامل اضافی است که ممکن است بر مدت زمان ماندگاری دستگاه تاثیرگذار باشد. اکثر مدل‌های قابل حمل مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی هستند که بین 500 تا 2000 چرخه شارژ دارند.

نگهداری و دوام بهترین ویدئو پروژکتورهای BenQ

نگهداری از اجزای مختلف بهترین پروژکتورهای BenQ بنکیو

سایر اجزای پروژکتور که ممکن است نیاز به نگهداری یا تعویض داشته باشند شامل فیلتر هوا برای پروژکتورهای دارای خنک‌کننده، موتور لنز برای مدل‌های دارای زوم اتوماتیک و تغییر لنز و دانگل وای‌فای برای مدل‌هایی است که از ماژول‌های بی‌سیم خارجی استفاده می‌کنند.

با گذشت زمان، پروژکتورهای ارزان‌تر ممکن است انحراف رنگ بیشتری را تجربه کنند زیرا منبع نور با افزایش سن دستگاه کم می‌شود. برای حفظ یک تصویر روشن و زنده، مطمئن شوید که تعمیر و نگهداری از پروژکتور را به طور مرتب انجام دهید. بعلاوه بهتر است پروژکتور در جایی نسبتا خشک و عاری از گرد و غبار نگهداری شود.

گاهی اوقات خنک شدن پروژکتور بین دو استفاده می‌تواند به افزایش عمر لامپ و مجموعه‌ی لنزها و اپتیک آن کمک کند.

(در مورد مزایای ویدئو پروژکتورهای لیزری بیشتر بخوانید.)

نگهداری از اجزای مختلف بهترین پروژکتورهای بنکیو

خرید بهترین ویدئو پروژکتور بنکیو از فروشگاه اینترنتی تهران پروژکتور

اگر به دنبال خرید ویدئو پروژکتوری مناسب هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم در فروشگاه تهران پروژکتور به مقایسه و بررسی مدل‌های مختلف از برندهای برتر روز دنیا بپردازید. برای خرید پروژکتور بنکیو نیز می‌توانید در همین سایت اقدام کنید.

منبع مطلب

خرید بهترین ویدئو پروژکتور بنکیو

مقالات مرتبط

نظرات